hotel Istanbul

15-01-2013 21:20 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie weet er een goed centraal gelegen en betaalbaar hotel in Istanbul? We gaan met vier vriendinnen van 35 jaar een lang weekend binnenkort.
Ik weet niet wat je betaalbaar vindt....maar ik heb een keer superlekker gegeten in het Ottoman Imperial hotel en was onder de indruk van de ligging, het eten en het uitzicht. Ligt supercentraal in wijk Sulthanhamet. Weet dus niet hoe de kamers er uit zien, maar volgens vergelijkingssite prima hotel. Als je tijdig boekt lukt het voor een redelijke prijs, iig vergelijkbaar met andere goede hotels in die omgeving. Ik ben mij namelijk ook aan het verdiepen, want ik ga in mei ook weer.

Have fun.
Ik weet niet of het nog zo is maar vorig jaar waren ze druk bezig met de aanleg van de (heel centraal gelegen) metro. Dat is geen 9 tot 5 klus, dus mijn ouders hebben aardig wat geluidshinder gehad. Controleer dus tips die je hier krijg even op de ligging tov de metro.
Ligt eraan in welke wijk je wil.

Toeristisch/oude gedeelte of het moderne
Sulthanamet is dat de slimste / leukste wijk om te zitten?
Ik ben onlangs in Istanbul geweest en wij zaten in Sultanahmet Palace Hotel, dat is direct achter de blauwe moskee. Prima hotel, ze hebben mini hamams in sommige kamers, maar daar moet je wel expliciet om vragen tijdens het boeken.
quote:martjeb schreef op 15 januari 2013 @ 21:29:

Sulthanamet is dat de slimste / leukste wijk om te zitten?Ik vind van wel.
Ook tips voor bookings site? Verschillen vaak best nog in prijs!
Corendon is vaak goedkoop moet je wel even kijken naar war voor hotel want er zitten ook wat minder kwalitatieve bij.
quote:vogelbekdiertje schreef op 15 januari 2013 @ 21:34:

Corendon is vaak goedkoop moet je wel even kijken naar war voor hotel want er zitten ook wat minder kwalitatieve bij.

Ik ken Istanbul op mijn duimpje, en Ersu hotel, van Corendon, is niet alleen heel voordelig maar ook nog eens gezellig, schoon, fijne kamers, en super centraal gelegen in de wijk Sirkeci, tussen gezellige straatjes en op loopafstand van alle bezienswaardigheden.

http://www.booking.com/hotel/tr/ersu.nl ... 3godllYAwA
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Hotel Dersaadet vlak bij de blauwe moskee klein knus boutique hotel heerlijk ontbijt en vriendelijk personeel . Rechtstreeks te boeken .
Mmm cherry over jouw hotel lees ik dat het op zich ok is budget. Ik zou wel iets luxer dan dat willen nog andere tip ?
quote:martjeb schreef op 15 januari 2013 @ 21:29:

Sulthanamet is dat de slimste / leukste wijk om te zitten?Als je 's avonds een beetje vertier wilt, zou ik deze wijk overslaan.
Paprikaatje wat zou jij kiezen qua wijk?
quote:martjeb schreef op 15 januari 2013 @ 21:41:

Mmm cherry over jouw hotel lees ik dat het op zich ok is budget. Ik zou wel iets luxer dan dat willen nog andere tip ?Mwah ik vond het redelijk luxe hoor, kleine frisse moderne gezellige kamers met heerlijke douche, en flatscreen tv, dubbele beglazing, etc.
Met een groepje vrouwen, zou ik beslist een hotel in Taksim zoeken, dat is echt een gezellige uitgaanswijk, met tientallen barretjes, mooie winkels (MAC store, etc) leuke clubs, restaurants, veel ateliertjes en antiekwinkeltjes, studentenkroegen etc. Sultanahmet is savonds behoorlijk uitgestorven, Taksim leeft tot in de kleine uurtjes.
En bezienswaardigheden voor overdag wel goedbereikbaar?

Als je nog restaurant tips hebt voor taksim houd ik me ook aanbevolen :-)
Kijk even bij Tripadvisor bij hotel Tan. Enórme aanrader. Perfecte plek, heel mooi, vriendelijke mensen, betaalbaar.
quote:martjeb schreef op 15 januari 2013 @ 22:31:

En bezienswaardigheden voor overdag wel goedbereikbaar?

Als je nog restaurant tips hebt voor taksim houd ik me ook aanbevolen :-)

Kijk vantevoren even wat je allemaal wil zien. De grote publiekstrekkers liggen sowieso allemaal op loopafstand van elkaar (Aya Sofia, Blue Mosk, Topkapi paleis, de Hammam van Sultanahmet, de grote Bazar). Dus je neemt dan 1 taxi met zn allen (kost geen drol) en doet de rest gewoon te voet. 's Avonds lekker terug naar het hotel, even relaxen en dan de avond in in Taksim.

Wat je in Taksim in de gaten moet houden zijn de bordjes met Fasil erop, dan heb je een echte traditionele Turkse avond (dus niet toerist gericht) met live muziek, lekkere hapjes en raki, met zingende Turken met hun handen in de lucht, echt helemaal leuk, sfeervol, lekker, en betaalbaar.

http://www.guardian.co.uk/travel/2012/m ... live-music
Taksim bestaat uit een grote hoofdstraat

... met de meest gezellige sfeervolle zijstraatjes, loop die gewoon in en je vindt een overvloed aan gezellige tentjes en leuke aparte winkeltjes. Vraag naar het studentensegment voor goede en goedkope cocktails. Voor een leuke sfeervolle ambiance met prachtig uitzicht en wederom steengoede drankjes en lekker eten ga je naar 5 Kat

http://www.5kat.com/

Hey wat grappig. Heb inmiddels al een tijdje geleden een half jaar gestudeerd in Istanbul en wij gingen heel vaak eten bij 7 kat. Is hetzelfde pand, maar dan twee hoger. Daar kun je prima eten en heel goedkoop. Over hotels weet ik niks. Veel plezier in ieder geval, het is echt een superstad.
Eens met VC, al kan het geloof ik wel wat lastiger zijn om een leuk hotel te vinden buiten Sulthanamet. Neem in elk geval niet het Grand Hotel de Londres (niet in Taksim, wel aan die kant van het water) heel slecht, schimmelig en met loeiende radiatoren die niet uit kunnen.

Tips: ik vond de Aya Sofya eigenlijk wat tegenvallen, vond de Blauwe Moskee en de Nieuwe Moskee 100 keer mooier van binnen.

Ik vond t buurtje rond de Galata Tower erg leuk, smalle straatjes met bijzondere winkeltjes.

Schrik niet van t aangesproken worden op straat (in Sulthanamet, in Beyoglu heb ik dat haast niet meegemaakt) iedereen is hartstikke vriendelijk en over t algemeen kun je veel lol met mensen hebben, als je maar een klein beetje je gezond verstand gebruikt. Schrik dus ook niet van trip advisor verhalen dat Istanbul niet geschikt zou zijn voor vrouwen, ik was er in m'n eentje en vond t geweldig.

Bij Cooking ala Turka (op die straat met al die restaurants en hotels, hoe heet het, Aykbiri Cadessi?) kun je heerlijk eten, maar ook kookworkshops volgen. Is van een Nederlandse, maar met een Turkse chef.

Hmmmm, ik wil terug :-)
quote:_lupine_ schreef op 15 januari 2013 @ 23:24:

Hey wat grappig. Heb inmiddels al een tijdje geleden een half jaar gestudeerd in Istanbul en wij gingen heel vaak eten bij 7 kat. Is hetzelfde pand, maar dan twee hoger.

Hee leuk, en toevallig

TO, Kat betekent verdieping in het Turks, dus de cijfers staan voor de etages.
Oehhh Istanboel is een prachtige stad. Ik zou ook een hotel in Taksim adviseren. Taksim is veel levendiger dan andere wijken, vooral 's avonds. Hotel Marmaris misschien?
Nu wil ik ook naar Istanbul!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven