Oogkleppen, Wazen, BeenThereDoneThats en Tranen, deel 5

07-07-2007 23:49 7703 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic waar iedere vrouw kan aansluiten die in een ongelijkwaardige relatie zit of heeft gezeten.

Er zijn de verschrikkelijke verhalen van vrouwen die mishandeld zijn, die zelfs blij moeten zijn dat ze het er levend of niet al te zwaar gewond vanaf hebben gebracht. Maar het begint al bij niet gewoon jezelf kunnen zijn in de relatie, bij afhankelijk zijn van de buien van je partner, bij van alles uit de kast te moeten halen om je partner goed gestemd te houden.

Een speelbal zijn: of jij, of je huisraad, of je eigen dingetjes moeten eraan geloven.

Vooral: onvrij zijn. Niemand houdt je beet, niemand dwingt je te lopen, en toch ben je niet vrij. Je weet dat je eigenlijk anders wilt maar je doet het niet.

Angst. Soms meer, soms minder, soms lijkt ze weer afwezig.

Op het scherpst van de snede leven, want áls je ruzie kunt maken over iets wat je uitgesproken wilt hebben, dan dóe je het ook, zover als je kunt.

Eruitstappen: eindelijk voor jezelf kiezen. Er dan achter komen dat er ook nog een leven te leven valt, in te vullen valt. Jezelf eindelijk tegenkomen.

Manu  jij kunt je verhaal niet meer vertellen.
Rabo, ik hoop dat jullie morgen dan gelijk bij de arts staan voor een afspraak om actie te ondernemen..

Ook een dikke knuf van mij.
Lieve Rabo, natuurlijk mag je spuien! Zoveel je wilt, ik hoop dat het je opluchting geeft. Het is ook allemaal niet niks!!

Hier, een berg voor jou.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ach lieffie, dat is toch niet egocentrisch? Je bent een kindje aan het verliezen en ondertussen moet je "gewoon" doorgaan met in je eentje voor je kinderen en het huishouden te zorgen? Dat is echt veel te veel hoor!

Heb je nagedacht of je een curettage wilt? Dan is het in elk geval lichamelijk achter de rug en kun je beginnen met herstellen. Het lijkt me emotioneel ook veel te zwaar voor je, dit wachten...

liefs en een dikke knuffel,

dubio
Ga in therapie!
He Rabo, hoe is het nu met je? Is je man weer terug?
Pom, man is weer thuis gelukkig. En vandaag moet ik naar het ziekenhuis voor een curretage. Gisteravond zijn we nog even bij vrienden geweest, dat verzette mijn gedachten wat. Maar ik zie er wel tegenop. Anderzijds, zo kan ik het afsluiten, maar ik heb nogal een hekel aan ziekenhuizen en hier al helemaal. Ik merk wel aan man dat hij het allemaal niet zo begrijpt.
Nou Rabootje, een curretage is ook iets om tegenop te zien. Het is tenslotte toch een ingreep en nog helemaal tegen je zin ook. Vreselijk voor je meid. Jammer dat je man het niet begrijpt, juist op dit soort momenten is het fijn iemand om je heen te hebben die je werkelijk troost kan bieden he?

Veel sterkte vandaag voor jou.
Rabelbo, hoe is het gegaan vandaag? Viel het mee? Nou ja, het is in elk geval achter de rug nu, hoe verdrietig het ook is. Hopelijk ga je je nu in elk geval lichamelijk beter voelen.

dubio
Ga in therapie!
Lieve Rabo, gaat het een beetje?
Ik hoop dat ze daar ook een echo doen voor het curreteren. Zou anders altijd last houden van het gevoel van misschien toch..
Lijkt me wel hoor, dat is standaard. Maar inderdaad, je moet er niet aan denken.
Ga in therapie!
Dames, jullie mogen me op deze (voor mij) práchtige Koninginnedag feliciteren, want ik heb zojuist heel goed nieuws gekregen. Het lijkt erop dat er toch gerechtigheid is. Soms dan Na maandenlang wachten valt er een enorme spanning van me af. Vanavond trek ik de champagne open!

liefs,

dubio
Ga in therapie!
Dubio, heel erg gefeliciteerd! Wat zal dat een opluchting zijn.

Mail me anders even via beo_98@hotmail.com

Rabo, hoe is het nu?
Ik feliciteer je gráág, Dubio. Ben ook wel benieuwd naar wat precies..
quote:dubiootje schreef op 30 april 2008 @ 14:55:

Dames, jullie mogen me op deze (voor mij) práchtige Koninginnedag feliciteren, want ik heb zojuist heel goed nieuws gekregen. Het lijkt erop dat er toch gerechtigheid is. Soms dan Na maandenlang wachten valt er een enorme spanning van me af. Vanavond trek ik de champagne open!

liefs,

dubio

Ik feliciteer je mijn lieverd!

Trek die fles open en slobber 'm helemaal leeg je hebt het zó verdient!

(f) (f) (f)
Lieve Dubio, hartstikke fijn voor je!
dubio

fantastisch, gefeliciteerd en geniet van je champagne!

liefs Zonlicht
Geweldig nieuws, dubio! Gefeliciteerd! Ben je al dronken?
zzzronke??? wazzzzenk je weâh vammij?

Nee hoor, gaat helemaal goed hier met die champagne! Ik had gelukkig (of helaas?) hulp, dus we hebben gezellig met een stelletje geproost op een betere toekomst. Dit voelt echt als een bevrijding! Al die blauwe duimen hebben dus echt wat opgeleverd! Kan ook bijna niet anders, als je al die positieve energiestralen op afstand bij elkaar optelt

Ik ben doodop van de losgekomen spanningen, maar ben ERG BLIJ!!!

liefs,

dubio
Ga in therapie!
Lieve Rabelbo, hoe is het met jou? Heb je wat meer rust in je lijf nu?

dubio
Ga in therapie!
Hartstikke fijn, Dubio! Eindelijk - eindelijk - eindelijk dan toch nog gerechtigheid (afgezien van het feit dat je die fles champagne niet voor jezelf kon houden dan, maar ach, je kunt niet alles hebben...)! Laat je nog even op d'een of d'andere manier weten hoe het precies is gegaan, want ik ben natuurlijk wel vreselijk nieuwsgierig! ;)

Rabo, ik denk ook aan jou, en ik hoop dat het goed met je gaat!

Iedereen heel veel liefs!
Je hoort het hele verhaal Lemmy! Dat van die champagne ben ik inmmiddles wel overheen, ik heb een helike vlez port ope gemakat en zie iz bijna op.... kvoel me zzzzzooooo lekka...!
Ga in therapie!
Dubio, wat heerlijk voor je ! Fijn dat je het ook nog hebt kunnen vieren.

Ik voel me gelukkig ook een stuk beter. Ipv een curretage heb ik medicijnen gekregen en binnen vijf uur kwam het vruchtje vervolgens. Wel een raar moment, maar ook een groot gevoel van opluchting. Gisteren hebben we het begraven. Ben nog bij de dokter geweest en het ziet er goed uit, overmorgen nog even terug om te kijken of echt alles weg is. Nu heb ik het gevoel dat ik weer verder kan, voel me nog wel verdrietig, maar niet meer gefrustreerd, dus dat scheelt al een heleboel.
Gewoon even een dikke knuffel voor je, Rabo.
Haha Dubio

Gaat het weer een beetje?
He lieve Rabelbo, wat fijn voor je dat het achter de rug is en dat je nu in elk geval het lichamelijke gedeelte af kunt sluiten. Hopelijk heb je een plek (behalve hier natuurlijk) waar je je emoties ook kwijt kan.

Ik heb vandaag een beetje hoofdpijn, verder gaat het goed
anoniem_13400 wijzigde dit bericht op 01-05-2008 22:40
Reden: smiley gewijzigd
% gewijzigd
Ga in therapie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven