Good Luck!

10-10-2007 22:17 22239 berichten
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 11 mei 2008 @ 21:15:

Vind het toch wel goed geregeld in DLD vaak wat zulke dingen betreft...

Neig toch steeds meer naar die kant. Ook qua onderwijs trouwens, schijnt wel ok te zijn. Weet jij of daar ook Montessori scholen zijn Jin?Hoorde laatst een hele discussie dat het onderwijs juist niet zo oke is hier... Privéscholen wel weer maar die zijn errug duur geloof ik.
Gaan knullen naar internationale school tzt Jin?

Toch maar eens in verdiepen dan. Ik las toen hier op forum dat kindjes al met 2.5 naar school zouden kunnen in DLD en dat ze veel makkelijker zijn qua leeftijd enzo.

Bevallen met handen vrij lijkt me ideaal. Stomme knievasthoud-gedoe.
Proest, hoef je niet in de beugels met een bevalling, handig zo´n broekkie!

Hier word ik heeeeeeel erg hebberig van: www.moederindia.com
Is in Nl met leeftijd ook niet overal zo strikt hoor! Hangt ook erg van de school af. Beetje goede school houdt geen 1 oktober grens meer aan (bestaat trouwens al jaren niet meer) en ook geen andere grens maar kijkt puur naar het kind...
Star, ik heb gisteren eindelijk (wat een ambtenaar zeg werkte daar) een gutschein (soort tegoedbon) gekregen voor de Kindergarten. Hij kan vanaf augustus elke dag vijf uur naar Kindergarten. School begint hier vanaf zes jaar. Voor die tijd gaan alle kinderen (de meeste dan, maar wordt erg sterk aangeraden) naar Kita (creche) of Kindergarten.

Je kunt helaas alleen elke dag, deeltijd is geen optie helaas helaas. Maar ik heb vier a vijf uur elke dag aangevraagd en dat toegewezen gekregen. Acht uur elke dag of meer vind ik veel te veel.
Joehoe wijffies, gezellig hier zie ik????

Zo, ik was benieuwd naar mr J en trouwens ook naar hoe het is met Pamax.. Iemand nieuws??

Verder heb ik geen nieuws, heerlijk dit weer. Ik wil een vakantiehuisje (nou ja, dat heet hier in de buurt volkstuin maar principe is hetzelfde, ha ha ha).Heb je met dit weer gelijk een vakantie! Afijn, helaas enorme wachtlijst.. Maar de man heeft een connectie dus wie weet...

Jin, bij julie ook lekker?

Sterretje, jij nog leuke dingen gedaan deze dagen? En wat voor luier had Ctje om als Opa dr jurk te kort vond, modelletje string ofzo? :-)

Eens even verder terug lezen...
Dat vind ik wel belangrijk Bridge, dat ze naar kind kijken in plaats van naar regeltjes.

Moet je in DLD dan in beugels? Brrrrr, ik blijf hier

Wat een lieve site met al die kleurige dingen! En goed doel ook trouwens.
Och ja, het scholen gebeuren... Ik hoop tegen die tijd toch wel een huis ergens anders te hebben anders vrees ik het ergste...

Bridge, gefeliciteerd met je drieling!
Luier was wel goed hoor Suus, maar jurk te kort dus (waar schreef ik dat ook alweer? Bloot in tuin zon topic toch? Are you following me ). Gewoon Simply Colors jurkje.

Volkstuin klinkt toch wat minder dan vakantiehuisje, dus ik zou het bij de laatste benaming houden

Niks gedaan voor de rest. Ceetjes Godfather is er (helaas, ik verwachtte Al Pacino, dus viel een beetje tegen), dus vent veel op stap.

Hebben jullie badje oid op balkon?
Dat schortje! Geweldig toch? Echt helemaal super vind ik!!!

Haai Suus!

Star: specifiek naar vragen bij rondleidingen! Moet te doen zijn! En vraag dan ook even naar hoe ze om gaan met "snellere" leerlingen, als ik Ceetje beetje zie en hoor zo, zou dat voor haar nog wel eens van toepassing kunnen zijn...

Gaan jullie al rondleidingen aanvragen trouwens? Wij gaan binnenkort maar, nu hebben vriend en ik nog een dag samen vrij natuurlijk. Dus wil voor de vakantie rondleidingen op de 4 scholen hier in de buurt hebben gehad...
oh wat een mooie dekens Jin! Ik wil er ook 1...

(maar ik heb net besloten dat ik morgen Crocs voor Juul ga kopen dus ik hou me in..)
quote:Jinny schreef op 11 mei 2008 @ 21:22:

Star, ik heb gisteren eindelijk (wat een ambtenaar zeg werkte daar) een gutschein (soort tegoedbon) gekregen voor de Kindergarten. Hij kan vanaf augustus elke dag vijf uur naar Kindergarten. School begint hier vanaf zes jaar. Voor die tijd gaan alle kinderen (de meeste dan, maar wordt erg sterk aangeraden) naar Kita (creche) of Kindergarten.

Je kunt helaas alleen elke dag, deeltijd is geen optie helaas helaas. Maar ik heb vier a vijf uur elke dag aangevraagd en dat toegewezen gekregen. Acht uur elke dag of meer vind ik veel te veel.

Gutschein is toch creditnota? Klinkt wel raar, creditnota voor je kind. Wilde je hem bij nader inzien toch terugbrengen?

Elke dag vijf uur voor zo'n ukkie lijkt me ook al behoorlijk pittig, acht uur zou ik echt niet doen inderdaad.
quote:bridges6 schreef op 11 mei 2008 @ 21:27:

Star: specifiek naar vragen bij rondleidingen! Moet te doen zijn! En vraag dan ook even naar hoe ze om gaan met "snellere" leerlingen, als ik Ceetje beetje zie en hoor zo, zou dat voor haar nog wel eens van toepassing kunnen zijn...

Gaan jullie al rondleidingen aanvragen trouwens? Wij gaan binnenkort maar, nu hebben vriend en ik nog een dag samen vrij natuurlijk. Dus wil voor de vakantie rondleidingen op de 4 scholen hier in de buurt hebben gehad...

Ja dat vermoeden heb ik, als trotste blinde moeder misschien wel, zelf ook wel. Vandaar dat Montessori me aanspreekt, omdat ze daar veel zelf kunnen doen. En sneller dan het programma mocht dat van toepassing zijn.

Wil je Ties niet bij jezelf op school?
quote:Suze2 schreef op 11 mei 2008 @ 21:27:

oh wat een mooie dekens Jin! Ik wil er ook 1...

(maar ik heb net besloten dat ik morgen Crocs voor Juul ga kopen dus ik hou me in..)Jaaaa Crocs zijn zoooo schattig (had ze niet al een paar?)
En hondje nummer 5 is er Eindelijk een teefje.
Nee hoor absoluut niet bij mij. Is een boefje en is dan toch sneu dat je moeder ALTIJD hoort dat je je hebt misdragen of zo...

En ik kan dat ook niet scheiden, ga teveel op hem letten...
Gefeliciteerd met je teef! komt er nog meer?
We hebben een terras Star, 6x4 dus met badje en zandbak. Ze vermaakt zich er wel. Wel erg heet want pal op zuiden dus vandaag toch maar lekker naar Spaarnwoude geweest. Was leuk.

He Oma, gefeliciteerd met je nieuwe kleinkind hoor!

Hier dus nog geen rondleidingen. Als we naar A gaan komt er maar 1 school in aanmerking dus dat is makkelijk en wordt het toch Z dan zie ik het dan wel weer, niet waar?

Ha ha ha Jin, een tegoedbon, klinkt grappig.
Wow, al vijf stuks, daar is die drieling van Bridges niks bij zeg. Gutschein wordt ook gebruikt voor het woord cadeaubon. Klinkt wat liever he? Crocs vind ik ook leuk voor die dametjes! Ik heb geen andere keuze. Ik wil Thomas ook niet niet naar Kindergarten doen of pas veel later dan alle andere kindjes. Het is ook wel goed voor zijn taal denk ik. Ik loop maar mee in het systeem hier.

Haai Suus!

Dames, ik ga de oogjes toe doen en de snaveltjes dicht (*wacht trap van Star af...*)
Maar goed, niemand dus iets gehoord van Mamax? Is ze na het goede nieuws op vakantie gegaan ofzo?? Ik ben het even kwijt?
Nee niks gehoord Suus... Geen idee... Geen nieuws goed nieuws in dit geval? Zijn vast aan het bijkomen van goede nieuws... En herstellen...

Jin:ik kloon er nog wel een paar bij hoor, geen punt bij bridge!

Een cadeaubon voor je kind, toch aardig!
Nr 6 weer een reutje!

Goed van je Bridge, ik zou het ook niet willen kind bij mij in de klas. Lijkt me voor zowel jou als Ties niet leuk.

Wat voor scholen zijn het daar?

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh Jinny, zit dat lied weer in mijn hoofd. Grmbl.

Spaarnwoude niet stervensdruk?
4 scholen (op loopafstand dan hè, heel dorp heeft er veel meer) een katholieke (oude school van vriend) een openbare een protestant christelijke en een freinet. Voorkeur gaat nu nog naar katholiek, maar meer omdat ik die school beetje ken en de rest niet...

trusten jin!
Dat denk ik ook Bridge, en lekker aan het genieten van het weer...

Heb ik nog relletjes gemist hier trouwens? Nog topics die ik gelezen MOET hebben ??
Ik ga er ook maar verstandig in... Even de binnenkant van mijn oogjes bekijken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven