Mode & Beauty alle pijlers

Noodgeval: puist :-D

08-01-2013 22:02 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een puist die alleen nog maar rood en dik is, onder mn neus en hij moet donderdag weg zijn. Wat kan ik doen?
Vilma stomen met acne is geen goed plan. Door de warmte en het vocht verspreiden en vermenigvuldigen de bacteriën. Niet doen dus.

En zit niet aan onderhuidse puisten. Weet goed in te schatten wanneer het wel of niet kan. Door schade en schande wijs geworden.
Om het op de veiligste en vriendelijkste manier te doen, flink met tandpasta in smeren nu, hele nacht laten zitten, en morgen pas afdoen als je weg moet. maar weet niet of dat bij jou werkt omdat de puist niet rijp is, anders droogt de 'rijpe korst '' volledig in en kan die je die er zo afkrabben...

Foundation is denk het enige wat jij kan doen.. En ja, ik weet dat je het dan blijft zien. Erg , maar niets aan te doen.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Wat frizzy zegt; dat kan wel hoor, dat stomen maaar;

Het enige wat wel zo is; Als je gaat stomen, gaan je porien open waardoor je de puist makkelijker kan uitknijpen. Maar dit gaat in jou geval niet op, omdat jou puist niet rijp is.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Doekje met warm water tijdje erop
quote:feeks, 11 minuten geleden

echt, sinds een paar jaar krijg ik puisten tijdens mijn eisprong en ook nog eens tijdens mn menstruatie. Ik heb 1,5 week per maand een gave huid.

Inderdaad! Dat valt me de afgelopen maanden ineens ook op. Tijdens mijn eisprong krijg ik opeens ook puisten en tegen de tijd dat het een beetje fatsoenlijk eruit ziet, ben ik ongesteld en sta ik weer vol.

Ik denk echt met weemoed terug aan de 18e week van mijn zwangerschap, ineens had ik een gave stralende huid. Oja en afgelopen jaar met mijn dubbele longontsteking, toen ik aan het infuus hing met verschillende AB's, had ik ook een perzikenhuidje...
You know how I know? Because I reeaally think so!
Om de puist rijp te laten worden kan je aanrijpende zalf proberen, met ichtammol. Zeker de puist niet openprikken als hij nog niet rijp is.

Er valt verder weinig aan te doen.
Aargh, die lelijke onderhuidse krengen, had er de dag vóór Kerst ook eentje --> WHY krijg je zo'n ding a l t i j d als je een avondje uit, een date of een belangrijke afspraak hebt? Zat ik daar met de hele familie aan de feestdis met op m'n kin de Puist der Puisten.

Enige wat helpt, is tandpasta. Veeeeel tandpasta. Sterilon wil ook weleens helpen, maar tandpasta is beter.

Oh, en niet in de puist knijpen, want dan wordt 'ie alleen maar dikker en roder.
tandpasta helpt toch tegen blauwe plekken?

wat ik doe met een erg ongewenste puist is uitknijpen en heel goed ontsmetten met Dettol of sterilon

en anders een pleister plakken!
quote:valentinamaria schreef op 08 januari 2013 @ 22:47:

je mag mijn 2 korsten hebben pieka, kon me zondagavond niet beheersen.

nu ben ik wel benieuwd, wie prikt en prutst er nog meer aan onderhuidse rode puisten?

ondanks dat je weet dat het heel stom is, duurt minimaal een week voordat het er weer een beetje uitziet.Het ergste zijn die korsten waar dan nog zo'n puist onder zit te broeden... Ik kan d'r ook maar met moeite van af blijven, hoor....
Volgens mij gaan er bij een onderhuidse noch een rijpe puist poriën open. Bij meeëters wel als je stoomt.
Salicylzuur erop deppen. Dit kan in heel hoge concentraties in anti-wrattenspul zitten, of in van die SOS-sticks die tegen puistjes zijn. Anders die van de Hema, niet duur en de alcohol droogt de ontsteking uit.
Ik deed vroeger overigens een beetje parfum (alcohol) op een wattenstaafje en depte dat dan op de plek. Meer niet! Niet knijpen, wrijven, of wat dan ook.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Dit werkt bij mij altijd; insmeren met zinkzalf. Voor babybilletjes.... staat er bij mij op (tot hilariteit van degene die het in mijn medicijnkast zag staan). 's avonds er dik op smeren, in laten trekken; de volgende dag is hij uitgedroogd/rijp en makkelijk we te krijgen.
Ik ken het, volgens mij helpt allen tijd.

Had het ook eens op vakantie, een hel onderhuidse ontsteking, die op alle vakantiefoto's staat:(
Ja, ze gedragen zich alsof ze een familielid zijn van je of als een opdringerige vakantievriend. Stomme puisten.
En Feeks? Hoe is het met 'm?

Wat zei je vriend? Of is het nu uit door dat kreng?
ben nu pas terug, decolleté was duizelingwekkend, dus geen opmerkingen over mn puist gehad, die er overigens nog steeds zit
Ik heb een kostganger op mijn wang. Met een polsslag.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 15 januari 2013 @ 00:22:

Ik heb een kostganger op mijn wang. Met een polsslag.

Wat is dat toch op onze leeftijd?

Ik gebruik speciaal spul uit de VS om t een beetje onder controle te houden, dacht t wel zonder te kunnen inmiddels maar ben na 2 maanden weer gaan bestellen want t was een drama. Ik heb ook die kleine onderhuidse bultjes, die pak ik met de comedonendrukker, maar zijn ook zeer irritant
Ik heb echt geen idee. Ik ben wel helemaal klaar met middeltjes, creme en die hele rataplan. Kost een hoop geld en die puisten zijn toch weer de lachende laatste. Ik camoufleer de boel en zorg dat ik geen schilfers heb, ik heb nu de hoop op de overgang gevestigd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven