Augustus 2012 deel 12!!

28-12-2012 21:23 1419 berichten
Ruim een jaar verder en nu …. tijd voor deel 12. (deel 3 alweer op de kinderpijler).

De eerste mini’s zijn al 5 maanden, hun eerste kerst (en alle kerststress) hebben ze gehad. Sommige mama’s zijn weer aan hun werk. Het dagelijkse leven begint te wennen. Maar uitgepraat raken we niet.

Wij praten over….. niet/wel slapende, krijsende, lachende, huilende, vrolijke, zieke/gezonde mini’s. Flessen melk, wel/nietwillende borsten, oranje wortelprut, rondvliegende boontjes. Gezondheidsperikelen, Wel/niet begrijpende mannen (waar we stiekem hartstikke dol op zijn), schoonloeders, ouders en wat verder ter tafel komt.

De dagelijkse soap van de augustus-2012 mama’s continues. Onze stille en soms niet-stille meelezers blijven onze volgen. Voor de “augustus-2013 mama’s-To-be” zijn we een inspiratiebron, wat een eer!

Mini’s en mama’s hebben elkaar een maand geleden real-life ontmoet, wat een topmiddag! Het divagedrag is overgenomen, maar echt het juiste hebben ze elkaar nog niet ingefluisterd, dus in februari gaan we voor de herhaling.

credits voor de inleiding gaan dit keer naar Myself!

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

Augustus 2012 deel 10!!

Augustus 2012 deel 11!!

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! nicole12332 jaar03-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz24 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
Maat, fijn dat je mbt Arbo nu weet waar je aan toe bent. Lijkt me wel heftig om te horen dat je bent afgekeurd. Ook al weet je het zelf, het zo horen is toch weer een andere stap. Weet je al wat je verder wilt nu? Toch een gastouder zoeken en misschien vrijwilligerswerk of zo? Of blijf je thuis en ga je wat doen als mini ouder is? Kan me voorstellen dat je ff down voelt nu

Mini gaat steeds heel laat slapen...Ws last van tanden. Als ze eenmaal slaapt (tussen 00:00 en 4:00) slaapt ze wel door tot 11 of 12u sochtends, dat dan weer wel...Ach ja, fases he...
urine 4 plus ery's en 1 plus eiwit. Niet goed dus naar zkh terug.

Wordt niertjes pellen ben ik bang voor.

Ik wil geen winterdip. Blehhhh.

Alles zit ff tegen auto keerring lek achter de distributieriem (die pas over 20000 km moest vervangen worden en nu dus gelijk gedaan wordt) stoptvingersindeorenlalalala. rekening 1000 euro.

apk viel gelukkig mee, kleine dingetjes en grote beurt.

stomme dorp waar ik woon, zo bekrompen. mensen van hier komen niet verder dan dorp. kom op get a life.

Dat geklets achter mijn rug, kan het ff allemaal niet meer trekken. Ons huis gaat dit jaar de verkoop in. al een lief huisje in f gepot. dichter bij schoonloeders, dat nou weer wel.

eigenlijk liefst naar R waar ik zaterdag was.

Mis mijn familie en schoonloeders en ik voel me alleen

Zo nu genoeg geklaagd.

Rammel beterschap. Inderdaad groot gezin is leuk, maar als de mega's en mini's ziek zijn is er niets aan.

Wel hilarisch daarnet. Zoon 10 komt om 13 uur thuis. Ik zeg wat kom jij doen. ehh ben op het ijs geduwd.

Nou nieuwere versie. dat kan niet zit een fietspad tussen en bosjes bij school.

ehhh

mam ik heb ijsje gepiept, maar doe het nooit meeeer.

Nat pak, droge kleren aan en hup weer naar school. vanmiddag thuisblijven en straf. Kan hij mooi zijn werkstuk afmaken.

( heb ik nou nooit gedaan )

Chryssa wel vanmiddag gewoon weer bellen. En ze heeft geen keelontsteking? ze moet echt drinken. Beterschap met je mini.

Toet en liz, hug voor de auto's.

Zeker niet fijn en zeker niet met deze koude.

Maatje hug voor jou. Het is niet leuk wat de arbo je zei. Maar het is echt voor jou op dit moment het beste.

bub dan heb je het gewoon nodig. Zou ik ook wel willen, gewoon lekker 1 dag niets....

Wanneer kan ik boeken. Uitslapen en 1 dag geen huishouden en kids. (hou van ze, maar ben ff toe aan rust)..

Allemaal liefs

Beppe
Pfoe Maat, da's nie niks meis!

Bub jouw mini houdt er ook een apart ritme op na!

Ladies de baan is binnen hoor!! Later meer op t sub!
JOEHOE KROOS van harte!!!
Bep hele grote voor jou! Het zit niet mee hoop dat je snel aan je nierklachten geholpen kan worden!

Wel fijn als jullie kunnen verhuizen! Hoop dat dat snel werkelijkheud word! Heb zelf tot mn 18e in een dorp gewoond en ben er bijna getraumatiseerd uit weg gegaan...

Kroos gefeliciteerd !! Mini heeft idd een apart ritme... Ach zolang ze nog zo'n stuk achter elkaar slaapt vind ik het niet een punt! En als ik nachtdienst heb gehad en geen oppas voor overdag is het wel fijn dat ze laat wakker word!

Grrr ik wil naar buiten met mini maar moet op de pakketbezorger wachten...Die komt nogal wat bezorgen en dat heb ik liever niet bij de buren staan...
Beppe dikke voor jou! Wat een gezeur zeg, zo'n klein dorp. Lekker weg daar! Da's iets om naar uit te kijken. Sterkte met je klachten, hopelijk ben je er snel vanaf!
Meisje heeft inmiddels een halve fles achter haar kiezen. Dat is in ieder geval iets. Ze is wel ontzettend onrustig en huilerig. Keelontsteking heeft ze niet, daar heeft de huisarts vanmorgen naar gekeken.

@kroos: Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

@beppe: Klinkt inderdaad niet zo gezellig in jullie dorp. Dan kun je daar beter weg zijn? Waarom wordt er over jullie gekletst dan?

@Maat: heftig van de afkeuring, maar aan de andere kant is er nu wel eindelijk een besluit gevallen, toch? Misschien dat dat ergens ook een soort van rust geeft?

@toet: Vervelend van de auto. Kun je niet gebruiken, midden in een verhuizing.

@liz: Jij dus ook al auto-problemen. Wat een vervelend gedoe.

@bub: Ik zou dat huishouden maar gewoon even laten. Beetje opladen lijkt me belangrijker en fijn dat je mini dan ook uitslaapt!
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Chrys sorry dat ik nog niet reageerde op het verhaal van je meisje, ik zat in de metro te forummen op mn slimme foon en ik miste een paar berichten. Wat vervelend dat jullie niet weten wat er aan de hand is met haar. Een halve fles is wel iets, maar niet wat het moet zijn. Sterkte hoor!
@ chrys: ga je vanmiddag weer de ha bellen? Heeft het niet te maken met reflux (geen verstand van hoor) ?

Hoop dat ze snel opknapt!

@ rammel: hoe is het nu met jou?
Mini is hier de laatste week weer ontzettend aan het spugen..Het was net minder geworden maar door die tandenellende begint het nu weer...
chryssa ivm met zoon 10 die met een grote gebruiksaanwijzing en het feit dat wij beiden hier niet vandaan komen. Het bekende verhaal, waar doen ze het van. vakanties etc. ( wij gewoon lekker leven en we zijn recht voor zijn raap. tja daar kom ik dan ook vandaan en niet achter de ellebogen en stiekem hier)

Jaren geprobeerd mijzelf anders voor te doen om er tussen te passen. Maar niet gelukt.

Hopelijk zet het drinken nu door bij je mini.

bub jij ook al een spugende mini, hug voor jou.
Haha mini kan nu kruipen! Ze gaat achteruit en zit constant met dr benen klem
Zo, die is snel, bub!
Kroos, heb het sub gelezen. Gefeliciteerd!!!

Oh bub dat klinkt ook niet fijn, die nachten van je. Wat een snelle mini, whoop whoop, eerste kruiper van het forum!

Chryssa

Wat een ellende, maar als er niets in gaat, gaat er echt niets in. Ik hoop dat het snel over is!

Maatje, fijn maar ook ruk. Dat je bent afgekeurd. Wat houdt dat nu precies in. Je baan kun je dus nooit meer terug krijgen?

Beppe, ja het was de accu.

Ons pap was zo lief om vandaag naar mij thuis te rijden en de accu te vervangen. Dus hij is weer up en running en de schade was 80 euri. Valt mee dus! En het heeft me verder geen tijd gekost!

Zivaa, Anne, rijst? Alles goed?
geweldig bub!
Morning,

Gezien het feit dat ik om 05.15 uur al beneden zat, begrijpen jullie vast wel dat de nacht wederom ruk was. Meisje om 02.00 en om 04.00 uur wakker en vanaf 04.00 uur bleef ze spoken. Zo meteen de huisarts maar weer bellen. De laatste drie luiers die ik gisteren verschoond heb waren zo goed als droog, dus dat is natuurlijk niet goed.
Chryss, , hopelik is er snel een oplossing. Geef je aan dat dit zo niet meer gaat. Je bent er zelf ook nog he! Een mama die er aan onder door gaat hebben ze ook niets aan!
Ooh Chrys sterkte meid! Beterschap voor mini, hoop dat je huisarts vandaag actie onderneemt. Wel op aandringen hoor, morgen is het weekend en dan doen artsen alleen nog maar moeilijker als er wat is!

Liz wat handig dat jouw vader dat kan! Hoe is het nu met hem?

Mini sliep gisteren om 21:45 en slaapt nu nog! Ze kan het dus nog wel

Ik blijf ook nog even liggen. Tot straks!
Chryssa: Heel veel sterkte met je meid!!! hoop dat ze snel gaat drinken en dat de HA je kan helpen!!

Rammel, beterschap voor jullie allemaal!!!

Ik ben hier ook al 2 weken aan het kwakkelen!!!

Mini heeft sinds gisteren ineens een soort uitslag op zijn hoofd en krabt er ook aan.. Ga zo even de HA bellen of hij iets heeft tegen de jeuk, want hij krabt het helemaal open.... Zo zielig, eerst tandje doorgekomen en nu dit weer... Het houdt niet op!!!

Bub, leuk he dat achteruit kruipen.... Ik kan hier niets meer laten slingeren... Zat van de week op de bank met mijn laptop en ineens had mini (die ik heel ergens anders had neergelegd op het speelkleed) mijn laptopsnoer in zijn mond... Zat erbij, dus kon het er direct uithalen, maar dat was wel een goede les direct
Maat, een hele dikke knuffel voor jou. T is niet fijn om zo weer met jezelf te worden geconfronteerd. Let je wel goed op jezelf?

Beppe, ook voor jou een hele dikke knuffel. Niet fijn he, tobben met je gezondheid. En echt niks aantrekken van geklets achter je rug om!

Kroos, super nieuwe baan in de pocket!!!!!

Bub, wow mini kruipt al. Geweldig zeg. Leuk weer

een stap in de ontwikkeling.

Ik had gistermiddag oppas geregeld, de buurvrouw. Voor mijn gevoel de hele dag erop aan gepast, wanneer eten, wanneer slapen. Sta ik bij mn afspraak voor de deur, ben ik een dag te vroeg!!! Voelde zo klote. Alle moeite voor niks en vandaag heb ik geen oppas. Dus afspraak gaat niet door
Martje dat is balen en nu?
Vandaag maar ff bellen of de afspraak naar s avonds kan, denk ik
Ik hoop het voor je.

Wij van het weekeinde lekker naar F schaatsen JOEPIE
Goedemorgen!

Chryssa, ik hoop dat er snel een oplossing komt voor je meisje! Ik neem aan dat je man inmiddels ook begrijpt waarom je er gefrustreerd over bent, ze moet natuurlijk niet uitdrogen. Aan jou ligt het in ieder geval niet, je doet ontzettend je best!

Ook een voor Rammel en Beppe!

Kroos, gefeliciteerd met je nieuwe baan. Klinkt leuk! Succes met het afronden van het gedoe met je oude baan, nog even en dan heb je dat lekker achter je gelaten!

Toet en Zivaa: succes met het verbouwen!

Maat: ik kan me voorstellen dat het wel even hard aankomt, zo'n uitkomst van het gesprek. Het is misschien wat je wilde, maar uiteindelijk natuurlijk niet wat je wilt, want het is fijner om gezond te zijn! Is er iets van een vooruitzicht dat je ooit wel weer zal kunnen werken of ander werk zou kunnen doen, achter een bureau ipv staan ofzo? Of is dat een fase die nog heel ver weg is en waar je nu nog niet mee bezig bent?

Liz, fijn dat de auto gemaakt is, lieve ouders heb je!

Hier alweer een ziekige mini, hoewel ik niet mag klagen als ik het vergelijk met Chrys en Rammel. Minico is verkouden en is erg aan het hoesten. En regelmatig hoest hij zodanig dat z'n hele fles er weer uitkomt. Gisteren heb ik hem eerder op moeten halen van het KDV omdat hij gespuugd had en ze hem niet lekker in z'n vel vonden zitten (hoewel hij thuis weer helemaal vrolijk en actief was, dus heel erg was het ook niet). Vanochtend heeft hij ook weer alles ondergespuugd. We dachten slim te zijn door de paar onderleggers uit het kraampakket die nog over waren op de bank en in de box te leggen, maar het grootste deel kwam helaas ernaast terecht...

Kruipen?! Ik dacht dat ze dat pas rond een maand of 8, 9 gingen doen, dan lopen ze wel voor zeg! Hier kunnen we in ieder geval nog met een gerust hart alles laten slingeren, want Minico rolt nog niet eens.
Nico wat sneu zeg dat mini zo spuugt van het hoesten! Hopelijk knapt ie snel op!

Beppe have fun in F !!

Maat hoe is het nu?

Martje wat balen van die afspraak! Niet fijn zulke dingen hopelijk dat het vanavond lukt! Heb jij inmiddels al vooruitzichten op medisch gebied?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven