Geld & Recht alle pijlers

Per ongeluk gestolen...

16-01-2013 23:26 112 berichten
Vandaag heb ik per ongeluk een artikel niet afgerekend bij de kassa (over het hoofd gezien bij het uitladen van het wagentje). Kwam er achter bij het overladen van de boodschappen in de auto.

Zouden jullie teruggaan naar de winkel om het alsnog af te rekenen?

Ik heb het niet gedaan, maar voel me daar nu toch schuldig over.
Alle reacties Link kopieren
Achja, ooit kratje bier vergeten af te rekenen kwam ik thuis ook achter. Ben gewoon teruggaan en heb het afgerekend. Vond trouwens de reactie van de caissière wel dom ; ze moest erom lachen dat ik terug was gegaan om het alsnog te betalen..

Ik vind het wel zo netjes om het alsnog te doen TO.
Ik vind het trouwens opmerkelijk hoeveel mensen hier hele winkelvoorraden om hun arm hebben hangen (Shirtjes, kalenders enz enz) en daar een paar winkels verder pas achter komen. Hoe kán zoiets?

Niet dat ik jullie nu indirect beschuldig van diefstal hoor, haha. Vraag me alleen hoe het kan dat je zoiets niet in de gaten hebt.. ik bedoel, je voelt dat toch? Vooral dat shirtje, je doet je arm toch ook weer omlaag?
ik zou het niet terug brengen.

Ze gooien zoveel weg elke dag, zoveel wat nog prima eetbaar is maar zelfs de voedselbank niet meer mag uitgeven omdat er een datum opstaat die mensen bedacht hebben die vinden dat de burger geen neus en smaakpapillen hebben om te kunnen ruiken en proeven of iets echt niet meer goed is.

Er gaat zoveel zinloos weg dat ik er geen moment wakker van lig als ik iets per ongeluk in mn wagentje vind.

Hadden ze beter op moeten letten.

Ik doe mn best maar zij worden ook getraind om in mijn kar te kijken.
Ik heb ooit eens bij de trekpleister per ongeluk een deo gestolen. Toen had ik m'n handen zo vol met spullen dat ik wat in m'n tas had gedaan. Bij de kassa totaal vergeten en toen ik de winkel uitliep ging het alarm tot 2x toe. Tasje leeg, bonnetje controleren, 'heeft u nog ergens merkjes in de kleding zitten', maar niks dus toen zeiden ze het is goed zo.

Pas toen ik de Etos binnenliep en het alarm daar ook ging, ging er een lampje branden. Maar toen schaamde ik me zo dood dat ik mooi niet meer terug durfde naar de trekpleister..
Getraind om in een kar te kijken =) Klinkt zo grappig. =)

Iig, caissières zijn ook maar mensen en ze kunnen ok iets over het hoofd zien
quote:commotion schreef op 17 januari 2013 @ 09:51:

Ik vind het trouwens opmerkelijk hoeveel mensen hier hele winkelvoorraden om hun arm hebben hangen (Shirtjes, kalenders enz enz) en daar een paar winkels verder pas achter komen. Hoe kán zoiets?

Niet dat ik jullie nu indirect beschuldig van diefstal hoor, haha. Vraag me alleen hoe het kan dat je zoiets niet in de gaten hebt.. ik bedoel, je voelt dat toch? Vooral dat shirtje, je doet je arm toch ook weer omlaag?

Ze had ook tassen aan die arm hangen, vandaar dat ze haar arm niet omlaag deed en het niet opviel. Zo begreep ik haar verhaal althans.

Ik heb zelf weleens als kind een blik met gekleurde potloden 'gestolen'. Ik had de potloden in mijn hand en ben toen in dezelfde winkel nog opzoek gegaan naar andere artikelen. Daarna totaal in gedachten de winkel uitgelopen met het blik gewoon in mijn hand! Eenmaal buiten de winkel kwam ik erachter en ben meteen teruggegaan om het alsnog af te rekenen. Schaamde me dood.
quote:alie_mentatie schreef op 17 januari 2013 @ 00:00:

[...]

Ja, je kan raar aangekeken worden. Ik kreeg ooit een een heel rare reactie toen ik er na de kassa pas achter kwam dat mijn kind een rolletje snoepjes in haar knuistje had. Netjes teruggegaan, kreeg ik als antwoord dat ik beter op mijn kind moet letten. Daar nam ik dus geen genoegen mee en heb geklaagd bij de manager, stom wijf.

Off topic maar mijn dochtertje van net 4 jaar had bij de HEMA een kleine plastic tol of zoiets in haar jaszak gestopt. Ik kwam daar achter toen we in een andere winkel waren. Ik dochter uitgelegd dat dat niet mag, wat stelen is etc etc. Ik met haar terug naar de HEMA en uitgelegd dat ze dit aan een medewerkster moest geven en sorry zeggen. Geeft ze het terug aan een medewerkster, dochter durfde niets te zeggen dus legde ik het uit aan die mevrouw. Zegt ze tegen dochter :oh, dat is helemaal niet erg hoor, kan gebeuren", terwijl ze haar een aai over de bol geeft. Stond ik daar terwijl ik net aan dochter had uitgelegd dat het stelen is en dat dat niet mag.

Anyway, gelukkig reageerde ze niet boos of gemeen maar dit vond ik ook wat te makkelijk

On topic; ja, even teruggaan en betalen.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Ooit, na een gezellige avond in de kroeg, kwam ik er de volgende ochtend achter dat ik weg was gegaan zonder te betalen.

Ben die dag terug gegaan om te betalen en ze waren nogal verbaasd. Werd uitgebreid bedankt enzo. Schijnt niet gebruikelijk te zijn, kennelijk.

(Rekening was best hoog )
quote:Yvonne77 schreef op 16 januari 2013 @ 23:49:

Ik heb wel eens een zak kattengrit niet betaald. Daar kwamen we thuis pas achter. Die zak had wel op de band gelegen, ik ben niet teruggegaan. Had ik misschien wel moeten doen en die kassiere geld moeten geven voor een bril.In dit geval vind ik het een pure fout van de kassiere. Jij hebt het aan haar aangeboden op de band, zij heeft het niet verwerkt. Dan is het niet jouw probleem.
Als ik boodschappen doe, heb ik zelf ongeveer in mijn hoofd op wat voor bedrag ik uit ga komen bij de kassa. Als het bedrag dat de kassiere noemt daar 20 euro van afwijkt, dan zou mij dat op dat moment al opvallen. Reken jij zelf niet mee?

Toevoeging: zelfs op een bedrag van 250 euro zou 20 euro me opvallen, zit ik te denken... Wat voor totaalbedrag heb je er eigenlijk uitgegeven?

Ik heb ooit eens een zakje bloemzaad van 0.39 euro in m'n wagentje laten liggen, kwam ik bij de auto achter. Omdat ik van mijzelf weet dat ik anders niet van die plantjes zou kunnen genieten, ben ik teruggegaan en heb ze gewoon alsnog betaald.
quote:Henkjan41 schreef op 17 januari 2013 @ 00:19:

Nee, dit moet je nooit doen. Een gemiddelde supermarkt gooit elke dag voor 1000 euro artikelen weg (vervaldatum).

Je kunt met dit soort eerlijkheid heel veel last krijgen.

Geef dan 20 euro aan het Leger des Heils, die in deze koude dagen wel mensen in huis neemt die bijna niemand in huis wil nemen.

Robin Hood gevoelens?

Dus omdat een supermarkt een zeker beleid heeft t.a.v. versheid van produkten (toegegeven: veelal onterecht, maar daar gaat het nu niet over), geeft dat jou het recht om iets onbetaald te laten?
Ik zou niet terug gaan. Een fout van ts en een fout van de cassiere. Voor de volgende keer gewoon extra opletten.

Daarnaast, supermarkten jatten echt veel van hun eigen klanten. Ik moet elke bon uitgebreid controleren en elke week kloppen prijzen niet (duurder dan aangegeven in winkel) of hebben ze acties niet verrekend. Dat noem ik jatten.
Ik heb weleens een dweil gestolen. Hadden 'm vast en verder niks, dus zijn ex en ik de winkel uitgelopen. Paar meter verderop kwamen we tot de ontdekking, maar we hadden allebei zoiets van: "Een gelukje voor ons, we gaan niet terug."

En toen ik caissiére was heb ik ook meer dan eens per ongeluk een krat bier niet afgerekend. Die zag ik dan onderop, terwijl ze wegliepen, de winkel uit.
Élke dag wordt er 4000 keer gestolen uit winkels...
quote:Truffelmaffia schreef op 17 januari 2013 @ 11:32:

Élke dag wordt er 4000 keer gestolen uit winkels...

En daardoor ontstaat er een grote financiele schade voor de winkeliers. Die dit uiteindelijk weer aan de klant doorberekenen, de produkten worden dus hoger geprijsd, fijn.

Bewust gestolen of onbewust meegenomen vind ik zelf wel 2 verschillende dingen. In dat laatste geval kun je dan de bewuste keuze maken om alsnog te betalen...
Ik heb weleens gehad dat een artikel voor een te laag bedrag werd gerekend. Ik had een kar vol boodschappen en de totaal prijs was minder dan ik verwacht had. Dus ik vroeg aan de cassiere of het wel goed was gegaan. Vond ze niet leuk. Natuurlijk wel, zei ze op een geirriteerde toon. En ze wilde het niet nakijken. Nou dan niet, dacht ik. Kom ik er later achter dat ze een artikel ( wat de scanner niet pakte) zelf had aangeslagen voor 1,95 euro in plaats van 19,50 euro. Ik ben niet terug gegaan.
Ik zou niet terug gaan.

Laatst nog bij de Wibra per ongeluk een pak schuursponsjes gejat, was blijven liggen op m'n buggy. En er is wel eens vaker wat op mn buggy, zo tussen de zonnekap blijven liggen, en totaal geen erg in gehad.
Het zou mij totaal niet opvallen als ik meer / minder zou betalen ( ik kan niet zo goed rekenen). Ik zou voor terug gaan, zeker voor dat bedrag. In restaurants zeggen wij het ook altijd als het bedrag er verkeerd op staat / ze iets vergeten te zijn.

Dat verhaal van dat bierkratje vind ik wel erg, ik zou echt not amused zijn als dat in mijn vaste supermarkt zou gebeuren.
Ben als kind wel eens pontificaal met een fotorolletje naar buiten gelopen bij de Kruidvat. Ik was gewend van onze vaste fotostudio dat bij het inleveren van de foto's je gratis een nieuw rolletje kreeg, maar dat doen ze dus niet bij de Kruidvat. Mijn moeder is direct omgekeerd en alsnog gaan afrekenen.

Sommige mensen zoeken hun smoezen wel heel ver om jatten goed te praten trouwens.
quote:Yvonne77 schreef op 16 januari 2013 @ 23:49:

Ik heb wel eens een zak kattengrit niet betaald. Daar kwamen we thuis pas achter. Die zak had wel op de band gelegen, ik ben niet teruggegaan. Had ik misschien wel moeten doen en die kassiere geld moeten geven voor een bril.

En jouw bril dan?

Ah, het had op de band gelegen. Had MIJN bril moeten zeggen.
pixymama wijzigde dit bericht op 17-01-2013 14:39
Reden: Bril nodig...
% gewijzigd
Sta er echt van te kijken hoeveel mensen het maar normaal vinden om niet terug te gaan , ook al gaat het per ongeluk je kunt altijd terug .

En de kassieres de schuld geven helemaal makkelijk je laad zelf toch je kar in en uit ?
Ik denk dat ik voor zo'n groot bedrag wel zou teruggaan als het mijn eigen fout was. Al is het maar om mn geweten te sussen.

Als het fouten zijn van de cassieres ben ik een stuk minder eerlijk moet ik toegeven.. Ik heb wel eens 2 kratten bier niet afgerekend (gewoon 24 flesjes en speciaalbier 12 beugels), maar zowel mijn vriend als ik hadden tegen de cassiere gezegd dat we twee kratten bier onderop hadden staan. Tja.. als ze het dan alsnog niet aanslaat en je komt er bij de auto achter.. dan ga ik niet alsnog terug hoor. moet ze maar opletten!
nou dan ga ik veel mensen hier lekker boosmaken, ik zou ook niet teruggaan! Of het nou de schuld is van de cassiere of mijzelf.

En bij XL gebruik ik echt altijd de zelfscanner, dus dan let je echt niet op of de prijs die je moet betalen gelijk is aan het aantal producten!

Zo hebben wij in het begin dat de XL open was bij ons regelmatig een gratis komkommer gehad. Er stond geen streepjescode bij. En ik ga echt niet voor een lullige komkommer bij de klantenservice in de rij. Moeten ze maar voor die code zorgen. Later hebben ze deze in de weegschaal ingebouwd.

En ik ben echt wel goed opgevoed, want toen ik eens een snoepje had gepikt moest ik echt samen met mijn moeder naar die winkel terug om het terug te geven....

Maar ook als ik teveel geld terug krijg zeg ik het niet. Mazzeltje voor mij dan maar weer :-)
quote:pixymama schreef op 17 januari 2013 @ 14:33:

[...]

En jouw bril dan?

Ah, het had op de band gelegen. Had MIJN bril moeten zeggen. Tja, als je zo'n groot product al niet ziet liggen weet ik het ook niet meer.

Ik ben ook een keer weggereden bij een tankstation zonder te betalen. Ik had het pas in de gaten toen ik op de oprit zat van de snelweg. Ik had het gevoel iets vergeten te zijn. Toen ben ik meteen teruggereden en toen ik het vertelde aan degene achter de kassa zei ze dat ze niks in de gaten had. Ging toch over ¤70,-
Er geen erg in hebben dat iets op de buggy is blijven liggen? Yeah right

Zoiets check je altijd even na, doe ik iig wel
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven