"smulrecepten"

19-01-2013 18:53 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag heeft mijn man gekookt.

Hier volgt het recept.

De aardappels zijn geschild en voorgekookt en in plakjes gesneden.

De uien zijn gesneden.

Men gooie de uien in de koekepan en fruit deze aan. Daarna gaan de aardappels erbij.

Roer het geheel goed door tot de uien bijna zwart zijn. Ga daarna een telefoontje plegen van een minuut of 5. Schud nog een paar keer goed om. Wanneer de aardappels ook bijna zwart zijn, dient men deze op.

Het vlees hoefde alleen maar opgewarmd te worden.

Uiteraard serveert men daar géén groente bij!

Heeft jouw man ook van die verfijnde recepten? Of ben je zelf ook zo'n keukenprinses? Geef hier je recepten!

Men neme dit topic natuurlijk met een flinke korrel (zee)zout!
Uiteraard heb ik alles opgegeten. Nog nooit van mijn leven krokante uien gegeten.
Nee, die van mij kan prima koken. Hij doet het alleen niet zo heel vaak
Men neme een portie magnetron lasagna.

Men steke deze in de magnetron en wacht lang genoeg tot deze volledig uitgedroogd is.

Serveer met een glimlach.
Ik heb geen man. Maar het lijkt mij geweldig om een kok als vriend te hebben. Ja niet de tijden die hij in een weekend zou moeten werken maar ja, anders een bourgondisch type die het leuk vindt om samen te koken enz.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Oja, ben blij dat ik zelf kan koken als ik jouw OP lees.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Mijn man kookt zelden, ik doe het liever zelf. Hij laat niets aanbakken, maar maakt hele rare combinaties. De laatste keer kreeg ik pasta met een saus met italiaanse worst, room, mosterd en sambal.. Hij vond het heerlijk, ik kreeg het echt niet weg
Dus het vlees opwarmen was wel gelukt? Goed hoor!
Ja, knap he, Full House! Daar heb ik hem dan ook uitgebreid mee gecomplimenteerd.

Die lasagna lijkt me trouwens heerlijk Fruitella!
Hahaha!!

Leuk verhaaltje.

Tja, ik kan me bijna niet meer heugen wanneer er een man voor mij gekookt heeft. Maar als ik dit lees hoef ik daar niet zo rouwig om te zijn.
quote:byrd schreef op 19 januari 2013 @ 19:03:

Mijn man kookt zelden, ik doe het liever zelf. Hij laat niets aanbakken, maar maakt hele rare combinaties. De laatste keer kreeg ik pasta met een saus met italiaanse worst, room, mosterd en sambal.. Hij vond het heerlijk, ik kreeg het echt niet weg
quote:del_speciaal schreef op 19 januari 2013 @ 19:06:

Hahaha!!

Leuk verhaaltje.

Tja, ik kan me bijna niet meer heugen wanneer er een man voor mij gekookt heeft. Maar als ik dit lees hoef ik daar niet zo rouwig om te zijn.Hij kan wél heel lekkere frikadellen frituren!!
quote:miepje1971 schreef op 19 januari 2013 @ 19:07:

[...]

Hij kan wél heel lekkere frikadellen frituren!!Nou, niet meer laten gaan deze kanjer!
Die van mij doet wel altijd ketchup op de pasta...zucht.
Mijn man kan best goed koken, heeft alleen een wat beperkt repetoire.

Tegenwoordig tenminste.

Toen ik hem pas kende, gooide hij alles ramvol zwarte peper. En kende hetfornuis ij hem maar 2 standen: uit of volle kracht!
quote:lilalinda schreef op 19 januari 2013 @ 19:09:

Mijn man kan best goed koken, heeft alleen een wat beperkt repetoire.

Tegenwoordig tenminste.

Toen ik hem pas kende, gooide hij alles ramvol zwarte peper. En kende hetfornuis ij hem maar 2 standen: uit of volle kracht!

Geweldig!

Gaat een leuk topic worden!
Mag ik er ook mijn eigen succesrecept in gooien?

Komt ie:

Wok het bamivlees en de bamigroenten op de voorgeschreven wijze, met een zakje Improba bamimix erbij natuurlijk.

Kook de Honig mienestjes vervolgens een paar minuten te lang in iets te weinig water.

Het resultaat: een klont bami met de vlees/groenten/kruidenprut er bovenop omdat roeren geen optie meer was, het geheel was alleen nog te bewerken met een hakbijl.

Man en zoon vonden het nog lekker ook, dochter en ik hebben maar een boterham met een gebakken ei gegeten.
Wij zijn een goed stel samen hoor!

Ik was pas het huis uit en wilde aardappelpuree maken. Om het mijzelf gemakkelijk te maken, had ik bij de super zo'n zakje aardappelpuree gehaald.

Ik thuis heel enthousiast aan het werk geslagen. Helaas had ik geen maatbeker. Dan maar gokken.

Het eindresultaat was een mooi glad sausje aardappelpuree.
In de categorie van lady-voldemort.

roerbak de groente, doe er op het einde soyasaus, sambal en een ei bij en kook de mie. Giet de mie omdat je afgeleid bent niet goed af en gooi het bij de groente. Resultaat: waterige smurrie met ei-stukjes erin.

Vriend heeft het idd met smaak opgegeten. Ik niet.
Hahaha! Vooral geen groenten inderdaad! Mijn vriend kan prima koken, mijn vader daarentegen... Die kan dus echt niks maar kwam een paar jaar geleden op het lumineuze idee een recept uit te krant te maken. Het was iets met kastanjes poffen ofzo, ik kom dus in de keuken en de hele vloer lag onder de schillen! Hond stond er wanhopig bij te kijken. Verder een ontplofte oven (de kastanjes waren véél te hard gegaan) die mijn moeder kon gaan schoonmaken... Het was wel heel aandoenlijk dat hij ging koken maar hij had beter kunnen beginnen met het bakken van een ei
Lijkt me héérlijk, Lady-Voldemort!!
quote:miepje1971 schreef op 19 januari 2013 @ 19:07:

[...]

Hij kan wél heel lekkere frikadellen frituren!!Pas je op, voor je het weet ben je je man kwijt aan del_
quote:Mylene_Valerie schreef op 19 januari 2013 @ 19:14:

[...]

Pas je op, voor je het weet ben je je man kwijt aan del_

Niet! Ik wil geen bezette kerel!
quote:zenga schreef op 19 januari 2013 @ 19:13:

Hahaha! Vooral geen groenten inderdaad! Mijn vriend kan prima koken, mijn vader daarentegen... Die kan dus echt niks maar kwam een paar jaar geleden op het lumineuze idee een recept uit te krant te maken. Het was iets met kastanjes poffen ofzo, ik kom dus in de keuken en de hele vloer lag onder de schillen! Hond stond er wanhopig bij te kijken. Verder een ontplofte oven (de kastanjes waren véél te hard gegaan) die mijn moeder kon gaan schoonmaken... Het was wel heel aandoenlijk dat hij ging koken maar hij had beter kunnen beginnen met het bakken van een ei

Ik moet nu denken aan dat programma waarin alle vrouwen van een dorp in NL voor een week weggingen om te kijken hoe de mannen het alleen zouden redden. Een van de oudere mannen at toen maar boterhammen als avondeten. Volgens mij mocht hij uiteindelijk bij de buurman mee eten.
quote:Orzoo schreef op 19 januari 2013 @ 19:09:

Die van mij doet wel altijd ketchup op de pasta...zucht.Yup, die van mij ook. En een scheutje maggi. Zonder voorproeven. Het moet er gewoon standaard in, welke saus ik ook maak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven