Superlekker maar niet meer te koop

13-03-2008 09:14 1706 berichten
De titel zegt het al....wat vond je "vroeger" superlekker en is nu nergens meer te krijgen??

Ik at vroeger ladingen kaasijsjes....waren roomijsjes op een stokje, in de vorm van een kaasblokje met een muis op de verpakking. Echt zo lekker, en dus nergens meer te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Koetjesrepen hebben ze nog bij de Plus!
Al hééééélll oud: bazooka kauwgom.

Minder oud: popcorn met kaassmaak.

Ik droom er regelmatig over

Grapje
De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht.
Wat een leuk topic!!!! Sweet memories...zucht...

Inderdaad qua ijsjes zijn er lekkere dingen verdwenen: de lim-lollie en de prikkebeen. Maar ook zo'n hele kleverige donkerrode ijslollie van Friesche Koe, die zo plakte dat je de folieverpakking er moeilijk afkreeg. Maar ooooh, wat een beloning als je hem open had...

En Snor: vies maar stoer. En maakten jullie ook wel eens een Spoetnik trouwens? Koffiemelk en suiker in een glas en daar dan priklimonade bij gieten. Dan kreeg je zo'n hele ranzige schuimlaag, als ik er nu toch aan denk...yughie! Maar ik heb er liters van weggedronken, vooral met groene limonade want dat zag er zo mooi uit.

En vroeger verkochten ze bij de Hema gepofte rijstkorrels met een laagje yoghurt/witte chocolade. Dat was zoooo lekker!
quote:Gompy schreef op 20 maart 2008 @ 00:56:

Wat een leuk topic! Het is te laat om alles te lezen, dus misschien zijn deze al genoemd, maar ik mis:

- wortelselderijsoep van Knorr

- snackstars (chips)

- en, niet om te eten maar wel heel lekker, mijn favoriete parfum sotto voce van Laura Biagiotte. Was echt geschokt toen dat niet meer te krijgen bleek.Gompy: kan de Douglas dat niet voor je bestellen in Italie of zo?? Bestel zelf altijd Lór de Torrente, is in Nederland niet meer te krijgen maar wel in Italie...qua extra kosten valt het mee dus misschien eens navragen.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Vond 7-up ice cola errug lekker....zo ook het hertog caramelijs. Was caramelkleurig ijs met brokjes caramel erin....superlekker met spuitslagroom....kan Ben en Jerry echt niet aan tippen...is er al een jaar of 10 niet meer.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
gele priklimonade van 3es zat toen in een glazefles met deukjes in het glas, noemde het altijd prikkie.
Spoetnik! Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
Japanse pinda's van duyvis dacht ik, in de smaak knoflook.

Een pinda met een glad laagje, heerlijk waren die.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Toscaanse uiensaus, uit zo'n oranje pakje van Honig. Al dik 10 jaar geleden uit het assortiment gehaald, zoooo zonde! Wij hebben zelfs Honig nog gebeld om te vragen of wij dan het restant wat ze nog hadden konden krijgen.... helaas.

Was zo vreselijk lekker bij spaghetti.
Van die kleine vierkante rijstwafeltjes met een laagje witte chocola er omheen, heerlijk!

Ze hebben ze nog wel in de melkchocolavariant, maar die is lang niet zo lekker als de witte (en dat terwijl ik witte chocola 'uit het vuistje' helemaal niet lekker vind!).
seven up ijsjes met fido dido erop!

zaten in een zwart/wit gekleurd calippo kartonnen knijpding met fido dido poppetjes erop,,, en dan zat er altijd zo lekker veel "slijmerig spul" onderin hmmmmmmm!

nostalgie naar het strand!
Inderdaad, spoetnik!! Ik zou het nu niet meer lekker vinden, denk ik, maar het is een leuke jeugdherinnering .
Ik kocht altijd bij de Jumbo die kleine pakjes vanillekoffie (snelfiltermaling). Ze hadden een goudkleurige verpakking met donkerblauw wikkel eromheen. Ik denk dat het een engels merk was. Die zijn uit de handel genomen en ik heb nergens meer die lekkere koffie kunnen vinden, ook niet bij de koffiewinkeltjes.
Geen idee of het al gemeld is maar bij de Jamin verkopen ze weer Jodenvet/ Borsthoning. Vandaag een zakje gekocht -zelf scheppen- en het viel best tegen *snik* Ik heb er vroeger wat van weggeknaagd maar kan me die bittere smaak niet meer herinneren. Mijn kinderen vonden het overigens gewoon smerig, en dat zijn echte snoepkonten en lusten eigenlijk alles.

Weer een illusie armer....

Zelda
quote:maimai schreef op 16 maart 2008 @ 18:21:

Flower, dan moet je stemmen op de toetjes van de maand. et toetje met de meeste stemmen komt vast in t assortiment

En skittels zijn nog steeds te koop, bij jumbo iig!Nou, ik heb de kokospudding van vorig jaar anders nog nergens gezien, jammer genoeg. Tss.
die was inderdaad zaaaaaaalig!
Kwatta-repen

Drie musketiers

Een picnic reep

Treets (ik weet het, M&M's zijn het zelfde, maar dan zijn alleen de gele lekker, want Treets waren geel. En zonder lettertjes.)

Verraad ik mijn leeftijd nu heel erg?
Postelijn

Kippelevertjes

Varkenslever

Vang

Varkenswangen

Speklappen met zwoert

Kaantjes

Ossestaart

Ja, ik weet het, het is er allemaal wel. Maar je moet wel echt op zoek.
quote:mimsey schreef op 19 maart 2008 @ 23:27:

Straciatellayoghurt met peer....

Oh, goddelijk, maar uit de handel.ohhhh die was echt te lekker!!!
spekkies met een dun laagje chocolade erom heen

afgelopen vrijdag nog nagevraagd bij jamin, maar ze worden niet meer gemaakt
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Die spekken verkopen ze vaak op de kermis.
"Fruit & Kruid thee" van Pickwick... Een jaar of vijf geleden in de handel gekomen, en een jaar of twee er weet uit gehaald..

Was zulke lekkere thee, beetje kruidig én (nee-je-meent-het) beetje fruitig...
satesaus van gouda's glorie in een bakje. Was zoooo lekker kan het nergens meer vinden :(
quote:rosanna08 schreef op 06 april 2008 @ 12:22:spekkies met een dun laagje chocolade erom heenafgelopen vrijdag nog nagevraagd bij jamin, maar ze worden niet meer gemaakt  bij deV&D hebben ze het nog
"vroeger" in die goeie ouwe tijd.... hadden ze bij Jamin droplollies.

Ze zaten in eeen rood met zwarte verpakking en ze werden heksen lolly's genoemd. Waren toen 25 cent per stuk. Zowat mijn hele zakgeld gaf ik uit bij die Jamin.

Het was een platte van zo'n 1 cm dikke lolly, recht aan de onderkant en ovaal aan de bovenkant. Aan de buitenkant was de laag vrij zacht, aan de binnenkant hard. Het was een vrij zoute lolly. Herkent iemand deze?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven