Ok ik snap er niks van

20-01-2013 11:42 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.gebruikershand ... oad.asp?download_id=23763

Ik heb gister deze combi magnetron gekocht via marktplaats,

Nadat t eten gister nog niet gaar was en m'n croisantjes net mislukt heb ik de gebruiksaanwijzing er maar bij gezocht,

Alleen snap ik er niks van !

Nog nooit eerder zo'n ding gehad ..

Ik heb gewoon gekookt volgens de 'convectiewarmte' methode in de gebruiksaanwijzing. Dus 45 min op 180 grade zoals op t pak stond

Is het nou een hete lucht of elektrische oven?

Wat is 'convectiewarmte'? Is dat een 'gewone' oven?

En wat is dubbele koken en waar gebruik je dat voor?

Welke stand moet ik nou gebruiken voor taart/cake en welke voor lasagne of afbakbroodjes?

En wat kun je maken als de grill van boven en onder aan staat?

Ik begrijp de termen gewoon oprecht niet haha

Als iemand de tijd zou willen nemen om het even door te kijken die er WEL verstand ban heeft, heel graag!

En dan vooral voor de volgende dingen:

- lasagne

- broodjes afbakken

- taart / cake/ croissants bakken

Thanks! En sorry haha
Internagelaktisch
Ladytruckster, wat in jouw oven past, past ook in mijn combi.
Vriend en ik hadden al t idee dat alles net even heter en langer moet dan wat op de verpakking staat!

Ik ga gewoon even aankloten dan maar.. Grill voor broodjes ook proberen ipv de gewone oven stand.

bedankt lieverds
Internagelaktisch
Ik heb exact dezelfde combimagnetron gehad en was er uiterst tevreden over! Deed bijna alles op hetelucht stand. Dat is de knop onder het knopje "10s", zeg maar dat ventilatortje met C erachter

Door er een aantal keer op te drukken kun je de juiste aantal graden instellen, daarna op start drukken (rechtsonder) en hij gaat voorverwarmen. Nogmaals, dat was de stand die ik het meest gebruikte, ook voor afbak broodjes etc. Werkt super!

Btw: als er op de verpakking staat, 10 minuten in oven, dan stel ik het in op 20 minuten en kijk tussendoor even. Klopt vaak dat je de tijd iets ruimer moet nemen.
Ik heb een combimagnetron, dus magnetron én heteluchtoven.

In het begin snapte ik er ook niet veel van, maar inmiddels zou ik hem niet meer willen missen.

Voor opwarmen en ontdooien gebruik ik de magnetronfunctie, bord of schaal op de draaiplaat zonder metalen rooster, folie en dergelijke, en voor het bakken van hartig tot zoet de heteluchtoven zet ik het rooster of een bakplaat erin.

Altijd draait de schijf rond, dus ook bij het bakken van een taart en cake wordt alles mooi gelijkmatig bruin, ook door de hete lucht natuurlijk. Beter dan bij mijn vorige enkel-oventje, want daar waren steeds de broodjes aan de buitenkanten bleek en niet helemaal gaar.

Je link doet het niet, dus ik kan niet zien welk merk/type je hebt, maar zo ingewikkeld kan het toch niet zijn?
O ik zie het al, ik heb hier de R-969 staan, ook een Sharp.

Als ze je een deugdelijk apparaat hebben verkocht, en je bent er straks aan gewend, wil je'm ook niet meer missen.

En wat ik ook altijd doe is de tijden en graden voor een gewone oven aanhouden, want gebruik ik de hete-lucht-oven waardes, dat is inderdaad nét te kort.
Ohja, en recepten staan vaak voor een combi van bijv 800 watt ingesteld,en mijne is 1200 watt,dus daar moet je ook rekening mee houden,dat de tijd dus korter is enzo....maar das met de magnetron functie.

Heb ooit ontplofte sate gehad,dat krijg je niet meer van je raampje af gepoetst!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven