Entertainment alle pijlers

Les Miserables

11-01-2013 20:50 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net de 2012 film lekker op de bank zitten kijken, en de tranen rolden natuurlijk weer over mijn wangen.

De oude film, de nieuwe film, de Nederlandse musical, de Engelse musical, het maakt me allemaal niets uit. Ik heb werkelijk nog nooit een andere film of voorstelling gezien die net ze veel indruk maakt als Les Miserables.

Maar omdat ik nu natuurlijk in een afterflow zit ben ik wel op zoek. Iemand aanraders voor films waar je hetzelfde gevoel van krijgt?
Finding Nemo
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Tickel schreef op 11 januari 2013 @ 21:11:

Finding Nemo

Ik vind Schindler's list zo'n film. En the shawshank redamption en the green mile. En eigenlijk, heel fout...Titanic ook

Verder moet ik nog zo'n film in de kast hebben staan, ik kan hem alleen ff niet vinden...weet dat ik een film heb gezien, waarbij ik achteraf echt even zo zat van "wow...die was goed" en wilde hem toen meteen nog een keer zien. Alleen het zoekt zo lastig met 600+ dvd's in de kast haha!

Pan's labyrinth is er ook wel 1 van en The prestige vond ik ook erg mooi en indrukwekkend. Iets om over na te denken. Als ik die ene heb gevonden hoor je het nog
Heb je Les Miserables al gezien?
Ik moet altijd sjanken bij the Notebook.

Heel fout, ik weet het.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:steph schreef op 11 januari 2013 @ 21:30:

Heb je Les Miserables al gezien?Tja, tegenwoordig staat het al op pirate bay voordat hij uit is in de bios zowat. Ik doe er niet aan, die 600+ dvd's zijn dan ook allemaal origineel
Ja, ik heb m gezien, ik kon echt niet wachten. Als de dvd in NL uit is, dan koop ik die meteen. Tot die tijd doe ik t met de internet versie.

Ivetje, ik zal eens naar de films die je noemde kijken. The Green Mile is inderdaad ook zo'n film.
quote:Ivetje schreef op 11 januari 2013 @ 21:20:

[...]

Ik vind Schindler's list zo'n film. En the shawshank redamption en the green mile. En eigenlijk, heel fout...Titanic ook

Verder moet ik nog zo'n film in de kast hebben staan, ik kan hem alleen ff niet vinden...weet dat ik een film heb gezien, waarbij ik achteraf echt even zo zat van "wow...die was goed" en wilde hem toen meteen nog een keer zien. Alleen het zoekt zo lastig met 600+ dvd's in de kast haha!

Pan's labyrinth is er ook wel 1 van en The prestige vond ik ook erg mooi en indrukwekkend. Iets om over na te denken. Als ik die ene heb gevonden hoor je het nog Die vond ik zoooooooo tegenvallen. Ik had het boek eerst gelezen, meestal valt de film dan tegen.
quote:Tickel schreef op 11 januari 2013 @ 21:41:

[...]

Die vond ik zoooooooo tegenvallen. Ik had het boek eerst gelezen, meestal valt de film dan tegen.ik heb het boek niet gelezen, dat zal inderdaad het verschil zijn

Ik breek nog steeds mijn hoofd over die ene film...grrr, die kast hier werkt ook niet echt mee. Kan er gewoon niet meer opkomen en zie nu teveel films die ik ook wel erg goed vond haha!
Deze Kerst heb ik 'As it is in heaven' gezien. Zweedse film. Klein gehouden, maar indrukwekkend, emotioneel en charmant. Iedereen die een verhaal blijkt te hebben. Symphatieke hoofdpersoon met wie je meeleeft.
The queen is overigens ook erg goed en vond ik indrukwekkend. Maar ik hou van dat soort films. Vond de 4-delige serie Beatrix, Oranje onder vuur ook zo goed!
quote:Azur schreef op 11 januari 2013 @ 21:45:

Deze Kerst heb ik 'As it is in heaven' gezien. Zweedse film. Klein gehouden, maar indrukwekkend, emotioneel en charmant. Iedereen die een verhaal blijkt te hebben. Symphatieke hoofdpersoon met wie je meeleeft.En prachtige muziek
Je zegt in je OP de oude en nieuwe film, maar heb je ook die Franse serie al gezien met John Malkovich en Gerard Depardieu? Dat vind ik nog steeds de beste versie.

Verder zag ik laatst seven pounds, vond ik ook wel tranentrekker. Bij les miserables heb ik dat dan weer niet. Waar moet je daarbij om huilen dan? Ik neem aan niet bij de dood van Javert?
Pan's en The Green Mile zijn idd ook erg mooi.

El Orfanato vond ik ook heel erg mooi.
Deerhunter, klassieker voor altijd.......
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
50/50 is ook zo, over jongen met enge ziekte die misschien wel dood gaat. Maar het is drama, maar ook wel grappig.
-
Misschien Legends of the fall of zo. Is zo'n episch (liefdes)drama wat zich ergens begin vorige eeuw of zo afspeelt met veel liefdesdrama, oorlog, dood etc.

Maar geen idee, ik ken Les miserables niet en dus ook niet het gevoel wat die film/ voorstelling opwekt
quote:Firene schreef op 11 januari 2013 @ 21:48:

[...]

En prachtige muziekInderdaad, schitterend.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:gwenni schreef op 11 januari 2013 @ 21:55:

Misschien Legends of the fall of zo. Is zo'n episch (liefdes)drama wat zich ergens begin vorige eeuw of zo afspeelt met veel liefdesdrama, oorlog, dood etc.

Maar geen idee, ik ken Les miserables niet en dus ook niet het gevoel wat die film/ voorstelling opwekt.

Legends of the fall is ook echt zo'n all time klassieker...heerlijke film vind ik dat! Die kan ik ook echt blijven kijken

In die catagorie valt Pride & Prejudice ook wel vind ik.
The Shawshank Redemption en Papillon.
Les Miserables staat ook hoog op mijn lijstje en ik wil de dvd ook kopen.

As it is in heaven is een film die iedereen moet zien. Zo mooi! Tranen en kippevel op het eind.
Ik vond Black swan ook erg mooi. Hoe ze in die rol op gaat en alles om haar heen niet meer belangrijk is. Erg goed gespeeld door Nathalie Portman.
>Juno

>Conquest of Paradise 1492
Zwartboek

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven