Gezondheid alle pijlers

Ik weet dat er meer topics over zijn, (stoppen met roken)

13-01-2013 20:43 61 berichten
Ik weet dat er meer topics zijn.

Maar ik denk dat het misschien wel helpt om er zelf een te openen.

Dus voor de mensen die dat erg vervelend vinden, mijn excuses.

Ik ga vanaf morgen niet meer roken.

Zonder medicatie ga ik stoppen omdat ik de medicatie niet mag gebruiken.

Ik ben wel erg bang voor de ontwenningsverschijnselen.

Dat moe zijn, heel erg.. en de stemming die je er van krijgt een opgejaagd gevoel.

Dit zijn ook de redenen dat ik wil stoppen.

Want ik wil niet dat wat dan ook mijn humeur in zijn macht heeft.

Dus dat je gestrest bent als je niet kunt roken, dat het duur is dat je kleding stinkt, want ik moet elke dag andere kleding aan.

Ik wil er echt heel graag van af, en dacht als ik mijn eigen topic open, en dat een beetje bij houd, dan helpt dat vast.

Want als ik ga zeuren om een sigaret, dan krijg ik vast ergens een reactie waar ik wat aan heb.

Het moeilijke is alleen dat wij vaak op zaterdag visite hebben, en dat die wel roken, en dat geeft niks maar die zitten dan ook in die ruimte.

En ik wil even die ruimte niet meer in tot ik sterk genoeg ben.

Dat ik zeker weet dat ik er af kan blijven.

Ik heb tijdens de zwangerschap uiteraard niet gerookt, maar ben een poos daarna wel weer begonnen.

Toen had ik geen moeite met stoppen, omdat als ik wilde roken ik mijn echo foto bekeek, en nu heb ik die stok achter de deur niet, en ik ben weer begonnen om stres, wat natuurlijk een excuus is, en vond het gezellig.

Alleen is er niks gezelligs aan, want ik word er ziek van, ik hoest nu al weken, en had dus allang moeten stoppen en nooit weer moeten beginnen.

Maar ik weet wel zeker dat ik dan dus steeds alleen zit, dat was de vorige keer ook zo, want toen ik dat niet meer wilde ben ik weer begonnen wa heel zwak van mij is.

Mijn motivatie is wel goed, ik wil er heel graag van af.

Het is mijn eigen schuld natuurlijk dat ik weer begonnen ben, dat staat boven alles.

Maar dit is echt de laatste keer dat ik stop met roken.

Want het er af gaan is best vervelend.

Dus ik moet er nu gewoon helemaal vanaf blijven.

Ik weet dat het na de eerste 2 dagen ineens makkelijker word.

Dus daar houd ik mij aan vast.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat je stemming beinvloeden, je gaat heel chagerijnig worden, en heel verdrietig, en moe. En je gaat waarschijnlijk niet goed kunnen slapen. De ergst ellende (het afkicken) duurt twee dagen. Maar daarna heb je nog twee ellendige weken hoor! Na een maand of 2/3 begint het echt goed te worden...

Je had eerder je echo, als een soort van motivatie om gestopt te blijven. Ga uitzoeken wat je nu motiveert! Je wil je kinderen zien opgoeien, en zien afstuderen, en hun eerste baan zien krijgen. Je wil bij hun bruiloft aanwezig zijn. Probeer op te schrijven wat je nu motiveert, en elke keer als je weer een sigaret wil pakken kijk je naar die lijst.
en nu ik rook kan ik daar ook niet zo goed tegen, ik ben gewoon bij de kinderen, en savonds kan ik er wel tegen maar dan hoest ik me de volgende dag behoorlijk de longen uit het lijf, en ik heb dan brandende ogen, dus van ij hoefde dat sowieso al niet
Ja die lijst, en mijn geweldige 101 topic over het stoppen met roken hahaha, die eerste twee dagen, als ik daar klaar mee ben ben ik al blij.
ik merkte ook dat roken heel erg een gewoonte was geworden. Toen ik stopte ging ik samenwonen en veranderde mijn ritme, dat heeft me ook erg geholpen. Dus niet meer 'opstaan-douchen-eten-sigaret'. Maar 'eten-douchen-boodschappen doen'.
Ja, ik moet zeker ook iets veranderen aan mijn ritme, want bij mij is het opstaan de kinderen koffie en roken.
daar heb je gelijk in, das het halve werk. Heb je middelen om lekker door te slapen in huis? Of om rust te krijgen? Blijvoorbeeld melatonine of valeriaan.. En ontbijtkoek voor je stoelgang
Ik hoeste smorgens als ik wakker werd ook als een oud wijf! (zegt man)

Dat is nu helemaal over. Hou voor ogen dat t voir je gezond is.

Kan je visite niet zeggen dat je gaat stoppen? En vragen of ze je willen steunen door niet de hele avond in de schuur te gaan hangen?
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
En voor alles roken, voor ik dat ga doen even een sigaretje... en als ik gek word van de drukte even eentje roken... die rust oet ik ook anders indelen.

En met stres, gestrest, even kettingroken.. lost niks op, maar zo gaat het eigenlijk dus wel een beetje.
Ik heb het tegen mijn visite wel gezegt, maar volgens mij denken die dat het er toch niet van komt ofzo.
ik hield tijd over! verveelde me rot. Een ds is echt, echt heel handig. Verdrijft de verveling en je hebt iets (letterlijk) om handen.
Ik hoest nu echt de hele dag, door een virus, maar als ik niet gerookt had was dat wel over geweest, en nu loop ik dr al 3 weken mee ofzo.
Kopje thee zetten in plaats van een sigaret?
Ik heb een beste beste stapel was die ik nog op moet vouwen en wil de kamer van de jongste nog een keertje over sausen, dus tijd heb ik niet genoeg, en zo wel is dat alleen maar beter.
Ja thee is wel heel goed, in plaats van koffie want ik rook smorgens vaak met koffie, eigenlijk de hele tijd.
quote:Dolores007 schreef op 13 januari 2013 @ 21:19:

Ja maar zelfs als hij er af gaat wil hij het de visite makkelijk maken...Nou ben ik geen roker, maar ik weet toch vrij zeker dat een sigaret geen uur kost om te roken. De visite is dus prima in staat om even 5 minuten in een lege schuur te staan om dan weer gastvrij binnen te worden onthaald. Een schuur is al een luxe. Op hun werk etc zullen ze waarschijnlijk gewoon buiten onder een afdakje moeten staan.
ik zal morgen waarschijnelijk weer een stuk plaatsen hoe het is gegaan.

En ik heb wel medicatie voor allergie waar je moe van word dus die om te slapen.

dat mag wel, kan geen kwaad.
ja maar ze zitten dan dus, en roken, maar muziek alles erbij, dus kijk want ik heb ook een laptop er staan.

Dat is gestoord.... ik weet het maar het is een tweede huiskamer bijna,

alleen omdat ik echt niet wil dat er bij de kinderen word gerookt.

en zelf zit ik er niet de hele dag, maar als zij er zijn dussavonds wel, geen gedrink en gerook bij mijn kinderen, zo heb ik altijd al gedacht.
en idd de schuur is een luxe, belachelijk ook eigenlijk.

ik ken er meer die het doen, maar rekening houden oke, alleen ja... ik ga dr echt niet meer bij zitten en het schoon maken eerst tot ik er sterk genoeg voor ben, want dat duurt wel even.

buiten is het anders, dan zit je er niet bij.
Dolores, anders doek je de schuur op. Je hoeft niet met iedereen rekening te houden, en je vriend wil vast wel onder een kleiner afdakje zn sigaret opsteken.,
Ja, dat wil die niet want dat is altijd zo geweest dat mensen rustig konden genieten...

en ik wil niet te veel zeuren omdat IK wil stoppen.

Maar ik ga wel stoppen, want ik rook echt ongezond.

Ik rook als een stoomlocomotief, en die voelt zich nog beledigt naast mij.

Maar goed, heb het er wel over gehad, en ik ga er gewoon van af.

Hoe vervelend ik het ook vind, en zal wel zeggen dat ik het onzin vind steeds alleen te zitten.

Denk dat mijn leven makkelijker word zonder die benouwdheid, die hartkloppingen, en die opsessie, of ik naar rook stink of niet.
Ik denk ook echt dat die schuur anders moet. Het is toxh te belachelijk voor woorden dat je niet in je eigen schuur wilt komen?

Als vrienden dit niet kunnen en willen begrijpen.. Zijn t geen vrienden! Prima dat ze er roken, maar zet er dan gewoon alleen n asbak neer en klaar en evt 1 stoel voir je man.

Ik krijg zon idee dat t een schuur is met muziek erbij en lounge stoelen, frietpan etc. Je weet wel, meer een jeugdhonk. Als dat zo is, zou ik dat veranderen.

Ga inderdaad bijv klussen. Zorg dat je dingen te doen hebt. En stop nu met t slechte weer. Met het mooie weer ga je nog sneller naar buiten om te roken.
Nou je zit er niet ver naast hoor, echt!

En ik heb het al vaker gezegt dat ik het ontgroeit ben, maar ik wil anderen mijn mening niet opdringen.

Alleen ik zit nu dus ook vaak alleen in de woonkamer, omdat de kinderen dan nog wakker zijn, en het voor hun ook weekeind is.

als zij op bed liggen ga ik er heen, en eigenlijk zou ik me er niet aan moeten storen, maar soms denk ik ja hallo..

Maar ja dan voel ik mij weer een egoist, dat ik wil stoppen hoeft niet iedereen onder te lijden bladiebladiebla
want als ik dan bij de kinderen zit voel ik me een ongezellig zeikwijf tegeover hun, maar ik kan niet anders, moederschap staat echt op nummer 1.

Zelf hebben zij geen kinderen.
en mocht het wel zo zijn kijk ik het aan, veranderd het niet dan zoek ik wat anders om te doen.

Als de kinderen op bed liggen in iedergeval, ik ben niet afhankelijk, maar wil er eerst gewoon niet bij zitten.
Ik denk dat je de boel moet omdraaien! Jij dringt hun niks op. Jij wilt ergens vanaf! En t is jouw huis waarin niet wordt gerookt. En het is jouw tuin en schuur.

Denk je dat die mensen niet meer komen als ze niet uren in de tuin kunnen loungen?

Je kunt ook gewoon gezellig met ze binnen zitten! En dan gaan ze elk uur maar even naar buiten of naar de schuur. Kunnen ze even 1 of 2 peuken roken.. En dan gewoon weer gezellig binnenkomen.

Hoe gaat dat als jullie bij 1 van hun zijn? Roken hun allemaal in huis?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven