Augustus 2012 deel 12!!
vrijdag 28 december 2012 om 21:23
Ruim een jaar verder en nu …. tijd voor deel 12. (deel 3 alweer op de kinderpijler).
De eerste mini’s zijn al 5 maanden, hun eerste kerst (en alle kerststress) hebben ze gehad. Sommige mama’s zijn weer aan hun werk. Het dagelijkse leven begint te wennen. Maar uitgepraat raken we niet.
Wij praten over….. niet/wel slapende, krijsende, lachende, huilende, vrolijke, zieke/gezonde mini’s. Flessen melk, wel/nietwillende borsten, oranje wortelprut, rondvliegende boontjes. Gezondheidsperikelen, Wel/niet begrijpende mannen (waar we stiekem hartstikke dol op zijn), schoonloeders, ouders en wat verder ter tafel komt.
De dagelijkse soap van de augustus-2012 mama’s continues. Onze stille en soms niet-stille meelezers blijven onze volgen. Voor de “augustus-2013 mama’s-To-be” zijn we een inspiratiebron, wat een eer!
Mini’s en mama’s hebben elkaar een maand geleden real-life ontmoet, wat een topmiddag! Het divagedrag is overgenomen, maar echt het juiste hebben ze elkaar nog niet ingefluisterd, dus in februari gaan we voor de herhaling.
credits voor de inleiding gaan dit keer naar Myself!
Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!
Onze zwangerschappen
Augustus 2012 deel 10!!
Augustus 2012 deel 11!!
NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! nicole12332 jaar03-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz24 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!
En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!
De eerste mini’s zijn al 5 maanden, hun eerste kerst (en alle kerststress) hebben ze gehad. Sommige mama’s zijn weer aan hun werk. Het dagelijkse leven begint te wennen. Maar uitgepraat raken we niet.
Wij praten over….. niet/wel slapende, krijsende, lachende, huilende, vrolijke, zieke/gezonde mini’s. Flessen melk, wel/nietwillende borsten, oranje wortelprut, rondvliegende boontjes. Gezondheidsperikelen, Wel/niet begrijpende mannen (waar we stiekem hartstikke dol op zijn), schoonloeders, ouders en wat verder ter tafel komt.
De dagelijkse soap van de augustus-2012 mama’s continues. Onze stille en soms niet-stille meelezers blijven onze volgen. Voor de “augustus-2013 mama’s-To-be” zijn we een inspiratiebron, wat een eer!
Mini’s en mama’s hebben elkaar een maand geleden real-life ontmoet, wat een topmiddag! Het divagedrag is overgenomen, maar echt het juiste hebben ze elkaar nog niet ingefluisterd, dus in februari gaan we voor de herhaling.
credits voor de inleiding gaan dit keer naar Myself!
Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!
Onze zwangerschappen
Augustus 2012 deel 10!!
Augustus 2012 deel 11!!
NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! nicole12332 jaar03-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz24 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!
En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!
vrijdag 4 januari 2013 om 20:24
Hier geven de paar hapjes tussen de de 3e en 4e fles in. Maar echt veel krijgt ze nog niet binnen. Ze werkt het vaak naar buiten.
Fruit doen we ook pas bij 6 maanden. Eens horen wat het cb dan adviseert.
Heb alvast wat witlof gemaakt voor mini. Dat ziet er wel goor uit zeg!
Leuk om te horen dat jullie de foto's stoer vinden.
Fruit doen we ook pas bij 6 maanden. Eens horen wat het cb dan adviseert.
Heb alvast wat witlof gemaakt voor mini. Dat ziet er wel goor uit zeg!
Leuk om te horen dat jullie de foto's stoer vinden.
vrijdag 4 januari 2013 om 20:26
Haha Rammel, rammeltje al aan de aaifoon! Mini heeft hier z'n eerste ipad sessie er al op zitten hoor 
Ziev succes met alles! Je bent een bikkel, dus t komt helemaal goed daar!
Nicole dank voor alle info, top! Sja, die meerdere variabelen maken het inderdaad lastig, maar toch fijne info!
Ik zet even wat op t sub over werkdingen.
Ziev succes met alles! Je bent een bikkel, dus t komt helemaal goed daar!
Nicole dank voor alle info, top! Sja, die meerdere variabelen maken het inderdaad lastig, maar toch fijne info!
Ik zet even wat op t sub over werkdingen.
vrijdag 4 januari 2013 om 20:28
Rammel: rugdragen doe ik nu met de Bondolino, dan stopt vriendlief minimart erin. Voor het rugzwaaien wil ik ook graag een consult. Binnenkort s achteraan bellen.
Anne, oei ik ben jaloers. Wil ook wel 5 min reistijd ipv 55...
Liz: hier gaat het best goed tussen vriendlief en mij. We hebben minder tijd voor elkaar, maar nu gaan we tenminste elke avond aan tafel zitten de dag doornemen ipv voor de tv eten. Dat is fijn.
Maat, fijn dat je moeder goed nieuws kreeg. En jij ook aan het rugdragen, leuk!
Bub: relatietherapie ook niet als het dat is of uit elkaar gaan? Ik was erg blij dat vriendlief het wel voor mij over had, anders hadden wij het denk ik ook niet gered.... Pff moeilijk lijkt me, heeeel veel sterkte.
Nico thnxs voor de uitleg over bijvoeden. Weet iemand hier of je bepaalde dingen wel of niet moet geven. Vijv. soepstengel kan dat al, of kaas of ham?
Anne, oei ik ben jaloers. Wil ook wel 5 min reistijd ipv 55...
Liz: hier gaat het best goed tussen vriendlief en mij. We hebben minder tijd voor elkaar, maar nu gaan we tenminste elke avond aan tafel zitten de dag doornemen ipv voor de tv eten. Dat is fijn.
Maat, fijn dat je moeder goed nieuws kreeg. En jij ook aan het rugdragen, leuk!
Bub: relatietherapie ook niet als het dat is of uit elkaar gaan? Ik was erg blij dat vriendlief het wel voor mij over had, anders hadden wij het denk ik ook niet gered.... Pff moeilijk lijkt me, heeeel veel sterkte.
Nico thnxs voor de uitleg over bijvoeden. Weet iemand hier of je bepaalde dingen wel of niet moet geven. Vijv. soepstengel kan dat al, of kaas of ham?
vrijdag 4 januari 2013 om 20:36
Wij zijn begonnen met pap geven tussen de 3e en 4e fles in (rond 18.00)
Nu geven we tussen de 1e en 2e fles in een fruit hapje (meestal rond 10.00 a 10.30)
Groente doen we tussen de 3e en 4e fles in (rond 17.30)
De 4e (laatste) fles is dan rond 19.30 a 20.00 (met een beetje rijstebloem erdoor)
Gisteren heeft mini bij mijn schoonouders geslapen en was hij na de groente erg moe... Ze hebben hem maar op bed gelegd en vonden het zielig hem wakker te maken voor de papfles, want hij sliep zo lekker... Ze namen het risico dat mini midden in de nacht zou komen, maar liever dat, dan hem wakker maken.. Uiteindelijk is hij om 5.00 even aan het brabbelen geweest en pas om 8.00 uur echt wakker geworden... Dus 14 uur!!!! Wat een slaapkopje he!!!
Nu geven we tussen de 1e en 2e fles in een fruit hapje (meestal rond 10.00 a 10.30)
Groente doen we tussen de 3e en 4e fles in (rond 17.30)
De 4e (laatste) fles is dan rond 19.30 a 20.00 (met een beetje rijstebloem erdoor)
Gisteren heeft mini bij mijn schoonouders geslapen en was hij na de groente erg moe... Ze hebben hem maar op bed gelegd en vonden het zielig hem wakker te maken voor de papfles, want hij sliep zo lekker... Ze namen het risico dat mini midden in de nacht zou komen, maar liever dat, dan hem wakker maken.. Uiteindelijk is hij om 5.00 even aan het brabbelen geweest en pas om 8.00 uur echt wakker geworden... Dus 14 uur!!!! Wat een slaapkopje he!!!
vrijdag 4 januari 2013 om 21:26
Zo Juutje, jullie zijn al serieus bezig met 'bijvoeden'! Wij geven af en toe een paar hapjes groente en dan drie dagen achter elkaar hetzelfde, maar niet zo structureel fruit, groente en pap op dezelfde dag. Mini vindt het wel leuk, maar heeft nog geen enorme behoefte volgens mij. Hij was de afgelopen dagen wat van de leg, dus nu laat ik het even. Als het weekend goed gaat dan gaan we maandag maar ns beginnen met pompoen. Wortel en doperwten vond hij heerlijk!
vrijdag 4 januari 2013 om 21:43
Ik geef diepvries doperwten, biologische van de AH. Die smaken een stuk beter dan alle andere niet verse doperwten die ik ooit geproefd heb (man, wat kunnen die doperwten goor smaken, bleg!), dus die heb ik in huis.
Bij AH hebben ze ook stukjes pompoen in de diepvries en ook andere bio groenten. Best handig om in huis te hebben. Ik gebruik ze niet vaak, maar is wel een handige backup voor mini denk ik. In de nabije toekomst
Bij AH hebben ze ook stukjes pompoen in de diepvries en ook andere bio groenten. Best handig om in huis te hebben. Ik gebruik ze niet vaak, maar is wel een handige backup voor mini denk ik. In de nabije toekomst
vrijdag 4 januari 2013 om 22:34
vrijdag 4 januari 2013 om 22:42
Volgens mij ben ik nog de enige die niet aan het bijvoeden is??
Ik wil echt wachten tot zes maanden. Hoewel ik het wel ietsje vervroeg want het is wel leuk als maximaat erbij is.
En anders word het bij zeven maanden.
Vandaag even geoefend thuis met het rug dragen in de bb-tai. Ging goed! Verder naar de super voor het eerst met Minimaatje in de draagdoek (op buik). Mensen kijken heel vertederd. Nou moet ik zeggen dat ik hier zelden draagdoeken zie.
@ dodo, super die foto's op het sub!
Vanavond Minimaatje een heel klein lepeltje olijfolie gegeven. Het stoort me toch een beetje dat weinige poepen.
Dinsdag maar eens langs cb voor wegen en meten.
Ik wil echt wachten tot zes maanden. Hoewel ik het wel ietsje vervroeg want het is wel leuk als maximaat erbij is.
En anders word het bij zeven maanden.
Vandaag even geoefend thuis met het rug dragen in de bb-tai. Ging goed! Verder naar de super voor het eerst met Minimaatje in de draagdoek (op buik). Mensen kijken heel vertederd. Nou moet ik zeggen dat ik hier zelden draagdoeken zie.
@ dodo, super die foto's op het sub!
Vanavond Minimaatje een heel klein lepeltje olijfolie gegeven. Het stoort me toch een beetje dat weinige poepen.
Dinsdag maar eens langs cb voor wegen en meten.
vrijdag 4 januari 2013 om 23:28
Ik geef sowieso veel diepvries groenten of vers en geen potjes. Bloemkool, briccolie uit de diepvries eten wij zelf ook altijd en boontjes en wortelen vers uit zakjes, dan hoef ik ze zelf niet meer te snijden. Super handig, anders kost het veel tijd.
Wortel is hier favoriet, bloemkool minder.
Martje kaas mag nog niet ivm koemelk. Soepstengel doe ik pas als ze het steaks zelf kan vasthouden en eten anders moet ik het haar voeren.
Fruit ook pas vanaf 6 maand en dan gewoon stukjes zelf eten. Groenten is nu toch alleen nog maar proeven, want ze eet geen grote hoeveelheden.
Pap ga ik vanaf 6 mnd pad doen.
Wortel is hier favoriet, bloemkool minder.
Martje kaas mag nog niet ivm koemelk. Soepstengel doe ik pas als ze het steaks zelf kan vasthouden en eten anders moet ik het haar voeren.
Fruit ook pas vanaf 6 maand en dan gewoon stukjes zelf eten. Groenten is nu toch alleen nog maar proeven, want ze eet geen grote hoeveelheden.
Pap ga ik vanaf 6 mnd pad doen.
zaterdag 5 januari 2013 om 00:32
Hmpf, mini was de hele dag happy en nu is het weer brullen geblazen. Echt heel zielig. Ik was zelf bijna aan t huilen, zo hartverscheurend als hij aan het huilen was. Ik heb net dentinox op zijn onderkaak aangebracht (midden) en nu is hij gekalmeerd. We hopen dat hij zo in slaap valt. Vriend is m aan t wiegen...
zaterdag 5 januari 2013 om 06:36
Goedemorgen,
Nacht oke, ik was om 21.00 uur naar bed gegaan met mijn koortshoofd. Voel me wel nog steeds ellendig.
@Maat: ik ben ook nog niet begonnen met bijvoeden. Meisje d'r groeispurt lijkt weer over, dus ik wil sowieso wachten tot over twee weken, als ze 5 maanden is. En liever nog iets langer.
@toet: Klus ze!
@kroos: Heeft je mini nog geslapen? Fijn dat de Dentinox hem kalmeerde.
@anne: Dat is fijn zeg, van die reistijd!
@bub: Hoe is het?
Nacht oke, ik was om 21.00 uur naar bed gegaan met mijn koortshoofd. Voel me wel nog steeds ellendig.
@Maat: ik ben ook nog niet begonnen met bijvoeden. Meisje d'r groeispurt lijkt weer over, dus ik wil sowieso wachten tot over twee weken, als ze 5 maanden is. En liever nog iets langer.
@toet: Klus ze!
@kroos: Heeft je mini nog geslapen? Fijn dat de Dentinox hem kalmeerde.
@anne: Dat is fijn zeg, van die reistijd!
@bub: Hoe is het?
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
zaterdag 5 januari 2013 om 10:33
Morning!
Nacht was een drama. Mini werd heel snel weer krijsend wakker en toen heb ik er een paracetamol in geduwd. En dat hielp maar heel even want na 2 uur was het weer raak. Ondertussen was vriend ziek. Toen ben ik met mini naar de woonkamer verhuisd en is hij bij me in slaap gevallen en toen heb ik ook nog even geslapen. En na zn eerste fles weer een uurtje. Ben stuk! Nu lijkt er niks aan de hand met mini, wat zal er nou toch zijn met m??
Sorry voor de ego, later meer!!
Nacht was een drama. Mini werd heel snel weer krijsend wakker en toen heb ik er een paracetamol in geduwd. En dat hielp maar heel even want na 2 uur was het weer raak. Ondertussen was vriend ziek. Toen ben ik met mini naar de woonkamer verhuisd en is hij bij me in slaap gevallen en toen heb ik ook nog even geslapen. En na zn eerste fles weer een uurtje. Ben stuk! Nu lijkt er niks aan de hand met mini, wat zal er nou toch zijn met m??
Sorry voor de ego, later meer!!
zaterdag 5 januari 2013 om 10:42
@kroos: Misschien gewoon een fase? Hij maakt verder geen zieke indruk?
@zivaa: Jouw nachten blijven ook ruk, volgens mij. Echt balen. Succes met alle drukte!
Ik moet Meisjes commode gaan uitmesten, want de helft van de kleertjes is alweer te klein. Moest vanmorgen goed zoeken voor ik een pak vond dat ze nog past.
@zivaa: Jouw nachten blijven ook ruk, volgens mij. Echt balen. Succes met alle drukte!
Ik moet Meisjes commode gaan uitmesten, want de helft van de kleertjes is alweer te klein. Moest vanmorgen goed zoeken voor ik een pak vond dat ze nog past.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
zaterdag 5 januari 2013 om 10:58
Misschien heb je wel gelijk Chrys. En ben ik mn kind voor niks aan t volduwen met medicatie hij had de afgelopen dagen wel verhoging (top 37,8) dus dat indiceert toch dat iets is...
Hoe is t met jou nu? Geen koorts meer?
Rammeltje gefeliciteerd met je 5e vermaanddag!
Toet lekker slopen! Veel plezier!
Zivaa sterkte vandaag na de rotnacht!
Do werkse!
Nu hop onder de douche en naar de supermarkt. Vanmiddag kraambezoek. En ik ga cranberriesap kopen want dat jurkje met panty op de fiets van de week was iets te enthousiast ben ik bang. Ik blijf piesen!
Hoe is t met jou nu? Geen koorts meer?
Rammeltje gefeliciteerd met je 5e vermaanddag!
Toet lekker slopen! Veel plezier!
Zivaa sterkte vandaag na de rotnacht!
Do werkse!
Nu hop onder de douche en naar de supermarkt. Vanmiddag kraambezoek. En ik ga cranberriesap kopen want dat jurkje met panty op de fiets van de week was iets te enthousiast ben ik bang. Ik blijf piesen!