Geld & Recht alle pijlers

Tips voor autoverzekering

10-01-2013 19:32 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,

Ik ben een alleenstaande moeder van 6 kinderen.

Tijdens mijn huwelijk ben ik altijd afhankelijk geweest van mijn man omdat ik geen rijbewijs had.

Nu heb ik toch alles op alles gezet en mijn rijbewijs vorig jaar in de zomervakantie behaald zodat ik nu zelf naar mijn werk kan rijden en voor de kinderen hun sporten kan rijden. Ik heb sinds 2 weken nu een full time baan en kan dit onder de schooltijden van de kinderen doen.

Ook heb ik een nieuwe auto gekocht waar ik superblij mee ben!!

Nu kan ik de kinderen nog net voor het werk afzetten en ophalen na school.

Wat is nu het probleem zou je zeggen?

Inderdaad, ik wordt overal afgewezen omdat de auto die ik heb (7 persoons) teveel Pk heeft voor een beginnend bestuurster zoals ik.

Heel beleefd aan de mevrouw gevraagd wat voor auto ik dan moet aanschaffen om mijn kinderen en mij veilig te kunnen vervoeren.

"Ach mevrouw dan koopt u toch een kleiner autootje en rijd u wat vaker?"

Ik wist niet wat ik hoorde! Ben meteen maar verder gaan kijken maar zonder succes...

Wat zijn mijn opties?

Groetjes

Bibi
gewoon andere verzekeringsmaatschappij bellen
Dit heb ik gedaan maar bij 4 stuks ben ik van gisteren tot vandaag al afgewezen.
Eeuh, ik werk bij een verzekeraar, maar dit heb ik nog nooit gehoord. Tenzij je een 18-jarige bent met een verkeerd-om petje en een tupperware gti-auto.
Er zit een v6 motor in en dat zou een probleem vormen voor een beginnend bestuurder?
Een alleenstaande moeder van 6 kinderen en fulltime werken? En dan ook nog de kinderen naar sporten etc brengen.. Nounou!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Als ik jou was zou ik naar Independer bellen. Zij hebben contacten en overzicht met en over bijna àlle verzekeraars.

Je kunt ze vinden op independer.nl.

Als je ze belt zijn ze heel vriendelijk en willen jou vast wel helpen.
In een Golf GTI wel, in een suffe Espace niet.
Als je als 18 jarige jongen een gti wil verzekeren dan kan je dat vergeten maar ik heb nog nooit gehoord dat een vrouw daar problemen mee heeft.

Bovendien kan zo'n log bakbeest van een auto waarin je 6 kinderen kan vervoeren toch nooit een snelle auto zijn?.

Oh ja kan je mij ook even uitleggen hoe je full time kan werken tijdens schooltijden? Wat is dat voor school dat de kinderen er 40 uur per week naar toe gaan?
Fulltime tijdens de schooluren?? Vertel mij hoe je dat doet want dan doe ik iets verkeerd!

Enlighten me please!
Wat reageren jullie raar ?!? Ze vraagt alleen tips niet om commentaar over hoe ze dat doet met 6 kinderen en fulltime werken welke school bla bla bla Flauw !!
Haha, klopt, nou op woensdagmiddag en vrijdagmiddag gaan ze naar hun oma en de andere dagen werk ik van 9 tot 15 uur en koopavonden/koopzondagen.
Je mag me ook je gegevens mailen, dan kijk ik morgen even wat ik voor je kan doen.
Snoepjes nee ik vind het wel raar.

Ik heb nog nooit geen problemen gehad met het verzekeren van onze grand scenic (7personen) en ik was 24.

Wij zitten dan bij Unive dus misschien kan ze die proberen.

Maar als jij niet te boek staat als oplichter/wanbetaler/groot ongeluk veroorzaker etc. dan kan ik zo geen enkele verzekeringsmaatschappij verzinnen die je auto niet wil verzekeren..

Maar misschien doen ze anno 2013 nu wel moeilijk?
Ik kan wel wat hebben hoor, maar ik hoop dat jullie enig idee hebben welke maatschappij ik in de ochtend kan proberen want hij moet morgen natuurlijk wel in de verzekering wil ik ermee rijden :S

Ik heb independer al gebeld maar die vergelijkt prijzen en kon mij niet zeggen of mijn aanvraag geaccepteerd zou worden.
Laat maar
Een V6 kan inderdaad een probleem zijn voor een beginnend bestuurder. Maar ik dacht dat er naar leeftijd werd gekeken ipv of je een beginnend bestuurder bent. Of is deze regel inmiddels aangepast?

Gezien je 6 kinderen hebt ga ik ervan uit dat je ouder bent dan 24. Tenminste daar ligt de grens geloof ik.

Heel lang geleden had mijn man dit probleem, ivm leeftijd. Hij kon toen wel terecht bij Generali verzekeringen, ook auto met V6 motor.

Je rijdt nu toch niet onverzekerd rond? Dan kun je binnenkort een bericht van de RDW verwachten en een fikse boete van het CJIB.
Dankjewel Thasmo! Staat genoteerd, ik zal ze morgen bellen.

Het is mijn eerste auto dus nee ik sta niet op een of andere zwarte lijst. De auto is een chrevrolet trans sport 3.4 V6 automaat.
Ben 32 en ik heb de auto nog niet ga deze morgenmiddag overschrijven omdat er nieuwe apk op kwam en nieuwe bandjes.

Ik rij echt niet onverzekerd rond met mijn kinderen hoor :S
Thasmo, ik denk dat er in jouw Renault een lichtere motor (volgens mij maximaal 135 pk) dan de motor in de auto van TO (zo,n 185 pk) En het gaat juist om het vermogen. En niet om de grote van de auto.

TO, heb je geen tussenpersoon voor verzekeringen? Die kunnen dit goed voor je uitzoeken.
geen interesse in mijn aanbod?
quote:bibi_1980 schreef op 10 januari 2013 @ 20:00:

De auto is een chrevrolet trans sport 3.4 V6 automaat.Die dingen rijden 1 op 8 (in het gunstigste geval) en heel veel aan wegenbelasting in de maand en ook de verzekering voor een beginnend bestuurder zal behoorlijk wat zijn. Dat wordt een bijbaantje zoeken!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Geen idee dahlia t was een 2.0 iig, verder nooit zo in verdiept
Rialto verzekert iedereen, maar daar is de premie dan ook naar.
Check de Hema eens. Ja, die verkoopt ook verzekeringen.

Maar uiteraard geen idee of ze die koets van jou daar accepteren.

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven