Superlekker maar niet meer te koop

13-03-2008 09:14 1706 berichten
De titel zegt het al....wat vond je "vroeger" superlekker en is nu nergens meer te krijgen??

Ik at vroeger ladingen kaasijsjes....waren roomijsjes op een stokje, in de vorm van een kaasblokje met een muis op de verpakking. Echt zo lekker, en dus nergens meer te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties op mijn Lindt vraagje...ga meteen eens speuren.

Enne.....het lijkt erop dat degene die hier haar nood klaagde over Mona boordevol weleens gelijk heeft....sloeg gisteren met het boodschappen doen ook mijn hand op een lege plaats in het koelvak...volgens Appie wordt Mona boordevol Smoothie inderdaad niet meer geleverd.

Je hebt een tijd terug ook Unox kip en runderrookworsten gehad....heeeeeerlijk aangezien wij geen varkensvlees eten..maarre.....dat zie ik ook nergens meer.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:xflowerx schreef op 21 april 2008 @ 23:49:

websje...bedoel je die kleine bakjes kip pesto salade van de johma? ook voor op toastjes enzoo? want die is nog steeds te koop hoor! de bakjes zijn alleen vernieuwd en kleiner geworden. ze staan in het koelvak bij de lunchsalades

Het was inderdaad dezelfde smaak, maar dan in de variant past-kip-pesto en in grotere bakken. Zoooo lekker met zachte geitenkaas, cherrytomaatjes en rucola

(Heb al geprobeerd zelf gekookte pasta toe te voegen, maar het smaakte toch anders, te weinig 'saus' of zo)
Dat zeg ik....
quote:pepexx schreef op 19 april 2008 @ 23:08:

[...]

Bedoel je die per 10 in zo'n rits werden verkocht?

zwart met vlekken, roze, groen enz enz.

Dank je voor je reaktie. Wat late reaktie van mijn kant. Door verhuizing wat weinig geforumt hier. Nee, die bedoel ik niet. De lolly soort die je beschrijft zegt mij niets. Hoop de lolly ooit weer te kunnen kopen, maar vrees met grote vrezen dat het inmiddels voltooid verleden tijd is.

Groetjes Pastcy
quote:sprokkelientje schreef op 08 april 2008 @ 14:05:

[...]

Weet iemand hier trouwens of het Zwiterse chocolademerk "Lindt" hier nog ergens te koop is?? Om er nu speciaal voor naar Zwiterland te rijden is ook zo wat he!!

Lindt chocolade is ook te koop bij De Tuinen.

De pure en nu ook van die bonbon achtige balletjes in puur en melk met zachte vulling.
quote:mamzelle schreef op 14 maart 2008 @ 16:13:

Lapsang Souchong thee.

Ook te koop bij De Tuinen.

Van Twinings en los huismerk.
jah inderdaad patcy ik weet welke lolly je bedoeld

heerlijk was die heb er ook veel van gegeten heb er vaak naar gezocht want ik mis die lollys ook heel erg als het warm weer was plakte die lolly zo lekker en was dan heerlijk zout ook mis ik de drop kaugom van donald duck die werden in de vorm van lange jannen verkocht en je had vroeger van dat ouderwetse snoep de boterwafeltjes en de framboosjes die heb je nog steeds maar vroeger had je nog een soort dat waren snoepjes in de vorm van blaadjes en waren zwart en bruin in de smaken salmiak en drop zaten gemixt in een zakje

stak en als 7 jarige een heleboel in mijn mond teglijk haha ze waren van de fabrikant tonnema die ook de boterwafeltjes en de framboosjes maakte maar opeens waren die snoepies weg de lekkerste nog wel vaak gezocht maar nooit meer gevonden ook las ik over joden vet die je bij de bakker voor een kwartje een dikke brok kon kopen heerlijk zoet

jamin verkoopt het weer maar die is vies bitter

en word okniet meer van maizena gemaakt van maizena maar van een ander goedje dus is niet het zelfde

en zo kan ik nog wel een tijdje doorgan over wat vroeger lekker was maar nu niet meer bestaat

bv de snakstars chips ook zo iets heerlijk dun chippie met paprika.
quote:annah schreef op 13 maart 2008 @ 12:46:

Oh, nu verlang ik ineens naar Japanse pinda's. Kent iemand die nog? Ze waren er in verschillende smaken, pinda's met zo'n glad, knapperig laagje eromheen. Daar was ik verslingerd aan. Volgens mij al zeker 10 jaar niet meer te koop. Zo jammer...o jaaaaaah de japanse pindas ow zalig die smelten zo lekker op je tong hoop dat de duyvis dit leest en ze weergaat maken maar dan wel de orginele smaak die waren echt gruwelijk lekker
quote:giebeltje schreef op 14 mei 2008 @ 10:34:

[...]

o jaaaaaah de japanse pindas ow zalig die smelten zo lekker op je tong hoop dat de duyvis dit leest en ze weergaat maken maar dan wel de orginele smaak die waren echt gruwelijk lekkermet orginele smaak bedoel ik dat ze het niet gaan veranderen de smaak van vroeger zoals nu wel met veel producten gebeurt dan kan het dus zijn dat je het niet meer lust terwijl je denkt de smaak nog te herkennen van vroeger en dan smaakt het anders bros smaakte vroeger ook veel lekkerder
Borsthoning heb ik laatst nog gekocht bij een apotheek in Den Haag. Daar hadden ze allemaal oud hollandsche snoep (ijsbonbons, kaneelstokken, dropstaven, zwartwit, ulevellen, stroopsoldaatjes etc). Het smaakte net zo als vroeger.
quote:Lizsa schreef op 13 maart 2008 @ 22:14:

Punika (of Punica ???)!!!!! In zo'n glazen fles met grote draaidop...heerlijk was dat zeg!! Weten jullie of dat nog te koop is en zo ja waar??? In ieder geval niet bij de AH volgens mij.....als je vlakbij duitsland woont verkopen ze het gewoon bij de liddl in diverse smaken ik weet dat het vroeger best duur was punica maar in duitsland is het net zo duur als een fles cola
kent iemand de donold duck drop kaugom nog

lange zwarte jannen(echte kaugom) zalig waren die
quote:giebeltje schreef op 14 mei 2008 @ 10:37:

[...]

met orginele smaak bedoel ik dat ze het niet gaan veranderen de smaak van vroeger zoals nu wel met veel producten gebeurt dan kan het dus zijn dat je het niet meer lust terwijl je denkt de smaak nog te herkennen van vroeger en dan smaakt het anders bros smaakte vroeger ook veel lekkerder

So inderdaad ja....dat waren nog eens nootjes. Daar bleef ik van vreten als mijn moeder niet ingreep haha.

Maar mochten ze ze inderdaad weer gaan fabriceren...dan graag inderdaad de originele smaak.

Ben ik trouwens de enige die zweert dat de smaak van Magnum ijsjes en Ola raketjes anders is dan voorheen??

Magnum: chocola was vroeger dikker en het vanille ijs smaakte meer naar vanille dan nu.

Raketjes: vind de kleur anders en de smaak minder intensief en anders
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:giebeltje schreef op 14 mei 2008 @ 11:48:

kent iemand de donold duck drop kaugom nog

lange zwarte jannen(echte kaugom) zalig waren die

Jaaaa! Die waren heerlijk, die wilde ik net gaan opschrijven. Wij kochten ze vroeger altijd als we bij mijn oma waren.

Lindt chocolade hebben ze bij grote Jumbo's, maar niet veel smaken.

Die kokertje poeder, met zo'n dropstaafje zijn er volgens mij nog wel bij de Jamin.

Ik mis ook pakjes Benti, bakjes Tapanini, en zo'n roze vierkante zachte kauwgom met in het midden een beetje fruitstroop...
Cocktail- en lentethee van Pickwick (niet te verwarren met de huidge lentekriebel thee) en provencaalse ovenschotel van Honig. Zucht........
Ik heb niet alles gelezen, dus het kan zijn dat ik iets post wat al genoemd is... Maar wat ik echt mis, is de tomaat-basilicum chips van AH! Eeuwig zonde dat ze dat uit het assortiment hebben gehaald.
Always look for the silver lining
sprokkelientje je hebt helemaal gelijk over de raketjes en de magnum

dacht al dat het aan mij lag dat mijn smaak veranderde maar ben dus niet de enige en de chocolade is inderdaad dunner meer geld voor minder dus want vind de magnum aardig duur toen hij net uit kwam was hij al 2 euro los en nu bijna 2 euro

kweet het alles word duurder maar jah vind een magnum niet zo lekker meer helaas en vind die goedkopere variant van de raket nu lekkerder je hebt dus helemaal gelijk sprokkeltje
Vroeger had de Ruiter hagelslag met cocos er doorheen echt heerlijk. Ook niet meer verkrijgbaar. Werd te weinig verkocht maar zo heerlijk.
nog even een berichtje voor de gene die de snackstars chips vroeger niet te versmaden vonden heb volgens mij een redelijk alternatief er voor gevonden komt erg dicht in de buurt

de aldi heeft nu chips voor kids zijn letterchippies van het merk pirato toevallig had ik vanmiddag een zakje voor mijn kids gehaald niet wetend dat het daar erg op zou lijken heb die zak gewoon in mijn wagentje gegooid en proefde er eentje en ik dacht wow dat lijken de snackstars wel van 10 jaar trug erg lekker en de zak is leeg(voornamelijk door mama) arme kids ga morgen gelijk nog een paar zakken kopen.
quote:sprokkelientje schreef op 14 mei 2008 @ 12:10:

[...]

Ben ik trouwens de enige die zweert dat de smaak van Magnum ijsjes en Ola raketjes anders is dan voorheen??

...

Raketjes: vind de kleur anders en de smaak minder intensief en anders

Weet je, volgens mij hebben ze de kleur- en smaakstoffen sterk verminderd. En dat gaat 'ten koste' van de intensiteit van de smaak. Die neppers vond ik idd altijd al lekkerder

Magnum heb ik al tijden niet meer op, dus geen idee wat dat betreft.....

(hoop wel dat de splits nog hetzelfde smaken, die vond ik altijd zo lekker; net als festini)
quote:mayou schreef op 14 mei 2008 @ 10:50:

Borsthoning heb ik laatst nog gekocht bij een apotheek in Den Haag. .Ik heb het gekocht in een Oud-Hollandsch snoepwinkeltje in Bourtange (Groningen, bij Duitse grens) Had ik echt in geen jaren gezien! De smaak klopte maar het was iets "brokkeliger" dan ik me kon herinneren, "vroegah". Toen was het iets vetter en harder. Maar wel dezelfde smaak idd!
he sartan ind in dat winkeltje in boertange kan je het kopen lijkt er veel op ik woon vlakbij boertange vind de borsthoning van jamin minder maar je hebt dus twee soorten hoorde ik van de winkeljuf hihi de witte varinant die word in blokjes gegoten van het vloeibare wat de banketbakkers ook gebruiken nu nu de oude niet mer word gemaakt en je hebt een ander soort spul die wordt gehakt en is iets gelig van kleur en iets bitter van smaak

maar die witte blokjes lijken er erg veel op en zijn inderdaad iets zachter en zoeter en dus lekkerder
quote:dolfje schreef op 22 maart 2008 @ 15:59:

Ha leuk topic,heb het helemaal doorgelezen en stik van de honger!

Vroeger had je evergreens met oude kaassmaak die waren ook superlekker en ineens uit de handel.

En er is een tijdje sandwichspread geweest met satesmaak dat was ook erg goed te eten!Ja ik zat ook al heel de tijd te denken: mist nou niemand die heerlijke smaak sate van de sandwichspread, maar ben blijkbaar niet de enige
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Wat ik verder nog mis is van cup a soup de smaak mais. Is maar kort in de handel geweest.

Ik zal er vast nog wel op meer kunnen komen. Klaag regelmatig over verdwenen en vernieuwde producten. Als ik ergens zie staan: verbeterde smaak of iets dergelijks kan ik huilen
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
quote:Tante Sjaan schreef op 14 maart 2008 @ 15:52:

Tengels. Chips in de vorm van handjes. Zalig.

jaaaaa die mis ik ook! En Pinda Spetters van Venz (hiervoor ook al ergens gelezen) en de Pinda Chips van Lays/Smiths..

Dit is wel geweldig jeugdsentiment :-)
Oh en Bolletje had een ontbijtkoek in verschillende smaken, naturel, rozijnen en noten en dat smaakte als een soort kruidkoek, heeeeeeeeerlijk, maar uit de handel (hier tenminste nergens te vinden)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven