Rome... Do and Don'ts
donderdag 10 januari 2013 om 13:47
Via Cavour 313 is het adres en de naam van een leuke wijnbar die ook lekkere salades heeft.
Do's: lekker gaan lopen. Het meeste is op loopafstand van elkaar en je ziet veel. O en hou er rekening mee dat voor de kerken en het Vaticaan je schouders en knieën bedekt moeten zijn.
Het Colosseum vond ik een beetje tegenvallen, naast de Arena van Verona gezien. Maar dat is puur persoonlijk.
Do's: lekker gaan lopen. Het meeste is op loopafstand van elkaar en je ziet veel. O en hou er rekening mee dat voor de kerken en het Vaticaan je schouders en knieën bedekt moeten zijn.
Het Colosseum vond ik een beetje tegenvallen, naast de Arena van Verona gezien. Maar dat is puur persoonlijk.
donderdag 10 januari 2013 om 13:48
Vaticaan, colloseum, trevi fontein, Tsja, eigenlijk alle hoogtepunten die in de reisgidsen staan.
In ieder geval zorgen dat je goed op je spullen let (veel berovingen) en waardevolle spullen in het hotel in kluis achterlaten.
Kijk vooraf de films gespeeld in rome zoals Angels & Demons voor de voorpret.
En vertrek 's morgens op tijd als je bijvoorbeeld richting vaticaan of colloseum gaat om die van binnen te gaan.
In ieder geval zorgen dat je goed op je spullen let (veel berovingen) en waardevolle spullen in het hotel in kluis achterlaten.
Kijk vooraf de films gespeeld in rome zoals Angels & Demons voor de voorpret.
En vertrek 's morgens op tijd als je bijvoorbeeld richting vaticaan of colloseum gaat om die van binnen te gaan.
donderdag 10 januari 2013 om 13:53
donderdag 10 januari 2013 om 13:54
Do: lopen idd!!! Je ziet dan zoveel meer leuke dingen en als je allebei gewoon gezond bent is het echt heel goed te doen.
Vaticaan goed plannen en op tijd gaan. Wij hebben het dus voor deze keer laten schieten want dat was die ene zondag per maand dat iedereen voor minder of gratis mocht en ik vond het zonde van een hele dag om daar in de rijen te staan.
Vaticaan goed plannen en op tijd gaan. Wij hebben het dus voor deze keer laten schieten want dat was die ene zondag per maand dat iedereen voor minder of gratis mocht en ik vond het zonde van een hele dag om daar in de rijen te staan.
donderdag 10 januari 2013 om 13:59
Je van te voren goed inlezen over waar je eigenlijk naar staat te kijken. Is echt veel leuker om kunstwerken/monumenten/bezienswaardigheden in een kader te kunnen plaatsen en het verhaal erbij te weten.
Ik was 5 jaar kunstgeschiedenis/ckv en geschiedenis in een keer vergeten toen ik daar liep. Zo zonde!
Ik was 5 jaar kunstgeschiedenis/ckv en geschiedenis in een keer vergeten toen ik daar liep. Zo zonde!
donderdag 10 januari 2013 om 14:02
Heerlijk! Onze huwelijksreis daar was in een woord geweldig
Tijdsbesparing tip: Koop een Roma pass voor 3 dagen. Ga daarmee als eerste naar het Colloseum, dat scheelt een wachttijd van jewelste en hij is door de Pass vrij toegankelijk!
Probeer ook eens buiten Rome te kijken. Tivoli is een heel mooi dorpje met Villa D'este als prachtige tuin.
Wij aten elke avond op Campo dei Fiori. Heerlijk mensen kijken en gewoon gezellig.
Heel veel plezier!
Tijdsbesparing tip: Koop een Roma pass voor 3 dagen. Ga daarmee als eerste naar het Colloseum, dat scheelt een wachttijd van jewelste en hij is door de Pass vrij toegankelijk!
Probeer ook eens buiten Rome te kijken. Tivoli is een heel mooi dorpje met Villa D'este als prachtige tuin.
Wij aten elke avond op Campo dei Fiori. Heerlijk mensen kijken en gewoon gezellig.
Heel veel plezier!
donderdag 10 januari 2013 om 14:03
Gewoon ergens gaan eten en drinken wat er gezellig uitziet. Lijkt me toch niet dat je 1 specifiek adres gaat opzoeken als je door de stad aan het slenteren bent en misschien helemaal aan de andere kant van Rome zit?
Hou je van opgravingen en heb je tijd? Dan zou ik zeker naar Ostia Antica gaan, net buiten Rome.
Verder de wijk Trastevere op het eind van de middag en 's avonds, vol barretjes, terrasjes en restaurants.
Hou je van opgravingen en heb je tijd? Dan zou ik zeker naar Ostia Antica gaan, net buiten Rome.
Verder de wijk Trastevere op het eind van de middag en 's avonds, vol barretjes, terrasjes en restaurants.
donderdag 10 januari 2013 om 14:04
quote:boskluizenaar schreef op 10 januari 2013 @ 14:02:
Kijken of je kaartjes voor musea vooraf op internet kunt kopen. Scheelt uren in de rij staan
. Vaak kn je ze dan ergens afhalen in Rome, printen, of je mag in de korte rij
.
En iets om je schouders te bedekken in kerken, een sjaal ofzo.Zeker doen voor het vaticaan museum (Sixtijnse kapel), kan je een uur eerder naar binnen en dan heb je een kans dat je ook echt iets ziet.
Kijken of je kaartjes voor musea vooraf op internet kunt kopen. Scheelt uren in de rij staan
En iets om je schouders te bedekken in kerken, een sjaal ofzo.Zeker doen voor het vaticaan museum (Sixtijnse kapel), kan je een uur eerder naar binnen en dan heb je een kans dat je ook echt iets ziet.
Spreuken 18:2
donderdag 10 januari 2013 om 14:09
donderdag 10 januari 2013 om 14:09
De Villa Borghese!
Je moet van tevoren een kaartje kopen voor een tijdslot (twee uur), en daarna moet je er weer uit.
Ten eerste zijn er echt prachtige dingen te zien, en door dat tijdslot kun je ze ook echt zien, want het is nooit loeidruk en bovendien krijg je ook niet zo'n eigenlijk-zou-ik-nog-uren-in-dit-museum-moeten-rondhangen-om-alles-te-bekijken-want-ik-ben-er-nu-toch-maar-eigenijk-heb-ik-helemaal-geen-zin-meer-schuldgevoel: als je dat punt dat je eigenlijk geen zin meer hebt al bereikt, moet je er toch wel uit.
Je moet van tevoren een kaartje kopen voor een tijdslot (twee uur), en daarna moet je er weer uit.
Ten eerste zijn er echt prachtige dingen te zien, en door dat tijdslot kun je ze ook echt zien, want het is nooit loeidruk en bovendien krijg je ook niet zo'n eigenlijk-zou-ik-nog-uren-in-dit-museum-moeten-rondhangen-om-alles-te-bekijken-want-ik-ben-er-nu-toch-maar-eigenijk-heb-ik-helemaal-geen-zin-meer-schuldgevoel: als je dat punt dat je eigenlijk geen zin meer hebt al bereikt, moet je er toch wel uit.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
donderdag 10 januari 2013 om 14:11
Bij het vliegveld kan je een kaartje kopen voor een bus die direct naar Termini gaat, is veel goedkoper dan die trein. Koop ook meteen de terugreis en zorg dat je ruim op tijd voor die bus terug klaar staat. Het blijven Italianen die dat organiseren
Probeer niet het beklimmen van de Sint Pieter op dezelfde dag te doen als de Sixtijnse kapel, voor beide moet je vroeg op zijn en dat lukt beter op twee verschillende dagen.
Probeer niet het beklimmen van de Sint Pieter op dezelfde dag te doen als de Sixtijnse kapel, voor beide moet je vroeg op zijn en dat lukt beter op twee verschillende dagen.
Spreuken 18:2
donderdag 10 januari 2013 om 14:28
donderdag 10 januari 2013 om 14:35
Do: Op je telefoon de app " De smaak van Rome" downloaden, die wijst je incl GPS zo de weg naar de leukste en lekkerste eettentjes.
Hebben wij afgelopen september ook gedaan, helemaal super.
Waar je ook bent, die app geeft het dichtsbijzijnde leuke restaurantje (de beoordelingen staan er ook bij) aan en dat zijn zeker niet de toeristische eettentjes.
Hebben wij afgelopen september ook gedaan, helemaal super.
Waar je ook bent, die app geeft het dichtsbijzijnde leuke restaurantje (de beoordelingen staan er ook bij) aan en dat zijn zeker niet de toeristische eettentjes.
donderdag 10 januari 2013 om 14:36
In dit gidsje vind je erg veel leuke tips:
http://www.the-beehive.com/assets/pdf/r ... -guide.pdf
Het is afkomstig van de website een hotel/hostel, waar ik ooit heb verbleven.
Veel plezier met de voorpret!
http://www.the-beehive.com/assets/pdf/r ... -guide.pdf
Het is afkomstig van de website een hotel/hostel, waar ik ooit heb verbleven.
Veel plezier met de voorpret!
Everytime you make a typo, the errorists win.