konijnen namen
donderdag 10 januari 2013 om 15:30
Houd je er rekening mee dat dameskonijnen in hun puberteit wel eens niet meer zo lief tegen elkaar kunnen zijn? Castreren helpt dan (en dat is ook aan te raden om baarmoederproblemen op latere leeftijd te voorkomen). Daarom kun je beter een gecastreerd (!) rammetje met 1 of meer voedsters samen houden, dat is veel stabieler dan alleen dames.
donderdag 10 januari 2013 om 16:16
quote:bammetjebamie schreef op 10 januari 2013 @ 16:11:
[...]
Noem ze dan maar Fokje en Vagijntje.
Waarom fokken met konijnen? Er zijn nog niet genoeg vind je?tja fokken met rasloze konijnen vind ik ook niet echt zinvol omdat er al zoveel, afgedankte/overbodige van zijn. Raszuivere konijnen vind ik anders en daarbij laat die konijnen hun voer ook maar eens verdienen. een franse hangoor kost gemiddeld 25-30 euro
[...]
Noem ze dan maar Fokje en Vagijntje.
Waarom fokken met konijnen? Er zijn nog niet genoeg vind je?tja fokken met rasloze konijnen vind ik ook niet echt zinvol omdat er al zoveel, afgedankte/overbodige van zijn. Raszuivere konijnen vind ik anders en daarbij laat die konijnen hun voer ook maar eens verdienen. een franse hangoor kost gemiddeld 25-30 euro
donderdag 10 januari 2013 om 18:04
Hun voer verdienen? Sinds wanneer moet een huisdier werken voor zijn voer? Mijn konijnen krijgen hun voer voor niks hoor.
Ik zie bovendien geen verschil tussen fokken met ras of rasloze konijnen. Van beide zijn er genoeg dacht ik zo. De asiels zitten vol.
Maar goed dat was de discussie niet.
Als je met ze wil fokken zou ik normale namen geven. Niet van die grappig bedoelde namen.
Staat zo stom: nu te koop nestje huppelkonijnen. Naam moeder: sloerie.
Ik zie bovendien geen verschil tussen fokken met ras of rasloze konijnen. Van beide zijn er genoeg dacht ik zo. De asiels zitten vol.
Maar goed dat was de discussie niet.
Als je met ze wil fokken zou ik normale namen geven. Niet van die grappig bedoelde namen.
Staat zo stom: nu te koop nestje huppelkonijnen. Naam moeder: sloerie.
donderdag 10 januari 2013 om 20:08
Laat die konijnen hun voer maar eens verdienen? Je hebt ze toch omdat je het leuk vindt hoop ik?
Ik vind het schandalig dat je gaat fokken met die konijnen. De opvangen zitten overvol, ook met raskonijnen, jawel. Als je van konijnen houdt fok je er niet mee. En dan laat je die ram ook niet zijn hele leven alleen zitten, maar dan laat je hem castreren en gun je hem een vriendin.
Ik vind het schandalig dat je gaat fokken met die konijnen. De opvangen zitten overvol, ook met raskonijnen, jawel. Als je van konijnen houdt fok je er niet mee. En dan laat je die ram ook niet zijn hele leven alleen zitten, maar dan laat je hem castreren en gun je hem een vriendin.