Visum Azië
maandag 21 januari 2013 om 17:32
Mijn vriend en ik willen komende twee maanden door Azië rondreizen. We zijn van plan om een ticket te boeken naar Thailand en een retourticket vanuit Indonesië. Verder willen we andere landen bezoeken, zoals Maleisië. Voor deze landen gaan we een ticket boeken terwijl we al in Azië zijn. Zal het problemen opleveren met visum ?
maandag 21 januari 2013 om 17:43
Nou vooruit dan maar.
http://www.wereldreis.net/tips/visa.html
http://www.wereldreis.net/tips/visa.html
“Don’t look back – you’re not going that way.”
maandag 21 januari 2013 om 17:44
maandag 21 januari 2013 om 17:46
maandag 21 januari 2013 om 17:51
Bedoel je of je problemen krijgt met je toeristenvisum wanneer je pas 2 maanden later vanuit indonesië terug naar Nederland vliegt? indien je een toeristenvisum neemt bij aankomst in thailand moet je officieel gezien aan kunnen tonen dat je binnen 30 dagen het land verlaat. Vorig jaar hadden wij echter geen problemen met onze terugvlucht vanuit Singapore.
Je vraag is wel onduidelijk geformuleerd. Ik neem ook aan dat je weet dat er geen visum is voor heel Azië... En dat je dus per land moet nagaan wat je moet regelen.
Los van het feit of je nu wel of niet je tickets al hebt geboekt. Hou wel in de gaten hoe lang je visum geldig is per land!
Je vraag is wel onduidelijk geformuleerd. Ik neem ook aan dat je weet dat er geen visum is voor heel Azië... En dat je dus per land moet nagaan wat je moet regelen.
Los van het feit of je nu wel of niet je tickets al hebt geboekt. Hou wel in de gaten hoe lang je visum geldig is per land!
maandag 21 januari 2013 om 18:02
De meeste landen hebben wel een Visa on Arrival of zelfs een online visum.
Thailand:
* bij aankomst per vliegtuig heb je geen visum nodig, je krijgt gewoon een (gratis) stempel voor 30 dagen
* bij aankomst over land idem, maar dan is dat stempel maar voor 15 dagen.
Cambodja had ik een VoA op PP airport, moet je in dollars betalen, verder erg makkelijk. Was dacht ik $ 20.
Laos was nog makkelijker, op het treinstation van Vientiane bij aankomst een VoA voor 30 dagen. Was iets van $ 35.
Vietnam weet ik niet meer en Indonesië (nog) niet geweest.
Zorg in elk geval dat je voldoende pasfoto's meeneemt.
Thailand:
* bij aankomst per vliegtuig heb je geen visum nodig, je krijgt gewoon een (gratis) stempel voor 30 dagen
* bij aankomst over land idem, maar dan is dat stempel maar voor 15 dagen.
Cambodja had ik een VoA op PP airport, moet je in dollars betalen, verder erg makkelijk. Was dacht ik $ 20.
Laos was nog makkelijker, op het treinstation van Vientiane bij aankomst een VoA voor 30 dagen. Was iets van $ 35.
Vietnam weet ik niet meer en Indonesië (nog) niet geweest.
Zorg in elk geval dat je voldoende pasfoto's meeneemt.
maandag 21 januari 2013 om 18:29
Wat ik uit je verhaal begrijp is dat je een retourticket NL-Thailand hebt en een retourticket Thailand- Indonesië.
In Indonesië krijg je je visum bij aankomst dit kost 25$ en is 30 dagen geldig. Wil je langer in Indonesië zijn dan moet je dat hier op de ambassade regelen.
Houd er rekening mee dat je paspoort bij inreizen nog 6 maanden geldig moet zijn (ik denk dat dat voor alle landen geldt)
In Indonesië krijg je je visum bij aankomst dit kost 25$ en is 30 dagen geldig. Wil je langer in Indonesië zijn dan moet je dat hier op de ambassade regelen.
Houd er rekening mee dat je paspoort bij inreizen nog 6 maanden geldig moet zijn (ik denk dat dat voor alle landen geldt)
maandag 21 januari 2013 om 19:31
maandag 21 januari 2013 om 21:54
Heb een tijdje geleden vier landen in Azie bezocht. Ik had een retour ticket, maar tussen aankomst en vertrek zaten vier maanden. Ik heb nergens problemen gehad met het krijgen van een visum, ookal kon ik dus niet laten zien dat ik voordat het visum afliep het land zou verlaten. Mijn broer zit nu daar en heeft niet eens een retour ticket, hij heeft ook geen visa problemen.