Storing droger?

15-01-2013 17:38 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn droger heeft kuren, hij geeft storing.

Het is een AEG lavamat 55544. Als hij net 5 min aan staat springen alle lampjes aan ( drogen, afkoelen en einde) en begint hij te piepen.

Weet iemand wat dit is? Ik kan het nergens vinden. Bedankt!
Staat de droger in de schuur, garage oid? Want dan kan het met het weer te maken hebben.
Alles goed nagekeken, van stoffilter tot waterbak?
Nee hij staat op zolder, ik heb hem net opnieuw aan gezet maar hij begint te brommen. Dus maar weer uit. Ohoh
Staat er nog meer aan op die stoppengroep?
Goh, dit heb ik sinds kort ook, vroeg me al af wat het kan zijn. Bij geeft hij aan dat het waterreservoir vol is, of het stoffilter, terwijl hij dan net 5 min aan staat (soms zelfs korter) en beide helemaal leeg zijn. Snap er ook al niks van dus lees even mee. Geen antwoord helaas :S
filter en condensator schoongemaakt?
it's a big club and you ain't in it
staat ie goed waterpas?
( volgens mij is er eentje druk naar zolder heen en weer lopen)
Ja hij doet het al 2 jaar goed. Filters ed zijn pas schoon gemaakt.
Misschien voor jullie heel logisch, maar ik heb een keer een droger verpest doordat ik de condensor niet had schoon gemaakt (alleen bij condensdrogers, niet bij afvoerdrogers). Ik wist niet dat dat moest (tja, ik had de gebruiksaanwijzing beter moeten lezen) en daardoor is ie stuk gegaan. Hij had ook al een tijdje gepiept en gebromd voordat ie definitief het loodje legde (hij had me gewaarschuwd..)

Dus naast je pluizenfilter en waterbak dus ook af en toe de condensor schoonspoelen (zo'n ding wordt viezer dan je denkt)

Als dat het niet is, dan heb ik geen idee (uit bovenstaand blijkt wel hoe weinig ik van drogers weet.. ...)
is de slang naar het reservoir nog goed vast? Ik heb overigens geen AEG. Aan de achterkant zie je de afvoer, die moet ofwel op het bakje zijn aangesloten ofwel op een slang naar het riool.
it's a big club and you ain't in it
Die condensdroger zit onderin? Dan heb ik die laatst ook schoon gemaakt. Man maakt hem dadelijk aan de achterkant open.. Ben benieuwd
quote:Tiza schreef op 15 januari 2013 @ 18:19:

Die condensdroger zit onderin? Dan heb ik die laatst ook schoon gemaakt. Man maakt hem dadelijk aan de achterkant open.. Ben benieuwdHeb je de warmtewisselaar schoongemaakt? Zit aan de voorkant van de droger. Pagina 20 van de handleiding.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Tickel schreef op 15 januari 2013 @ 18:29:

[...]

Heb je de warmtewisselaar schoongemaakt? Zit aan de voorkant van de droger. Pagina 20 van de handleiding.Kijk eens aan, met paginanummer zelfs Tickel, zit je in de condensdroger business of heb je dezelfde ?
Mijn droger heeft het vandaag ook begeven.

Hij blaast koude lucht.

Ik ben bang dat hij is overleden,maar het is dan ook al een oudje.

Maar ach,ik heb een grote zolder,waar ik heel veel was op kan hangen.
quote:Keetje_Stippel schreef op 15 januari 2013 @ 18:34:

[...]

Kijk eens aan, met paginanummer zelfs Tickel, zit je in de condensdroger business of heb je dezelfde ?

Ik heb ook een condensdroger, niet zoals die van TO hoor. Gelukkig zijn de meeste handleidingen online te vinden tegenwoordig.

Ik schrok trouwens wat voor een ellende er van mijn condensor af kwam. (Miele)
Waar zit de condensfilter dan? mss is het dan toch die?

Droger is nog niet open dus weet nog niet hoe de toestand er achter is...
quote:Tiza schreef op 15 januari 2013 @ 19:37:

Waar zit de condensfilter dan? mss is het dan toch die?

Droger is nog niet open dus weet nog niet hoe de toestand er achter is...Handleiding Op pagina 20 staat het e.e.a.
Ik begrijp niet zo goed waarom de achterkant open moet. Alles waar je als gebruiker bij moet kunnen zit aan de voorkant.

Warmtewisselaar

Ik weet niet of je in de rand van de opening filters hebt zitten? Indien ja, dan moet je ze eens in de zoveel tijd eruit halen en heel goed afspoelen met heet water en een (oude) tandenborstel.

Ook doen als je een stoffilter in de deur hebt.
Ik heb laatst mn bhv gehaald en die instructeur die hamerde er op dat daar ook eens in de zoveel keer gekeken moet worden, ivm stof en brandgevaar.
Heb je de warmtewisselaar er al uit gehad?
Ja die maak ik regelmatig schoon.. Mn droger is denk ik hartstikke dood.
quote:Manji schreef op 15 januari 2013 @ 18:35:

Mijn droger heeft het vandaag ook begeven.

Hij blaast koude lucht.

Ik ben bang dat hij is overleden,maar het is dan ook al een oudje.

Maar ach,ik heb een grote zolder,waar ik heel veel was op kan hangen.Dat doet de mijne (miele, ook niet zo nieuw) ook wel eens. Dan stop ik de pluizenzeef even onder de douche en dan is onze droger weer een paar maanden helemaal het heertje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven