Augustus 2012 deel 12!!

28-12-2012 21:23 1419 berichten
Ruim een jaar verder en nu …. tijd voor deel 12. (deel 3 alweer op de kinderpijler).

De eerste mini’s zijn al 5 maanden, hun eerste kerst (en alle kerststress) hebben ze gehad. Sommige mama’s zijn weer aan hun werk. Het dagelijkse leven begint te wennen. Maar uitgepraat raken we niet.

Wij praten over….. niet/wel slapende, krijsende, lachende, huilende, vrolijke, zieke/gezonde mini’s. Flessen melk, wel/nietwillende borsten, oranje wortelprut, rondvliegende boontjes. Gezondheidsperikelen, Wel/niet begrijpende mannen (waar we stiekem hartstikke dol op zijn), schoonloeders, ouders en wat verder ter tafel komt.

De dagelijkse soap van de augustus-2012 mama’s continues. Onze stille en soms niet-stille meelezers blijven onze volgen. Voor de “augustus-2013 mama’s-To-be” zijn we een inspiratiebron, wat een eer!

Mini’s en mama’s hebben elkaar een maand geleden real-life ontmoet, wat een topmiddag! Het divagedrag is overgenomen, maar echt het juiste hebben ze elkaar nog niet ingefluisterd, dus in februari gaan we voor de herhaling.

credits voor de inleiding gaan dit keer naar Myself!

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

Augustus 2012 deel 10!!

Augustus 2012 deel 11!!

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! nicole12332 jaar03-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz24 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
Bub, ik wens je veel wijsheid toe om alles goed af te wegen.

Anne, je zegt minianne niet te willen voeren. Betekent dat dat je nu alles in brokken aanbiedt a la rapley? Ik snap er niks van minimart wil al zn speelgoed in de mond stoppen maar als ik een roosje bloemkool geef, doet hij er niks mee?!

Ziev, vandaag over naar je ouders? Voor hoe lang is dat ongeveer? Vindt je vent t niet moeilijk, inwonen bij mn schoonouders bah moet er niet aan denken!!!

Nico, spannend een ander huis! Maar idd lastig als je nu al weet dat je ander werk gaat krijgen.Als je wat leuks gaat kopen, zet je t op het sub? (ben niet nieuwsgierig!!)

Beppe, zwaai, weer terug van vakantie?? Wat wordt het plan van aanpak van de huisarts?

Ik ga volgende week ook terug naar de huisarts. Pijn in poepert en handen gaat niet over. Sterker nog, ik lig wakker van de pijn in mn handen. Dus maar weer verder zoeken.
As we speak zet de dochter van onze buuf (woont daar tijdelijk bij in met gezin ivm verhuizing) haar huilende blijkbaar stoute kind buiten zonder jas voor straf!!! Ow mijn god!!! Meisje roept alleen maar dat ze het zo koud heeft... Wtf!!
Hoi meiden,

@Maat, ik ben ook nog niet begonnen met bijvoeden hoor. Zal echt de laatste zijn, want ik wil ook wachten tot 6 maanden. Over vroege tandenproblemen; ja ik denk ook dat het bij mini toch geen tanden waren. Ik voel echt randjes in haar mond, ze wordt ook rustig als ik er overheen wrijf, maar op een of andere manier zet het niet door. Dus waarschijnlijk is het gewoon iets anders.

@Bub, hopelijk komen jullie er uit. Ik begrijp heel goed dat de keuze heel moeilijk is. :Hug:

@Ziev, verhuizing achter de rug? Wanneer is de overdracht van het nieuwe huis? Hoe lang verwachten jullie bezig te zijn?

@Toet, jee… wat een werk die verbouwing. Schrootjes, ja ze bestaan toch blijkbaar nog. Succes!

@Nico, moeilijk he zo’n beslissing voor een huis. Ook wel nieuwsgierig waar jullie straks voor kiezen. Hoe lang loopt jouw werktraject nog? Of is dat niet afgebakend?

@Beppe, gezellig dat je weer terug bent. Hopelijk wordt er nou actie ondernomen om de pijn te verminderen.

@Chryss, peuterpubers vermoeiend, maar af en toe ook wel lachwekkend als ik de verhalen hoor. Ze weten heel goed dat iets niet mag, maar doen het lekker toch. Fijn dat meisje haar draai eindelijk een beetje begint te vinden.

@Mart, jee, jij ook zoveel pijn. Weten ze een oorzaak daar van?

@Rammel, hoe gaat het met mini en het drinken? Nog grote productieproblemen? Of trekt het bij.

@Maat en Beppe, hebben jullie het leuk gehad?

@Do, werk ze! Zie je die dagen mini helemaal niet als je in een hotel slaapt?

@Juut, goed bezig met bijvoeden. Wel leuk om zo’n stap te nemen.

Ikzelf zit geloof ik midden in de 4 maandendip met mini. En dat kost veel energie. Gebroken nachten en hele avonden voeden. Het is dat ik door wil zetten met bv, maar af en toe baal ik er van. Dan zou ik er liever een fles in gooien en zorgen dat ze doorslaapt. Maar ja dat lost het probleem niet op. Het is dus even doorbijten en er doorheen. Klagen mag ik eigenlijk niet, want ze slaapt vanaf het begin al door, dus het is ook wel te verwachten dat het een keer komt. En ja, als er dan weer zo'n smile doorheen komt is het ook wel weer goed. Of vanmorgen dat ze loopt te prttttt'en. Heerlijk! (gelukkig eet ze nog geen worteltjes)

Van de week 2x op de fiets naar werk geweest. Heerlijk, maar ook zadelpijn, nou ja voel 2 botjes als ik op mijn zadel zit. Meer mensen die hier problemen mee hebben gehad?

Ben blij dat het normale leven weer begonnen is en de feestdagenperiode voorbij is. Weer een beetje ritme vinden. Dinsdag ga ik voor het eerst met mini naar O&K zwemmen. Ik ben benieuwd hoe het is.

Tot later!
@rammel, dat meen je niet? Hopelijk niet te lang?
@ rammel, wat sneu!!

@ myself, ik herken het wel hoor. Hier is het ook gedaan met doorslapen en in de avonden moet ik ook meer voeden. Soms erg vermoeiend ja, maar ik zou het niet willen missen!

Wat ik ook irritant vind is dat hij vaak moeilijk in slaap komt. Baby van een vriendin valt gewoon van het ene op het andere moment in slaap. Laatst onder de douche bijvoorbeeld, en toen konden ze hem gewoon slapend afdrogen en aankleden!! Dat hoef ik bij Minimaatje echt niet te verwachten.

Die zadelpijn heb ik heel vaak en ik fiets niet eens!

@ mart, goed dat je terug gaat naar de ha. Wat naar zeg dat je wakker wordt van de pijn.

Nu maar eens aankleden en wat actie ondernemen. Energie is weer ver te zoeken!
Ooh Rammel wat erg! Gebeurt dat vaker? Dat zulke dingen gewoon echt gebeuren zeg Arm kind!

Myself sterkte met de 4maandendip! Kun je in het weekend bijtanken?

Martje ben je al in het ziekenhuis geweest voor je klachten? Is leuk van hun om te zeggen dat het 'gewoon door de bevalling' komt maar er zal toch echt iets moeten gebeuren!

Beppe welcome back! Wanneer moet jij weer naar het ziekenhuis?

Ziv en Toet ik moedig jullie vanaf hier aan met alle verhuissores!

Maat wat balen dat mini nu ineens weer spookt snachts! Hij mag wel even een cursus komen doen bij minibub! Die slaapt haast dagelijks uit tot half 12

Chrys wat fijn dat je het idee hebt dat meisjec is geland! Peuterpuber is dan weer lastiger maar ook wel lachwekkend lijkt me!
Chrys, klinkt fijn dat meisje minder moeite heeft met de wereld hier denk ik soms dat rammeltje dat ook heeft, moeite met de wereld.

Bub, ik hoop dat jullie er uit komen dit was de eerste keer dat het hier gebeurde dat kind in de tuin. Maar van hun oude buren begreep ik dat het vaker gebeurde.

Myself, ow die dip sucks!! Hier is ie voorbij geloof ik, de domperidon helpt me super! Ben blij dat ik dat gedaan heb, meer rust zo en ik zie Rammeltje spekkies krijgen nu.

Mart, oeh balen van de pijn zeg! Ben je er al mee naar een arts geweest?

Do hoest met je oor en je stuit??
Ow bub vraagt hetzelfde mart, excuus!
Mart nee de groenten geef ik haar van n lepeltje hoor en dan voor ik dus. Maar ik ga niet tussendoortjes zoals n koekje of n soepstengel aan haar voeren. Dat doe ik straks pas als ze het zelf in de mond kan stoppen.

Minimart is nu ook nog te kleinen om bewust dingen in z'n mond te stoppen met gecontroleerde bewegingen. Dat komt ongeveer met n maand of zes. Dat ze speelgoed en vingers in hun mond stoppen is een natuurlijke reflex.
bub maandag bellen naar de huisarts voor een afspraak om door te nemen over hoe en wat.

Maar we zien wel.

vanmiddag genoten van het heerlijke weer de wandeling en de koffie na in de zon.

Maat niet van te merken dat je moe was/bent. Super kanjer die mini van jou! Echt keurig gedragen.

Doe je goed.

Rammel moet je wel in de gaten houden dat het niet te vaak gebeurt. anders melden.

myself ff doorbijten letterlijk en figuurlijk. fases. en zolang je bij de bv goed voelt dan gewoon doen.

Liefs Beppe
Myself: goed hoor dat je doorzet met bv geven. T is wel verrekte zwaar die gebroken nachten, maar ooit komt er weer een eind aan!!

Anne: ok, dus jij geeft wel met een lepeltje. Weer wat geleerd over reflex vingers in de mond.

Voor jullie allen. Pijn bij het poopn heb ik sinds de bevalling. De huisarts denkt dat er zenuwen geknapt zijn toen. Ik heb eerst gekeken of pijnstillende zetpillen zouden helpen. Niet dus, dus nu ga ik een doorverwijzing vragen naar het ziekenhuis.

Mn handen heb ik helaas nog langer last van en dat wordt steeds erger... Mn polsen zijn getest op carpaal tunnel syndroom, maar dat was niet te meten. Daarnaast was schildklierwaarde laag, maar niet tè laag. Nu dus terug om te vragen hoe het verder moet.
Oow Maat en Bep gezellig zo'n date op het strand !!

Meiden ik heb het nieuwe rooster van mn werk binnen maar die gaat maar tot 22feb. Als het goed is ben ik de 23ste en 24ste februari wel vrij dus kan ik bij de meet zijn!

Als ik de 23ste wel moet werken kan ik niet komen... Na 5 nachtdiensten trek ik het niet om de 24ste dan rond 11u richting Utrecht te rijden en de hele dag met jullie door te brengen...

Maar vrijdag weet ik meer als het goed is dus dan laat ik het weten!
@ bubb. Beppe liep op het strand, ik was er alleen voor de koffie achteraf!

@ Beppe, nou was toch zeker moe hoor! Haha.

@ mart, schildklier zou ik zeker nog een keer laten checken hoor! En vraag dan je waardes op

Wat voor een huisarts niet te laag is kan voor een internist wel te laag zijn. Ik heb 2 jaar met vage klachten rond gelopen. Mijn huisarts vond mn schildklier wel oke en de internist vroeg waarom ik niet 2 jaar eerder doorgestuurd was en zette me gelijk aan de medicijnen.
Hmm, beetje ontregelde nacht en dag. Minico is wakker en aan het jammeren wanneer hij zou moeten slapen en slaapt vervolgens uren achtereen als het eigenlijk z'n etenstijd is. Hopelijk duurt het vanavond niet tot 1 uur voordat hij in slaap wil vallen, want morgen moet er weer gewerkt worden!

Hapjes zijn hier nog geen succes, vanavond erwten gemengd met wat melk voor een wat vertrouwder smaak, maar net zo'n vertrokken gezicht als bij de boontjes. Hij heeft nauwelijks wat binnengekregen, want ik wil hem niet pushen. Tsja, 't zal vanzelf wel beter gaan op den duur, gewoon even wennen denk ik!

Gisteren heb ik een boek over babygebaren gekocht, het lijkt me leuk/nuttig/interessant om dat te gaan proberen. Als het lukt dan schijnt het een hoop frustraties te kunnen voorkomen, omdat ze eerder en beter kunnen uitdrukken wat ze willen. Ik denk dat we er rond 8 maanden mee gaan beginnen, want dan heb je sneller kans dat hij het echt oppikt en ook terug gaat gebaren. Je kunt nu ook al beginnen, maar ik denk niet dat wij het geduld hebben om pas na maanden resultaat te zien. Zijn er anderen die dit ook gaan doen?

@Bub: ik hoop dat je er inderdaad bij kunt zijn!

@Maat en Beppe: lekker hoor, uitwaaien op het strand, het was er een mooie dag voor!

@Martje: echt rot dat je nog steeds zoveel pijn hebt, ik hoop dat er wat aan gedaan kan worden! Je hebt je portie nu wel gehad vind ik!

@Chrys en Rammel: herkenbaar, die moeite met de wereld. Bij Minico ging het net als bij de mini van Chrys na een maand of 3 opeens veel beter: veel relaxter, minder huilen, beter in slaap vallen. Sinds een maand weer wat minder door (denken we) tandengedoe, maar dat gaat hopelijk ook weer over.

@Myself: sterkte met de 4 maanden dip! Goed dat je de bv zo volhoudt, is soms misschien best even lastig!
***stille meelezer breekt (weer) even in***

@Martje, over jouw polsen/handen. Ik heb jouw situatie niet helemaal helder voor de geest, dus sorry als mijn reactie 'mosterd' is. Maar wellicht is het volgende nog t overwegen waard:

Je schrijft dat je polsen zijn getest op carpaal tunnel syndroom, maar dat t niet te meten was. Bedoel je daarmee dat de score/waarde zo hoog was dat ze 'm niet exact konden bepalen, of dat het niet mogelijk was om te meten of het inderdaad cts is? In dat laatste geval: heb je er al naar laten kijken door een (handen)fysio?

Ik heb namelijk ook sinds de bevalling last van mijn polsen (niet van mijn handen,overigens) en loop sinds een kleine 2 weken bij de fysio. Zij constateerde dat ik het overbelast heb (veel tillen i.c.m. verweekte gewrichten door zwangerschap+borstvoeding), en dat daardoor een ontsteking is ontstaan in de aanhechting van de pezen van mijn duim en wijsvinger met het botje van mijn pols. Braces, zoveel mogelijk rust houden en vooral niet tillen (ze was gelukkig realistisch genoeg om erbij te vermelden dat dat met een baby niet altijd gaat), en 2x per week laten masseren door de fysio zouden het waarschijnlijk binnen een paar weken moeten laten verdwijnen. (En zo niet, dan is er nog een alternatief met een injectie, maar dat verdring ik liever )

Wellicht helemaal niet op jou van toepassing, maar je weet t nooit, dus ik dacht: ik gooi 'm er toch maar even in. Jouw mededeling dat t steeds erger wordt, triggerde mij om dit te opperen.

Wat t uiteindelijk ook blijkt te zijn, ik hoop dat je er snel vanaf bent.

***breekt weer uit***
Mis toch wel een beetje de gezelligheid van "vroegah" hier ' s nachts....
Goedemorgen,

Boknacht, vier keer eruit voor Meisje en sowieso slecht geslapen. Ben dus een beetje brak.

@nico: Misschien weet je het al, maar het schijnt dat als je een baby leert gebaren, de taalontwikkeling langzamer op gang kan komen. Omdat ze toch al een andere manier hebben om zich uit te drukken. Weet niet of dat echt waar is, maar wij hebben het om die reden met zoon nooit gedaan.

Ik ga koffie maken. Heb ik wel nodig.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Jemig al weken geen lektieten meer maar wel de eerste ochtend spits van het nieuwe jaar..

Landen op aarde, wij gaan naar een haptonoom met Rammeltje.. Eens kijken of ze wat meer rust gaat krijgen. Ben er zo langzaam aan wel een beetje klaar mee met het chagrijnige monster hier. Als in, spijt dat ik er ooit aan begonnen ben... Niet leuk.
Even wat nuance, ik besef heel goed dat sommige mensen zonder kinderen heel graag een Rammeltje zouden willen he, en ik hou van dr met heel mn wezen maar in ze is echt lastig, zo snel huilen en boos zo gespannen soms.. Het is gewoon zielig voor haar

Ze mankeert verder niks, het is haar temperament zo ver ben ik wel maar ze zit zichzelf vaak zo in de weg. Ik ga op aanraden van een vriendin naar haar haptonoom. Die heeft heel veel kunnen betekenen voor haar broertje toen de tijd.

Rammeltje kan niet eens in de box liggen met een speeltje dat wordt gegarandeerd krijsen omdat het niet gaat zoals ze wil of als dat ding uit haar handen valt.
rammel... dr zit wel al een kop op hè bij je meissie!! Ik hoop dat de haptonoom wat voor jullie kan betekenen!!

@ chryssa, hoe is het met je griep?

Voor mij, nieuwe week nieuwe kansen zullen we maar zeggen. Straks even uitwaaien op het strand. Mn hoofd wat leeg proberen te krijgen.

Eind vd dag komt maatman weer thuis, ik hoop dat dat me ook een beetje kan helpen.

En morgen even naar de ha voor een tintelend/ warm onderbeen.
Morning!!!

Haha, de gezelligheid s nachts maat... :p nou hier wel doorgeslapen maar meid niet hoorde ik vanmorgen. Mama moe schijnbaar ;). Echt pittig hoor, zo slecht slapen steeds, ik heb ook big ass wallen :(. Chrys jij weer sterkte, my god dat schiet ook niet op he!!

Rammel; dikke knuffel!! Herken de gevoelens, heb ze nog steeds wel qua nachten, mini ook de eerste maanden als een koala bij me gehad, leuk is echt anders :( en inmiddels zijn we 5 mnd verder....

Mart, haha dat zou je zeggen idd maar het is meer zijn idee dan het mijne... (het hier wonen). Ik had wel een vakantiehuisje oid willen nemen voor de time being maar hij vind t wel gezellig zo. Nouja, en scheelt dubbele kosten en veel tijd qua huishouden. Dus we doen ons best....
@ rammel: goed idee een haptonoom! Hoop dat die wat voor Rammeltje kan betekenen! Goed van je dat je durft te zeggen hoe je erin staat

@ maat: haha ik zou ook voor de koffie gaan hoor enjoy het uitwaaien! Ik mis het steeds meer om bij het strand te wonen....

@ nico: jammer dat mini de groene groentes niet lekker vind! Gelukkig zijn er 1001 variaties en andere kleuren dus is er vast wel iets wat ie lust! Ligt het niet aan het tijdstip/moment van aanbieden?

Wbt gebaren: kun je nu al inschatten dat minico straks moeite gaat hebben met zich uiten? Ik heb me er niet in verdiept hoor, maar ik kan me voorstellen dat het bij voorbaat gebruiken van gebaren de natuurlijke ontwikkeling kan beinvloeden.

Ik zou zo'n boek denk ik als laatste redmiddel pakken wanneer er sprake is van eem beperking in gehoor, spraak of comminicatie...

Wat is de achterliggende reden van jullie?

@mart: succes bij de arts, hoop dat ie je doorverwijst!

@chrys: wat een nachten zeg! Ben al weer opgeknapt van de griep? Kan me voorstellen dat dat ook niet opschiet zo!
nb ik ga morgen babymassage doen, ben benieuwd. Vind t wel even lekker, ff met mini alleen en even rustig alleen met haar bezig zijn ook wel heel goed; met zo'n wervelwind erbij schiet het er wel eens wat bij in.

Haptonoom ook goede denk ik Rammel, ik vond het toen wel echt fijn en niks niet zweverig of raar.
Bubb, inderdaad; ophouden met dat gelul over strand!!
@ meiden die bv geven: zijn die bewaarzakjes voor bv een aanrader?

Ik zag ze laatst in kruidvat...

Al mijn 150/120cc flesjes staan in de diepvries nu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven