Bril goed schoon krijgen

21-01-2013 16:59 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een bril, maar ik erger me nu al mateloos aan die glazen die ik nooit goed schoon krijg met het brillendoekje. Heeft iemand hier de geweldige tip waarmee ik ze wel goed schoon krijg?
I would rather shit in my hands and clap
Alcohol (70%) en een bepaald soort doekje. Weet zo niet welk doekje, alleen dat ie uberzacht is.
Warm water en een beetje afwasmiddel, droogmaken met een schone theedoek.
Ja, gewoon heel heet water en afwasmiddel.. Dan goed droogmaken met een schone theedoek.
Vochtig maken en met een wonderdoekje (of hoe heten die doekjes tegenwoordig ) afdrogen. Is de bril erg vies, dan even met een beetje afwasmiddel afspoelen en met bovenstaand doekje afdrogen. (werkt bij mij alleen als ik het doekje zonder wasverzachter heb gewassen)
Als er een coating op de glazen zit is heel heet water niet goed, toch?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Er gaat echt niets boven warm (geen gloeiend heet) water en een (natuurlijk schone) theedoek. Gebruiken veel opticiens ook. Goedkoop, praktisch en geen gevaar voor krassen. GEEN papieren zakdoekjes gebruiken!

Voor die neusstukjes (getver, wat klinkt dat vies, maar je snapt wel wat ik bedoel gebruik ik nog wel eens een oude zachte tandenborstel.
Die (alcohol) brillendoekjes van de Aldi. 100 stuks voor 1,69. Werkt perfect!
Tip van de opticien: handzeep en lauw water.

Geen brillendoekjes of afwasmiddel.
Mijn moeder gebruikt een geel doekje. Van de juwelier.
quote:bertje_ schreef op 21 januari 2013 @ 17:13:

Tip van de opticien: handzeep en lauw water.

Geen brillendoekjes of afwasmiddel.Ja, dat zegt mijn opticien ook altijd. En als ik dan kom voor een nieuwe bril kunnen ze nooit voorstellen dat hij al zo oud is, want de glazen zien er nog zo goed uit. Elke dag een brillendoekje
ik zweer bij brillendoekjes van het kruidvat. wel die individueel verpakte, niet die in zo'n hersluitbare verpakking

verder doet warm afwaswater ook wonderen, volgens mijn moeder.

Maar ja.. ik doe per definitie het tegenovergestelde van wat mijn moeder zegt.
Ik gebruik Glassex.
afwassop en een handdoekje of theedoekje.
it's a big club and you ain't in it
zou geen afwasborstel gebruiken.

Heb ook ergens gehoord dat afwasmiddel met citroen ook niet goed is...kweet niet meer waarom
Je mag de nieuwe brillen niet meer met brillendoekje doen, onder de kraan houden scheutje afwasmiddel zonder citroen!!

Aldus mijn opticien.
quote:eldiabonita schreef op 21 januari 2013 @ 17:26:

zou geen afwasborstel gebruiken.

Heb ook ergens gehoord dat afwasmiddel met citroen ook niet goed is...kweet niet meer waaromHeb ik ook ergens gelezen, de citroen zou de krasjes die al op de bril zitten verder uitbijten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Onlangs ook mn eerste bril gekocht, maar als brillendoekjes zo slecht zijn, waarom doen ze die er dan standaard bij in t doosje? Ik gebruik hem dus wel. En soms een vochtig doekje van de kruidvat (onderweg) of warm water met handzeep.(thuis)
Afwas middel bevat vaak zout en zou ik uit de buurt van het metalen monteur houden.
Vloeibare handzeep met warm water of afwasmiddel met warm water. Goed afspoelen en drogen met een schone theedoek of hydrofiel.

Die doekjesmeuk is leuk voor onderweg, anders niet.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Het schijnt dat die vochtige doekjes ook slecht is.

Waarom die brillendoekjes er bij zitten als je ze niet mag gebruiken wisten ze ook geen antwoord op. Als extra service, heb het wel gevraagd.
quote:feelsogood schreef op 21 januari 2013 @ 17:33:

Onlangs ook mn eerste bril gekocht, maar als brillendoekjes zo slecht zijn, waarom doen ze die er dan standaard bij in t doosje? Ik gebruik hem dus wel. En soms een vochtig doekje van de kruidvat (onderweg) of warm water met handzeep.(thuis)Vochtige wegwerpdoekjes zijn niet denderend ivm de coating.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Ligt ook aan de soort glazen of dubbelfocus etc..( zo noemen ze dat toch? )
Lauw of koud water om af te spoelen. Te grote temperatuur verschillen kan de coating laten barsten.

Geen vochtige brillendoekjes, is papier, zorgt voor krassen.

En die van de aldi zijn heel slecht voor de coating.

Er zijn speciale spraytjes te koop of beetje handzeep en dan met een oude zachte theedoek of hydrofiel luier afdrogen.

Er zijn tegenwoordig ook veel gladdere coatings te bestellen die makkelijker schoonmaken en veel minder vuil worden.
Nu hoor ik steeds dat die doekjes zo slecht zijn, maar is daar ook bewijs voor? Ik poets mijn brillen al meer dan 10 jaar met zo'n doekje en merk er toch echt niets van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven