Ok ik snap er niks van

20-01-2013 11:42 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.gebruikershand ... oad.asp?download_id=23763

Ik heb gister deze combi magnetron gekocht via marktplaats,

Nadat t eten gister nog niet gaar was en m'n croisantjes net mislukt heb ik de gebruiksaanwijzing er maar bij gezocht,

Alleen snap ik er niks van !

Nog nooit eerder zo'n ding gehad ..

Ik heb gewoon gekookt volgens de 'convectiewarmte' methode in de gebruiksaanwijzing. Dus 45 min op 180 grade zoals op t pak stond

Is het nou een hete lucht of elektrische oven?

Wat is 'convectiewarmte'? Is dat een 'gewone' oven?

En wat is dubbele koken en waar gebruik je dat voor?

Welke stand moet ik nou gebruiken voor taart/cake en welke voor lasagne of afbakbroodjes?

En wat kun je maken als de grill van boven en onder aan staat?

Ik begrijp de termen gewoon oprecht niet haha

Als iemand de tijd zou willen nemen om het even door te kijken die er WEL verstand ban heeft, heel graag!

En dan vooral voor de volgende dingen:

- lasagne

- broodjes afbakken

- taart / cake/ croissants bakken

Thanks! En sorry haha
Internagelaktisch
Daarom heb ik dus ook een oven. Magnetron dient hier alleen voor opwamen, want voor de rest?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Convectie is inderdaad hete lucht. Ben je goed in Duits? Dan zou ik namelijk de Duitse versie lezen.
Ik begrijp er ook niks van!

Heb de oude combimagnetron van mijn broer gekregen, omdat hij een nieuwe keuken heeft in laten bouwen.

Ik heb een oven, dus daar bak ik in en ik begrijp sinds kort hoe de nieuwe magnetron werkt... dus daar ontdooi ik in en warm ik dingen op. Maar ik schijn er dus hele maaltijden mee te kunnen bereiden...

100 knoppen erop. Pfff. Als ik de start en stop knop maar kan vinden
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Je link doet t niet?
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Ik heb een ouderwetse oven, heb een hekel aan combi magnetron.
Je link komt niet goed door.
Mijn schoonmoeder heeft een combimagnetron en gebruikt de oven nooit meer. Ik heb nooit kunnen ontdekken hoe zo'n ding andere dingen kan doen dan ontdooien en opwarmen...
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
- lasagne

Eerst gewone oven stand en daarna de 'boven grill' om even een lekker knapperig korstje te maken.

- broodjes afbakken

Grill, (en de broodjes op een rooster)

- taart / cake/ croissants bakken

Ook op een rooster, oven stand, en bij croissant op t laatst even de grill aan, worden ze heerlijk knapperig van!
Fame, er bestaan ook combi's die wel netjes hun werk doen. Heb nog nooit klachten over die van mij gehad.
Dubbel koken is trouwens magnetron met bv. grillen.
Tja het is een magnetron, geen oven. Ik zou dat ding snel terugzetten op MP en een fatsoenlijke oven kopen.

Hier geen magnetron, ook nog nooit op misgepakt. Waar zou je zo'n ding voor nodig hebben? Popcorn maken we in een pan, melk warmen we op in een pannetje, de ovenschotel van gisteren warmen we op in de oven.
quote:nellaaa schreef op 20 januari 2013 @ 11:50:

Fame, er bestaan ook combi's die wel netjes hun werk doen. Heb nog nooit klachten over die van mij gehad.. Mooi zo. Ben wel blij met mijn magnetron hoor, dat doet ie tenminste wel!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:nellaaa schreef op 20 januari 2013 @ 11:50:

Fame, er bestaan ook combi's die wel netjes hun werk doen. Heb nog nooit klachten over die van mij gehad.Zijn dat dan de flink duurdere merken? Ik hoor nooit goede verhalen over de bak-capaciteiten van combi-magnetrons.
Sharp is niet echt duur te noemen volgens mij.
45 minuten op 180 graden dan moeten ze verkoold zijn.
it's a big club and you ain't in it
Ik heb ook een combi (LG) maar die doet het al jaren prima. Niet ideaal natuurlijk (er kunnen maar 6 muffins tegelijk in ) maar ik kan er verder alles in bakken.

Voor al jouw dingen (taart, cake, croissants) gebruik ik de gewone ovenfunctie. (Dat ventilatordingetje met C er achter). De meeste dingen doe ik op 180 graden, soms wat heter. Kun je vaak aanpassen: in dit geval door vaker op het knopje te drukken (zo te zien in de gebruiksaanwijzing).

Je zegt dat de oven op 180 graden stond en dat je eten niet gaar was? En je croissantjes niet afgebakken? Dat is wel raar, is de ovenfunctie dan niet gewoon stuk? Dat kan natuurlijk ook nog. Heb je een oventhermometer liggen toevallig?
Ja leuk die reacties dat ik een oven moet kopen naar daar heb ik 1) geen geld voor en 2) geen ruimte voor omdat ik de magnetron ook gebruik! Kan niet 2 van die dingen kwijt.

Ik vind een combi magnetron prima. M'n ma heeft er ook een en dat gaat wel goed (maar die snapt hoe t werkt, dat scheelt)

Hoe kan het dan als ik t blijkbaar wel goed doe dat alles 'mislukt'?

Moet t wat langer? En wat hogere temperatuur ofzo?

Het is de sharp R-852 trouwens voor de mensen die t willen weten haha.

Broodjes in de grill dus en dan boven en onder neem ik aan? Had ze vanmorgen op de oven stand maar toen waren ze niet lekker knapperig

Iedereen die me probeert te helpen, bedankt erg lief!

Hoop dag m'n lasagne lukt vanavond.. Anders ga ik huilen haha
Internagelaktisch
Broodjes doe ik altijd gewoon op de ovenstand, alleen wel irys warmer dan 180. Meestal 220 en dan worden ze gewoon knapperig. Lasagna ook op 200 of hoger. Nooit niet gaar geweest.
Die 45 min 180 was gister de pasta ;) niet de croisantjes sorry voor de onduidelijkheid..

M'n lasagne vanavond maar op 200 doen dan?
Internagelaktisch
Ik snap er ook niks van die combi magnetron.

Vond hem ook veel te klein,kon er hooguit 4 broodjes tegelijk in bakken.

Gebruik hem alleen nog maar om dingen snel op te warmen of te ontdooien.

Altijd zitten klooien in mijn vorige huis(geen plaats voor oven),nu in dit huis een gasfornuis met grote oven gekocht.

Kunnen 2 pizza's tegelijk in, mega grote ovenschalen,perfect voor mijn gezinnetje.
Aspoes nee heb geen thermometer helaas!
Internagelaktisch
wat aspoes zegt: zet er eens een oventhermometer in.
it's a big club and you ain't in it
Ik heb ook een combi en ben er ook heel blij mee. Alleen moet ie bij mij altijd even iets heter en iets langer dan op de verpakking staat. Is gewoon een kwestie van wennen. Je vindt het vanzelf wel uit.
Zou ik wel doen maauque. Gewoon even in de gaten houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven