Betaalbare keuken kopen....
maandag 7 januari 2013 om 08:33
Wij gaan verhuizen! En nu komt er heel veel op ons af. We hebben oa een nieuwe keuken nodig. Aangezien er verder ook heel veel verbouwd moet worden, willen we niet veel meer dan 6000 euro kwijt zijn inclusief apparatuur. We weten redelijk goed wat we willen en zijn er daarom achter dat Ikea niet heeft wat wij willen. Wij willen namelijk hoge kasten tot aan het plafond. Maar ja waar moeten we dan zijn? Zaken als Brugma n en keukenconcur rent, is dat wat? Of vallen die kastjes direct van ellende uit elkaar?
maandag 7 januari 2013 om 08:44
Keuken concurrent is goed. Heeft dure en goedkopere keukens. 2x daar een keuken gekocht. Gewoon goede kwaliteit hoor!
Je kunt en moet flink afdingen wij hebben er beide keren flink wat af gekregen.
En wij hebben gemerkt dat er verschil zat tussen keuken concurrent in Rotterdam en in kaatsheuvel.
Dezelfde keukens maar in kaatsheuvel was het goedkoper, vraag mij niet hoe maar onderling zit er dus best verschil in.
Whirpool apparatuur is niet duur maar wel goed, wij hebben nooit problemen.
Ook Ikea heeft Whirpool apparatuur maar er is ons verteld dat Whirpool Ikea mindere kwaliteit is dan gewoon Whirpool. Schijnt ook een iets ander logo of merkje op te staan maar dat is mij verteld en heb ik zelf niet ondervonden.
En wij hebben gemerkt dat er verschil zat tussen keuken concurrent in Rotterdam en in kaatsheuvel.
Dezelfde keukens maar in kaatsheuvel was het goedkoper, vraag mij niet hoe maar onderling zit er dus best verschil in.
Ook Ikea heeft Whirpool apparatuur maar er is ons verteld dat Whirpool Ikea mindere kwaliteit is dan gewoon Whirpool. Schijnt ook een iets ander logo of merkje op te staan maar dat is mij verteld en heb ik zelf niet ondervonden.
maandag 7 januari 2013 om 08:45
Ik sprak laatst een installateur en die zei dat Ikea toch echt de beste koop is en het zo een paar duizend ! scheelt met de keukenzaak. Welke keukenzaak dan ook, die zijn sowieso 1 pot nat. Aldus een ouwe rot in het vak
Ik zou in elk geval uitrekenen wat een Ikea keuken jou zou kosten, dan weet je hoeveel méér je voor die hoge kasten moet neerleggen.
Ik zou in elk geval uitrekenen wat een Ikea keuken jou zou kosten, dan weet je hoeveel méér je voor die hoge kasten moet neerleggen.
.
maandag 7 januari 2013 om 08:47
Wij hebben net een nieuwe keuken, alles erop en eraan, laten plaatsen, precies zoals ik het zelf wilde en supergoede service gehad. Gekocht bij...Ikea!
Goedkoper krijg je het niet, Onze keuken op zich kostte ¤3.500, met plaatsen erbij ( dat is het duurste) kwam dit totaal op bijna ¤5.000.
Apparatuur staat Ikea op, maar komt is gewoon van een goed merk ( weet even niet meer welke) die de gewone zaken ook verkopen.
Wij zijn ontzettend tevreden. Ga een keer in de ochtend ofzo door de weeks naar een Ikea en laat je bij het keuken gedeelte adviseren. Veel plezier met uitzoeken!
Goedkoper krijg je het niet, Onze keuken op zich kostte ¤3.500, met plaatsen erbij ( dat is het duurste) kwam dit totaal op bijna ¤5.000.
Apparatuur staat Ikea op, maar komt is gewoon van een goed merk ( weet even niet meer welke) die de gewone zaken ook verkopen.
Wij zijn ontzettend tevreden. Ga een keer in de ochtend ofzo door de weeks naar een Ikea en laat je bij het keuken gedeelte adviseren. Veel plezier met uitzoeken!
maandag 7 januari 2013 om 08:48
Ja Ikea is goed, maar helaas heel beperkt in keuze. Ik heb geen zin om steeds op een trappetje de kastjes schoon te maken aan de bovenkant dus ik wil kasten tot aan het plafond. Haha!
Dat prijsverschil bij die keukencon current is bijzonder zeg! Maar wel heel interessant om te weten, daar kan ik wat mee!
Dat prijsverschil bij die keukencon current is bijzonder zeg! Maar wel heel interessant om te weten, daar kan ik wat mee!
maandag 7 januari 2013 om 08:50
Voor 6000 heb je echt een heel behoorlijke keuken.
Gewoon bij de keukenconcurrent ofzo.
Zeg niet wat voor budget je in gedachten heb als je gaat winkelen.
Maar ga gewoon kijken en wijs aan wat je mooi vind.
Natuurlijk niet een massief granieten aanrecht das niet haalbaar.
Maar gewoon de frontjes, kranen, aanrecht, grepen.
Laat een offerte maken, en dan flink afdingen en ik bedoel flink, wel 40%.
Kijk dan of ze in de buurt komen van je budget, zo niet laat de verkoper meedenken aan een goedkoper alternatief, in bv de frontjes ofzo.
Bij Ikea heb je wel goede bestekbakken van hout enzo...en oh ja wij hebben de kranen van de Ikea, scheelt heel veel geld!
Gewoon bij de keukenconcurrent ofzo.
Zeg niet wat voor budget je in gedachten heb als je gaat winkelen.
Maar ga gewoon kijken en wijs aan wat je mooi vind.
Natuurlijk niet een massief granieten aanrecht das niet haalbaar.
Maar gewoon de frontjes, kranen, aanrecht, grepen.
Laat een offerte maken, en dan flink afdingen en ik bedoel flink, wel 40%.
Kijk dan of ze in de buurt komen van je budget, zo niet laat de verkoper meedenken aan een goedkoper alternatief, in bv de frontjes ofzo.
Bij Ikea heb je wel goede bestekbakken van hout enzo...en oh ja wij hebben de kranen van de Ikea, scheelt heel veel geld!
maandag 7 januari 2013 om 08:51
quote:kylie_ schreef op 07 januari 2013 @ 08:43:
Bij Ikea kan je niet praten over de prijs, bij elke andere zaak wel. Maar dat blijf ik dus ook lastig vinden. Want wanneer ben je uitgepraat? Hoeveel kan je er vanaf krijgen? Ik ben zo blij als we de hele verhuizing en verbouwing achter de rug hebben!
Wat is betrouwbaarder een keukenzaak waarbij door 1x knipperen met je ogen duizenden euro's van de prijs af kunt krijgen of waarbij je gewoon transparant kunt zien wat de kosten per onderdeel zijn?
en nog, ondanks kunnen afdingen zul je bij Ikea waarsschijnlijk goedkoper uit zijn.
Wij kregen trouwens nog best wat dingen extra, zoals een gratis lade-indelingding en gratis greepjes en 300 euro om te besteden bij Ikea zelf ( laatste was toen een actie),
Bij Ikea kan je niet praten over de prijs, bij elke andere zaak wel. Maar dat blijf ik dus ook lastig vinden. Want wanneer ben je uitgepraat? Hoeveel kan je er vanaf krijgen? Ik ben zo blij als we de hele verhuizing en verbouwing achter de rug hebben!
Wat is betrouwbaarder een keukenzaak waarbij door 1x knipperen met je ogen duizenden euro's van de prijs af kunt krijgen of waarbij je gewoon transparant kunt zien wat de kosten per onderdeel zijn?
en nog, ondanks kunnen afdingen zul je bij Ikea waarsschijnlijk goedkoper uit zijn.
Wij kregen trouwens nog best wat dingen extra, zoals een gratis lade-indelingding en gratis greepjes en 300 euro om te besteden bij Ikea zelf ( laatste was toen een actie),
maandag 7 januari 2013 om 08:53
maandag 7 januari 2013 om 08:58
maandag 7 januari 2013 om 08:59
Wij hebben ook bijzondere maten thuis, want oud huis.
Ik wilde ook specifieke kleur wat ze niet hadden bij de Ikea.
Wel paar keer poging gedaan om toch een ikea keuken te nemen, maar dan kwamen er zoveel aanpassingen waar we geen zin in hadden.
Bij de keukenconcurrent goed geholpen en precies de maten en de kleur die ik wil.
Massief houten kastjes, in een kleur die je zelf kon uitkiezen.
Ben met een Histor staal er heen gegaan en ze hebben die kleur gemaakt.
Toen ze de offerte klaar hadden schrok ik me rot, maar heb gewoon gezegd wat ik ervoor over had, en uiteindelijk heb ik mijn zin gekregen.
Nu echt superblij met onze keuken!
Ik wilde ook specifieke kleur wat ze niet hadden bij de Ikea.
Wel paar keer poging gedaan om toch een ikea keuken te nemen, maar dan kwamen er zoveel aanpassingen waar we geen zin in hadden.
Bij de keukenconcurrent goed geholpen en precies de maten en de kleur die ik wil.
Massief houten kastjes, in een kleur die je zelf kon uitkiezen.
Ben met een Histor staal er heen gegaan en ze hebben die kleur gemaakt.
Toen ze de offerte klaar hadden schrok ik me rot, maar heb gewoon gezegd wat ik ervoor over had, en uiteindelijk heb ik mijn zin gekregen.
Nu echt superblij met onze keuken!
maandag 7 januari 2013 om 09:03
quote:framboosjes schreef op 07 januari 2013 @ 08:44:
Keuken concurrent is goed. Heeft dure en goedkopere keukens. 2x daar een keuken gekocht. Gewoon goede kwaliteit hoor!
Helemaal mee eens. Een keukenzaak hoeft helemaal niet duur te zijn. Wij kregen 40% korting op de kastjes en op de apparatuur en nog eens 25% op de totaalprijs! Kwestie van goed afdingen dus.
En idd, Whirlpool apparatuur is goedkoper en best goed. De vrijstaande magnetron die wij inmiddels 15 jaar terug kochten, wordt nog steeds intensief gebruikt bij mijn man op zijn werk!
Helemaal mee eens. Een keukenzaak hoeft helemaal niet duur te zijn. Wij kregen 40% korting op de kastjes en op de apparatuur en nog eens 25% op de totaalprijs! Kwestie van goed afdingen dus.
En idd, Whirlpool apparatuur is goedkoper en best goed. De vrijstaande magnetron die wij inmiddels 15 jaar terug kochten, wordt nog steeds intensief gebruikt bij mijn man op zijn werk!
maandag 7 januari 2013 om 09:04
maandag 7 januari 2013 om 09:07
bij ons staat er een "plint" bovenop de hoogste kasten. We hebben een redelijk hoog plafond. (2.70). Gewoon een Ikea keuken overigens, afdekpanelen in dezelfde kleur als de kastfronten zijn passend gemaakt aan de bovenkant van de kasten. Hoef dus niet schoon te maken bovenop de kastjes.
Ikea-apparatuur bevalt ons prima, wordt al 4 jaar zeer intensief gebruikt en geen gebreken. Ik kook en bak graag en veel. Alleen onze vriezer is van Bosch en die is al 2x stuk geweest in 4 jaar tijd....
Ikea-apparatuur bevalt ons prima, wordt al 4 jaar zeer intensief gebruikt en geen gebreken. Ik kook en bak graag en veel. Alleen onze vriezer is van Bosch en die is al 2x stuk geweest in 4 jaar tijd....
maandag 7 januari 2013 om 09:11
Quote: Een keukenzaak hoeft helemaal niet duur te zijn.
Wij kregen 40% korting op de kastjes en op de apparatuur en nog
eens 25% op de totaalprijs! Kwestie van goed afdingen dus.
25 procent korting op de totaalprijs lijkt me erg weinig en zegt ook helemaal niks. Wat was het prijsverschil met een Ikea keuken?
Wij kregen 40% korting op de kastjes en op de apparatuur en nog
eens 25% op de totaalprijs! Kwestie van goed afdingen dus.
25 procent korting op de totaalprijs lijkt me erg weinig en zegt ook helemaal niks. Wat was het prijsverschil met een Ikea keuken?
.
maandag 7 januari 2013 om 09:11
quote:kylie_ schreef op 07 januari 2013 @ 08:48:
Ja Ikea is goed, maar helaas heel beperkt in keuze. Ik heb geen zin om steeds op een trappetje de kastjes schoon te maken aan de bovenkant dus ik wil kasten tot aan het plafond. Haha!
Keukenpapier of gewoon oude kranten bovenop je kastjes leggen, dat zie je niet, tenzij je een basketballer op bezoek krijgt, en je frommelt eens in de zoveel tijd dat stoffige en vette papier in de vuilnisbak.
Ritmo levert geweldige keukens, hij was destijds niet goedkoop maar dat had ook te maken met mijn nogal aparte ontwerp.
Keukenpapier of gewoon oude kranten bovenop je kastjes leggen, dat zie je niet, tenzij je een basketballer op bezoek krijgt, en je frommelt eens in de zoveel tijd dat stoffige en vette papier in de vuilnisbak.
Ritmo levert geweldige keukens, hij was destijds niet goedkoop maar dat had ook te maken met mijn nogal aparte ontwerp.
verba volant, scripta manent.
maandag 7 januari 2013 om 09:13
Hmm heb ik nog niet meegemaakt dat ze opdringerig zijn. Tsja ze willen graag verkopen dat is logisch, verschilt misschien ook per zaak wij hebben toen ook erg veel korting gehad met jubileumactie en apparatuurkorting. Maar we kochten de keuken tegelijk met de douche, dus hoeveel we nou eindelijk kwijt zijn geweest weet k niet