Knutseltopic part 2

15-09-2012 10:42 2935 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat wij weigeren naar Libelle verbannen te worden.

Omdat wij trots zijn op onze suftruttigheid.

Omdat wij zweren bij trolley, driekwartsbroek en leren rugzakje.

Omdat wij schilderen, kleien, punniken en kantklossen toevallig heel erg cool vinden.

Omdat wij niet bang zijn om mutsig te zijn, we zijn er trots op!

Omdat wij trotse knutselmutsen zijn.

Daarom hier alweer het tweede knutseltopic.

Nieuwe knutselaars zijn uiteraard altijd welkom. We zijn geen geheim besloten genootschap.

In deel 2 zit er zelfs een heuse Mutsenmeet aan te komen; de knutselmutsen gaan naar de CreaDoe beurs in Utrecht!

Voorwaarden om mee te gaan:

- een trolley

- een rugzakje

- een driekwartsbroek

- kort rood haar want dat is zo lekker makkelijk

- een abonnement op Libelle

- minstens vijf jaar Huishoudbeurservaring.

Voldoet u aan deze voorwaarden?

Stuur een mail met aanmeldingsgegevens naar marelsmarels@gmail.com, en tante Marels houdt u op de hoogte van de ranzige details
668, the neighbour of the Beast
EV, hopelijk hoef je er niet door met dit slechte weer.

Ach, waar een hond niet goed voor is.

Na 60 (of meer)cm punniken houd ik het vandaag,denk ik, voorgezien. Heb last van mij rug gekregen van dat voorover zitten.
Bootje: zou je me even willen mailen?? mijn nick op hotmail punt com.
Snjókorn falla, á allt og alla
Ha jawel hoor: ik ben wel naar de coach geweest, hij belde niet af. Het viel ook wel mee met de sneeuw eigenlijk, de weg was redelijk goed begaanbaar. Op de terugweg sneeuwde het wél weer. Maar ik vind het mooooooi, die sneeuw.

En nog mooier vind ik de sfeer: we zitten allemaal in hetzelfde schuitje. Allemaal een beetje (of meer) afzien. Dat voelt als saamhorigheid. Ik zoek op de gekste plekken naar verbinding
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
EV, gelukkig viel het op de weg mee, ook de terugweg.

Zojuist terug van zumba, lopend naar de lerares vandaar met de auto en daarna weer lopend. Op de snowboots was het goed te doen.
Ikbenik, das het Drama van de Action hè, niets nodig hebben en met volle tassen weer naar buiten komen. Ik zie trouwens veel Kouwelijke bomen, dus leer maar snel breien! Lukte het op je werk?

EV, goed gedaan, dat je toch naar je coach bent geweest. Was het zinvol? Fijn dat het onderweg meeviel, het is inderdaad prachtig buiten.

Steph, heb je terug gemaild. Verstandig dat je bent gaan lopen vanaf je Zumba-les. Jij bent wel fanatiek hoor, met je sjaals. Leuk!

Ik ben weer heen en weer geglibberd op de fiets. Het viel mee, rustig aan doen en gelukkig bracht man de jongste weg, dat durfde ik al fietsend niet aan.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Snap ik! Lijkt me heel eng op de fiets in die sneeuw. Zeker met 'n kleintje. Ben benieuwd hoe het vandaag op de weg is; het heeft weer de hele nacht flink gevroren dus zal het best glad zijn. Ik mag niet klagen; ik mag de auto meehebben naar m'n werk. Werk gaat overigens best goed. Tenminste; gisteren. Ik bekijk het nog steeds dag-voor-dag, maar bespeur toch een duidelijk stijgende lijn. Voel me -soms- zelfs weer gewoon helemaal 100% 'de oude'..!

Steph; diep respect...! EN naar Zumbales, EN te voet door de sneeuw...???Wow....Enne; w.b. die rugpijn door het voorover zitten punniken; kun je dan niet even in een andere houding gaan zitten of liggen..? Lekker op de bank liggend ofzo?

Ev: ja, een béétje hond haalt het kind in je helemaal naar boven, met de onbevangen speelsheid die alleen een golden retriever kan hebben! Zo dartel om je heen hupsend; geweldig! Ik vind he echt jammer dat 3 vd 4 uit ons gezin allergisch zijn voor honden en 2 voor katten. Hier helaas geen huisdieren. Ik zou het ze ZO gunnen, want het zijn echte dierenliefhebbers.
quote:Akakia schreef op 13 januari 2013 @ 19:56:

Die maandboeken, daar schrijf ik voor de kinderen in wat er gebeurde in een bepaalde maand. Leuke uitspraken, hun ontwikkeling, favoriete speelgoed, dat wat ze leren en waar ze mee bezig zijn. En EV, ik doe het maar per maand, anders heb ik te weinig stok achter de deur en versloft de discipline!Wat ontzettend leuk! Als ik ooit kinderen krijg (hmm, dat riep ik 10 jaar geleden ook al) ga ik zeker dit soort boeken maken, het lijkt me geweldig om te hebben. En het is lekker compact
quote:Akakia schreef op 14 januari 2013 @ 16:42:

Nou EV, zo High-tech als die van jou zijn mijn gevangenissen niet. Meervoud ja, wat beide kinderen hebben er nu een. En zitten er ontzettend uberbraaf mee te spelen. maar goed ook, want ik heb echt de puf niet vandaag... zal wel hormonaal zijn.

Heb me er intussen al bij neergelegd, dus doe ook helemaal niets meer!En, heeft het je goed gedaan? Ik had maandag ook zo'n dag. Wilde eigenlijk naaien, maar had een vervelende oorontsteking. Dus heb ik de hele middag onder een dekentje op de bank geslapen en geborduurd. Onze leenhond vond het wel best, die kroop heerlijk tegen me aan
quote:ikbenik schreef op 15 januari 2013 @ 08:13:

Was gisteren trouwens bij de Action (jaja!). Niks nodig, maar toch weer met tassen vol naar buiten (Schaaaam!). Zag daar ook superdikke breinaalden liggen. Wel grappig! Nog dikker dan opgeblazen drumstokken. Overwoog BIJNA om breien te gaan leren, maar leek me toch teveel moeite en gedoe , bovendien hangt mijn boom-brei-werk er nog steeds! De enige 'warme' boom in de buurt.O, ik moet toch echt een keer naar de Action. Alhoewel, mijn portemonnee zal er anders over denken. Maar hij gaat toch op mijn to do lijstje.
Akakia, ik zal de mail nog lezen. Verder tip voor op de fiets (bij EditieNL gezien): Geen hard opgepompte banden en stevig doortrappen, dus niet voorzichtig fietsen (dat laatste zou ik wel doen).

Ikbenik, ik kan niet anders met die sjaal punniken. Hij moet nl worden overgezet en dat kan iet anders dan bij de tafel te zitten.

Ik heb overigens gelopen vanaf het huis van de zumbalerares, ik zou met dit weer niet fietsen. (naar de les lopen is een eind).

Dadelijk even naar het koffie/thee uurtje hier in de wijk. Wel nog even kijken hoe het met het drinkflesje van de konijnen is, daar moet ik om de paar uur heengaan. Zodat ze toch drinken hebben. Vandaag niet veel punniken, eens kijken hoe het breien (op de bank) gaat.
quote:snjokorn schreef op 15 januari 2013 @ 15:56:

Bootje: zou je me even willen mailen?? mijn nick op hotmail punt com.You've got mail!
quote:steph schreef op 13 januari 2013 @ 12:54:

Eindelijk een mooie foto van de sjaal:

[afbeelding]Mooi! Ziet er chic uit
Allemaal bedankt voor jullie medeleven bij mijn UWV-strijd

Nog geen papieren gezien, ze zitten nu vast te studeren wat ze nu weer eens op moeten sturen.

Ik geniet van de sneeuw, maar blijf lekker binnen. Mij niet gezien, die sneeuw. Het was hier vannacht -13. Brrr! Man ligt te rillen in bed, maar dat is helaas niet van de kou. Ik mag dus zustertje spelen en tussendoor ben ik bezig met een tas voor mijn moeder. Het gaat hard, hoop hem vandaag af te maken, maar het patroon klopt voor geen meter, dus het is veel improviseren.
Hier vast een paar foto's, er is nog niet zoveel te zien aan de tas.

Maar ik ben nu al zwaar onder de indruk Bootje, mooi stofje ook. Beterschap voor je man.

Ik moet aan de slag. Afwijzing van solli nabellen en verder informeren naar wat dingen. Gesprek bij coach gisteren was wel motiverend. Ik heb blijkbaar echt iemand nodig die in mijn mogelijkheden gelooft, zelf ben ik (op werkgebied) zo faalangstig geworden en bang dat niemand meer op me zit te wachten. En manlief is iemand die eerder overbeschermend is. Fijn dat ie bezorgd is enzo, maar ik ben geen patiënt en dat zeg ik hem ook. Onwillekeurig laat ik me toch iets teveel door hem beïnvloeden. Ik moet meer in mezelf geloven. Gek genoeg doe ik dat op andere gebieden wél, maar op werkgebied is er teveel gebeurd, denk ik.

Ibi, fijn dat je deze opgaande lijn begint te zien, hoe weinig ook. Elke goede (werk)dag is er één. Hoor wie het zegt
Zilverspuitbus van de Action en een aantal verschillende vormen lege flessen (gescoord bij diverse adressen rond de feestdagen, gezien niet drinker) ontdaan van etiketten etc leverde toch weer mooie kaarsenstandaards op. Ik brand veel kaarsen en had bij de Kringloop van die zilverkleurige kaarsenstandaards die je in een fles zet gescoord. Mooi setje geworden.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Bootje, mooi die tas. Kan je moeder zeker waarderen.

Vandaag hoorde ik veel over de UWV strijd (schijnt dat de site er al een week uitligt, allebei trouwens).

Fame, lekker creatie die kaarsenstandaards. Kun je er een foto van plaatsen?

Mmmm, ik heb nog twee uren voordat ik vriend wakker maak. Wat zal ik gaan doen....
Ben aan het breien geslagen, op youtube gekeken hoe je moet opzetten (Snjokorn had het voorgedaan maar ik vergeet zoiets). Na een paar, zeer strakke, naalden gebreid zag ik dat ik een steek had laten vallen Dus maar weer opnieuw beginnen.
Klinkt leuk Fame. Inderdaad, fotootje?!?

EV, fijn dat je bezoek aan de coach zinvol was. Ik snap wel wat je zegt: hoe lief het ook bedoeld is van man, het belemmert jou in je ontwikkeling en je voortgang. En (misschien!) word je daardoor ook passiever, omdat de noodzaak om tot actie over te gaan minder groot is. Hopelijk kom je verder met je telefoontjes en andere acties.

Steph, stoer, breien. Lukt het een beetje? Ik heb gedroomd dat ik ging breien (ik verdenk dit topic als oorzaak), maar het blijft vooralsnog bij dromen.

Ikbenik, wat heerlijk om te lezen dat er een stijgende lijn in zit! You go girl!

Bootje, hoe is man als patiënt? Een echte Zieke Man of -uitzondering op de regel- een werkelijk Echte Man? En hoe is het met jouw oorontsteking?

En wat betreft je tas:

en Knap zeg! Hij is nu al heel gaaf.

Ik heb het huishouden maar (weer) de boel gelaten, ben de sneeuw ingegaan met de jongens en vanmiddag zitten kleien met ze. Nu zit ik moed te verzamelen om te koken, vanavond vroeg eten omdat ik nog moet werken
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Flink in actie geweest vandaag, dus ben tevreden!
Akakia, leuk en de sneeuw in en kleien. Lekker en goed bezig, huishouden komt wel weer. Eerst leuke dingen doen met de kinderen.

EV, nog geknutseld? Of nog aan die afwijzing ed gedaan.

Dat breien is echt niets, opzetten en dan de rest. De ene keer te los en daaarna alles veeeel te straks Voortaan toch maar met ander garen waar het (hoop ik) niet fout kan gaan.
Helemaal niets geknutseld, na het verzendpakket-met-waterlelie-opdracht. Druk met andere dingen. En ja, idd, het informeren vandaag is gelukt, in tegenstelling tot het nabellen van de afwijzing. De vrouw was constant in gesprek en zit er alleen 's morgens. Wordt vervolgd dus.

Breien is een kwestie van oefenen, Steph. Ik denk dat in het begin wat dikker garen wel gemakkelijker is. Wat voor garen heb je nu dan? En hoe dik zijn de naalden?

Akakia, je bent echt een leuke speelmoeder! Ook héél belangrijk. Aandacht, je weet wel.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 16 januari 2013 @ 09:40:

[...]

You've got mail!En jij ook
Foto's en het forum zijn niet mijn beste combi. Sorry!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Hier niet veel geknutseld de laatste tijd. Ben 's avonds gewoon hardstikke moe (alsof ik tegen ziekzijn aanzit).

Vandaag regio overleg gehad met medevakgenoten en het grappige was dat 1 van de stagebegeleiders uit het ziekenhuis waar ik 18!!! jaar geleden stage heb gelopen er ook was (en hij (her)kende me ook nog). Was een hardstikke leuk overleg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven