Werk & Studie alle pijlers

TOA Toets?

11-01-2013 17:58 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand mij vertellen wat ik kan verwachten als ik deze toets moet maken?
Welke TOA toets? Er zijn er nogal wat namelijk.
http://www.toets.nl/werken-met-toets-nl-2.html

Of google op toa toets en kies voor voorbeeldtoetsen
taal en rekenen, rekenen heb ik gevonden tall nog niet....
lezen, luisteren en/of schrijven en op welk niveau?
Welke opleiding wil je gaan doen? Niveau?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Het gaat om een MBO opleiding dus volgens mij zit je dan op 2F?
quote:ikweethetevennietmeer schreef op 12 januari 2013 @ 09:13:

Het gaat om een MBO opleiding dus volgens mij zit je dan op 2F?Sorry, dan kan ik je niet helpen, ik heb ervaring met het afnemen van de taaltoetsen tot en met niveau B2.
quote:ikweethetevennietmeer schreef op 12 januari 2013 @ 09:13:

Het gaat om een MBO opleiding dus volgens mij zit je dan op 2F?MBO 2,3,4? Voor 3 heb je minimaal 2F nodig, tenminste bij de organisatie waar ik voor werk.
niveau 3 dus 2F denk ik, rekentoets is een makkie maar wat te verwachten voor taal?
quote:ikweethetevennietmeer schreef op 13 januari 2013 @ 16:28:

niveau 3 dus 2F denk ik, rekentoets is een makkie maar wat te verwachten voor taal?Je krijgt in ieder geval een verhaal waarbij woorden uit de zinnen zijn weggelaten. Je moet er dus een goed lopend verhaal van maken. De rest ben ik vergeten. Bij de rekentoets mag je pen en papier gebruiken.
Oke, heeft het zin om me nog even te verdiepen in zinnen ontleden? en een rekenmachine mag gebruikt worden?
quote:ikweethetevennietmeer schreef op 13 januari 2013 @ 17:15:

Oke, heeft het zin om me nog even te verdiepen in zinnen ontleden? en een rekenmachine mag gebruikt worden?Ontleden van zinnen heb ik niet gehad, rekenmachine mocht niet, alleen pen en papier om breuken uit te rekenen. Maar je kunt er wel eentje meenemen, just in case.
Schrijven is het schrijven van bv een brief, zakelijk of persoonlijk, een weblog. Het maken van een advertentie, een reisverslag.

Neem aan dat je ook taalverzorging moet?
Voor niveau 3 moet je inderdaad 2f behalen. Niveau 4 is 3f.

Je zou eens kunnen oefenen op beterontleden.nl
Gaat het om een entree toets? Of om een afsluitende toets? Heb je geen docent aan wie je deze vraag kan stellen? Boeken?
Saphira, b2 is toch gewoon de oude CEF toets, vanaf 2010 neem je Meijerink af toch?

(Neem aan dat dat universele regels zijn?)

En daarbij komen de CEF en de Meijerink toetsen aardig overeen.
Nee het gaat om een toets voor de opleiding toelatingseis...
Wat is je achtergrond? Mijn ervaring is dat de TOA toetsen lezen en luisteren redelijk goed gemaakt worden. Schrijven vinden veel deelnemers lastig. Het kan best veel zijn in niet al te veel tijd.

Bij schrijven wordt er vooral gelet op je woordenschat, zins constructies, leesbaarheid, en opbouw vd tekst.

Spelling is niet heel belangrijk, al moet het uiteraard wel leesbaar zijn.

Ik zou me er zeker niet te druk over maken, tenzij je van jezelf weet dat het vak Nederlands je zwakke plek is.

Moet je deze toets doen om te worden toegelaten?
Ja, het is om te kijken of je het niveau aan kan...dus best spannend. Ik weet dat ik het kan maar toch...al die regeltjes...ik ga m'n best doen, meer kan ik niet. Bedankt voor jullie antwoorden!
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven