Kleur muur foto

19-01-2013 15:26 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van mijn kinderen voor mijn verjaardag een mooie zwart wit foto op doek gekregen.

De muren van mijn huiskamer zijn nét niet wit hierdoor staat het niet heel mooi.

Nu dacht ik misschien is het mooi een gekleurd vlak te maken en daar op de foto te hangen.

Maar welke kleur?

Mijn inrichting is zwart (bankstel) donkerbruin/zwart( tv kast/dressoir) en gebroken wit ( muren en gordijnen)
rood is mooi met zwart-wit! Past ook wel mooi met donkerbruin en kan heel fris staan.
De foto in sepia laten afdrukken, dan past ie prima op 'n offwhite muur. Is net even iets minder bewerkelijk dan je muren gaan schilderen. Een gekleurd vlak lijkt me helemaal niets.
Heb ik ook aan gedacht , maar ben bang dat het op een gegeven moment enorm tegen gaat staan.

Het knalt wel heel erg met de rest van het ( bewust rustige kleur gebruik)

Heb ooit 2 paarse wanden gehad binnen een jaar was ik het zo zat.
Schilder een zilvergrijs vlak op de muur waar je de foto dan in hangt. Rustig en toch een mooi contrast.
Your luck's about to change, cher.
[quote]elninjoo schreef op 19 januari 2013 @ 15:33:

De foto in sepia laten afdrukken, dan past ie prima op 'n offwhite muur. Is net even iets minder bewerkelijk dan je muren gaan schilderen. Een gekleurd vlak lijkt me helemaal niets.[/quot

De foto is al op doek afgedrukt, vind het lullig voor mijn kinderen, ze zijn weken bezig geweest.
quote:LadyDarbanville schreef op 19 januari 2013 @ 15:36:

Schilder een zilvergrijs vlak op de muur waar je de foto dan in hangt. Rustig en toch een mooi contrast.

Maakt zilvergrijs de offwhite muur niet gelig?

Als achtergrond voor de foto is het wel heel mooi.
Het kost toch geen moeite 'm nog 'ns af te laten drukken? Ze hebben neem ik aan het digitale origineel dus is het 'n kwestie van nog 'ns af laten drukken. Dat kost echt geen weken. En ik zou het zeker begrijpen als ik iemand 'n foto geef die net niet bij de inrichting past. Zou het eerder stom vinden dat ik er zelf niet opgekomen was voor sepia te kiezen ipv zw/w in dit geval.
Nog een "nadeel" het is een steenstrip muur en dat met een kleur overschilderen ( als ik het visualiseer)lijkt me "rommelig" overkomen.

Gelukkig ben ik niet lastig....
Dan maak je een paneel, van plafond tot grond, van MDF. Dat schilder je in de juiste kleur (of je bespant 'm met mooie stof) en daar bevestig je de foto op.
Your luck's about to change, cher.
Om het op doek te laten drukken kostte natuurlijk wel wat.

We hebben het over kinderen he?

Zij hebben zit voor mij gedaan....de oudsten zijn 11 en 16 die hebben denk ik gekeken naar de zwarte bank ( witte???) muren.
Een mdf paneel! Veel minder moeite dan de muur schilderen.
Maar je hoeft je kinderen dat opnieuw afdrukken toch niet te laten betalen? Als je een blik verf moet kopen, rollers en kwasten ben je meer kwijt. En of het daar nu mooier van wordt???
Oh mosterd zie ik haha, ik zou alleen zelf geen paneel van plafond tot grond nemen maar een paneel dat net een aantal slagen groter is dan het doek.

Paneel uiteraard schilderen en als de kleur je dan toch niet bevalt dan is dat paneel zo overgeschilderd. Ik denk dat een vak maken met verf op een steenstripmuur moeilijk mooi strak wordt.
Geweldig idee EN (serieus als kind vond je het nieterg als je ouders je kado weg deden
Daar heb je een punt Elninjoo!

Ik ga nadenken over het mdf paneel, wil eigenlijk niks direct op mijn muren doen ( heb alles vorig jaar laten doen)

Nieuwe OP wordt dus , welke kleur wordt het paneel?
Groen
Kan van alles zijn als ik lees hoe je interieur is. Als je van kleur houdt dan een mooie kleur doen en anders zou ik donkergrijs doen.
quote:Lilith75 schreef op 19 januari 2013 @ 15:42:

Nog een "nadeel" het is een steenstrip muur en dat met een kleur overschilderen ( als ik het visualiseer)lijkt me "rommelig" overkomen.

Gelukkig ben ik niet lastig....Als het steenstrip is dan zou ik het antraciet verven, heeft een mooi effect.
Zwarte lijst om het doek heen.
Heel licht lente groen of lichtgrijs zou mijn voorkeur hebben. Waarbij ik denk dat het eerste het mooist is, zowel bij z/w van de foto als bij het offwhite van de andere muren.
Ik heb een muur lichtgeel geschilderd en vind dat heel mooi icm mijn zwart-wit foto's. De kleurenfoto's heb ik in een andere ruimte gehangen.

Mijn lichtgele (is echt LICHTgeel) licht mooi donkerder/feller op als de zon schijnt. Erg mooi en deze kleur heb ik verder nog bij niemand gezien.
Bedankt voor de tips en ideeën.

Een lijst vind ik ook een goeie!
Kun je 'm niet in laten lijsten? Of anders een dunne houten plaatje er achter die iets groter is. Kun je nog eens met kleur wisselen.
Je hebt lijsten die niet direct tegen het schilderij aan zitten, maar een ruimte van ca 1/2 tot 1 cm vrij ervan af hangen, dat is ook wel mooi. En dan inderdaad in zwart of zwart/bruin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven