Gezondheid alle pijlers

door mijn enkel gegaan

15-01-2013 13:37 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik liep door de sneeuw, op de stoep, waardoor ik een oneffenheid niet had gezien. Ik ben echt heel erg door mijn enkel gegaan. Ik voelde ook een knak toen het gebeurde. Gelukkig was er een lieve buurvrouw die mij naar binnen hielp. Ik heb alles gedaan wat ik moest doen, koelen, pijnstiller, zit nu met mijn been omhoog. Het doet alleen nog steeds pijn, helemaal als ik op moet staan voor de toilet.

Heeft iemand nog een goede tip voor mij alstublieft?

Groet van Spoekel
Bah wat vervelend. Kun je je enkel gewoon bewegen?
Je kunt natuurlijk je huisarts bellen, maar dat had je zelf ook vast wel bedacht. Die zal ook wel zeggen dat je moet koelen, je been hoog houden en het een paar dagen aankijken en voorzichtig belasten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 15 januari 2013 @ 13:39:

Je kunt natuurlijk je huisarts bellen, maar dat had je zelf ook vast wel bedacht. Die zal ook wel zeggen dat je moet koelen, je been hoog houden en het een paar dagen aankijken en voorzichtig belasten.Hoe kom je hier nu bij? Volgens mij mag je op het forum geen medisch advies geven hoor. Raar mens.
Koelen, been omhoog, ijs en rust.

Is het dik geworden?

Dan is het misschien handig om de huisarts ernaar te laten kijken. Mogelijk moet het gezwachteld (tegen de zwelling) worden en daarna getaped (tegen opnieuw verzwikken).
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
quote:Confiture schreef op 15 januari 2013 @ 13:42:

[...]

Hoe kom je hier nu bij? Volgens mij mag je op het forum geen medisch advies geven hoor. Raar mens.

Mss mag dat wel niet, maar als je op je voet kunt staan (dat is het eerste wat de HA vraagt) dan zal hij je dit adviseren. Want zolang een voet dik is, kan de HA er niets aan onderzoeken (afgezien van foto's maken dan).

En ja ik ben ervaringsdeskundige (scheur mijn enkelbanden minimaal twee keer per jaar en bel dus niet meer, als ik op mijn voet kan staan).

Dus advies mag niet, maar het advies dat gegeven wordt is echt niet heel raar/gevaarlijk.
aaauuwww!! Sterkte en beterschap!

Vandaag maar met je pootje omhoog zitten en liggen en je laten verzorgen. Waarschijnlijk doet naar de wc hinken al pijn, omdat het bloed dan je enkel weer inzakt. Ik denk dat je vandaag nog niet zit te wachten op oefeningen, maar hier staan goede tips voor herstel:

https://www.google.nl/url ... eEQ&bvm=bv.41018144,d.d2k

Ik heb het volgende gekocht ter ondersteuning en vermindering van de zwelling de laatste keer dat ik door mijn enkel ben gegaan. Was ook erg fijn.

http://www.vegro.info/GM- ... roduct/1427/?&from=buying

Anders kun je ook tubigrip (laten) kopen. Het is een soort drukverband en als je het dubbel over je voet vouwt (in de vorm van een sok zonder tenen) dan zit het precies goed. Zorg wel voor de juiste (enkel)maat.

Ik hoop dat je wat aan deze tips hebt
quote:Confiture schreef op 15 januari 2013 @ 13:42:

[...]

Hoe kom je hier nu bij? Volgens mij mag je op het forum geen medisch advies geven hoor. Raar mens.Ik geef ook geen medisch advies, ik zeg dat de dokter dat waarschijnlijk wel zal adviseren. En je bent zelf raar, maar dat weet je allang al.
quote:himalaya schreef op 15 januari 2013 @ 13:47:

[...]

Ik geef ook geen medisch advies, ik zeg dat de dokter dat waarschijnlijk wel zal adviseren. En je bent zelf raar, maar dat weet je allang al.Jullie zijn allemaal tegen mij!
Ik zou me zorgen maken over die knak die je voelde.

Dus dokter bellen..

voor Confiture
quote:Confiture schreef op 15 januari 2013 @ 13:48:

[...]

Jullie zijn allemaal tegen mij! Je bedoelt dat we cyberpesten??
laat iemand je en tik op de onderkant van de hak geven

als dit om hoog schiet de pijn of in de enkel blijft meteen even de huisarts bellen voor een foto
Je voelde een knak? Dan zou ik maar een foto laten maken. Maar hé, dat zou ik doen hé...
Ha lieve mensen,

Wat fijn om zo snel van die lieve reacties te krijgen, heel erg bedankt allemaal!

Mijn enkel is inderdaad opgezwollen en heb mijn lieve vriend gevraagd een drukverband te kopen. Die zit er omheen, plus Arnica.

Ik moet het inderdaad maar even aankijken ja.

Cheery, bedankt voor die links,

Ik wens jullie een fijne dag allemaal, bedankt!

Hartelijke groeten van Spoekel
quote:Wapiti schreef op 15 januari 2013 @ 14:01:

[...]

Je bedoelt dat we cyberpesten?? Ja, inderdaad ja!
quote:Confiture schreef op 15 januari 2013 @ 14:16:

[...]

Ja, inderdaad ja!Huilie.
quote:himalaya schreef op 15 januari 2013 @ 14:17:

[...]

Huilie.Ik heb je gestaft. Dan weet je dat.
Heb je toevallig iets van arnicacreme thuis? Of ken je iemand die in de gelegenheid is dat te kopen voor je bij de etos? Dat kun je smeren om de blauwe plekken en de zwelling iets te laten afnemen.
Jemig confiture, verkeerde been uit bed gestapt?
quote:madamemicmac schreef op 15 januari 2013 @ 15:05:

Jemig confiture, verkeerde been uit bed gestapt?Ja, gelijk in de sneeuw. Mag ik effe?
Jeumig Madame, je sarcasme meter thuis laten liggen?
Godver Confi, nu ben ik ook tegen je, zoek het maar uit met je been in de sneeuw
quote:madamemicmac schreef op 15 januari 2013 @ 15:05:

Jemig confiture, verkeerde been uit bed gestapt?

Het zal de tijd van de maand wel zijn Madame.

quote:Magdalan schreef op 15 januari 2013 @ 15:09:

Jeumig Madame, je sarcasme meter thuis laten liggen? Zeg, kunnen jullie geen smileys gebruiken, zodat ik weet of iets sarcastisch is of niet?
quote:Wapiti schreef op 15 januari 2013 @ 13:45:

[...]

Mss mag dat wel niet, maar als je op je voet kunt staan (dat is het eerste wat de HA vraagt) dan zal hij je dit adviseren. Want zolang een voet dik is, kan de HA er niets aan onderzoeken (afgezien van foto's maken dan).

En ja ik ben ervaringsdeskundige (scheur mijn enkelbanden minimaal twee keer per jaar en bel dus niet meer, als ik op mijn voet kan staan).

Dus advies mag niet, maar het advies dat gegeven wordt is echt niet heel raar/gevaarlijk.

Gelukkig maar dat mijn HA dan doortastender was...

Ik scheurde mijn enkelbanden.. ben (ok vraag niet hoe) lopend bij HA aangekomen, zelf met auto naar EH gereden en kon na een uurtje op krukken en in gips weer naar huis...

Enkelbanden gescheurd.. en nee daar had ik niet langer mee mogen wachten..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven