Wij gaan voor een derde kindje! - deel 2

18-12-2012 22:28 3019 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké dan gaan we hier verder!

Linkje naar eerste topic "Wij gaan voor een derde... wat enorm spannend"

Tabel is weer up to date. Als er iets niet goed staat of veranderd kan worden, let me know.

naamleeftijdandere kindjesNOD/

zwanger?uitgerekend opbijzonderhedenPipoo35meisje (3,5) jongen (2) 1 mei 2013 7 mei Pipoomeisje geboren!! 4500 gramEmma3940jongen (9) meisje (2,5) 17 mei 2013 25 mei Emmazoon geboren!! 3300 gram en 51 cm 4Hellokitty 31meisje (7) jongen (5) 26 mei 2013 4 juni H4Kzoon geboren!! 4700 gram Mirremara34meisje (5) jongen (4) 6 juni 2013 17 juni Mirremeisje geboren!! 4430 gram en 52 cm Suusm33jongen (7,5) meisje (4)8 juni 2013

geslacht verrassing 15 juni Suusmeisje geboren!! 4150 gram en 53 cmNonovrouw34meisje (5) meisje (3) 26 juni 2013 20 juni Nonomeisje geboren!! 2985 gram IsisVG35jongen (5) jongen (3,5) 1 augustus 2013 29 juli Isiszoon geboren!! 3860 gram Franses 35jongen (5) meisje (3) 10 augustus 2013 23 juli Franseszoon geboren!! 2772 gram Suzy197736jongen (3) jongen (1)12 september 2013zwanger geworden via IVF. 20-weken echo helemaal goed! VK geslacht verklapt: waarschijnlijk een jongetje!Andjo36jongen (7) meisje (4) 24 september 2013 20-weken echo goed! Het is een meisje.Zonnestraal32meisje 6) meisje (3)29 september 201320-weken echo goed! Geslacht blijft nog even een verrassingLisje7736jongen (5,5) jongen (3)22 augustus 2013vanaf nu gaan we er écht voor, spannend!!

niet meer actief...

Enkie30meisje (3) meisje (1) 31 mei 2013 7 juni Enkiemeisje geboren! Lily3032jongen (4) jongen (1,5)12 juni 2013

geslacht verrassing 19 juni Lilymeisje geboren! Carmen 38jongen (3) jongen (1)Uitslag vlokkentest helaas niet goed.... heel veel sterkte lieve Carmen
GEFELICITEERD!!!

Oooooh Zomerzonnestraal wat een geweldig nieuws! Hiep hiep hoera!
Wow!!! Hahahaha is dat even leuk nieuws op de vroege ochtend!

Nu visje en Fay nog!
GEFELICITEERD!!! Super leuk nieuws!
Wauw Zonnestraal, wat een heerlijk nieuws zo op de vroege morgen!!! Geweldig!!! Van harte gefeliciteerd!!! Ik ga meteen de tabel aanpassen, dat vraagt natuurlijk om een poppetje
De testen van KV zijn trouwens uiterst betrouwbaar hoor, en ook heel gevoelig. Hagelwit is gewoon echt niet zwanger, maar een streepje op die test, hoe licht ook, is gewoon zwangerrrrrr Zou niet twijfelen aan de test iig. Echt leuk nieuws, het staat in de tabel hoor!
Goedemorgen!!

Wat een gezellige drukte al weer op het forum. En nog wel met super goed nieuws. Zonnestraal: gefeliciteerd!! Wat super zeg!! Ik zoek nog een leuk poppetje om hierbij te zetten voor je (of een smiley), maar waarom kan ik die niet vinden? Kan iemand mij even een tip geven... Ook een 'profielfoto' lukt me niet... raar!!?

@Visje81. Hoe is het met jou vandaag? Heeft het doorgezet of valt het nog mee?

@Nonovrouw. Bedankt!

@Franses. Balen dat je ziek bent. Bleh! Ik was vorige week ook twee dagen ziek, tjonge, wat kun je je dan ineens super slecht voelen. Mijn energielevel is nu ook pas weer aan het bijtrekken, dat heeft toch wel lang geduurd? In ieder geval beterschap! En wat betreft je schoonmoeder, vreselijk zeg. Probeer het zoveel mogelijk los te laten, zulke mensen kosten je alleen maar energie en je krijgt er niets voor terug. Ik spreek uit ervaring... helaas.

@Emma. Leuke foto's zeg. En wat al een mooie buik. Mijn uitgerekende datum is trouwens 8 juni. En leuk dat ik in de tabel sta.

@4HK & Emma. Heel herkenbaar. Onze zoon is ook een echte jongen, vanaf dag 1 al geweest. Pittig, avontuurlijk, gek van voetbal en andere jongensdingen, brutaal, rouwdouwer en ga zo nog maar even door. Hij is ook echt heel lief hoor, maar we hebben toch altijd veel werk van hem gehad. Onze dochter is weer een echt meisje meisje, houdt van prinsessen en roze. Ze is heel zorgzaam, maar tegelijkertijd ook wel stoer en zelfstandig. Ze durft veel en dat heeft mijn zoon dan weer niet. Hij is wat faalangstig... In ieder geval is onze dochter heel makkelijk. Nu hoeft een tweede jongen of dochter niet op de eerste te lijken, maar ja, dat is nu eenmaal mijn enigste vergelijkingsmateriaal, dus heb ik dat toch wel wat in mijn hoofd. Overigens zijn de meisjeskleren die ik nog van haar heb nog zo schattig en mooi, dat ik het ook best zonde vind als ik die weg moet doen. De jongenskleren van mijn zoon zijn al bijna 8 jaar oud en niet meer van deze tijd (ze gaan dus waarschijnlijk sowieso wel weg en kan ik shoppen ). Die kleren weg doen kost me vast minder moeite.

@Mirremarra. Spannend jij ook dus morgen aan de beurt. Ik mag om 10 uur al, jij ook 's ochtends toch? Fijn. En wat kan je man de baby inderdaad al snel voelen, leuk zeg. Mijn zoon en dochter zitten ook geregeld met hun handen op mijn buik om het te voelen, maar dat lukt nog niet. Denk nog twee weekjes of zo. Lijkt me wel heel leuk als ook zij de baby straks kunnen voelen (en mijn man natuurlijk ook). En 10 kilo... erg hè? Maar je bent niet te enige hoor. Ik zit volgens mij nu ook op de 10. Ik hou het liever niet bij... veel te confronterend. Het hoort er nu eenmaal bij denk ik dan maar. Vorige zwangerschappen was ik beide keren iets over de 20 kilo aangekomen. Zal nu wel weer die richting op gaan.
Gisterenavond trouwens een stomme actie uitgevoerd; mijn zoon was aan het gymen in de woonkamer, hij wilde laten zien “hoe goed” hij kon breakdancen (als het aan hem lag hadden we So You Think You Can Dance al ineschakeld) maar de handstand kreeg hij niet voor elkaar en ook zijn radslag was abominabel met gebogen knieën en kikkervoeten. In een dolle bui zei ik dat ik het wel even voor zou doen hoe je nou een radslag deed. Nou… dat ging mooi, en keurig met gestrekte benen. Alleen toen ik neerkwam was het “auw mijn bekken” en zag ik even sterretjes. En in het uur daarna had ik een raar uitgerekt gevoel boven in mijn buik, aan de bovenrand van mijn baarmoeder. Conclusie: ik ben geen 12 meer en de radslag doen als je zwanger bent is misschien niet zo heel slim

En vanmorgen tijdens het opmaken, haast haast we waren laat, was dochter bij me komen staan. Ze zei telkens “wembrauwen wembrauwen” maar ik lette niet op wat ze deed (was zelf oog make up aan het op doen). Wat denk je? Had ze met mijn zwarte waterproof mascararoller haar wenkbrauwen “gedaan”! Helemaal zwart!!! En nog netjes ook, en dat zonder spiegel. Ik moest wel lachen, maar het was nog best een klusje om het weer helemaal schoon te krijgen. Mijn kleine prinses hihi
Haha, geweldig Emma die dochter van je. Wat zal dat er leuk uit hebben gezien! En tja, die radslag... niet zo slim inderdaad. Moest er wel om lachen. Ik heb een poosje geleden de handstand nog voor gedaan aan mijn dochter, maar dat viel ook flink tegen. Moeten we dus gewoon niet meer doen!! Hoe is het nu met je buik? Geen last meer?
quote:suusm schreef op 22 januari 2013 @ 10:53:

Haha, geweldig Emma die dochter van je. Wat zal dat er leuk uit hebben gezien! En tja, die radslag... niet zo slim inderdaad. Moest er wel om lachen. Ik heb een poosje geleden de handstand nog voor gedaan aan mijn dochter, maar dat viel ook flink tegen. Moeten we dus gewoon niet meer doen!! Hoe is het nu met je buik? Geen last meer?

De handstand durfde ik niet voor te doen idd, ik dacht straks zak ik door mijn armen en val ik boven op mijn hoofd. Maar de radslag leek me wel oke. Hmm fout. Mijn buik doet geen pijn, maar nu ik erover nadenk voel ik de baby al een poosje niet. Maar dat zal vast komen doordat hij slaapt.

Cross met jou trouwens, jij bent ook al zo’n gezellige schrijfster zie ik, leuk hoor!

En heeeeeeeeeeeeel herkenbaar wat je schrijft over jongen/meisje. Ik had dat precies zo, met die kleertjes enzo. Maar ik weet het dus al een poosje en ben nu net klaar met haar kleertjes sorteren en weg doen. Met pijn in mijn hart hoor, dat wel, al die leuke snoezige kleertjes die we niet meer kunnen gebruiken… Echt zo super jammer, het was zo handig geweest.... al heb ik er geen tranen meer om gelaten gelukkig.

En zondagochtend zijn we bij een vriendin op bezoek geweest, die heeft een zoontje van nu 3,5 maand, en die had weer een paar tassen met kleertjes voor me klaar staan. Dus voorlopig kan ik wel ff vooruit, ze schuift alles naar mij door dus dat scheelt alweer. Al zit daar ook best wat oud spul bij hoor, ik zal het eens goed gaan uitzoeken. Ik kreeg ook een nieuw boxmobile van haar mee (ze had hem dubbel) en een zgan nieuw voedingskussen, dat zij eigenlijk onhandig vond en bijna niet heeft gebruikt. Toch weer handig, want de mijne was al aan zijn einde gekomen door al het uitlenen.

Als je je reactie trouwens typt in het schermpje hier onderaan de pagina, dan zie je idd die smileys niet. Dan moet je eerst “bekijk bericht” toetsen en dan krijg je een ander schermpje waar je (helemaal rechts bovenin) wel een smiley hebt staan. Als je daarop klikt kun je uit heel veel poppetjes kiezen.

Oh, daar is de baby weer plop plop Mijn man voelt het nu trouwens ook, en dochter ook. Die gaat heel vaak met haar hoofdje op mijn buik liggen en dan gaat 'ie ook schoppen, en daar reageert zij dan weer op. "hey baby!" zei ze laatst spontaan, toen dat gebeurde
quote:emma39 schreef op 22 januari 2013 @ 11:14:

[...]

Oh, daar is de baby weer plop plop Mijn man voelt het nu trouwens ook, en dochter ook. Die gaat heel vaak met haar hoofdje op mijn buik liggen en dan gaat 'ie ook schoppen, en daar reageert zij dan weer op. "hey baby!" zei ze laatst spontaan, toen dat gebeurde

Ah, fijn. Weer wakker dus. En wat leuk dat je dochter dat doet. Kijkt mijn dochter ook al naar uit. Die aait de buik heel wat af... zo lief! Mijn zoon legt zijn hand ook geregeld op mijn buik trouwens, maar alleen als niemand kijkt, haha! (gevonden, bedankt voor de tip!) Ik moet ook telkens zo lachen als ons nichtje van een half jaar bij ons op bezoek is. Hij kijkt er eigenlijk niet naar om, totdat hij denkt dat hij alleen met haar in de kamer is (en ik in de keuken). Als ik dan om het hoekje kijk, staat hij bij de box gek te doen en haar te kriebelen. Zodra ik dan weer kijk, weet hij niet hoe snel hij weg moet komen "domme baby", zegt hij dan.

Knap dat je door snoezige kleertjes heen bent. Goed gedaan! Bij mij gaan ze dan naar mijn nichtje toe, dus krijgen ze nog een goed tweede leven. We zullen het morgen weten. Weten jouw kids eigenlijk dat jullie zoon krijgen? En zo ja, dan weet iedereen het in je omgeving denk ik? Of hebben jullie ervoor gekozen het geheim te houden?

En ja, als ik eenmaal schrijf... Dan ben ik er ook echt, haha Het viel me al op dat jij ook lekker lange verhalen schrijft. Gezellig!!
Mijn kinderen weten dat het een jongen wordt (en vinden het ook prachtig!), eigenlijk weet iedereen weet het al. We hebben daar geen geheim van gemaakt. Voor mij zelf is het denk ik goed geweest dat we het wisten, zeker nu ik er zo lang over heb gedaan om het te accepteren. Stel dat ik daar nog doorheen was gegaan na de geboorte. Aan de andere kant had ik dan wel een onbezorgdere zwangerschap gehad (daarom begrijp ik het ook als vrouwen het niet willen weten) want nu heeft die wetenschap mijn zwangerschap echt wel een beetje vergald een aantal weken. Maar ja het is het een of het ander. En idd de kinderen kunnen zoiets niet geheim houden, dus we hebben het gewoon verteld. Net als toen bij dochter trouwens, ik heb daar zelf geen problemen mee. De naam houden we wel geheim, toch nog een verrassing voor de mensen als de baby komt. Eigenlijk hebben we nog helemaal geen naam ook, dus da’s ook niet zo moeilijk.

Zijn jullie er al uit of jullie het willen weten morgen dan, dat wist je toch nog niet? En ga je het wel aan ons vertellen? Nou ik hoop voor jou dat jouw “wens” wel uit komt en dat het een meisje is, bij jou kan nog één dagje alle kanten op in ieder geval hihi (da’s idd het voordeel van het nog niet weten wat het is… ik weet nog dat ik dat toen bij dochter ook al had. Ergens vond ik het toen ook wel fijn om het nog niet te weten, want dan kon het altijd nog een meisje zijn) Vandaag krijgt trouwens ook iemand anders die ik ken ook te horen of het een jongen of een meisje is, via pretecho. En ik weet van haar dat zij (en haar man trouwens ook) heimelijk hoopt op een meisje. We hebben vorige week samen haar 12-weken echo bestudeerd op de nub-theorie, en ik dacht een jongetjesnub te zien. Maar we wisten niet helemaal zeker of het nou wel de nub was, waar we naar keken :-) Ik ben heel benieuwd voor haar!
Hi allemaal, sorry voor mijn lange afwezigheid. Heb weer een studie opgepakt die ik voor de bevalling af MOET hebben. Daarna gaat het er namelijk echt niet meer van komen. Dus weer ff druk aan deze kant. Voel me verder nog steeds niet zwanger. Echt heel bizar maar goed, maak me verder gelukkig geen zorgen. Even wat korte reacties wat er is weer een hoop geschreven!!

@Visje, wat balen meid! Ik had het je zo gegund!!! Een dikke En ik snap het helemaal dat je wat afstand neemt. De vorige keer dat ik geen positieve test in mijn handen had, heb ik ook even 2 weken naar de eisprong toe weinig meegelezen op het forum. Er komt een moment dat je er gewoon even niet mee bezig wil zijn. Ik zeg niet dat ik daardoor nu zwanger ben geworden maar het is zeker voor jezelf goed om er niet de hele tijd aan te denken. Veel sterkte bij de gyn. Hoop dat je daar iets wijzer wordt en sterke deze dagen!

@Zonnestraal, JEEEEEEH!!!! Je bent zwanger! Oh, wat een contrast met Visje maar oh wat ben ik blij voor jou! En wat leuk dat we zo dicht bij elkaar zwanger zijn! Is het nieuws inmiddels al een beetje geland? En bevestiging van een andere test? Is toch niet nodig, een streep is een streep hoor!

@Mirre: Morgen je echo. Spannend hoor. Nog steeds willen jullie het niet weten? Knap hoor.

@Mamamuis, snap jou ook helemaal! Het is ook heel wat. Het verschil tussen 2 of 3 kindjes is gewoon enorm op heel veel practische vlakken (aantal kamers nodig in je huis, grotere auto, problemen met appartementen op vakanties etc). En dan heb ik het nog niet eens over de drukte in huis en weer in de luiers. En joh, mocht je toch weer naar een derde neigen...je bent nog jong zat!

@Frances: jeetje zeg, wat een vreselijke schoonmoeder heb jij! Heb medelijden met je. Tja, je kan ze niet uitzoeken helaas. En wat naar dat je je ziek voelt. Hoop dat je snel beter bent. Vreselijk hé, dat gekwakkel.

@Pipoo, grappig wat je zegt over een ongeplande zwangerschap van een derde. In principe is dat zo bij ons gegaan. We twijfelde over een derde en ineens was ik zwanger. Tja, dan hoef je niet meer te twijfelen. Dat dit in een miskraam is geëindigd heeft er alleen maar voor gezorgd dat we 100% daarna voor een derde gingen. Maar goed, af en toe twijfels blijven er wel maar dat had ik bij de vorige zwangerschappen ook. Maar dan gaat het altijd om practische zaken en financiele middelen. Fijn dat het verder zo goed met je gaat! Het gaat al lekker opschieten hé?

@Isis, wat spannend! Op 15 februari weet je hoe de definitieve samenstelling van je gezinnetje zal zijn. Zal het een echt mannengezin blijven......of toch niet.....??!!! Heerlijk daarna naar de bergen. Ben super jaloers! Mis de wintersport heel erg, niet meer geweest sinds de kids er zijn. Hier ook een hele droge slechte huid maar geef ook echt de winter de schuld. Wat de hoeveel tijd voor de tv betreft. Ook hier vind ik dat lastig. Maar zolang de jongens ook nog veel met elkaar spelen probeer ik me er niet teveel druk over te maken. Heerlijk hé, om ze zo samen te zien spelen en lief tegen elkaar zijn. Dan ben ik intens gelukkig.

@Suus: welkom. Wat leuk dat je al zo ver bent! Spannend morgen al je 20-weken echo. Ben benieuwd of jullie besluiten te horen wat het is.

@Nono, nog steeds niks aangekomen? Jeetje,inderdaad verstandig beetje bijeten. Kan geen kwaad in jouw geval.

@Emma, wow wat een mooie buik heb je! Echt super! Geniet er van hé. En voor de tabel: eerste echo voor mij is 5 februari. Echt zo fijn dat je het steeds bij wil houden. Fijn dat de psych je gevoel heeft bevestigd. Kan je dat ook weer achter je laten.

@Kinderwagen, hier ook bugaboo. Heb hem destijds met 25% korting kunnen kopen en hij ziet er nog steeds geweldig uit! Weet zeker dat ik na de derde er nog een leuk prijsje op marktplaats voor kan krijgen. En heerlijk die grote wieg. Mijn kindjes heb ik tm 6 maanden er in kunnen laten slapen als ik op pad ging. Geen gedoe met bedjes meenemen.

Ik hoop niet dat ik iemand vergeten ben....in elk geval niet bewust!
Zomerzonnestraal gefeliciteerd!! Wat een geweldig nieuws, lekker van genieten!!
Idee al een beetje geland Zonnestraal? Wanneer zou je nu uitgerekend zijn? Nog net in sept, of begin oktober?

Ben echt heel blij voor jullie!

Even excuses van mijn kant, neem aldoor voor wat uitgebreider te reageren, maar ik heb werkelijk geen enkele puf. Voor niks. Gewoon 0,0 energie. Het weeïge, misselijke, is verdwenen, aar de vermoeidheid is nog hevig. Elk klein klusje zie ik als een berg tegenop. Hoop dat dat gauw bijtrekt, want stemming wordt daar ook niet beter op.

Ga jongste nu in sneeuwoutfit inpakken, want oudste met de slee uit school halen.

Liefs!
Gefeliciteerd Zonnestraal! wat spannend om weer te testen.

Ik kom er meestal ook niet aan toe om overal op te reageren. Ik reageer meestal maar op de dingen die me het meest opvallen of bijblijven door herkenning en dergelijke.

Zoals over tv-kijken; bij ons staan er vaak dvd's op. Ik zou het ook wel wat minder willen. De kinderen willen vaak kijken; vooral de jongste heeft nu echt een fase dat de tv aan MOET (en hij gaat erg peuterpuberig dreinen en aan je kleren trekken als je hem dan niet aan zet. Hij heeft het woordje NU ook ontdekt laatst; is erger dan NEE ). De tv is vaak een soort achtergrondbehangetje voor ze; ze kijken heel even en dan gaan ze lekker spelen. Ze hebben weinig zitvlees gelukkig. Op een onopvallend moment gooi ik de tv dan wel uit. Als achtergrondbehangetje zou ik liever een cd-tje opzetten, maar als ik dat doe dan denken zij meteen aan kijken. Ik hoor dus weinig muziek meer. Mochten jullie trouwens leuke tips hebben voor kindermuziek-cd's dan hoor ik het graag; ik ben er dus nog helemaal niet in thuis. Mijn dochter vond de Sinterklaas- en kerstcd's die ik had gekocht wél leuk om te horen.

@sneeuw; ben het helemaal zat nu. Ik voel mijn bekken behoorlijk; vooral bij mijn schaambeen en ik ben ervan overtuigd dat dit is versterkt door het onstabiele lopen in de sneeuw. Volgens mij bleef sneeuw vroeger veel minder lang liggen...
Vriendjes voor altijd is een leuke van sesamstraat. Mijn kinderen houden net als ik van top 40 muziek. En kunnen er ook al lekker op swingen. Wij hebben vaak de radio aan thuis. Heel grappig dat ze dan hun eigen teksten mee te zingen. Alleen niet altijd handig bij dat nieuwe nummer van Britney spears en Wil I Am bv zingt ze BritneyBitch . Maar kinderen voor kinderen is hier ook een groot succes. En cdtjes van Keet en K3 doen het ook altijd wel goed.

Dat tv kijken is ook maar een gewoonte. En als je de tv gewoon niet meer aanzet. Of desnoods even zeggen dat hij stuk is. En begint met radio luisteren zijn ze daar ook zo aan gewend joh. Het is wel belangrijk dat ze zichzelf een beetje kunnen vermaken zonder tv.

Wow Carmen 5 februari dat is al snel hoe ver ben je dan?
Hi4HK, ben dan pas 8 weken dus is zeker snel. Maar ik vind het wel fijn....gewoon voor de bevestiging. Zeker omdat ik me dus niet zwanger voel :-).
Oh 8 wk alweer joh! Fijn dat je zo snel terecht kunt, snap ik helemaal.
Echte kinderCD's die hier favoriet zijn (voor peuters en kleuters dus):

"Dirk Scheele - Dierenliedjes" (uit een 3CD box, de andere twee vinden ze niks aan)

"Kareltje en Sjonnie op vakantie" (heel goede teksten, ook leuk voor volwassenen!)

CD van Jip en Janneke van de Hema.

CD van d musical van Thomas de Trein (waren we heen geweest).

Deze CD overigens vooral in de auto.

Thuis vaker onze eigen muziek, die ze gelukkig ook leuk vinden. Zoals Jack Johnsons en Caro Emerald, die worden in brabbelengels meegezongen
quote:carmen304 schreef op 22 januari 2013 @ 16:54:

Hi4HK, ben dan pas 8 weken dus is zeker snel. Maar ik vind het wel fijn....gewoon voor de bevestiging. Zeker omdat ik me dus niet zwanger voel :-).Dat is fijn! Nog 2 weekjes maar!
Liedjes met een hoepeltje erom. Als je de ouderwetse "uit onze tijd" liedjes wil meebleren
Carmen wat fijn dat je zo snel een echo krijgt. Spannend zeg!!

Zomerzonnestraal is nieuws al doorgedrongen? Je krijgt gewoon een derde!!

Alles goed Fay?

Ik ben nog niet ongesteld, wel veel krampjes.
quote:visje81 schreef op 22 januari 2013 @ 17:49:

Ik ben nog niet ongesteld, wel veel krampjes.

Hoe komen bij jou meestal je menstruaties op gang? Langzaamaan met beetjes of plots de sluizen open?

Is het bij het kleine beetje van gisteren gebleven?

Dan is er nog een kansje, of niet?
Het begint meestal met bruinverlies en dan kleine beetjes. Het is bij dat ene veegje gisteren gebleven...

Krijg dus wel weer een beetje (valse?) hoop..
Ik heb dus ook geen idee wanneer mijn eisprong is geweest. Heb deze maand geen ovu testen gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven