Omkleden zwembad

09-01-2013 13:39 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaat dat bij jullie ook altijd zo lastig? Eerst moet je glibber glibber je spullen uit een kluisje trekken en op zoek naar een vrij omkleedhokje. Het bankje waar je op kan zitten is vaak nat en vies, net als de vloer. Geen idee waarom, maar ik heb altijd mn broekspijpen nat omdat ze in aanraking komen met het water wat je op de grond hebt staan druppen..... Dan nog proberen om je sokken/schoenen aan te trekken.

Ik vind het altijd erg vies en onhygienisch om op de vloer van zn kleedhokje te staan, zeker als het nog nat is van de vorige omkleder, dus vaak leg ik een handdoek op de grond (die ik na het douchen eerst even om mn lange haar heb gewikkeld) en poets mn voetjes grondig schoon. Op een of andere manier loop ik ook altijd zwemmerseceem op, terwijl ik daar enorm op let.

Ondertussen zweet je je dood (subtropisch zwembad) en voelt het nooit zo fijn als dat je je thuis omkleed na het douchen.

Hebben jullie daar ook zn last van, of hebben jullie een andere afdroog/omkleed techniek waar ik het bestaan nog niet vanaf weet?
Zodra je gedoucht hebt, slippers om je voeten
Neeee, ik geef je helemaal gelijk! Het is walgelijk, kriebelig, warm, blegh! Ben daarom ook denk ik 14 jaar geleden voor t laatst in zo'n zwembad geweest
Ik loop altijd op slippers in het zwembad (ik ben er regelmatig om baantjes te zwemmen)

Met afdrogen sta ik eerst op slippers en droog eerst mijn hele bovenkant af en trek dan mijn bh, shirtje en trui aan. Dan begin ik aan de onderkant. Ik maak eerst mezelf droog en dan gebruik ik de handdoek verder voor het bankje en de vloer. Dankan ik droog zitten en trek ik mijn broek, sokken en schoenen aan. Ik wikkel dan mijn slippersen bikini in de handdoek en klaar ben ik.

Nooit last van natte broekspijpen, wel van het uitdampen
Ik heb er ook altijd last van, en al zullen die hokjes heel vaak worden schoongemaakt, ik vind de natte vloer een heel smerig gevoel aan mijn voeten. Brrr... Ook altijd gedoe met kleding/handdoek zo ophangen/wegleggen dat niet alles nat is. Nee ben er een ontzettende kluns in.
Hier hetzelfde probleem :-). Ik leg ook altijd maar een handdoek op de grond, maar prettig vind ik het niet.
Natte broekspijpen kan je oplossen door je pijpen op te rollen (als je je broek uittrekt bijvoorbeeld)

Jarenlange ervaring door douchehokjes in havens
Het is maar wat je als probleem ervaart....

Niet meer naar het zwembad gaan kan een hoop frustratie schelen.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Ik heb zo'n handdoek: http://www.smovesports.com/nl/142_smove_wrap-up

Daar gaat dan meteen m'n zwembroek in, na het zwemmen. Heb hem gekregen. Vind hem eerlijk gezegd een beetje duur.
Ik haat overdekte zwembaden, zo klam en benauwd. Daarom zwem ik alleen in de open lucht; zwembad of rivier. Bij de rivier loop ik zo naar huis met een jurkje erover en blote voeten, bij het zwembad loop ik altijd op slippers als ik me omkleed.
Er wordt idd veel schoongemaakt en ook met goed ontsmettend reiningsmiddel. Daar zijn behoorlijk strenge standaards voor in die branche. Maar daar heb je idd weinig aan als er voor jou ook weer mensen gebruik hebben gemaakt van de kleedruimte.

Ik gebruik de handdoek altijd op het bankje. Mijn ondergoed trek ik staand aan en dan de lange broek zittend. Alternatief voor de zomer is geen broek maar een rok aantrekken.

Een tip om exceem te voorkomen, is om ook echt heel goed tussen je tenen af te drogen. Eventueel kun je zo'n tube meenemen met ontsmettende gel, en daar je voeten eerst nog even mee insmeren voordat je ze afdroogt.
quote:doolittle schreef op 09 januari 2013 @ 13:47:

Natte broekspijpen kan je oplossen door je pijpen op te rollen (als je je broek uittrekt bijvoorbeeld) Dit doe ik ook wel eens. Eerst een been goed drogen en broek aantrekken. Dan doe ik het uiteinde van de andere pijp eventjes in de broekzak zodat hij niet op de natte vloer kan vallen. Maak ik mn andere been goed droog en wurm deze daarna door de broekspijp.
Ik ga als het voorhanden is, met de kinderen in een gezinscabine of zo'n groot hok voor dames. Heb ik iig de ruimte.
quote:noreservations schreef op 09 januari 2013 @ 13:50:

Ik heb zo'n handdoek: http://www.smovesports.com/nl/142_smove_wrap-upWat een handige handdoek! Zouden ze die bij een sportzaak misschien verkopen?
Ja ik heb er ook altijd zo'n hekel aan!! Vooral dat vieze gevoel aan je voeten, en als er dan ook nog eens wat zand ligt of andere viezigheid.. jakkes!! Maarja toch heb ik het wel elke keer weer over voor een dagje zwempret met zoonlief.
quote:Boarn schreef op 09 januari 2013 @ 13:55:

[...]

Wat een handige handdoek! Zouden ze die bij een sportzaak misschien verkopen?

Rondje knippen uit oude handdoek, zoom, koordje, klaar!

Idd handig ding.
x2, want ga meestal zwemmen met peuterdochter

Ik vind de hokjes altijd zó vies, kauwgum op de haakjes, of op het plankje brrr Ik sta altijd op slippers, geen teen die ook maar iets aanraakt!
Ja! Vreselijk! Ik kleed me dan ook het liefste om in zo'n grote verzamelkleedkamer. Veel meer ruimte en minder nat. Ik heb idd een extra kleine handdoek mee om op te staan.
ook wel eens gezien

Alvast doen wat jij hier aangeeft. Maar dan na het aankleden je slippers weer aandoen.

Je sokken / schoenen meenemen

Je bij de fohns in het droge gedeelte je voeten afdrogen en je schoenen aandoen. Wat ik toen zag dat die mevrouw een kleine handdoek (keuken / gastendoekje) meehad en die droog uit haar tas haalde en daar haar voeten mee droogde.
Ik neem meerdere handdoeken mee. Ook eentje voor mijn haar bijvoorbeeld. de wasmachine is geduldig.
quote:srekeamar schreef op 09 januari 2013 @ 15:03:

Je bij de fohns in het droge gedeelte je voeten afdrogen en je schoenen aandoen. Wat ik toen zag dat die mevrouw een kleine handdoek (keuken / gastendoekje) meehad en die droog uit haar tas haalde en daar haar voeten mee droogde.Dat is ook ngo wel een idee. Als we klaar zijn met onze les, dan is het zwembad vaak al bijna helemaal leeg. Dan is er ook wel ruimte om bij de fohn's mn voeten goed te drogen.
Daarom komen mijn kinderen amper in het zwembad. Als ik met ze ga zwemmen (naast de zwemlessen) doe ik dat in de zomer als ik slippers en een jurkje aan kan. Ik vind het zo onhandig met omkleden, alles nat en die chloorlucht...
quote:Boarn schreef op 09 januari 2013 @ 13:39:

een andere afdroog/omkleed techniek waar ik het bestaan nog niet vanaf weet?Ik stuur mijn man met ze mee. Ideaal.
Ik ga net als anderen hier, altijd in zo'n groot hok. En het liefst buitenlucht want daar heb je dus niet van die klamme hokken.

Vroeger liep trouwens iedereen gewoon in z'n zwemspullen van ons zwembad naar huis, op blote voetjes. Volwassenen hadden nog weleens slippers en een badjas aan, de kinderen niet.
Klein extra handdoekje meenemen om bankje af te nemen en op de grond te leggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven