Camper huren
woensdag 9 januari 2013 om 13:17
Hoi,
Vriend en ik willen een weekje op vakantie met een camper. Ik heb gezien dat we voor 1000,- een week een camper kunnen huren. Heeft iemand dit ook al eens gedaan? Ik ben een kampeerleek en heb dus geen idee aan wat voor bijkomende kosten ik moet denken. Kosten voor bijvoorbeeld brandstof, plaats op de camping. Ik zag wel dat ik over de kilometers geen belasting hoef te betalen. Wie kan mij wat meer vertellen?
Vriend en ik willen een weekje op vakantie met een camper. Ik heb gezien dat we voor 1000,- een week een camper kunnen huren. Heeft iemand dit ook al eens gedaan? Ik ben een kampeerleek en heb dus geen idee aan wat voor bijkomende kosten ik moet denken. Kosten voor bijvoorbeeld brandstof, plaats op de camping. Ik zag wel dat ik over de kilometers geen belasting hoef te betalen. Wie kan mij wat meer vertellen?
woensdag 9 januari 2013 om 13:26
Kosten voor camping en brandstof kan je natuurlijk zo gek maken als jezelf wilt.
Let wel op bij de huur of er een beperking aan het aantal km zit wat je kosteloos mag maken.
Waar wil je naar toe met de camper? Er zijn in europa ook heel veel camperplekken. Deze zijn vaak goedkoper dan een camping. Sommige plekken zijn vreselijk (bv dorpsplein) maar ook mooie unieke plekken.
Let wel op bij de huur of er een beperking aan het aantal km zit wat je kosteloos mag maken.
Waar wil je naar toe met de camper? Er zijn in europa ook heel veel camperplekken. Deze zijn vaak goedkoper dan een camping. Sommige plekken zijn vreselijk (bv dorpsplein) maar ook mooie unieke plekken.
woensdag 9 januari 2013 om 13:32
Waar wil je heen? Een week is wel kort, is het dan wel interessant om een camper te huren? Een camper is leuk om echt een trektocht te maken.
Kijk hoeveel kilometers je vrij mag rijden. Is dit onbeperkt of niet? Kijk ook goed in het contract naar de verzekeringvoorwaarden. Wat als jij schade veroorzaakt?
In veel landen zijn camperplaatsen waar je prima kunt staan. De ene is inderdaad leuker dan de andere. De ene is gratis, de ander kost geld. Bij de ene zijn wel servicevoorzieningen( lozen afvalwater, chemisch toilet, laden schoon water en evt. ook electriciteit) bij de andere niet.
Je kunt ook op campings staan. Ook dit tarief verschilt per camping.
Kijk hoeveel kilometers je vrij mag rijden. Is dit onbeperkt of niet? Kijk ook goed in het contract naar de verzekeringvoorwaarden. Wat als jij schade veroorzaakt?
In veel landen zijn camperplaatsen waar je prima kunt staan. De ene is inderdaad leuker dan de andere. De ene is gratis, de ander kost geld. Bij de ene zijn wel servicevoorzieningen( lozen afvalwater, chemisch toilet, laden schoon water en evt. ook electriciteit) bij de andere niet.
Je kunt ook op campings staan. Ook dit tarief verschilt per camping.
woensdag 9 januari 2013 om 13:33
Het is nogal afhankelijk van waar je heen gaat, en hoeveel KM je van plan bent af te leggen. In sommige landen kun je wildkamperen, of hebben ze leuke camperplaatsen, in andere ben je aangewezen op (dure) campings. Campers zijn niet de zuinigste vervoermiddelen, en naast brandstof moet je ook rekening houden met hogere tolkosten etc.
Hou er iig rekening mee, dat het geen goedkope vakantie zal zijn.
Hou er iig rekening mee, dat het geen goedkope vakantie zal zijn.
woensdag 9 januari 2013 om 13:40
@Schnitzel daar was ik idd al bang voor, als alleen de huur voor 1 week al 1000,- is. De planning is Italië en volgens mij is dat ook niet het goedkoopste land wat kamperen betreft.
We willen denk ik wel liever naar een camping, maar denk inderdaad dat een week wel te kort is voor een camper. Ik wil ook zeker wel 2 volle dagen op een camping blijven en niet alleen maar bezig zijn met touren.
We willen denk ik wel liever naar een camping, maar denk inderdaad dat een week wel te kort is voor een camper. Ik wil ook zeker wel 2 volle dagen op een camping blijven en niet alleen maar bezig zijn met touren.
woensdag 9 januari 2013 om 13:52
Een camper huren voor een week is gewoon prijzig.
Tol is een keuze, wij mijden altijd tolwegen met onze camper. Je bent dan langer onderweg, ook dat is een keuze. Wel rijd je over leukere wegen en door leuke plaatsjes heen.
Voor een week zal ik lekker met de auto en een tent gaan. Je bent dan ook flexibel.
Tol is een keuze, wij mijden altijd tolwegen met onze camper. Je bent dan langer onderweg, ook dat is een keuze. Wel rijd je over leukere wegen en door leuke plaatsjes heen.
Voor een week zal ik lekker met de auto en een tent gaan. Je bent dan ook flexibel.
woensdag 9 januari 2013 om 13:55
woensdag 9 januari 2013 om 13:59
Haha, een tent is echt niets voor mij!! Ik ben zelf uberhaupt niet zo van het kamperen, maar heb vroeger wel eens op een camping in een stacaravan gestaan, zo 1 waar je van alle gemakken voorzien bent. Dat vind ik geen probleem, maar een tent zul je mij niet in zien liggen.
Misschien is een stacaravan ook wel een optie bedenk ik me zo. Een halve week op de ene camping, en een halve week op een andere camping.
Misschien is een stacaravan ook wel een optie bedenk ik me zo. Een halve week op de ene camping, en een halve week op een andere camping.
woensdag 9 januari 2013 om 14:08
quote:Karen87 schreef op 09 januari 2013 @ 13:52:
He, wat een toeval! Ik ben aan het kijken om een camper te huren voor Noorwegen, omdat de B&B's daar ook niet echt goedkoop zijn. Lees dus mee, heb geen ervaring:)Voor Noorwegen is de camper ideaal. Het nadeel is, is dat het land overbevolkt is met campers in het hoogseizoen. Wij gaan meestal in mei, dan is het nog lekker rustig. Echt een absolute aanrader.
He, wat een toeval! Ik ben aan het kijken om een camper te huren voor Noorwegen, omdat de B&B's daar ook niet echt goedkoop zijn. Lees dus mee, heb geen ervaring:)Voor Noorwegen is de camper ideaal. Het nadeel is, is dat het land overbevolkt is met campers in het hoogseizoen. Wij gaan meestal in mei, dan is het nog lekker rustig. Echt een absolute aanrader.
woensdag 9 januari 2013 om 14:15
Mijn ouders hebben een paar jaar geleden ook een camper gekocht. Bewust onmiddellijk gekocht, omdat de huur van een camper zo hoog is dat het uit kan om, als je bijvoorbeeld 2 weken weg wilt, een camper te kopen en zodra je thuis bent weer te verkopen (als het echt niet bevalt, natuurlijk ). Het beviel hen echter prima, en ze gaan nu al jaren vakanties en weekendjes.
woensdag 9 januari 2013 om 14:35
woensdag 9 januari 2013 om 14:38
Tegenwoordig hebben veel grote steden supermarkten en winkelcentra van de rand van een stad of dorp. Dit hebben wij in verschillende landen ervaren.
Wij hebben altijd fietsen bij ons. Als wij een grote stad willen bezoeken gaan wij meestal met de trein. Wij parkeren dan in een naburig dorp. Soms gaan wij ook met de fiets, ook ideaal in een stad.
Wij hebben altijd fietsen bij ons. Als wij een grote stad willen bezoeken gaan wij meestal met de trein. Wij parkeren dan in een naburig dorp. Soms gaan wij ook met de fiets, ook ideaal in een stad.
woensdag 9 januari 2013 om 14:48