Het is over. En nu?

14-05-2008 10:27 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren heb ik een topic geplaatst over het verbreken van mijn relatie, hoe ik dat het beste kon aanpakken. Inmiddels is de relatie ook beeindigd.

Ik heb er nu een nacht over geslapen en het is moeilijk. Ik heb de juiste beslissing genomen, maar heb het er niet makkelijk mee. Vandaag zie ik hem weer omdat hij wat spullen komt halen. Gehuild heb ik bijna niet, alleen net toen ik iemand van het detacheringsbureau waar ik voor werk aan de lijn had, die ik niet eens ken. Ik schaamde me dood, en ook stom dat ik dan wel huil...

Ik moet bij mijn beslissing blijven, maar ik zou het fijn vinden als ik wat van me af kan schrijven en tips kan krijgen hoe ik door de eerste dagen kom, want de muren komen nu al op me af..
Hey 44pje,

Niemand heeft gezegd dat het makkelijk is? Je hebt toch een aantal jaren met deze meneer gedeeld. Een stuk van jezelf gegeven, meer dan goed was. Ook al weet je verstandelijk dat deze keus heel goed is voor jezelf, pijn doet het toch wel.

Tip wat je kan doen om de eerste dagen door te komen? Afspreken met vriendinnen, dingen ondernemen. Ga niet zielig op de bank zitten. Dat is wat ik fijn vind... Afleiding zoeken.

enne:
Het is lekker weer, geniet van het zonnetje, lees een goed boek. Ruim je huis op, richt het compleet anders in. Ga bij de Ikea een leuk tafeltje/bankje/weet ik veel watje kopen. Koop een mooi bloemetje voor jezelf...Make-upje, of ga lekker naar de kapper, of bel gewoon een vriendin om je hart uit te storten. Doe in elk geval waar jij je goed bij voelt...

Sterkte. (f)

Spreek leuke dingen af met vrienden en vriendinnen. Plan een hoop afleiding. Geef jezelf zotussendoor de ruimte om je heeeeel kut te voelen en zet dan de knop weer even om. Maak een lijstje met waarom het uit is, alle shitdingen, alle negatieve/verdrietige/eenzame gevoelens waar je de afgelopen tijd mee hebt rondgelopen vanwege je relatie. Zodat je dat terug kunt lezen op momenten dat je het dreigt te idealiseren en denkt: ik wil 'm terug!!! Schrijf veel, schrijf van je af. Probeer te genieten van de momenten die wel leuk zijn, probeer in het hier en nu te zijn ipv in herinneringen, in je verdriet.

Het wordt vanzelf beter en makkelijker maar in het begin doet het pijn, heel erg PIJN. Ik leef met je mee, schrijf van je af wanneer je daar behoefte aan hebt.
Heb zometeen zelfs een sollicitatie... Daar ga ik nu maar eens heen. Ik ga inderdaad wat vriendinnen bellen, want in mijn up word ik gek..
Veel sterkte!

Afleiding plannen, zoals Feliciaatje schrijft, is een goed idee. Maak afspraken, ga lekker sporten, uit eten, naar de film. Verwen jezelf en probeer je leven zo leuk mogelijk te maken.
Ik zit in hetzelfde schuitje en je mag me mailen of MSN-en, adres staat hieronder.
Naar de kapper!

En inderdaad, leuke dingen gaan doen.

Jij ook Antonio. Lekker met vrienden naar de kroeg.

Niet in je uppie thuis gaan zitten.

Alle dingen opschrijven die je voor je relatie moest laten en die dan gaan doen.

* Naar de film (die films die je ex niet wilde zien)

* Stappen

* Sporten, of juist niet

* De dingen eten die je ex niet lustte en die dus niet meer op tafel kwamen

* Afspreken met mensen die je al een tijdje niet meer gezien hebt

44pje en Antonio, heel veel sterkte, maar jullie zullen er achter komen dat het leven alleen maar leuker kan worden.
Ga ik zeker allemaal doen, en het komt ook wel goed. Het is alleen een beetje een kwestie van heen en weer geslingerd worden tussen verschillende emoties. Het ene moment kan ik alles aan, het andere voel ik me heel erg leeg. Maar goed, zolang ik lekker van me af kan schrijven en me vermaak, komt het wel goed!
Bij mij is het ook niet lang geleden dat het uit is, en weet dus maar al te goed hoe je je voelt. Daarom als eerste een hele dikke knuffel, heb je vorige topic ook gelezen, en denk dat je een verstandige keus hebt gemaakt. Verder wil ik tegen je zeggen dat ik het heel knap vind dat je nu al gaat solliciteren, terwijl je je zo rot voelt. Petje af! Heel veel succes gewenst!

En inderdaad, alle tips die hier staan, koop iets leuks voor jezelf, pak een goed boek (tips nodig??? ik hou van lezen!) en nestel jezelf in de zon, even je op iets heel anders richten. Verder vriendinnen bellen, afleiding, een mooie wandeling maken en wat mij ontzettend geholpen heeft - en nog steeds helpt, want ben er ook nog vele mee bezig - is van me afschrijven. Het lucht echt op.

Je klinkt al positief, heel veel sterkte!
Sterkte! Koop een mooi dagboek en schrijf daar lukraak in los! Is vaak ook heel verhelderend voor jezelf als je het nog eens terug leest. Althans ikzelf krijg vaak verbanden, conclusies, en inzichten aan de dag waarvan ik niet wist dat ik ze had!

Natuurlijk kan je hier ook schrijven!

Het is lente! Geniet van het mooie weer!

Maak er gewoon een ommekeer in je leven van! Met dat sollicitatie gesprek ben je natuurlijk ook goed onderweg!

Oja, als hij de spullen op gaat halen, misschien verstandig om niet thuis te zijn? Of om het zakelijk te houden? Het is waarschijnlijk te vers om er al serieus over te kunnen praten.
Ik denk idd wel dat ik een dagboek bij ga houden, sowieso om in de ik-wil-hem-weer-terugmomenten terug te kunnen lezen waarom ik ook alweer uit elkaar ben met mijn ex.

Ex... wat klinkt dat gek.

Ik heb hem net gesproken over hoelaat hij vanavond zijn spullen komt ophalen. Het ging redelijk met hem gelukkig. Hij drinkt even een glas cola als hij komt, we kletsen wat oppervlakkig, dan gaat hij weer weg. Hoop dat het goed gaat, maar vast wel.
Hoe reageerde hij eigenlijk toen je het uitmaakte? Heel veel sterkte vanavond...
Weet je wat ik ontzettend goed van je vind? Dat je zo nuchter kunt verwoorden waarom je de relatie beeindigd hebt maar tegelijkertijd ook je emoties wat betreft de gevolgen van de breuk kan omschrijven én toelaten. Mooie combinatie, heel helder en herkenbaar
Tnx, doet me goed om zoiets te horen

Ja, ik weet dat het de juiste beslissing is, omdat ik er zo lang over gedaan heb om hem te maken, en pats boem, ineens wist ik het zeker.

Hoe hij reageerde? Verdrietig, boos, in de war.. Hij weet echt niet wat hij met mij, zijn emoties en zichzelf aan moet. Probeerd niet boos te zijn, maar maakt toch telkens net een opmerking die niet nodig is ofzo. Maar ik begrijp het wel, ik laat hem even zo zijn, dat is het beste voor hem. Hij zegt zelf ook dat hij nog nooit zo kapot van iets is geweest als hiervan, en ik geloof hem ook wel als ik zie hoe hij doet.

Maar goed, mijn beslissing heb ik genomen, zal ff onwennig zijn als hij er zo is, maar so be it.
Sterkte voor straks 44pje!
Nou, ging veel beter dan verwacht eigenlijk. In het begin was het onwennig, maar op een gegeven moment was het zelfs gezellig. Hebben wel kunnen praten over onze gevoelens nu.
Wat fijn dat het meeviel. Is hij nog lang gebleven? En hoe ging het nu met hem?

Hoe was je sollicitatiegesprek trouwens gegaan?
Mijn sollicitatie ging wel oke, krijg nog te horen of ik het geworden ben. Werk gewoon gedetacheerd, maar zit nu ff tussen twee opdrachten in..

Hij is een uurtje of 3 hier geweest. Het ging beter met hem, hij wil heel graag contact met me houden, maar ik moet er wel voor hoeden dat hij niet gaat overdrijven en ik het voor hem doe in plaats van voor mezelf. Maar zolang ik dat in de gaten hou, komt dat wel goed.
Hey 44pje, hoe gaat het nu met je? En al wat gehoord van het sollicitatiegesprek?
Pff hier zelfde verhaal.. relatie net over.. nee kan niet eens van een relatie spreken, was zo kort dat de vlinders nog in mijn buik zitten en het alweer voorbij is.. terwijl ik dit keer echt dacht, dit is hem!!

Er waren nog niet heel veel momenten waar ik op terug kan kijken, maar de momenten die we hadden waren echt super.

Aan de ene kant is het goed zo, ergens waren er van mijn kant al twijfels qua karakter, maar aan de andere kant, hij was eigenlijk precies wat ik zocht :(

Zo moeilijk nu, denk de hele dagen aan hoe we het zouden kunnen hebben samen.. Niet goed natuurlijk, maar gebeurt gewoon.
@Eend; Ik heb gister mijn 2e gesprek gehad, nu is het afwachten!

Het is ook moeilijk om een relatie te verbreken waarbij je een dit-is-hetgevoel had/hebt. Mijn relatie WAS ooit ook zo, maar het werd me duidelijk dat het er niet meer was en ook niet meer terugkwam.

Mijn ex heeft het er heel moeilijk mee. Ik heb hem gezegd dat ik niet heel veel contact wil, maar hij blijft me smsen, bellen, etc. Als hij langskomt gooit hij al zijn ideeen, angsten en gevoelens eruit, waardoor ik echt gesloopt ben als hij weggaat.

Vanavond heb ik hem dit verteld. Dat is rust wil, en even niks moeten. Hij begreep het ook wel, maar weet zich gewoon geen raad.
quote:44pje schreef op 21 mei 2008 @ 00:56:

Mijn ex heeft het er heel moeilijk mee. Ik heb hem gezegd dat ik niet heel veel contact wil, maar hij blijft me smsen, bellen, etc. Als hij langskomt gooit hij al zijn ideeen, angsten en gevoelens eruit, waardoor ik echt gesloopt ben als hij weggaat.

Als jij geen contact wil moet je je daar ook aan houden. Als jij vindt dat contact slecht voor jou is momenteel is dat je goed recht. Geef hem dan niet steeds de kans om op jouw leven en jouw privacy in te breken. Je hebt hem nu duidelijk gezegd wat jij wilt. Negeer dus zijn sms'jes, mails en andere smeekbedes.

Hij moet dit alleen verwerken, net als jij.
Moeilijk, maar ik hou ook inderdaad vast aan wat ik wil. Vandaag kreeg ik weer een mailtje met een bulk aannames en onzekerheden, ik heb hem teruggemaild dat ik daar heel moe van wordt en niks mee kan. Hopelijk vat hij het niet te lullig op, we zien wel..
quote:44pje schreef op 21 mei 2008 @ 18:22:

Moeilijk, maar ik hou ook inderdaad vast aan wat ik wil. Vandaag kreeg ik weer een mailtje met een bulk aannames en onzekerheden, ik heb hem teruggemaild dat ik daar heel moe van wordt en niks mee kan. Hopelijk vat hij het niet te lullig op, we zien wel..

Ik denk dat het nog beter is als je helemaal niet meer reageert op zijn mails.

Ik heb verschillende topics van je gelezen over jullie relatieproblemen. Ik neem aan dat jij niet de enige van jullie 2en was die merkte dat er grote problemen waren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven