Gezondheid alle pijlers

Bietensap

17-01-2013 20:25 237 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanmorgen bietensap gekocht. Is de schuld van het forum, want iemand had geschreven dat het wonderen had gedaan voor haar huid, en toen ik googlede zag ik dit.

Ik heb een lastige huid en de laatste tijd wordt het weer erger onder invloed van hormonen. Volgens mij heb ik iets nodig wat zuivert, en dat wordt dus elke dag een glaasje bietensap.

Is er nog iemand die ooit dit briljante idee had en er iets over wil vertellen? Of beter nog: wie doet er mee?
Sapcentrifuge gebruik ik. Dacht eigenlijk dat ik hem heel weinig zou gebruiken maar ik ben helemaal verslaafd geraakt aan mijn eigen brouwsels. Gezonde toevoeging op spa rood wat mijn neusgaten wel eens uit komt.
quote:Frizzy schreef op 17 januari 2013 @ 21:22:

Je kunt zulke samenstellingen toch ook wel goedkoper vinden?

Ja kom je updaten?Jawel en heb meerder geprobeerd, maar tot de conclusie gekomen dat dit voor mij echt de beste is. Zelfs dei van Solgar kon mij niet bekoren.
quote:Frizzy schreef op 17 januari 2013 @ 21:13:

[...]

Neeeeee je begrijpt me niet! Daardoor is de acne niet terug gekomen. Die is terug gekomen door een hormoonschommeling (denk ik), en vorige keer heb ik die onder controle gekregen door behandeling bij een acne instituut (onder andere ook een ontgifting).

Haha oeps, sorry Frizzy!

Inderdaad, ik las even verkeerd, of sloeg het verkeerd op denk ik...

Maar goed, onder invloed van hormonen dus.

Ik had ook erg last van acne, en slikte hiervoor in het verleden de diane pil.

Hielp eigenlijk maar half. Tegen acne dan

Ik gebruik nu sinds kort tetracycline tegen de acne en dat helpt mij heel goed! Heb jij ooit een ab tegen acne gehad?

Want ik ben ook al sinds mijn 13e ofzo aan het smeren en doen geweest, en nu blijkt t gewoon n bacterie te zijn??
quote:Frizzy schreef op 17 januari 2013 @ 21:24:

Vitamine C erbij? Hmmm dat slik in niet. Het zit wel in mijn multi volgens mij maar die slik in niet dagelijks.

Dus dan zou ik dat moeten kopen.

Dat staat in de tekst van de link die je in je opening hebt geplaatst .

Oke updates volgen, morgen eerst zo'n fles en overmorgen eerste glas. Kan pas 's middags naar super, vandaar. Ben benieuwd.
Maar zijn die HNS pilletjes niet gewone vitamine B pillen dan?
Waterplant ik ben bang dat een sapcentrifuge na enige tijd geheel werkeloos naast de blender komt te staan.

Pom ik ga denk ik eerst even het bietensap proberen. Ik heb namelijk echt het idee dat ik reiniging nodig heb.
quote:lepeloetje schreef op 17 januari 2013 @ 21:27:

Maar zijn die HNS pilletjes niet gewone vitamine B pillen dan?Nee is een multivitamine met mineralen en vitaminen
quote:jannaj123 schreef op 17 januari 2013 @ 21:26:

[...]

Haha oeps, sorry Frizzy!

Inderdaad, ik las even verkeerd, of sloeg het verkeerd op denk ik...

Maar goed, onder invloed van hormonen dus.

Ik had ook erg last van acne, en slikte hiervoor in het verleden de diane pil.

Hielp eigenlijk maar half. Tegen acne dan

Ik gebruik nu sinds kort tetracycline tegen de acne en dat helpt mij heel goed! Heb jij ooit een ab tegen acne gehad?

Want ik ben ook al sinds mijn 13e ofzo aan het smeren en doen geweest, en nu blijkt t gewoon n bacterie te zijn??Geen enkel smeerseltje en geen enkele AB-kuur heeft geholpen bij mij. En ik wil al helemaal geen heftige middelen gebruiken die mijn lijf verder ontregelen.
quote:Pompiedoe schreef op 17 januari 2013 @ 21:27:

[...]

Dat staat in de tekst van de link die je in je opening hebt geplaatst .

Oke updates volgen, morgen eerst zo'n fles en overmorgen eerste glas. Kan pas 's middags naar super, vandaar. Ben benieuwd.

Maar omdat de mijne nitraatarm is hoeft dat dus niet.

Het is minder vies dan ik dacht. Er kwam later wel een bietjesboer naar boven.
En hoe cliché ook, maar heel puur en zuiver eten en drinken. ( dus vooral vers en zonder pakjes en zakjes en geen frisdrank) helpt ook het snelst om je lijf weer schoon te krijgen.

En wat ik zelf soms ook slik na bv de feestdagen zijn Schüsler zoutjes.

http://mens-en-gezondheid ... beauty-en-gezondheid.html
Ja dat Schusler gebeuren begin ik niet meer aan, heb er nooit baat bij gehad.

Verder gebruik ik nooit pakjes en zakjes (vind ik niet lekker) en drink ik alleen thee, koffie, melk en roosvicee.
Daar geef ik je gelijk in.

Het is idd niet gezond.

Bietensap daarintegen wel, ook als je acne er niet van weggaat

Ik hoop dat het je helpt!

Zit er ook al een tijdje aan te denken om te proberen.

Ook net als hierboven, zat van alle spa rood haha!
Haha , jammer dat het niet voor je werkt,grappig dat je het wel kent! Ze zijn ranzig, maar voor mij werkt het om al die suikerkriebels uit mijn lijf te krijgen.

Succes met de eerste slokken bietensap!

Ik moet zeggen, ik twijfelde over het aanschaffen van een juicer.. maar na dit topic moet ik mijn vriend maar eens lief aankijken of ik nóg meer ruimte in de keuken mag innemen.... *grijns*
Ach eigenlijk klaag ik niet echt over mijn acne hoor, het wás echt rampzalig en nu heb ik gewoon steeds wat ontstekinkjes. Maar ik wil er wel iets aan doen.
quote:musicofilia schreef op 17 januari 2013 @ 21:37:

Haha , jammer dat het niet voor je werkt,grappig dat je het wel kent! Ze zijn ranzig, maar voor mij werkt het om al die suikerkriebels uit mijn lijf te krijgen.

Succes met de eerste slokken bietensap!

Ik moet zeggen, ik twijfelde over het aanschaffen van een juicer.. maar na dit topic moet ik mijn vriend maar eens lief aankijken of ik nóg meer ruimte in de keuken mag innemen.... *grijns*

Oh ik heb tijdens de feestdagen amper iets gegeten, dat scheelt dan weer.

En joh, vies is het niet. Kijken of mijn nuchtere maag dat morgen ook vindt.
Ja die hielpen bij mij ook niet. Was overigens voor ene totaal ander probleem en achteraf denk ik dat ik enorm voor de gek ben gehouden. De dame die het mij gaf heeft zich volgens mij kapot gelachen om mijn probleem en haar behandeling quote:musicofilia schreef op 17 januari 2013 @ 21:32:

En hoe cliché ook, maar heel puur en zuiver eten en drinken. ( dus vooral vers en zonder pakjes en zakjes en geen frisdrank) helpt ook het snelst om je lijf weer schoon te krijgen.

En wat ik zelf soms ook slik na bv de feestdagen zijn Schüsler zoutjes.

http://mens-en-gezondheid ... beauty-en-gezondheid.html
He verdorie! Kom niet aan mijn zoutjes hoor .
Ze werden mij aangeraden door een homeopaat/acupuncturist. Maar na 2 maanden geen resultaat en ik moest van hem volhouden. Terwijl ondertussen mijn hele gezicht ontstoken raakte.
Misschien ga ik het ook eens proberen. In mijn puberteit 4 verdwaalde puistjes gehad, maar de pil ruïneert mijn gezicht helemaal
Wacht maar tot je stopt, dan is het hek helemaal van de dam.
Ik was niet van plan om te stoppen tot de overgang
rauwe bietensap schijnt idd heel gezond te zijn en heel goed voor je huid etc. Maar sommige mensen kunnen er erg heftig op reageren dus begin heel voorzichtig, google even op beet juice side effects (op Engels-Amerikaanse sites is er heel veel info over). Ene Robert von Sarbacher heeft een zgn. "mini beet protocol" geschreven over hoe je moet opbouwen. En voor mensen met nierproblemen schijnt het niet goed te zijn.

http://www.everynutrient.com/beet-juice ... fects.html
quote:laure schreef op 17 januari 2013 @ 21:55:

rauwe bietensap schijnt idd heel gezond te zijn en heel goed voor je huid etc. Maar sommige mensen kunnen er erg heftig op reageren dus begin heel voorzichtig, google even op beet juice side effects (op Engels-Amerikaanse sites is er heel veel info over). Ene Robert von Sarbacher heeft een zgn. "mini beet protocol" geschreven over hoe je moet opbouwen. En voor mensen met nierproblemen schijnt het niet goed te zijn.

http://www.everynutrient.com/beet-juice ... cts.htmlOh. Daar staat ook dat je nooit alleen bietensap mag drinken, je moet het combineren. Maar op andere sites staat dat weer niet...
Geen doorkomen aan, dat protocol.
He, da's toevallig, ik ben sinds deze week ook begonnen met het drinken van bietensap.

Ben ook wel benieuwd of het me wat goeds brengt.

Voor de doe 't zelf persers: gebruiken jullie dan gekookte bieten of rauwe bieten om te persen. Ik heb een sapcentrifuge dus overweeg om het zelf maar te gaan maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven