Mode & Beauty alle pijlers

Hellup! Grijs haar!

14-01-2013 10:32 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet en zie t al een tijdje: ik heb grijs haar. Ik ben er mee bezig, het irriteert me. Ik heb het slechts bij mijn slapen. Nu heb ik een goede en dure kapper, ik heb er de tijd, de zin en het geld niet voor om daar elke vier weken te zitten. Ook wil ik niet elke vier weken mijn hele haar kleuren en verven voor die paar haren bij mijn slaap. Wie weet wat helpt? Iets makkelijks? Uittrekken is geen optie, daar zijn het er weer net teveel voor.

Iemand een gouden tip?
quote:Superhuisvrouw schreef op 14 januari 2013 @ 10:54:

Eens in de 8 a 10 weken hoef ik het nu maar bij te laten werken. Heb toen vrij lichte highlights laten zetten juist op die plekken waar je het eerste die grijze haren ziet bovenop ,slapen. Daar wordt dan een toner overheen gezet. En je ziet het grijze nu amper want het valt niet op. Als je het egaal kleurt valt het ook sneller op. Dan kan ik het ook om de vier weken kleuren, dan is het net een laag duivenschijt wat er tussen zit. De highlights heb ik ook wel. En toch komt het grijs weer midden op mijn hoofd erdoor.
quote:saaaaar81 schreef op 14 januari 2013 @ 10:48:

[...]

Kan veel goedkoper.

Deze pakketjes kun je nl niet bewaren als je ze hebt gemengd.Het was maar een voorbeeld,dat altijd nog goedkoper is als een kapper..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
quote:viva-amber schreef op 14 januari 2013 @ 10:55:

Je hebt tegenwoordig bij de drogist ook een spulletje waarmee je eenvoudig de uitgroei bijwerkt zodat je niet elke keer je hele haar hoeft te verven.Klopt is van Scwarzkopf.
Pakje van de Action, de helft in een glazen bakje mengen en de grijze haren verven. Kan je er weer weken tegenaan.
quote:yasmijn schreef op 14 januari 2013 @ 10:52:

[...]

Bij mij ook, het is net een landingsbaan. Dus reken maar dat ik elke 4 weken bij de kapper zit, soms wel vaker.Ha,ha!! Yasmijn,ik heb het ook altijd over mijn landingsbaan.. echt té erg!!
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Die semipermanente kleuring heb ik ook veel gebruikt.

Wel haarvriendelijker ( dacht ik ).

Maar met een week of 2\3 kwamen de grijze haren er weer door heen.

Juist omdat ze niet gekleurd zijn maar er een lage overgaat die je er langzaam weer uit wast ( 25 wasbeurten).

Ik bleef aan de gang. Daar had ik geen zin maar aan.
Semipemanent werkt niet op grijs, dat pakt niet goed. Je hebt een grijsdekkende verf nodig.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 14 januari 2013 @ 11:12:

Semipemanent werkt niet op grijs, dat pakt niet goed. Je hebt een grijsdekkende verf nodig.

En zelfs permanente haarverf werkt niet optimaal. Bij mij zag je de grijze haren er na een week al weer door, het waren er te veel.

Daarom ben ik er na 20 jaar verven maar mee opgehouden en heb nu een grijze kop/coupe.
quote:yasmijn schreef op 14 januari 2013 @ 10:52:

[...]

Bij mij ook, het is net een landingsbaan. Dus reken maar dat ik elke 4 weken bij de kapper zit, soms wel vaker.

Oh? nou dat scheelt misschien omdat ik een hele erge bos met krullen heb,dat je dat minder snel ziet.

Want een landingsbaan is idd geen gezicht.
quote:viva-amber schreef op 14 januari 2013 @ 11:12:

Semipemanent werkt niet op grijs, dat pakt niet goed. Je hebt een grijsdekkende verf nodig.ik ben dik tevreden hoor. Hangt wel van de verhouding gekleurd/grijs af en de haardikte. Het is niet zo geschikt voor plaatselijk kleuren en echt witte strengen.
it's a big club and you ain't in it
quote:amarna schreef op 14 januari 2013 @ 11:15:

[...]

En zelfs permanente haarverf werkt niet optimaal. Bij mij zag je de grijze haren er na een week al weer door, het waren er te veel.

Daarom ben ik er na 20 jaar verven maar mee opgehouden en heb nu een grijze kop/coupe.

Je moet ook een goed 'recept' hebben om grijs haar te verven.

En nee, een spoeling doet niks op grijs haar.

En nee, een donkere verf ruïneert je haar tegenwoordig echt niet meer.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
ga toch naar een gerenommeerde kapper en als je tevreden bent, vraag wat hij gebruikt heeft.
it's a big club and you ain't in it
quote:rionyriony schreef op 14 januari 2013 @ 11:29:

[...]

ik ben dik tevreden hoor. Hangt wel van de verhouding gekleurd/grijs af en de haardikte. Het is niet zo geschikt voor plaatselijk kleuren en echt witte strengen.Je zegt het zelf.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Dank voor de reacties! Ik zoek inderdaad iets waar ik alleen mijn slapen mee kan doen. Vorige maand naar de kapper geweest en die heeft voor een klein vermogen high light door mijn hele haar gezet, een keer zelf verven en het idee is weg zegmaar . Maarja lekker bruine slapen terwijl de rest een andere kleur heeft is ook geen plan. Ik ga wel even bij de kapper vragen waarmee ik t zelf kan doen. Dank dank dank!

En ja accepteren: supertip! Nog niet aan gedacht
Om alleen de slapen bij te werken gebruik ik dit na het wassen::

Ik breng het met zo'n speciaal verfkwastje aan (Kruidvat). Beetje op het kwastje spuiten, aanbrengen, klaar.

Elke keer naar de kapper kost me 90 euro, en zo stel ik het een aantal weken uit.
Het heet dus Guhl Color Forming Mousse, en het is in verschillende kleuren.

Ik heb ook vooral uitgroei bij de slapen, vrijwel niets op de scheiding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven