Ergernissen op fora

17-01-2013 20:37 460 berichten
Alle reacties Link kopieren
De topictitel klinkt wellicht wat zwaar, maar eigenlijk is het een luchtig topic

Ik vraag me af aan welke uitspraken op het forum jullie je nu het meest storen. Dat mag het Viva-forum zijn, maar natuurlijk ook andere fora die je bezoekt.

Het is niet de bedoeling om andere users belachelijk te maken, dus het noemen van nicknames of het verwijzen naar andere users liever achterwege laten ( het moet wel leuk blijven )

Ik trap vast af.

Op het Viva-forum erger ik me aan de volgende uitspraken.

* Tweede leg.

Een (in mijn ogen) zeer respectloze benoeming voor een kind /kinderen die je krijgt bij een andere partner na een scheiding / uit elkaar gaan. We hebben het niet over kippen, maar over mènsen. Ik kan me hier vreselijk aan ergeren.

* Vrouw.

Users die elkaar aanspreken met 'vrouw' (voorbeeld: Nee, zo werkt dat niet vrouw'). Zo vreemd vind ik dat, iemand bij zijn of haar geslacht aanspreken.

* Troll!

Er zijn altijd weer users die direct "troll!" roepen zodra een verhaal (al dan niet in hun ogen) ongeloofwaardig overkomt. Heel irritant.

Zo, en nu jullie!
quote:barones schreef op 17 januari 2013 @ 21:10:

De term "aluhoedje". Ik krijg meteen de bulten in mijn nek als ik het lees.Inderdaad, ja.
De vraag: "En jij bent??"

Die is wel een kotssmiley waard op een openbaar forum.
Wanneer iemand in een klaagtopic over vriend/man/vriendin/vrouw "die" zegt ipv "hij" of " zij".

Zoals: "Ik heb de hele middag in de keuken mijn best staan op het eten, en nu lust die dat niet."
Weghalen van de OP! Ergernis nr.1 wat mij betreft.
Huts!
Hun komen morgen terug.

Niet zij maar hun
Als mensen schrijven; ik en mijn zus, ik en mijn moeder, ik en ......

Het is, mijn zus en ik, mijn moeder en ik, .... en ik.

Hoor het ook vaak in het dagelijkse leven. Tenenkrommend.
Vind taalfouten op zich ook niet erg prettig, maar de mensen die het nodig vinden er meteen iets van te zeggen terwijl een TO een serieus probleem aankaart (anders dan 'heb hij me nu zwanger gemaakt?') vind ik eigenlijk net zo irritant

Enne, wat is een aluhoedje? (sorry, vast heel stomme vraag) :-)
'Waarom heb je in hemelsnaam een kind gekregen van deze vent?'

Euh ja, daar is het nu een beetje laat voor he? Niet erg constructieve reacties zijn dat.
Wat ik echt irritant vind zijn TO's die een heel vage/lange/onleesbare OP plaatsen waarbij je vervolgens zelf maar moet uitvissen wat de vraag is. En dan zijn ze ook nog beledigd als je het niet snapt of om verheldering vraagt.

Ook: mensen die een vraag stellen en vervolgens boos worden als ze geen gelijk krijgen.

Maar met stip op één: TO's die een heel verhaal; neerplempen en vervolgens spoorloos verdwijnen.
quote:Penelopeia schreef op 17 januari 2013 @ 21:04:

[...]

"Ik heb 10 kinderen, spreek 12 talen, heb twee fulltime banen, ga vier keer in de week sporten en eet elke dag ultra-mega-super-gezond!"

Die types. Heel vervelend inderdaad :PEn in deze lijn nog maar even verder: Eigenlijk iedereen die beweert alles op orde te hebben en doet voorkomen alsof het abnormaal is als je het op een punt niet in orde hebt. Mijn tolerantiegrens wat dit betreft ligt vrij laag geloof ik.
Dat durfde ik niet te vragen Hupseflups. Wat dapper en bedankt he
Oh! En hoog bovenaan mijn lijstje van irritaties: als mensen een medisch verhaal op het forum zetten, inclusief (vaak goede) adviezen van de huisarts, het standaard advies van het forum 'laat je doorverwijzen'. Waarbij er alweer vanuit gegaan wordt dat de huisarts blijkbaar helemaal niets kan oplossen ofzo?
quote:kwallenbal schreef op 17 januari 2013 @ 21:21:

Dat durfde ik niet te vragen Hupseflups. Wat dapper en bedankt he

Misschien val ik nu ook onder de irritante vragen?

Zal eens aan mijn vocabulaire gaan werken
Aluhoedje
Maar eigenlijk vind ik dit gewoon een hartstikke leuk forum. Ook als je als nieuweling vraagt naar een goede kapper in Breda krijg je altijd en serieus antwoord. Dat hoef je op Fok echt niet te proberen.
quote:tristan19 schreef op 17 januari 2013 @ 21:25:

Maar eigenlijk vind ik dit gewoon een hartstikke leuk forum. Ook als je als nieuweling vraagt naar een goede kapper in Breda krijg je altijd en serieus antwoord. Dat hoef je op Fok echt niet te proberen.? tuurlijk wel er zijn genoeg serieuze fokkers hoor.
Het meest vervelende vind ik TO's die nooit meer reageren, met name als mensen echt uitgebreid advies e.d. hebben gegeven. Aan de andere kant is het net zo irritant dat er tegen nieuwkomers enorm moraalridderig gedaan wordt terwijl oudere forummers weer niets fout kunnen doen.

Zaken als "wondertjes" en "me vriend" gruw ik ook van, maar 'tweede leg' vind ik dan weer een normaal begrip. Kan me voorstellen dat het enigszins denigrerend overkomt, maar ik vind het in zeker 90% van de gevallen dan ook egoïstisch om aan een tweede leg te beginnen, dus wat mij betreft is het logisch dat het een negatieve bijklank heeft.
quote:Caro_22 schreef op 17 januari 2013 @ 21:25:

Aluhoedje

Mijn dank is groot!

Ik ga er maar meteen een aanschaffen. Nooit geweten dat ik mezelf aan dit soort gevaar bloot stelde.
Overdreven gebruik van ??????? en !!!!!!!

Maar ook ........................

Mensen die veelvuldig " zucht" gebruiken in 1 post.

Of hun CAPSLOCK continu aan laten staan.

Irritant vind ik dat..
ik erger me zelden; hier niet in ieder geval.
it's a big club and you ain't in it
Thanx Caro, scheelt me typewerk!
Hier waakt de enige echte Barones
quote:-no-nick- schreef op 17 januari 2013 @ 21:27:

[...]

? tuurlijk wel er zijn genoeg serieuze fokkers hoor.Ik heb het geprobeerd maar kreeg er geen zinnig woord uit
Een heel epistel over wat er allemaal niet klopt aan "meneer"

Gaat vreemd

Lieft

Steelt

Gebruikt drugs

Is alcoholist

Losse handjes

Maar ik ga niet bij hem weg want ik hou zo van hem!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:hupseflups schreef op 17 januari 2013 @ 21:28:

[...]

Mijn dank is groot!

Ik ga er maar meteen een aanschaffen. Nooit geweten dat ik mezelf aan dit soort gevaar bloot stelde. En het is ook nog eens heel stijlvol
Wat mij enorm irriteert zijn de mensen die meteen over zichzelf beginnen en over wat zij meegemaakt hebben als reactie op een probleem van TO. En dan niet met een advies erin, maar gewoon om hun eigen verhaal kwijt te kunnen.

Sowieso het steeds alleen vanuit en over zichzelf reageren irriteert mij, het niet luisteren naar anderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven