Gezondheid alle pijlers

Koortslippencreme, help!!

16-01-2013 10:21 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!

Ik vroeg mij af of jullie nog tips hebben om van een koortsblaar af te komen?

De ene is bijna weg en de volgende breekt alweer uit..

Normaal duurt het 2/3 dagen en dan ben ik er helemaal van af.

Inmiddels ben ik al ruim 1,5 week bezig en je raad het al.. Heb er weer een.

Het lijkt nu alsof ik mijn kippen heb laten opspuiten in een niet al te beste kliniek.

Ben enorm aan het smeren geweest met koortslippencreme, heb er pads op geplakt om besmetting te voorkomen.. Ben nu aan de lysine omdat ik hoorde dat dat helpt.. Maar kan er niet van praten (alles knapt weer open) en eten lukt ook bijna niet..

Jullie tips zijn welkom! Thanks!
Balen zeg! Ik denk dat je vooral aan je weerstand moet werken. Gezond eten en drinken, op tijd naar bed. Veel ritme in je leven... Saai maar werkt hier altijd wel. Niet dat ze weg blijven maar ik heb er dan wel minder last van.
Naast dat wat Noerie zegt... Zinkzalf smeren kan ook een beetje helpen. Het beschermt en droogt in. Verder is het gewoon pech... Even doorbijten en dan ben je er hopelijk binnenkort weer vanaf.
Je kunt van die padjes kopen bij de apotheek en hoe stom het ook klinkt ijs erop (kan nu geen probleem zijn om het te vinden) en zorgen dat je weerstand weer op peil komt.
Ja ik probeer zo regelmatig mogelijk naar bed te gaan en op te staan, eten lukt niet altijd ivm onregelmatige werktijden..

Moet meer fruit eten, hoop dt het snel helpt
Lysine helpt niet, althans niet bij mij. Verder eens met Noerie. Orde, tucht en regelmaat in je leven houdt een koortslip niet tegen maar je kunt "het" wat beter hebben en de frequentie kan minder zijn.
Google eens op Spirulina.
Heb je Zinolium-Z al geprobeerd, dat kreeg ik bij de apotheek laatst als advies.

Bij mij werkte het veel beter dan de Zovirax.
Zinkzalf en pads doe ik al vanaf dat ik iets voel opkomen.. Denk inderdaad dus gewoon pech. :(

Ijs kan ik wel proberen, misschien dat het in iedergeval wat minder dik is daarna..
quote:paloma schreef op 16 januari 2013 @ 10:35:

Google eens op Spirulina.Dat ga ik inderdaad eens proberen, lees wel goede dingen hierover!
Ik heb een heel pakket aan maatregelen ter voorkoming en genezing. Sowieso gezond eten (vooral groente en fruit, en niet teveel zuivel/vlees/suiker/alcohol), veel water drinken.

In risicoperiodes (verkouden, grieperig, ongesteld, stress, weinig slaap) neem ik dagelijks voor het ontbijt een L-lysine tablet, soms ook nog één voor het slapen gaan. Met kou zoals nu houd ik mijn lippen vet en als ik het niet vertrouw smeer ik voor het slapen gaan zinkzalf op mijn lippen.

Mócht het dan nog gebeuren, dan smeer ik overdag zovirax en 's nachts zinkzalf. Alléén op de plek waar de uitbraak zit, want als je uitsmeert, verspreid je de besmetting. Tijdens de uitbraak slik sowieso een dubbele dosis L-lysine, waardoor (bij mij in ieder geval) de uitbraak soms niet helemaal doorzet of veel minder is.

Sterkte!
Ik ga straks gelijk naar de apotheek om weer nieuwe zinkzalf te halen, L-Lysine heb ik nu ook heb er nu 2 genomen gister een en net een. Vanavond nog maar een en hopen dat ik er redelijk snel vanaf ben..

Bedankt voor jullie tips!
Wat bij mij heel goed werkt is overdag deppen met alcohol (ja dat doet wel even zeer, maar het werkt echt!) en 's nachts sudocrem...
Sorefix, werkt echt fantastisch! Vraag er maar eens naar bij de apotheek.
Ik had dit laatst, en smeerde me te pletter, niks hielp. Ben naar de huisarts gegaan, en het was krentenbaard.
Stressed is just desserts spelled backwards
wilde net typen; is het geen krentenbaard??
Krentenbaard vind ik wel erg herkenbaar. (Helaas ervaringsdeskundig.) De blaasjes met honinggele vloeistof erin. Diezelfde kleur korsten. Maar als je het nog nooit gehad hebt kan ik me de verwarring met herpes wel voorstellen.
Ik heb ook een periode van maanden gehad dat ik maar koortslippen bleef houden. Toen via huisarts een orale zovirax kuur gekregen en sindsdien bijna koortslip vrij (1x per jaar).

Krentebaard is inderdaad ook iets om uit te zoeken. Ook heel besmettelijk en kan met elkaar verwart worden door de blaasjes en vocht die erg op elkaar kunnen lijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven