Het deeltijd-topic (studie)
zondag 6 januari 2013 om 15:54
Hoi allemaal,
Sinds februari vorig jaar studeer ik in deeltijd (HBO). Dit naast een 40-urige werkweek. Tot nu toe valt het me mee, alhoewel ik vooral de laatste tijd nog wel eens een dip heb. Omdat ik nog minimaal twee jaar door moet, lijkt het me leuk om met 'lotgenoten' te kletsen en elkaar door de moeilijke momenten heen te helpen.
Wie schrijft mee?
Sinds februari vorig jaar studeer ik in deeltijd (HBO). Dit naast een 40-urige werkweek. Tot nu toe valt het me mee, alhoewel ik vooral de laatste tijd nog wel eens een dip heb. Omdat ik nog minimaal twee jaar door moet, lijkt het me leuk om met 'lotgenoten' te kletsen en elkaar door de moeilijke momenten heen te helpen.
Wie schrijft mee?
zondag 6 januari 2013 om 16:06
zondag 6 januari 2013 om 16:09
quote:Smoksje schreef op 06 januari 2013 @ 16:04:
Ik volg ook een deeltijd studie naast een 40-urige werkweek. Zelf ben ik al een jaar of 4 bezig. Uiteindelijk is het doel HBO SPD te halen!
Welke HBO studie volg je?
Wat knap van jou zeg. De mijne gaat ook zeker 4 jaar duren. Heb je een vast schema met studeren of verschilt het per week? Hoeveel uren ben je emiddeld met je studie bezig? Mijn studie HBO MWD is een beetje in de zelfde richting, dus ik ben erg benieuwd.
Groetjes,
Littelheart
Ik volg ook een deeltijd studie naast een 40-urige werkweek. Zelf ben ik al een jaar of 4 bezig. Uiteindelijk is het doel HBO SPD te halen!
Welke HBO studie volg je?
Wat knap van jou zeg. De mijne gaat ook zeker 4 jaar duren. Heb je een vast schema met studeren of verschilt het per week? Hoeveel uren ben je emiddeld met je studie bezig? Mijn studie HBO MWD is een beetje in de zelfde richting, dus ik ben erg benieuwd.
Groetjes,
Littelheart
zondag 6 januari 2013 om 16:14
quote:cat4woman schreef op 06 januari 2013 @ 16:05:
Ik doe Bedrijfskunde MER. Ben pas 1 jaar bezig nu.
Hoe lang moet jij nu nog?
Ik heb werkelijk geen idee. Ik doe steeds 1 of 2 vakken tegelijk en ik ben begonnen met basiskennis boekhouden, basiskennis calculatie, praktijkdiploma boekhouden en heb net MBA moderne bedrijfsadministratie gehaald. De MBA vakken zijn ook een onderdeel van de propedeuse HBO SPD.
Mijn motto: het moet leuk blijven. Dan doe ik er maar een paar jaar langer over.
Ik doe Bedrijfskunde MER. Ben pas 1 jaar bezig nu.
Hoe lang moet jij nu nog?
Ik heb werkelijk geen idee. Ik doe steeds 1 of 2 vakken tegelijk en ik ben begonnen met basiskennis boekhouden, basiskennis calculatie, praktijkdiploma boekhouden en heb net MBA moderne bedrijfsadministratie gehaald. De MBA vakken zijn ook een onderdeel van de propedeuse HBO SPD.
Mijn motto: het moet leuk blijven. Dan doe ik er maar een paar jaar langer over.
zondag 6 januari 2013 om 16:17
quote:littleheart schreef op 06 januari 2013 @ 16:09:
[...]
Wat knap van jou zeg. De mijne gaat ook zeker 4 jaar duren. Heb je een vast schema met studeren of verschilt het per week? Hoeveel uren ben je emiddeld met je studie bezig? Mijn studie HBO MWD is een beetje in de zelfde richting, dus ik ben erg benieuwd.
Groetjes,
LittelheartBij mij verschilt het per week. Maandagavond ga ik naar school en ik studeer voornamelijk op zaterdag en zondag. Vlak voor een examen schroef ik mijn studie uren enorm op, dan zit ik doordeweeks ook veel met mijn neus in de boeken. Wat ik wel merk is dat ik zo'n 4 uur op een dag wel de max vind
[...]
Wat knap van jou zeg. De mijne gaat ook zeker 4 jaar duren. Heb je een vast schema met studeren of verschilt het per week? Hoeveel uren ben je emiddeld met je studie bezig? Mijn studie HBO MWD is een beetje in de zelfde richting, dus ik ben erg benieuwd.
Groetjes,
LittelheartBij mij verschilt het per week. Maandagavond ga ik naar school en ik studeer voornamelijk op zaterdag en zondag. Vlak voor een examen schroef ik mijn studie uren enorm op, dan zit ik doordeweeks ook veel met mijn neus in de boeken. Wat ik wel merk is dat ik zo'n 4 uur op een dag wel de max vind
zondag 6 januari 2013 om 16:18
@Smoksje, hoe ga jij om met de moeilijke momenten?
@Littleheart, ik ga 2 avonden per week naar college. Daarnaast ben ik elk weekend wel bezig met studie, voornamelijk op zondag. Doordeweeks bijna niet, naast die 2 avonden college. Ik heb tot nu toe alles in gehaald zonder herkansingen. Vlak voor tentamens of het inleveren van verslagen ben ik wel veel meer tijd kwijt en neem dan geregeld een dagje vrij.
@Littleheart, ik ga 2 avonden per week naar college. Daarnaast ben ik elk weekend wel bezig met studie, voornamelijk op zondag. Doordeweeks bijna niet, naast die 2 avonden college. Ik heb tot nu toe alles in gehaald zonder herkansingen. Vlak voor tentamens of het inleveren van verslagen ben ik wel veel meer tijd kwijt en neem dan geregeld een dagje vrij.
zondag 6 januari 2013 om 16:19
quote:Smoksje schreef op 06 januari 2013 @ 16:17:
[...]
Bij mij verschilt het per week. Maandagavond ga ik naar school en ik studeer voornamelijk op zaterdag en zondag. Vlak voor een examen schroef ik mijn studie uren enorm op, dan zit ik doordeweeks ook veel met mijn neus in de boeken. Wat ik wel merk is dat ik zo'n 4 uur op een dag wel de max vindBij mij ongeveer hetzelfde, zie vorige post!
[...]
Bij mij verschilt het per week. Maandagavond ga ik naar school en ik studeer voornamelijk op zaterdag en zondag. Vlak voor een examen schroef ik mijn studie uren enorm op, dan zit ik doordeweeks ook veel met mijn neus in de boeken. Wat ik wel merk is dat ik zo'n 4 uur op een dag wel de max vindBij mij ongeveer hetzelfde, zie vorige post!
zondag 6 januari 2013 om 16:23
zondag 6 januari 2013 om 16:34
Wat jullie schrrijven herken ik ook in mezelf. Ik presteer het best onder druk en verwacht dat ok ook in een hoger tempo ga zodra er tentamens aankomen.
Ik doe eerst het orientatoetraject van 6 maanden en daarna wil ik instromen in de klassikale variant. Dan ga ik om de week een dag naar naar school. Helaas kon dit niet bij het orientatietraject, maar heb er wel 3 praktijkdagen bij zitten. Lijkt me makkelijker als je soms wat klasgenoten ziet en niet steeds alleen in je thuisomgeving zit.
Ik doe eerst het orientatoetraject van 6 maanden en daarna wil ik instromen in de klassikale variant. Dan ga ik om de week een dag naar naar school. Helaas kon dit niet bij het orientatietraject, maar heb er wel 3 praktijkdagen bij zitten. Lijkt me makkelijker als je soms wat klasgenoten ziet en niet steeds alleen in je thuisomgeving zit.
zondag 6 januari 2013 om 16:39
zondag 6 januari 2013 om 18:04
Ik ook! Leuk
ben dit weekend bezig geweest om mijn 'studeerhoek' in te richten zodat ik een eigen plekje heb. Dat lijkt me meer stimulerend dan op de bank te gaan zitten.
Een paar jaar geleden heb ik al een thuis gestudeerd, toen deed ik een cursus / opleiding van 6 maanden. Het was toen voorjaar en zomer, heb toen veel aan het water gelegen met studeerboeken en mijn hond erbij. Was ook erg fijn moet ik zeggen. Probeer het leuke maar met de plicht te combineren he
Een paar jaar geleden heb ik al een thuis gestudeerd, toen deed ik een cursus / opleiding van 6 maanden. Het was toen voorjaar en zomer, heb toen veel aan het water gelegen met studeerboeken en mijn hond erbij. Was ook erg fijn moet ik zeggen. Probeer het leuke maar met de plicht te combineren he
zondag 6 januari 2013 om 18:48
zondag 6 januari 2013 om 23:39
@Cat4woman Fijn dat je iig joh wel een sociaal even hebt, van benieuwd hoe dat bij mij gaat. nu ben ik best wel op mezelf en ga zowiezo niet wekelijks naar vrienden of familie. wellicht scheelt dat een beetje. mijn studeerplekje is wel een plek waar ik normaal ook vaak aan her lezen ben, dus omgetoverd rot studeerde. fijn als je.je propedeuse hebt.Dat zal denk ik ook wel weer een boost geven?
@mooiedromen. leuk dat je mee schrijft , welke opleiding doe je? Ik weet joh niet of ik veel schrijfopdrachten moet doen, hoop het niet haha. dat is niet mijn sterkste kant. Maar ja, wil mezelf graag ontwikkelen dus cat hoort er ook bij
@mooiedromen. leuk dat je mee schrijft , welke opleiding doe je? Ik weet joh niet of ik veel schrijfopdrachten moet doen, hoop het niet haha. dat is niet mijn sterkste kant. Maar ja, wil mezelf graag ontwikkelen dus cat hoort er ook bij