Ergernissen op fora

17-01-2013 20:37 460 berichten
Alle reacties Link kopieren
De topictitel klinkt wellicht wat zwaar, maar eigenlijk is het een luchtig topic

Ik vraag me af aan welke uitspraken op het forum jullie je nu het meest storen. Dat mag het Viva-forum zijn, maar natuurlijk ook andere fora die je bezoekt.

Het is niet de bedoeling om andere users belachelijk te maken, dus het noemen van nicknames of het verwijzen naar andere users liever achterwege laten ( het moet wel leuk blijven )

Ik trap vast af.

Op het Viva-forum erger ik me aan de volgende uitspraken.

* Tweede leg.

Een (in mijn ogen) zeer respectloze benoeming voor een kind /kinderen die je krijgt bij een andere partner na een scheiding / uit elkaar gaan. We hebben het niet over kippen, maar over mènsen. Ik kan me hier vreselijk aan ergeren.

* Vrouw.

Users die elkaar aanspreken met 'vrouw' (voorbeeld: Nee, zo werkt dat niet vrouw'). Zo vreemd vind ik dat, iemand bij zijn of haar geslacht aanspreken.

* Troll!

Er zijn altijd weer users die direct "troll!" roepen zodra een verhaal (al dan niet in hun ogen) ongeloofwaardig overkomt. Heel irritant.

Zo, en nu jullie!
quote:Kalliope schreef op 18 januari 2013 @ 09:41:

[...]

Indd, vooral als het topic echt al 40 pagina's heeft ofzo. "Ik weet niet of dit al gezegd is, maar..." Uhh ja, dat is al gezegd. Ja, op pagina één meestal al. Of de eerste reactie was pakweg hetzelfde qua inhoud.
quote:Eleonora schreef op 18 januari 2013 @ 09:43:

[...]

Ik vind dat ook nog steeds ontzettend irritant. En dat van die beste bedoelingen, daar geloof ik in veel gevallen helemaal niks van. Gewoon even roeptoeteren wat je mening is, meer is het niet. Het kan veel mensen geen ruk schelen hoor, dat er een mens achter die andere computer zit. Als de mening maar geventileerd is. Het liefst zo lekker duidelijk, bot en hard mogelijk.Eens. Heel irritant en ongevoelig. Helaas is het dan ook nog zo dat zo´n forummer soms wordt bijgestaan door anderen waarna iemand zich nog ellendiger gaat voelen. Omdat het zo leuk is om in een topic samen over iemands rug grappig te zijn.
"Het is een forum, ik mag reageren zoals ik wil".
Liever elitair dan een pauper!
@ Eleonora: nee ik bedoel: 'De/mijn baby eet niet' als topictitel. Dan denk ik: waarom niet gewoon 'mijn dochter/zoon eet niet'. En ik snap wel dat dat is omdat 'de baby' aangeeft dat het waarschijnlijk niet om een anorectische puber gaat, maar ik vind het zo raar klinken. Alsof je het over een pop hebt, ipv over je kind.

'De baby/mijn baby (of dreumes of peuter for that matter) gooit speelgoed naar mijn hoofd.' Nee 'Pietje, mijn zoon gooit speelgoed naar mijn hoofd.'

Misschien komt mijn ergernis voort uit het feit dat ik een stel ken met een dochter en dat ze steevast tegen elkaar zeggen: 'leg jij de baby erin?' 'Geef jij de baby de fles?' 'Wil jij de baby verschonen?'

Dan denk ik: HALLOOOOOO jullie dochter heet X. 't Is geen Babyborn ofzo!

En misschien ligt het ook aan het feit dat ik 'baby' alleen gebruik als synoniem voor 'schatje'. Nooit voor een kind. Tenzij het kind een schatje is natuurlijk.

Maar ja, het is ook mijn ergernis. Ik kan me weer niet ergeren aan manlief, of mannetje en zelfs niet aan tweede leg.
Weggehaalde Openingsposten

In de OP al aangeven dat men sommige reacties niet wil. Je mag reageren maar alleen als het in mijn straatje past. Zo niet dan ben je niet welkom in dit topic. Alsof de TO dat uitmaakt op een forum.

Beginnen met de zin ' ik zal het kort houden' , en dan 10 alinea's aan tekst plaatsen waarvan meer dan tweederde (en soms nog veel meer) totaal overbodige informatie is. Oftewel, mensen die hoofd en bijzaken niet van elkaar kunnen scheiden. Ze doen dat omdat ze denken dat hoe meer informatie er is, hoe begrijpelijker het wordt, maar het tegenovergestelde wordt dan bereikt en niemand kan er meer een touw aan vastknopen. Helemaal erg zijn dan bovenstaande epistels over personen die dan tot een letter zijn afgekort. Y, X, Z, B, A en D kwamen laatst voor in een OP. Ik zag door de bomen het bos niet meer en moest het eerst gaan 'uittekenen' op papier voor ik de draad weer had.

Topictitels als 'HELP'. Hoe moeilijk is het nu om een titel te verzinnen waar de kern van je probleem/vraag/onderwerp in staat?
Mensen die meteen "bel de HAP!!" roepen.

Eerst vind ik HAP echt een vreselijke afkorting. En als iedereen te pas en te onpas de huisartsenpost zou bellen, is er voor spoed geen plaats meer en wordt de ziektekostenverzekering straks nog hoger!

Gezond verstand zit er niet meer bij geloof ik dan...
quote:Kalliope schreef op 18 januari 2013 @ 09:50:

"Het is een forum, ik mag reageren zoals ik wil".Oh ja. Van die mensen die vrijheid van meningsuiting verwarren met het ongecensureerd in het rond roepen van de grootst mogelijke stupiditeiten, liefst zo grof mogelijk. En dan vooral niet in dialoog gaan maar gewoon als een kapotte grammofoonplaat die 'mening' blijven verkondigen, met minimale variaties in vocabulaire. Echte meesters in dit forumgedrag zien ook in iedere OP wel mogelijkheden om het onderwerp om te buigen naar hun stokpaardje.

Vraagt nu nog iemand zich af waarom ik nooit op Actueel kom ?
Of TO heeft een probleem en wil advies.

Dan reageert een relnicht neerbuigend..

En iedereen die nog iets zegt in het topic word afgebrand door de relnicht..

Gefrustreerde types
Vloeken op het forum. Constant de naam van de Heer misbruiken.

En dan een keer kanker schrijven, als in kankergrap, kankerwinkel, kankertrein, kankersneeuw. Nou dan is het forum te klein.

Dus twee dingen eigenlijk waar ik mij mateloos aan erger.
quote:kabouterpuntmuts schreef op 18 januari 2013 @ 09:57:

@ Eleonora: nee ik bedoel: 'De/mijn baby eet niet' als topictitel. Dan denk ik: waarom niet gewoon 'mijn dochter/zoon eet niet'. En ik snap wel dat dat is omdat 'de baby' aangeeft dat het waarschijnlijk niet om een anorectische puber gaat, maar ik vind het zo raar klinken. Alsof je het over een pop hebt, ipv over je kind.

'De baby/mijn baby (of dreumes of peuter for that matter) gooit speelgoed naar mijn hoofd.' Nee 'Pietje, mijn zoon gooit speelgoed naar mijn hoofd.'

Misschien komt mijn ergernis voort uit het feit dat ik een stel ken met een dochter en dat ze steevast tegen elkaar zeggen: 'leg jij de baby erin?' 'Geef jij de baby de fles?' 'Wil jij de baby verschonen?'

Dan denk ik: HALLOOOOOO jullie dochter heet X. 't Is geen Babyborn ofzo!

En misschien ligt het ook aan het feit dat ik 'baby' alleen gebruik als synoniem voor 'schatje'. Nooit voor een kind. Tenzij het kind een schatje is natuurlijk.

Maar ja, het is ook mijn ergernis. Ik kan me weer niet ergeren aan manlief, of mannetje en zelfs niet aan tweede leg.

Hahahaha!

Ok, ik snap je.

Kom mij maar even slaan Kabouter, ik noem mijn dochter van negen voor de lol nog wel eens 'de baby'.....
Topics over marokkanen.
Mensen die zeggen 'ik kwam hier eerst onder een andere nick' . Nee, ik erger me daar niet aan, maar ik snap het niet. Ik neem dan aan dat je een andere nick hebt om een reden. En dat het juist niet de bedoeling is dat je kenbaar maakt dat je eerst onder een andere nick zat? Andes had je je oude nick wel gehouden.
quote:Eleonora schreef op 18 januari 2013 @ 10:13:

[...]

ik noem mijn dochter van negen voor de lol nog wel eens 'de baby'.....Haha, dat doe ik met die van mij (8 en 11) ook .
quote:malika88 schreef op 18 januari 2013 @ 10:13:

Topics over marokkanen.Ik erger mij meer aan Marokkanen zelf.
Mensen die je gaan loepen als je een topic opent en dan op basis van je vorige topics dingen roepen als makeup plamuur lagen, waar je gewoon niks mee kan.
quote:willem1959 schreef op 18 januari 2013 @ 10:15:

[...]

Ik erger mij meer aan Marokkanen zelf.Ik aan de Nederlanders...
quote:Lady-Voldemort schreef op 18 januari 2013 @ 10:07:

[...]

Vraagt nu nog iemand zich af waarom ik nooit op Actueel kom ?Bepaalde onderwerpen op actueel mijd ik om dezelfde reden. En als een topic richting het 'ik heb meer gelijk dan dat jij gelijk hebt en andersom' dan haak ik af. Soms lijkt het wel een markt met twee concurrerende viskramen. En dat diegene die het allerhardst schreeuwt gelijk moet krijgen oid.
quote:malika88 schreef op 18 januari 2013 @ 10:16:

[...]

Ik aan de Nederlanders...Ontloop ze dan.
Ook hiervan schiet ik niet in de ergermodus (doe ik niet zo snel), maar eerder deze week schreef een vrouw over haar 'zoontje'. De vent was 13. De meeste 13 jarige knullen torenen al boven mij uit en zijn druk bezig met baarden in keel, haren op plekken waar ze eerst niet zaten en vooral uit de kluiten groeien. Een 13-jarige knul nog een 'zoontje' noemen kan echt niet.
quote:verliefdopiemand schreef op 18 januari 2013 @ 10:15:

Mensen die je gaan loepen als je een topic opent en dan op basis van je vorige topics dingen roepen als makeup plamuur lagen, waar je gewoon niks mee kan.

Nou ja VOI, dat was ook wel een opzienbarend topic van jou, ik hoefde niet eens te loepen om te weten waar je het over had .

Maar ik ben het met je eens dat het erg kinderachtig is om elke keer weer te refereren aan iemands ouwe topics, helemaal als ze niks met het onderwerp te maken hebben.
quote:camomille schreef op 18 januari 2013 @ 10:16:

[...]

Bepaalde onderwerpen op actueel mijd ik om dezelfde reden. En als een topic richting het 'ik heb meer gelijk dan dat jij gelijk hebt en andersom' dan haak ik af. Soms lijkt het wel een markt met twee concurrerende viskramen. En dat diegene die het allerhardst schreeuwt gelijk moet krijgen oid.Helemaal mee eens. Voorheen kwam ik daarom al niet graag op actueel. Wel vind ik het de laatste tijd weer gemoedelijk worden daar. Iedereen misschien goede voornemens .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:malika88 schreef op 18 januari 2013 @ 10:16:

[...]

Ik aan de Nederlanders...Misschien moet je niet alle nederlanders over een kam scheren. Niet iedere marokkaan is immers fout omdat bepaalde medemarokkanen ongewenst gedrag vertonen?
quote:camomille schreef op 18 januari 2013 @ 10:17:

Ook hiervan schiet ik niet in de ergermodus (doe ik niet zo snel), maar eerder deze week schreef een vrouw over haar 'zoontje'.Ik vind die verkleinwoordjesmanie helemaal irritant. Op een ander forum waar ik wel eens schrijf loopt iemand rond die altijd spreekt over haar zoontje die met de andere kindjes in groepje drie zit waar ze werkjes doen in schriftjes. Verschrikkelijk. Ik reageer maar helemaal niet meer op haar schrijfsels, omdat het risico te groot is dat ik haar op groteske wijze voor aap zal zetten.
quote:Mylene_Valerie schreef op 18 januari 2013 @ 10:19:

[...]

Helemaal mee eens. Voorheen kwam ik daarom al niet graag op actueel. Wel vind ik het de laatste tijd weer gemoedelijk worden daar. Iedereen misschien goede voornemens .Wacht maar tot er weer verkiezingen komen .
quote:camomille schreef op 18 januari 2013 @ 10:23:

[...]

Wacht maar tot er weer verkiezingen komen .Daar heb je wel weer gelijk in .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven