Werk & Studie alle pijlers

Het deeltijd-topic (studie)

06-01-2013 15:54 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Sinds februari vorig jaar studeer ik in deeltijd (HBO). Dit naast een 40-urige werkweek. Tot nu toe valt het me mee, alhoewel ik vooral de laatste tijd nog wel eens een dip heb. Omdat ik nog minimaal twee jaar door moet, lijkt het me leuk om met 'lotgenoten' te kletsen en elkaar door de moeilijke momenten heen te helpen.



Wie schrijft mee?
Alle reacties Link kopieren
Ik volg ook een deeltijd studie naast een 40-urige werkweek. Zelf ben ik al een jaar of 4 bezig. Uiteindelijk is het doel HBO SPD te halen!



Welke HBO studie volg je?
Alle reacties Link kopieren
Ik doe Bedrijfskunde MER. Ben pas 1 jaar bezig nu.



Hoe lang moet jij nu nog?
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Toevallig post ik ook net een soortgelijk bericht onder een ander topic:



motivatietopic cursisten thuisstudie LOI, NTI, NHA



Ik werk ook fulltime (wel over 4 dagen verdeeld, waardoor ook erg lange dagen. Waar kom je vandaan?





Groetjes,

Littleheart
Alle reacties Link kopieren
quote:Smoksje schreef op 06 januari 2013 @ 16:04:

Ik volg ook een deeltijd studie naast een 40-urige werkweek. Zelf ben ik al een jaar of 4 bezig. Uiteindelijk is het doel HBO SPD te halen!



Welke HBO studie volg je?





Wat knap van jou zeg. De mijne gaat ook zeker 4 jaar duren. Heb je een vast schema met studeren of verschilt het per week? Hoeveel uren ben je emiddeld met je studie bezig? Mijn studie HBO MWD is een beetje in de zelfde richting, dus ik ben erg benieuwd.



Groetjes,

Littelheart
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in het midden van het land.
Alle reacties Link kopieren
quote:cat4woman schreef op 06 januari 2013 @ 16:05:

Ik doe Bedrijfskunde MER. Ben pas 1 jaar bezig nu.



Hoe lang moet jij nu nog?



Ik heb werkelijk geen idee. Ik doe steeds 1 of 2 vakken tegelijk en ik ben begonnen met basiskennis boekhouden, basiskennis calculatie, praktijkdiploma boekhouden en heb net MBA moderne bedrijfsadministratie gehaald. De MBA vakken zijn ook een onderdeel van de propedeuse HBO SPD.



Mijn motto: het moet leuk blijven. Dan doe ik er maar een paar jaar langer over.
Alle reacties Link kopieren
@catwoman; hoeveel uur per week studeer jij gemiddeld? Ik krijg aankomende week mijn studieboeken binnen en heb er veel zin in. Ik zit nu in de commerciele branche en ga dus omscholen :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:littleheart schreef op 06 januari 2013 @ 16:09:

[...]





Wat knap van jou zeg. De mijne gaat ook zeker 4 jaar duren. Heb je een vast schema met studeren of verschilt het per week? Hoeveel uren ben je emiddeld met je studie bezig? Mijn studie HBO MWD is een beetje in de zelfde richting, dus ik ben erg benieuwd.



Groetjes,

LittelheartBij mij verschilt het per week. Maandagavond ga ik naar school en ik studeer voornamelijk op zaterdag en zondag. Vlak voor een examen schroef ik mijn studie uren enorm op, dan zit ik doordeweeks ook veel met mijn neus in de boeken. Wat ik wel merk is dat ik zo'n 4 uur op een dag wel de max vind
Alle reacties Link kopieren
@Smoksje, hoe ga jij om met de moeilijke momenten?



@Littleheart, ik ga 2 avonden per week naar college. Daarnaast ben ik elk weekend wel bezig met studie, voornamelijk op zondag. Doordeweeks bijna niet, naast die 2 avonden college. Ik heb tot nu toe alles in gehaald zonder herkansingen. Vlak voor tentamens of het inleveren van verslagen ben ik wel veel meer tijd kwijt en neem dan geregeld een dagje vrij.
Alle reacties Link kopieren
quote:Smoksje schreef op 06 januari 2013 @ 16:17:

[...]



Bij mij verschilt het per week. Maandagavond ga ik naar school en ik studeer voornamelijk op zaterdag en zondag. Vlak voor een examen schroef ik mijn studie uren enorm op, dan zit ik doordeweeks ook veel met mijn neus in de boeken. Wat ik wel merk is dat ik zo'n 4 uur op een dag wel de max vindBij mij ongeveer hetzelfde, zie vorige post!
Alle reacties Link kopieren
quote:cat4woman schreef op 06 januari 2013 @ 16:18:

@Smoksje, hoe ga jij om met de moeilijke momenten?



Nou.. als het niet wil dan gooi ik de boeken in de hoek en ga ik iets anders doen. Tegen heug en meug stampen lukt toch niet.
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat is waar. Ik stop er dan meestal ook mee en uiteindelijk komt het (tot nu toe) altijd goed. Ik ben de laatste tijd heel moe en merk aan mezelf dat het me wel veel energie kost om gemotiveerd te blijven.
Alle reacties Link kopieren
@Littleheart, ik was overigens vorig jaar van plan om mijn sociale leven op een lager pitje te zetten, maar daar is niets van terecht gekomen... ofwel: ik heb ook nog gewoon tijd voor een sociaal leven. Daar zag ik van te voren namelijk erg tegenop.
Alle reacties Link kopieren
Dat had ik met mijn laatste MBA examen. Eerste keer zakte ik. Tweede keer gelukkig niet.. met mijn hakken nét over de sloot! 5,7!
Alle reacties Link kopieren
Oef, gelukkig heb je het de tweede keer gehaald! Ik heb nog geen herkansing hoeven doen, maar dat volgt ongetwijfeld nog. Ben nog maar een jaar onderweg. Hoop wel binnenkort mijn propedeuse te halen.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel succes in ieder geval! En natuurlijk ook veel plezier
Alle reacties Link kopieren
Wat jullie schrrijven herken ik ook in mezelf. Ik presteer het best onder druk en verwacht dat ok ook in een hoger tempo ga zodra er tentamens aankomen.



Ik doe eerst het orientatoetraject van 6 maanden en daarna wil ik instromen in de klassikale variant. Dan ga ik om de week een dag naar naar school. Helaas kon dit niet bij het orientatietraject, maar heb er wel 3 praktijkdagen bij zitten. Lijkt me makkelijker als je soms wat klasgenoten ziet en niet steeds alleen in je thuisomgeving zit.
Alle reacties Link kopieren
@Smoksje, dankjewel!



@Littleheart, ik denk zeker dat het fijn is om klasgenoten te zien. Ik merk het nu, we slepen elkaar er toch doorheen.



Als je het leuk vindt, blijven we hier af en toe schrijven en wie weet sluiten zich nog andere mensen aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf ook meeschrijven. Gezellig!
Alle reacties Link kopieren
@Smoksje, leuk! Ik dacht dat je er weer vandoor ging haha.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook! Leuk :-) ben dit weekend bezig geweest om mijn 'studeerhoek' in te richten zodat ik een eigen plekje heb. Dat lijkt me meer stimulerend dan op de bank te gaan zitten.



Een paar jaar geleden heb ik al een thuis gestudeerd, toen deed ik een cursus / opleiding van 6 maanden. Het was toen voorjaar en zomer, heb toen veel aan het water gelegen met studeerboeken en mijn hond erbij. Was ook erg fijn moet ik zeggen. Probeer het leuke maar met de plicht te combineren he :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een jaar geleden ook onze studeerkamer ontruimd. Heb er alleen niet één keer gezeten! Ik zit altijd aan de keukentafel, ik studeer daar het beste. Wel altijd met muziek (via iPhone en oordopjes). Gek hè?
Alle reacties Link kopieren
Ik studeer ook deeltijd naast mijn werk (32 uur). Ik zit nu in t tweede jaar. Eerste jaar heel gemotiveerd maar nu moet ik mezelf soms echt dwingen om aan het huiswerk te beginnen. Mijn opleiding bestaat ongeveer voor 50% uit schrijfopdtachten. Is dat bij jullie ook?
Alle reacties Link kopieren
@Cat4woman Fijn dat je iig joh wel een sociaal even hebt, van benieuwd hoe dat bij mij gaat. nu ben ik best wel op mezelf en ga zowiezo niet wekelijks naar vrienden of familie. wellicht scheelt dat een beetje. mijn studeerplekje is wel een plek waar ik normaal ook vaak aan her lezen ben, dus omgetoverd rot studeerde. fijn als je.je propedeuse hebt.Dat zal denk ik ook wel weer een boost geven?



@mooiedromen. leuk dat je mee schrijft , welke opleiding doe je? Ik weet joh niet of ik veel schrijfopdrachten moet doen, hoop het niet haha. dat is niet mijn sterkste kant. Maar ja, wil mezelf graag ontwikkelen dus cat hoort er ook bij :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven