Werk & Studie alle pijlers

Arboarts

14-01-2013 12:55 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even een vraagje, ik ben op arbeidstherapeutische basis aan het werk, volgende week moet ik naar arboarts, deze afspraak is gepland op een dag die ik altijd werk. Omdat ik 2 uur heen en 2 uur terug moet reizen voor deze afspraak, moet ik nu op een andere dag terug komen om mijn uren in te halen. Weet iemand of dit klopt of dat deze uren als werktijd gelden? Normaal gesproken is het spreekuur van de arboarts vlakbij, en dan is het wel onder werktijd, helaas zit dat spreekuur al vol, vandaar dat het nu zo ver weg is.
Dit hoort ook bij je re -integratie, dus telt als werktijd.

Is het voor jou te doen om zoveel te reizen? Anders zou ik een verzoek doen voor een telefonisch consult.
2 uren heen en 2 uren terug reizen voor een arboarts? Dus de arboarts waar je heen moet, zit zowat aan de andere kant van het land? Dat is toch heel raar, dat heb ik nog nooit meegemaakt. Hier moet je altijd naar een arboarts in de buurt, dat lijkt me ook niet meer dan logisch. Hoe kan het dat jij zo ver weg moet?
quote:ninepien schreef op 14 januari 2013 @ 12:55:

Ik heb even een vraagje, ik ben op arbeidstherapeutische basis aan het werk, volgende week moet ik naar arboarts, deze afspraak is gepland op een dag die ik altijd werk. Omdat ik 2 uur heen en 2 uur terug moet reizen voor deze afspraak, moet ik nu op een andere dag terug komen om mijn uren in te halen. Weet iemand of dit klopt of dat deze uren als werktijd gelden? Normaal gesproken is het spreekuur van de arboarts vlakbij, en dan is het wel onder werktijd, helaas zit dat spreekuur al vol, vandaar dat het nu zo ver weg is.Telefonisch consult lijkt mij inderdaad handiger. Hoeveel dagen werk je eigenlijk? Als je maar 1 of 2 dagen werkt, dan kun je de afspraak toch verzetten naar een dag dat je vrij bent? Ik zou sowieso vragen om de afspraak naar een andere dag op een locatie dichterbij te verplaatsen als een telefonisch consult niet mogelijk is. Bij onze arbodienst is er in overleg altijd een oplossing te vinden.
Ik vind het raar dat je de tijd moet inhalen. Je werkt op arbeidstherapeutische basis volgens je werkgever, kortom je draait geen (volle) productie en staat in principe niet in geroosterd, zo wel dan is het geen arbeidstherapie dan ben je (aangepast) aan het werk.

Pas trouwens op met het werken onder de noemer arbeidstherapie. Alleen een bedrijfsarts/arboarts kan arbeidstherapie initiëren voor een korte periode van ongeveer 4 weken om te kijken wat je wel en niet kan (STECR Richtlijn arbeidstherapie).
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Het is zo ver weg omdat het spreekuur hier in de stad al vol zit. De arboarts is maar een paar dgn per week beschikbaar voor het bedrijf waar ik voor werk, en heeft op vaste dgn spreekuur in vaste steden. De afspraak naar een andere dag verzetten gaat dus niet. Ik werk vaste dagen vanwege de kinderopvang, vandaar dat ik altijd werk op de dag dat ik nu ingepland ben bij de arboarts. Ik ben in totaal 5 uur "onderweg" voor deze afspraak en werk nu 3 uur per dag om het op te bouwen.
Samen met jouw leidinggevende overleggen, want alleen die kan de afspraak om zetten na een telefonische afspraak.

Vaak is er begrip voor, ik heb zelf ook meerdere malen overleg met de arboarts gehad,via de telefoon.

2 uur reizen is onzin,eigenlijk.
quote:josske schreef op 14 januari 2013 @ 13:24:

Samen met jouw leidinggevende overleggen, want alleen die kan de afspraak om zetten na een telefonische afspraak.

Vaak is er begrip voor, ik heb zelf ook meerdere malen overleg met de arboarts gehad,via de telefoon.

2 uur reizen is onzin,eigenlijk.Dit is een goed advies en als de arbodienst niet mee wil werken, dan heeft het bedrijf niet bepaald voor een goede arbodienst gekozen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven