Nu stoppen met roken (maar dan echt he)

zaterdag 24 november 2012 om 09:43
Hallo! Ik zag geen actueel topic meer, dus vandaar dat ik deze open. Ben eerder drie jaar gestopt geweest. Het laatste jaar rook ik gewoon weer een pakje per dag (soms een paar weken niet). En ik ben het zat. Ik wil niet iedere avond hoeven denken 'morgen ga ik stoppen'. Ik wil gewoon niet meer roken. Ik wil geen vieze smaak in mijn mond, geld in de put gooien, in de kou buiten staan etc.
Zijn er meer mensen die (net) gestopt zijn en mee willen schrijven?
Zijn er meer mensen die (net) gestopt zijn en mee willen schrijven?

zondag 13 januari 2013 om 11:25
Dag 19 en ik moest terugkijken in dit topic omdat ik de dagen niet meer tel. Ik droomde vannacht dat ik er 1 gerookt had! En ik baalde! Ik was blij dat het niet echt was. Ik heb het ergste nu wel gehad denk ik, maar ik moet wel op blijven letten. Vanaf morgen wil ik ook echt weer op mijn lijn gaan letten!
Goed bezig allemaal!
Goed bezig allemaal!

zondag 13 januari 2013 om 12:45
O jongens, ik moet vol schaamte bekennen dat ik een halve sigaret gerookt heb.
Mijn vriend maakte een ongelooflijk gemene opmerking, en die kwam zo hard aan. Tijdens het opruimen was ik een sigaret tegengekomen en die heb ik dus opgestoken,
Hij was vies en ik heb hem snel weer uitgemaakt, maar voel me een dikke loser nu..
Mijn vriend maakte een ongelooflijk gemene opmerking, en die kwam zo hard aan. Tijdens het opruimen was ik een sigaret tegengekomen en die heb ik dus opgestoken,
Hij was vies en ik heb hem snel weer uitgemaakt, maar voel me een dikke loser nu..

zondag 13 januari 2013 om 13:12
quote:workit schreef op 13 januari 2013 @ 12:58:
Balen Noodles, maar je hebt hem gelukkig uitgemaakt. Heb je genoeg te doen vandaag? Ik zou echt even afleiding gaan zoeken. Even naar de stad, het bos, in ieder geval buiten.
Echt doorzetten hoor! Je kunt het!
Dankjewel!
E ja gelukkig genoeg te doen vandaag, straks met een vriendin afgesproken om te winkelen en daarna uit eten te gaan. En daarvoor het huis n even op orde te krijgen.
Balen Noodles, maar je hebt hem gelukkig uitgemaakt. Heb je genoeg te doen vandaag? Ik zou echt even afleiding gaan zoeken. Even naar de stad, het bos, in ieder geval buiten.
Echt doorzetten hoor! Je kunt het!
Dankjewel!
E ja gelukkig genoeg te doen vandaag, straks met een vriendin afgesproken om te winkelen en daarna uit eten te gaan. En daarvoor het huis n even op orde te krijgen.

zondag 13 januari 2013 om 13:38
Gelukkig! En je niet te druk maken over die halve sigaret. Het is vervelend, maar het is nu eenmaal gebeurd. Er is nog niks verloren.
Succes vanmiddag! Ik hoop dat je het snel bij kan leggen met je vriend! Ruzie is ook zo zonde van je dag. En probeer te onthouden dat het écht beter gaat worden. Ik bedoel, als het altijd een kwelling zou blijven zou nooit iemand stoppen. We kunnen dit!
@Madam, welke film bedoel je? Van Allen Carr? Wel goed hoor, al drie maanden!
Succes vanmiddag! Ik hoop dat je het snel bij kan leggen met je vriend! Ruzie is ook zo zonde van je dag. En probeer te onthouden dat het écht beter gaat worden. Ik bedoel, als het altijd een kwelling zou blijven zou nooit iemand stoppen. We kunnen dit!
@Madam, welke film bedoel je? Van Allen Carr? Wel goed hoor, al drie maanden!
zondag 13 januari 2013 om 23:07
Noodles... Geeft niet!!!!!! Gewoon de boel weer oppakken!!!
De tijd gaat wel best snel! Ik rook al bijna 2 weken niet...!! De maand is zo om!! Ga zo maar weer eens op de teller kijken wat ik heb bespaar haha...
Succes allen!! Merk dat t hier rustiger wordt... Dat betekend of mensen zijn weer gaan roken, of t gaat juist goed en er is geen topic meer nodig!
Who knows...
Truste x
De tijd gaat wel best snel! Ik rook al bijna 2 weken niet...!! De maand is zo om!! Ga zo maar weer eens op de teller kijken wat ik heb bespaar haha...
Succes allen!! Merk dat t hier rustiger wordt... Dat betekend of mensen zijn weer gaan roken, of t gaat juist goed en er is geen topic meer nodig!
Who knows...
Truste x

maandag 14 januari 2013 om 08:52

maandag 14 januari 2013 om 12:59
quote:Dolores007 schreef op 14 januari 2013 @ 09:30:
Ik kom er nu ook bij, al is vandaag dag 1 voor mij:)
Hihi, en de dag is net begonnen.
Noodles, denk jij er nog elke dag aan dan?
Welkom! En heel een succes!
Ja ik denk er elke dag aan, en heb zelfs (schaam, schaam) gisteren na een ruzie met mijn vriend een paar trekjes genomen. Daar heb ik natuurlijk erg veel spijt van.
Ma het wordt wel veel makkelijker.
Na een week op mijn werk dacht ik er in de pauze al niet meer aan..
Hoe gaat dag 1?
Ik kom er nu ook bij, al is vandaag dag 1 voor mij:)
Hihi, en de dag is net begonnen.
Noodles, denk jij er nog elke dag aan dan?
Ja ik denk er elke dag aan, en heb zelfs (schaam, schaam) gisteren na een ruzie met mijn vriend een paar trekjes genomen. Daar heb ik natuurlijk erg veel spijt van.
Hoe gaat dag 1?
maandag 14 januari 2013 om 17:44
Hoi allemaal,
En welkom dolores!
Hier gaat het vandaag redelijk, vandaag opleidingsdag gehad, en weer bij de niet rokers gestaan. De sigaret zit vandaag iets minder vaak in mijn hoofd. Lijkt de goede kant op te gaan hier. Ik denk eigenlijk stiekem wel, eentje in de avond moet kunnen, toch?
Maar ik weet dat, dat voor mij niet werkt. Ook die ene mag ik niet roken. Heb het nog wel moeilijk, kom net thuis, en dan even relaxen met een kopje koffie en zonder sigaret
Blijven moeilijke momenten.........
Fijne avond iedereen, succes en tot morgen.
En welkom dolores!
Hier gaat het vandaag redelijk, vandaag opleidingsdag gehad, en weer bij de niet rokers gestaan. De sigaret zit vandaag iets minder vaak in mijn hoofd. Lijkt de goede kant op te gaan hier. Ik denk eigenlijk stiekem wel, eentje in de avond moet kunnen, toch?
Maar ik weet dat, dat voor mij niet werkt. Ook die ene mag ik niet roken. Heb het nog wel moeilijk, kom net thuis, en dan even relaxen met een kopje koffie en zonder sigaret
Blijven moeilijke momenten.........
Fijne avond iedereen, succes en tot morgen.
maandag 14 januari 2013 om 18:00
Ah noodles, gewoon doorzetten, die paar trekjes maken het verschil niet.
Dolores, welkom en heel veel succes! Het helpt om hier elke dag te schrijven, vooral tijdens de eerste dagen.
Vandaag is dag 17 en ik denk er bijna niet meer aan. Als ik eraan denk (bijvoorbeeld na het eten) dan is dat echt maar heel kort. Dus mensen die na mij gestopt zijn, echt waar: doorbijten, want het wordt alleen maar makkelijker!
De valkuil na ong 2 weken is juist dat je denkt dat je niet meer verslaafd bent en dus 1 sigaret wel kan. Ik moet daar dus echt niet aan beginnen. Heel misschien in de verre toekomst, maar het is echt moeilijk te zeggen. Heb een vriendin die dat kan, maar ja, er zijn ook veel voorbeelden te noemen van mensen die op die manier weer zijn begonnen.
@ greenmoustache: ik geloof niet dat ik al verbetering zie bij mijn huid...zou mooi meegenomen zijn
Dolores, welkom en heel veel succes! Het helpt om hier elke dag te schrijven, vooral tijdens de eerste dagen.
Vandaag is dag 17 en ik denk er bijna niet meer aan. Als ik eraan denk (bijvoorbeeld na het eten) dan is dat echt maar heel kort. Dus mensen die na mij gestopt zijn, echt waar: doorbijten, want het wordt alleen maar makkelijker!
De valkuil na ong 2 weken is juist dat je denkt dat je niet meer verslaafd bent en dus 1 sigaret wel kan. Ik moet daar dus echt niet aan beginnen. Heel misschien in de verre toekomst, maar het is echt moeilijk te zeggen. Heb een vriendin die dat kan, maar ja, er zijn ook veel voorbeelden te noemen van mensen die op die manier weer zijn begonnen.
@ greenmoustache: ik geloof niet dat ik al verbetering zie bij mijn huid...zou mooi meegenomen zijn

maandag 14 januari 2013 om 18:21
Welkom Dolores!
Noodles, fijn dat het weer goed is met je vriend.
Vriend en ik stoppen tegelijk en dat is niet altijd gezellig. We hebben allebei een veel korter lontje maar het wordt langzaam beter.
Ik ben helaas wel aangekomen maar dat is echt mijn eigen schuld. Dat is vanaf vandaag ook afgelopen. Vanmorgen dus weer braaf wortels mee naar kantoor
Noodles, fijn dat het weer goed is met je vriend.
Vriend en ik stoppen tegelijk en dat is niet altijd gezellig. We hebben allebei een veel korter lontje maar het wordt langzaam beter.
Ik ben helaas wel aangekomen maar dat is echt mijn eigen schuld. Dat is vanaf vandaag ook afgelopen. Vanmorgen dus weer braaf wortels mee naar kantoor

maandag 14 januari 2013 om 18:22
quote:greenmoustache schreef op 13 januari 2013 @ 10:33:
Hoe gaat het met jullie huid nu je gestopt bent? Voel en/of zie je verbetering?
Ja ik zie echt verschil!
Vandaag viel het me toevallig op, ik heb een veel mooier tintje in mijn gezicht (minder bleek) en minder rode plekjes/pukkeltjes, ook lijken de wallen onder mijn ogen minder.
Hoe gaat het met jullie huid nu je gestopt bent? Voel en/of zie je verbetering?
Ja ik zie echt verschil!
Vandaag viel het me toevallig op, ik heb een veel mooier tintje in mijn gezicht (minder bleek) en minder rode plekjes/pukkeltjes, ook lijken de wallen onder mijn ogen minder.

maandag 14 januari 2013 om 18:25
@workit: zo dat lijkt me helemaal lastig, allebei stoppen. Maar ergens wel ook juist heel logisch. Ben je straks allebei van die stinksigaretten af..
Hoeveel ben je aangekomen?
Ik was tijdens de feestdagen al wat aangekomen, en zit nu bijna op 65 voor mij echt heel veel.
Maar jammer dan hoor, liever gezond en een kilootje erbij..
Hoeveel ben je aangekomen?
Ik was tijdens de feestdagen al wat aangekomen, en zit nu bijna op 65 voor mij echt heel veel.
Maar jammer dan hoor, liever gezond en een kilootje erbij..

maandag 14 januari 2013 om 18:30
Is ook lastig, want we zijn soms allebei onredelijk en hebben allebei behoefte aan wat meer ruimte om vervelend te kunnen doen.
Het was trouwens 2,5 kilo, maar ik weet ook dat als ik weer even normaal doe dat er ook wel weer af gaat. Dit is echt mijn eigen schuld. Voel me nu steeds zekerder als niet-roker, dus ik kan het lijnen ook weer oppakken.
Het was trouwens 2,5 kilo, maar ik weet ook dat als ik weer even normaal doe dat er ook wel weer af gaat. Dit is echt mijn eigen schuld. Voel me nu steeds zekerder als niet-roker, dus ik kan het lijnen ook weer oppakken.
maandag 14 januari 2013 om 18:46
Greenmoustacge en Dolores, welkom!! Doorzetten en als je het moeilijk hebt, hier van je afschrijven!
Noodles, hele kleine misstap, snel vergeten!
Tineke, het gaat dus de goede kant op? Telkens minder denken aan een sigaret?
Ik weet niet meer wie het zei, maar aan het begin van het topic stond:
Natuurlijk mag je best een sigaretje. Als je je maar beseft dat je dan ook weer helemaal rookt. Het is niet eentje, het is niet roken of wel roken.
Dat vond ik wel een goede gedachte om vast te houden als ik zin had.
Noodles, hele kleine misstap, snel vergeten!
Tineke, het gaat dus de goede kant op? Telkens minder denken aan een sigaret?
Ik weet niet meer wie het zei, maar aan het begin van het topic stond:
Natuurlijk mag je best een sigaretje. Als je je maar beseft dat je dan ook weer helemaal rookt. Het is niet eentje, het is niet roken of wel roken.
Dat vond ik wel een goede gedachte om vast te houden als ik zin had.

maandag 14 januari 2013 om 18:51
quote:noodles schreef op 14 januari 2013 @ 12:59:
[...]
Hoe gaat dag 1?
Ja dat had ik gelezen, dat je door een vervelende opmerking eventjes de fout in bent gegaan, maar ik weet zeker dat je het nu gewoon weer op kunt pakken hoor, je doet het al zo lang goed.
En je hebt er spijt van dat is ook een goed teken, ik was anderhalf jaar gestopt en was weer begonnen, ook om een ruzietje met mijn vriend, ik had er schijt aan zogenaamd, maar later wel spijt, en ben blijven roken omdat het gezelliger was... tot nu dan.
Anderhalf jaar de vorige keer, maar ik had nooit gezegt nooit meer te gaan roken.
Nu wil ik het echt niet meer.
Ik voel me heel vreemd, beetje gek gevoel in mijn hoofd en traag van begrip, soms word ik erg verdrietig, en neemt dat vage gevoel in mijn hoofd toe, en ik merk dat ik vaak denk, zo, even een sigaret, maar dat ik dan denk oh nee ik ben gestopt.
Maar echt zin in roken heb ik niet terwijl ik een echte ketting roker ben/was oif hoe je het wil noemen.
Niet dat het echt trek in een sigaret is, dat valt wel mee.
Ik ben niet extreem saggerijnig, maar wel kort door de bocht, en scherpe tong, maar dus niet dat ik me afreageer.
Verder ben ik wel even erg driftig geweest omdat ik niet op viva kon.
Ik vind het (Nog) mee vallen, alleen die vreselijke koppijn en vaagheid en te late reactie dat valt niet mee, ik denk soms dat mensen het zien aan mij ofzo, dat er iets anders is ik voel me wat ongemakkelijk in de winkel bijvoorbeeld omdat ik het gevoel heb dat ik wat gebruikt heb ofzo
Kennen jullie dat?
[...]
Hoe gaat dag 1?
Ja dat had ik gelezen, dat je door een vervelende opmerking eventjes de fout in bent gegaan, maar ik weet zeker dat je het nu gewoon weer op kunt pakken hoor, je doet het al zo lang goed.
En je hebt er spijt van dat is ook een goed teken, ik was anderhalf jaar gestopt en was weer begonnen, ook om een ruzietje met mijn vriend, ik had er schijt aan zogenaamd, maar later wel spijt, en ben blijven roken omdat het gezelliger was... tot nu dan.
Anderhalf jaar de vorige keer, maar ik had nooit gezegt nooit meer te gaan roken.
Nu wil ik het echt niet meer.
Ik voel me heel vreemd, beetje gek gevoel in mijn hoofd en traag van begrip, soms word ik erg verdrietig, en neemt dat vage gevoel in mijn hoofd toe, en ik merk dat ik vaak denk, zo, even een sigaret, maar dat ik dan denk oh nee ik ben gestopt.
Maar echt zin in roken heb ik niet terwijl ik een echte ketting roker ben/was oif hoe je het wil noemen.
Niet dat het echt trek in een sigaret is, dat valt wel mee.
Ik ben niet extreem saggerijnig, maar wel kort door de bocht, en scherpe tong, maar dus niet dat ik me afreageer.
Verder ben ik wel even erg driftig geweest omdat ik niet op viva kon.
Ik vind het (Nog) mee vallen, alleen die vreselijke koppijn en vaagheid en te late reactie dat valt niet mee, ik denk soms dat mensen het zien aan mij ofzo, dat er iets anders is ik voel me wat ongemakkelijk in de winkel bijvoorbeeld omdat ik het gevoel heb dat ik wat gebruikt heb ofzo
Kennen jullie dat?
maandag 14 januari 2013 om 18:52