Augustus 2012 deel 12!!

28-12-2012 21:23 1419 berichten
Ruim een jaar verder en nu …. tijd voor deel 12. (deel 3 alweer op de kinderpijler).

De eerste mini’s zijn al 5 maanden, hun eerste kerst (en alle kerststress) hebben ze gehad. Sommige mama’s zijn weer aan hun werk. Het dagelijkse leven begint te wennen. Maar uitgepraat raken we niet.

Wij praten over….. niet/wel slapende, krijsende, lachende, huilende, vrolijke, zieke/gezonde mini’s. Flessen melk, wel/nietwillende borsten, oranje wortelprut, rondvliegende boontjes. Gezondheidsperikelen, Wel/niet begrijpende mannen (waar we stiekem hartstikke dol op zijn), schoonloeders, ouders en wat verder ter tafel komt.

De dagelijkse soap van de augustus-2012 mama’s continues. Onze stille en soms niet-stille meelezers blijven onze volgen. Voor de “augustus-2013 mama’s-To-be” zijn we een inspiratiebron, wat een eer!

Mini’s en mama’s hebben elkaar een maand geleden real-life ontmoet, wat een topmiddag! Het divagedrag is overgenomen, maar echt het juiste hebben ze elkaar nog niet ingefluisterd, dus in februari gaan we voor de herhaling.

credits voor de inleiding gaan dit keer naar Myself!

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

Augustus 2012 deel 10!!

Augustus 2012 deel 11!!

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! nicole12332 jaar03-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz24 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Morning!

Ik heb een filmpje op you tube bekeken. Ik ga Minimaatje vandaag ook op mn rug proberen te doen. Lijkt me toch iets meer bewegingvrijheid als op mn buik. Dan zit Zn koppie vaak in de weg.

Moeders is nu in het ziekenhuis. Ze probeerde zich groot te houden maar ze is kakzenuwachtig!!

Ik zou gelijk gebeld worden met de uitslag. Ik hoop zo dat het mee valt!

@ chryssa, getver! Beterschap!! Wel een leuke dag gehad gisteren?

@ liz, fijn dat je eerste werkdag mee viel!

@ rammel. Hier poept Minimaatje steeds 1 keer in de +/- 12 dagen.

Ik weet dat het mag met bv. Maar ik vind het toch wel een beetje irritant. Niet dat hij er last van heeft. Maar toch.... poep eens voor mama mn jong!!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed Anne. Ik vind het top zo dichtbij huis te werken.

Maat ik duim me suf voor een goeie uitslag.

Liz klinkt goed hoor je nieuwe baan. Ergens lijkt dat nieuwe me ook wel lekker weer.

Weet niet of midi veel mee krijgt van het ziek zijn van oma. Volgens mijn schoonmoeder heeft iets er bij haar vaak over,bij mij echter nooit. Ik verdenk schoonmoeder ervan dat zij erover begint steeds ze is namelijk ook een enorme hypochonder. We proberen t voor die kleintjes normaal te houden, hun herinnering moet goed zijn en op de vermoeidheid na is er niets aan d'rte merken. Schoonmoeder kwam natuurlijk ook meteen met die rouwverwerkingsboeken aanzetten toen. Daar ben ik overigens nog steeds zwaar pissed over.

Rammel pyjama en slaapzak kunnen redden?
Wat leuk dat mini zo lekker smikkelt Anne!

Ik had hier gister voor het eerst courgette op het menu staan. Ik had het ingevroren, maar het leek wel soep nu zo dun was het geworden.

De smaak beviel haar wel, maar het doorslikken is nog lastig. Ik was zelf ook zo'n moeilijke eter vroeger...

Dat klinkt stoer het rugdragen Martje!

Ik ben inderdaad alle dagen van huis Martje. En het is ook nog eens aan de andere kant van het land.

Fijn dat je lekker dicht in de buurt kan werken Anne.

En dat Liz's nieuwe werk goed bevalt!

Beterschap Chryssa!

Poept mini nog steeds maar zo weinig Maatje? Aan de ene kant wel prettig maar het lijkt me toch ook wel prettig als het vaker gebeurt zodat je weet dat de boel werkt..

Sterkte voor je moeder Maatje!

Oh ja dames: doe geen gewone batterijen in een oplaadbare babyfoon. (dat zullen mijn hormonen wel geweest zijn)
Hey maat wat leuk dat je gaat rugdragen!! De BBtai is dus wel jouw ding he! Leuk!

Ik duim voor je moeder!!

Pyjama en slaapzak zijn gered aan de poep invasie om vervolgens ondergepiest te worden
Goedemorgen! Ik ben vandaag weer voor 't eerst alleen met Minico. Beetje oppassen met tillen, dan is het goed te doen denk ik. Had m'n moeder nog wel gevraagd of ze kon helpen, maar die kon niet, en in schoonouders de hele dag over de vloer heb ik geen zin. Minico gedraagt zich voorlopig als de ideale baby: heeft geslapen van 22.30 tot 9.30 en werd toen vrolijk kletsend wakker. En nu ligt hij alweer lekker te slapen, heerlijk zo!

@Maatje: sterkte vandaag, ik hoop op een goede uitslag!

@Chryssa: beterschap!
Spannend alleen Nicole! Succes!

Oh lekker hoor rammel ondergepiest worden..
Whaaaa de beste wensen ladies!!!!! Sjonge, ik ben eindelijk uit t internet vacuüm waarin we zaten deze week.... Voorbij gevlogen deze week.

Moet nog bijlezen van de hele week; iig een knuffel voor Bub, begrijp dat t niet goed gaat :(...

Ook :(; net op t (landelijke) nieuws dat kdv waar oudste gezeten heeft per direct gesloten is vanwege misstanden!!! (Godzijdank niet sexueel). Eigenaresse zowel fysiek als verbaal misdragingen jegens kinderen.... Gevoel klopte dus, subbers weten t verhaal wat wij beleeft hebben met opzeggen, mens is niet in orde. Erg sneu voor die kindjes!!!!!! (Oudste heeft amper met haar te maken gehad gelukkig).
Sterkte voor je moeder Maat!! Hoop en duim voor je dat het meevalt

Chrys beterschap!

Kwim wat een aparte is die schoonmoeder van je!! Mooi laten kletsen

Nico geniet van je vrije dag! Rustig aan!

Ann wat heerlijk dat je zo dicht bij huis kan werken!

Rammel fijn dat je op tijd was met de poeperij!

Do sterkte met het project straks! Vandaag op zoek naar een nieuwe babyfoon ?

Ziv succes jij met alle verhuisgeregel! Wat zal jij opgelucht zijn zeg dat oudste al een tijd weg was van dat kdv!

Hier gaat het inmiddels wat beter. Bubman enn ik doen wat we normaal ook doen en de spanning is wel weg. Opgelost is het nog steeds niet maar dat heeft tijd nodig, en is vooral aan mij om de knoop door te hakken.

@nico: het staat allemaal los van de komst van mini...Was het maar zo simpel denk ik soms...

@martje: relatietherapie krijg ik bubman never nooit niet heen...Gaat ook niet werken in dit geval.

@maatje: ik ga woensdag met iemand praten...

Mini doet het nog steeds super. Heeft nu echt het zelf spelen ontdekt en ligt zo een paar uur in de box zonder gejengel!

Ze heeft nnu al maat 4 luiers dikke billen.... en ik moet echt maat 68 gaan shoppen voor dr!
Pfieuw.... alles was goed gegaan bij mn moeder. Geen vernauwingen.

Nu maar even een flink gesprek met haar aan gaan want dan zullen de klachten vast stress gerelateerd zijn.
Fijn dat het goed is met je moeder Maatje!

Bubblez: hug: Goed om te lezen dat het wat beter gaat.

Jee Zivaa wat een verhaal zeg!

Nee er hoeft gelukkig geen nieuwe babyfoon te komen. Hij werkt gelukkig nog! Maar als je denkt goh ik zie geen indicatie van de batterij meer dan kan het zijn dat je niet-oplaadbare batterijen er in hebt gestopt..
Dodo, ik ook gedaan . Weet ik veel.... Heeft t wel een tijd gedaan met gewone maar opeens dus niet meer, nu wel weer met de oplaadbare gelukkig 😎
Fijn maat dat goed gegaan is!!
Haha Zivaa, jij had dus ook nog last van je hormonen?

Want normaal zouden wij dit natuurlijk nooooooit doen!
Wat fijn maat! Heeft je moeder dan zoveel stress dat het dit soort klachten veroorzaakt? Kun je erover praten met haar? Sterkte!
Super maat!!
Wat een opluchting, Maat!

Zeg rammel, zou jij even tegen rammeltje willen zeggen dat ze Meisje niet mag bellen met onzalige ideeen? Die ligt nu boven namelijk haar slaapzak vol te schijten, als ik het goed hoor door de babyfoon .
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
En inderdaad: luier vol stront. Ik was er nog net op tijd bij, het liep al bijna uit haar luier. Vies kind .
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Wat een goed nieuws maat, zo fijn!

Chryss beterschap!

Bub sterkte met de door te hakken knoop...

Anne wat heerlijk dat je om de hoek kunt gaan werken, lijkt me geweldig!

Mijn huidige en toekomstige werkgever zijn nog op vakantie deze week, dus volgende week meer info hoop ik! Lief dat je er naar vroeg!

Kwi wat is jouw schoonmoeder toch een geval apart...

Zivaa wat zul je blij zijn dat jullie daar al lang en breed weg zijn. Hier blijkt maar weer dat je bij dit soort dingen altijd je gevoel moet volgen.

Mini had een supernacht, was maar 1 keer wakker! We zijn allemaal bijgetankt, top!
Nou dodo ik moet eerlijk zeggen dat ik dat anders ook gedaan zou hebben, bedoel: steeds nieuwe erin, dat wel, maar wat maakt t uit of die dingen oplaadbaar zijn, als er maar stroom in zit toch?! (Nouja is mijn redenatie want werkte dus na 2e setje nwe batt niet meer....).

Ja idioot echt verhaal kdv. Voel me ergens wel lullig hoor, ze heeft toch nog paar maand op die locatie gezeten, en wel gemerkt dat die troela niet zo goed viel bij onze dame, maar toen werkte ze zelf normaliter niet op de groep (iig niet op dag dat oudste er was)

Haha lachen dat je t gekak door de babyfoon hoort 😝. Hier net ook weer tot onder de oksels.... Hier even korte, werk, stop gehad en nu gauw ri huis om in te pakken etc. En bus ophalen, klote ding was weer kaduuk.... Weer serieus kaduuk ook 😭.
Bub in wat voor zin bedoel je de knoop doorhakken? Toch niet het beëindigen van ff relatie? Hoop dat het gesprek net iemand je goed doet en oplossingen brengt!

Maatvast super!

Ziva ik las t op Facebook wilde je de link nog doorsturen maar je weet het dis al!

Ik ga weer werken!
En nu iedereen gauw naar t sub! Ik zie net allemaal stoere foto's van Dodo!
o jee bub, hoop ook dat jullie eruit komen hoor! (als er iig een soort van compromis kan zijn oid, heb mnatuurlijk geen flauw idee waarover t gaat)

Stoere foto's Dodo!!

Anne werkse! En als je nog s wat hoort hoor ik wel weer, sjonge ben heel benieuwd hoe dit afloopt maar kan me niet voorstellen dat ze straks gewoon weer verder gaat.

Kwim, knuf! Lastig die schoonmoeder.... (zeker met zoiets ingrijpends).

Goed nou ik schiet dus echt voor geen ene meter op.... Kan t begin niet echt vinden, hoop vriend gauw terug en dan laatste dingen inpakken..
Zivaa, succes met alle verhuisdrukte!

Ik denk dat ik ook maar ga beginnen met bijvoeden. Nog even mijn man overtuigen, want ik heb de laatste maanden juist bij hem erop gehamerd dat ik niet te vroeg wil beginnen, ha ha.

Wat ik uit de wetenschappelijke literatuur opmaak is dat er meer onderzoek nodig is, deels is dit ook al aan de gang. Er zijn maar weinig onderzoeken die aangeven dat na 6 maanden starten beter is tegen allergie en die zijn lastig te interpreteren. Bijv. omdat het later starten met bijvoeden niet de enige variabele was, maar in combinatie gedaan werd met hypoallergene melk. Dan weet je bij het resultaat niet of het het gevolg was van het een of van het ander. Er zijn ook een aantal onderzoeken die suggereren dat juist tussen 4 en 6 maanden aanbieden van bijvoeding allergie reduceert. Maar het bewijs is volgens mij nog niet heel erg sterk. Wat wel heel duidelijk is, is dat de laatste 10-15 jaar het percentage kinderen met allergie heel erg gestegen is, dat zou z'n oorzaak kunnen hebben in hoe er de laatste tijd is omgegaan met bijvoeding, maar het kan ook andere oorzaken hebben natuurlijk (schonere huizen, bacteriedodende zeep, luchtvervuiling, ...?...).

Hier een citaat dat wel duidelijk aangeeft hoe het ervoor staat met het onderzoek (vetgedrukt door mij):

"The prevalence of food allergy has continued to rise over the last 10-15 years, with building concern over the underlying causes and the best strategies to reverse this. Although it is still not clear if infant feeding practices play any significant role in either the aetiology of this epidemic or in its prevention, these have nonetheless been core to many previous prevention strategies. Early 'allergen avoidance' strategies have not only failed, but have instead been increasingly associated with increased risk of allergic disease. Together with other observations in humans and animals, this suggests that earlier introduction of allergenic foods may be a more logical preventive strategy. Based on this, there are several randomised controlled trials world-wide assessing the merits of early introduction of complementary feeding and/or allergenic foods. Until the results of these studies are available it is difficult to provide definitive recommendations regarding the role of early feeding in the induction of oral tolerance and prevention of food allergy."

Hoe doen de bijvoedende mama's het trouwens in de praktijk? Geven jullie elke dag groente/fruit op een vast moment? En zo ja hoe laat ongeveer en hoe combineer je dat met de opvangtijden?
Nico ik geef nu om +/- 7 uur dat is ongeveer een half uur voor de laatste fles. Dat zal straks half 7 worden ald het echt voeding word ipv proberen.

Mij is op t cb aangeraden om het een half uur voor de fles te doen omdat die paar hapjes niet honger stillend zijn. Dan kun je na de hapjes fles geven zonder dat mini meer (melk) wil en dit eigenlijk nog niet maf.
Oja en fruit doe ik pas vanaf 6 mnd zodat ze nu eerst kan wennen aan d'r groenten. Fruit list ze toch wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven