Bij iedere douchebeurt een schone handdoek?

11-05-2008 13:45 435 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik wel.

En aangezien ik iedere ochtend douche komt dat dus neer op 1 handdoek per dag. Met dit weer douche ik 's ochtends en 's avonds dus dat zijn 2 handdoeken per dag.

Pas geleden werd ik uitgelachen door 3 collega's om mijn handdoeken-verbruik. Zij doen allemaal één week met 1 handdoek.

Sorry, maar ik vind het niet zo fris om meerdere douchebeurten met 1 handdoek te doen.

Ok, je bent schoon nadat je gedoucht hebt, maar om nou op dag 2 je gezicht af te drogen met het stukje handdoek waar je op dag 1 je kont mee hebt drooggeveegd vind ik ronduit een smerig idee

Wat doen jullie? Pakken jullie iedere dag een schone handdoek van de stapel of gebruiken jullie je handdoek ook meerdere dagen?
Jij verbruikt alleen het water dat je opvangt in je regenton, Booyahh?...
En eten weggooien is ook een zonde, ook al staat de schimmel er 3 centimeter op.

De kindertjes in Afrika hebben tenslotte honger....
Ik vind trouwens dat je best een beetje rekening mag houden met het milieu, en dat houdt voor mij ook in om niet onnodig veel te wassen. Maar om nu de droogte in de Sahara er aan de oren bij te slepen vind ik ook wat too much....
quote:HoiPippiLangkous schreef op 13 mei 2008 @ 17:51:

En dan noem ik gezeik al snel gezeik, want dat neemt minder tijd in beslag dan zeggen dat ik het zus en zo zie en dat ik het standpunt van de ander tot zover wel begrijp, maar wat bedoel je dan met enz enz blablabla

Of bedoelde je dat....?
Soms wel
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Bizar wat een ogenschijnlijk simpele vraag teweeg kan brengen.

Hier gebruiken we de handdoeken 2 dagen tenzij er toevallig eerder een was aangezet wordt, dan gaat hij maar één dag mee. Voor mijn kleine gebruik ik wel iedere dag twee schone hydrofiele luiers voor het afdrogen. Bedden verschoon ik doorgaans één keer per week, maar bij deze warmte soms een keer extra.

Handdoeken, theedoeken, sletjes (die gele doekjes die altijd overal overheen gaan), hydrofielen, beddengoed en rompers was ik altijd op 60 graden. Man is kok en zijn werkkleding is echt niet schoon te krijgen op een programma onder de 60 graden dus dat gaat soms ook op de kookwas.

Hmmmm... nou ik het zo lees; niet altijd even milieubewust qua wassen....
Ik gebruik handdoeken meestal 2 keer. Dan ga ik er de tweede keer op staan of om mijn haar heen ofzo. Kan me dr ook een tweede keer mee afdrogen of meenemen naar de sportschool voor de sauna, denk er eigenlijk niet over na. Bij mij gaan ze ook niet stinken als ik ze uithang. Dat doe ik wel, want ik vind het echt goor als ze vochtig in de wasmand gaan. Ik douche meestal om de dag, omdat ik een hele droge huid heb. Ik krijg enorme jeuk van elke dag douchen, maar als ik sport of t zo warm is of ik ongesteld ben doe ik toch wel een douche voor het frisse. Ik was op 40 graden. Mn beddengoed (althans de overtrek) mag niet heter dan dat.

Hoe doen jullie dat op vakantie? Ik heb echt niet altijd hotels waar je elke dag nieuwe handdoeken krijgt. Of appartement, zit ook niet altijd wasmogelijkheid. Gaan jullie dan 30 handdoeken meenemen voor 2 weken met zn 2-en?

Washandjes, die vind ik altijd zo stinken! Ik gebruik ze bijna niet, soms haal ik een pak wegwerp, ideaal. En handdoeken voor handen afdrogen die vind ik ook wel gauw ruiken.

Ik wil nog wel een 'vieze' in de groep gooien, mijn hubby en ik gebruiken dezelfde tandenborstel. Heb ik thuis ook altijd samen mee gedaan, er waren er meerdere, maar niet echt ieder een eigen.
ik ook een week. waarom niet...je haalt er alleen maar water van je schone frisse lichaam mee af...

ik hang hem daarna trouwens weer op aan de haakjes om te drogen. nog nooit een stinkende handdoek meegemaakt...
Ik doe er ook een week mee, minstens. Misschien ben ik wel minder vies dan jullie.
ik ben trouwens al meer dan 10 jaar niet meer ziek geweest...geen griep, geen wat dan ook... ook geen exceems, plekken of andere huidaandoeningen...

ik ben verder wel hygienisch hoor... mijn broer heeft een aantal jaar in anti-kraakpanden gewoond in de meest smerige bacterierijke situaties... ook hij is nooit ziek...

misschien juist omdat we ons zo blootstellen aan al die bacterien, goed voor de weerstanden toch...
quote:sweety1980 schreef op 13 mei 2008 @ 22:45:

Ik wil nog wel een 'vieze' in de groep gooien, mijn hubby en ik gebruiken dezelfde tandenborstel. Heb ik thuis ook altijd samen mee gedaan, er waren er meerdere, maar niet echt ieder een eigen.ow Bah!
quote:lapin schreef op 13 mei 2008 @ 22:55:

Ik doe er ook een week mee, minstens. Misschien ben ik wel minder vies dan jullie.
quote:MysticAngel schreef op 13 mei 2008 @ 17:59:

Iry, jij bent een stuk groener dan ik hoor!!!

Haha!! nou dat valt te betwisten.

Ik heb hiernaast ook een paar nare milleu-onvriendelijke eigenschappen .
quote:Booyahh schreef op 13 mei 2008 @ 18:30:

Hebben jullie allemaal niks te doen ofzo dat je elke dag gaat wassen?! Ik heb echt wel wat beters te doen!

Vraag me toch echt af of die handdoeken-zucht nog steeds zou bestaan als je een maand geen stroom zou hebben of als kraanwater 10 euro per liter zou kosten. Kijken of je jezelf nog zo "vies'' vindt.

Dergelijke onzin moet je echt een keer voor gaan leggen aan kinderen die verontreinigd drinkwater moeten drinken in zeg Tsjaad of Birma of Bolivia.

Ik heb idd niets beters te doen.

Ik zit in de wao en verveel mij kapot.

physiek kan ik niet zoveel aan.

Dus ga ik maar handoeken wassen,dat kost namelijk niet zoveel energie en dan kan ik mijn dagen toch een beetje vullen met handoeken vouwen.

Maar goed even het cynisme terzijde.

Er is idd genoeg leed in de wereld waar we met zijn allen de handen ineen zouden kunnen slaan om het verschil te maken.

Tuurlijk is deze luxe beschamend als je daar de erbarmelijke omstandigheden elders naast zet.

Als je wil concluderen dat de "handoekenwassers" zich daar niet mee bezig houden,be my geast.

Toch kan dat best eens anders liggen.

Ik doneer maandelijks vaste bedragen aan een aantal uitgekozen goede doelen.Waaronder maandelijks een bedrag boven op mijn waterrekening voor schoon drinkwater elders in de wereld.

Ik sta bij een hoop dingen echt wel stil.

Ik meet inderdaad wel met twee maten.

Ik someer iedereen hier in huis de kraan niet onnodig te laten lopen,omdat kinderen in arme landen er 25 km voor moeten lopen .

Schoon stromend water is een luxe.

Ik sta daar weer niet bij stil als ik mijn was ga draaien of mijn bad lekker vol laat lopen.

Tsja,ik ben maar een mens,ik doe veel dingen niet goed,en af en toe wel.

En de andere "handoekenwassers" kunnen zomaar ook heel humanistisch zijn.

Neem het voorbeeld van de poster die in de zorg werkt.Loopt zich het vuur uit de sloffen wellicht voor anderen,maar wil iedere dag graag douchen,mèt schone handoek op het haakje.Doet ze het dan toch niet goed?

En zo kan een discussie meer inhoud krijgen gaande weg met als rode draad.......handoeken
Door dit topic ben ik gaan nadenken over mijn eigen handdoekenverbruik. Ik stond er nooit bij stil. Ik gebruik altijd de handdoek die ik het snelst kan vinden. Soms heb ik hem al weken niet gewassen. Ik zat er nooit mee. Nu vraag ik me af of het schadelijk kan zijn. Ik ben gezond, heb een mooie huid (hoor ik wel eens van anderen) en heb nog nooit gehoord dat ik stink.
Ik douche 2 keer per dag en pak elke keer een schone washand en doek.

Vriend droogt zich altijd af met mijn gebruikte handoek.

Niet omdat hij nobele gedachtes over het milieu heeft o.i.d maar hij is te lam om zelf een schone uit de kast te pakken.
volgens mij maakt het ook echt geen ene ruk uit voor je gezondheid of huid of je lichaamsgeur of je je handdoek elke dag was of eens per week... het is meer het idee dat je er zelf over hebt, of je dat wel of niet vies vind...
Ik ben sowieso niet zo schoon, ook niet in huis (ja tis wel schoon, maar ik maak niet elke dag de plee schoon, zoals ik hier wel lees),

Hygenische doekjes komen bij mij ook niet op het aanrecht, ik douche me wel eens een dag niet, enz enz,

Nu reis ik graag, en ook in de wat armere landen;

Het is heerlijk om overal (nou, bijna overal) te kunnen eten, en doen en laten wat ik wil, ik heb een mega weerstand, ook in het buitenland ben ik nooit ziek (van alle reisjaren kan ik de diarree aanvallen nog steeds op 1 hand tellen);

Leuke winst door mijn zwijnerij
quote:Tante Sjaan schreef op 14 mei 2008 @ 01:10:

Niet omdat hij nobele gedachtes over het milieu heeft o.i.d maar hij is te lam om zelf een schone uit de kast te pakken.

2 x per dag douchen? Waar is dat goed voor dan?

Ik douche me 1x in de 2 dagen, de andere dag was ik me aan de wastafel. Handdoek gebruik ik een paar dagen. Voor de onderkant gebruik ik wel altijd een gastendoekje dat gelijk in de was gaat.

Samen met een tandenborstel doen, wat hier ergens werd genoemd, zou ik nooit doen, dat vind ik vies.
quote:Tante Sjaan schreef op 14 mei 2008 @ 01:10:

Ik vind die mensen die hier ELKE dag een schone handdoek nemen en roepen dat het vies is om 2 keer dezelfde te gebruiken echt aan smetvrees lijden.

Kom op zeg, we hebben het hier niet over een onderbroek, maar over een handdoek waar je wat waterdruppels mee van je schone (!!) lijf veegt. Ben je zo vies van jezelf dat je dan daarna die handdeok niet meer durft aan te raken??

Ik gebruik mijn handdoek meestal voor 2 a 3 douchebeurten. Tenzij hij stinkt om de een of andere reden, maar meestal ruikt hij nog gewoon naar Robijntje en dat geeft voor mij ook al aan dat er echt geen dodelijk virus in is gaan zitten tussen mijn 2 douchebeurten in.

Mensen zijn tegenwoordig zo overdreven met hygiene bezig. Een week vind ik persoonlijk ook wel wat lang, maar mijn handdoek gaat toch zeker ook wel 3 douchebeurten mee,

Al was het trouwens alleen al voor de was!! Mijn hemel met zijn tweeen heb je dus in 1 week tijd 14 handdoeken erdoorheen gejaagd.....en voor de vrouwen die OOK nog een handdoek voor hun haar gebruiken zelfs nog meer........

Dan blijf je toch wassen?? Plus dat het niet echt milieuvriendelijk is.....
Jee, ik lees dit topic met verbazing!

Ik pak niet voor elke douchebeurt een nieuwe hoor. En ze stinken echt niet na 2 a 3 keer afdrogen. Als het goed ventileert drogen ze normaal en ruiken ze of nog naar wasmiddel of naar mijn douchegel

Als ik ze niet meer wil gebruiken om af te drogen gooi ik ze op de grond als badmat. Ideaal!

Ik gebruik trouwens grote handdoeken waar je in kunt wikkelen en gebruik dezelfde voor mijn haar.
Ik droog trouwens ook wel eens mijn hond af met mijn handdoek. Ik zal eens aan hem vragen of hij dat vies vindt.
quote:lapin schreef op 14 mei 2008 @ 12:32:

Ik droog trouwens ook wel eens mijn hond af met mijn handdoek. Ik zal eens aan hem vragen of hij dat vies vindt. Ik heb het hem al gevraagd; hij vindt het heerlijk, vooral omdat je je plooien ermee gedroogd hebt!
quote:MysticAngel schreef op 14 mei 2008 @ 08:13:

Ik ben sowieso niet zo schoon, ook niet in huis (ja tis wel schoon, maar ik maak niet elke dag de plee schoon, zoals ik hier wel lees),

Hygenische doekjes komen bij mij ook niet op het aanrecht, ik douche me wel eens een dag niet, enz enz,

Nu reis ik graag, en ook in de wat armere landen;

Het is heerlijk om overal (nou, bijna overal) te kunnen eten, en doen en laten wat ik wil, ik heb een mega weerstand, ook in het buitenland ben ik nooit ziek (van alle reisjaren kan ik de diarree aanvallen nog steeds op 1 hand tellen);

Leuke winst door mijn zwijnerij Een vrouw naar mn hart!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven