Geld & Recht alle pijlers

Pleh!

22-01-2013 22:42 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag mijn dure Fallraven jas teruggekomen uit de stomerij.

Heel de bontkraag verprutst.......

Heb gelijk gebeld en morgen is de persoon er die daar verantwoordelijk voor is en ga ik er heen.

Wat zijn mijn rechten?

Ben er naar van
Ach ik vind het sneuer voor de originele eigenaar.
Waar zit de any-key?
Nou wees gerust, ik draag geen echt bont
+1 voor de dame die niet weet waar de any key zit
wat heb je getekend toen je het ding bij de stomerij inleverde... lees dat eerst even door
quote:Houston77007 schreef op 22 januari 2013 @ 22:45:

Ach ik vind het sneuer voor de originele eigenaar.Wie? In elk geval geen zielig diertje als je dat bedoelt
Gelukkig! Ik vrees echter dat je pech hebt. Misschien is de stomerij coulant maar meestal hebben ze wel een clausule waar in staat dat ze niet aansprakelijk zijn voor schade.
Oh, my mistake. In dat geval vind ik het sneu voor jou!

Waar zit de any-key?
quote:Houston77007 schreef op 22 januari 2013 @ 22:45:

Ach ik vind het sneuer voor de originele eigenaar.

Als ze ergens juist goed op de dieren letten, is het wel bij Fjallraven:

Wij verkopen geen bont, niet als kleding, niet als accessoire en niet als ander product. Fjällräven heeft de internationale overeenkomst Retailer Commitment Against Fur ondertekend. In plaats daarvan gebruiken wij ons synthetische alternatief Arctic Fur.

Wij accepteren geen "mulesing", de ingreep bij merinoschapen in Australië ter voorkoming van vliegen. Daarom hebben we besloten alleen in te kopen bij leveranciers die "mulesing"-vrije merinowol kunnen garanderen

Wij accepteren geen dons van levend geplukte ganzen, maar gebruiken uitsluitend dons van hoge kwaliteit dat afkomstig is van slachtganzen. In 2010 hebben we een eervolle vermelding gekregen vanwege onze controle op het donsproces.

Wij steunen de met uitsterven bedreigde poolvos door geld te doneren voor bijvoeding van poolvossen bij bewoonde vossenholen en voor uitbreiding van de algemene kennis over de toestand van de poolvos. Deze werkzaamheden worden uitgevoerd in samenwerking met de Universiteit van Stockholm.
quote:Houston77007 schreef op 22 januari 2013 @ 22:49:

Oh, my mistake. In dat geval vind ik het sneu voor jou!

Nettel ik heb niets getekend, heb een bon gekregen die weer ingeleverd is bij het afhalen.

Ik heb mijn jas naar de stomerij gebracht omdat ik hem zelf niet durf te wassen.

Ik wilde hem dus proffesioneel laten reinigen, dan mag je toch verwachten dat een stomerij weet hoe ze bepaalde stoffen moeten behandelen?

Of zie ik dat nou verkeerd?
Nee hoor, dat zie je niet verkeerd. Het is een heel gewone jas, dus dan mag je van de expertise van de stomerij uitgaan. Tenzij ze je van tevoren gewaarschuwd hebben dat dit zou kunnen gebeuren en jij dat risico bewust genomen hebt. Maar dat lees ik nergens in je verhaal. Rustig afwachten wat ze zeggen en anders kun je ook nog een klacht indienen bij de geschillencommissie als ze daar bij aangesloten zijn.
Ik heb trouwens inmiddels wat uitgezocht en die bontkraag had nooit gestoomd mogen worden

Maar is dat dan mijn verantwoording?

Ik geef mijn jas immers uit handen omdat ik niet weet hoe ik hem moet reinigen.

Ik mag er toch vanuit gaan dat een stomerij weet dat een bontkraag niet gestoomd mag worden?

Die hadden ze er dan toch ff af kunnen ritsen?
Ik wacht t idd af 'Bootje-op-de-golven'.

Maar baal er zo ontzettend van.

Deze jas heeft mij maarliefst 399 euro gekost

en ik ben er zo enorm zuinig op!

En dan gebeurt dit....
Eerst maar even morgen afwchten, maar misschien zijn die bontkragen 'los' aan te komen?
Ik heb geen idee, ik hoop het zo!

Idd morgen eerst maar ff afwachten.

Zal morgen eens contact zoeken met Fjallraven om te informeren of dat mogelijk is een los bontje bestellen.
Wat balen zeg! Staat er in de jas ook geen etiket met aanwijzingen over mogelijk stomen?
Er staat in t etiket dat de jas op 40 graden gewassen mag worden.

Maar omdat ik dat dus niet durfde heb ik t uitbesteed.
zijn ze geen lid van een branche-organisatie?

http://www.consuwijzer.nl ... -niet-schoon-bij-stomerij
it's a big club and you ain't in it
Heb ooit eens een kledingstuk teruggehad van de stomerij met brandgaten erin. Geklaagd, en kreeg na overhandiging van de aankoopbon een volledige vergoeding. (Moest daar overigens wel over onderhandelen, ze wilden de helft geven maar zijn gewoon verzekerd. Maar ik koop toch ook geen half kledingstuk terug?).

En vraag ook de kosten die je gemaakt hebt voor het stomen van het kledingstuk terug. Die heb je immers voor nop betaald (ben ik destijds vergeten).
Thanks voor jullie adviezen!

Ik ga nu naar de stomerij en ga eerst maar eens kijken

of ik het op een fatsoenlijke manier kan regelen met ze.
En? Hoe reageerden ze? Kunnen ze de schade herstellen of vergoeden ze een nieuwe kraag/jas?
Bij aankomst moest ik even wachten op de leidinggevende want die was in bespreking.

Kreeg een lekker kopje koffie aangeboden.

Leidinggevende vond het erg vervelend en gaat uitzoeken hoe het komt dat die kraag verpest is.

Heb aangegeven dat als t bontje los besteld kan worden en zij dat vergoeden, ik daarmee akoord ga.

Waarop de leidinggevende zei dat hij contact ging zoeken met de fabrikant Fjallraven.

Ik word vanmiddag of op zijn laatst, morgenvroeg, teruggebeld.

Ik wacht nog ff af met blij zijn tot ik zeker weet dat ze dat bobtje los kunnen bestellen.

Kan dat niet, dan ga ik er vanuit dat de complete jas vergoed wordt.

Heb dat ook aangegeven en de leidinggevende zei dat we daar wel uit zouden komen.
quote:perlucalin schreef op 23 januari 2013 @ 13:40:

Bij aankomst moest ik even wachten op de leidinggevende want die was in bespreking.

Kreeg een lekker kopje koffie aangeboden.

Leidinggevende vond het erg vervelend en gaat uitzoeken hoe het komt dat die kraag verpest is.

Heb aangegeven dat als t bontje los besteld kan worden en zij dat vergoeden, ik daarmee akoord ga.

Waarop de leidinggevende zei dat hij contact ging zoeken met de fabrikant Fjallraven.

Ik word vanmiddag of op zijn laatst, morgenvroeg, teruggebeld.

Ik wacht nog ff af met blij zijn tot ik zeker weet dat ze dat bobtje los kunnen bestellen.

Kan dat niet, dan ga ik er vanuit dat de complete jas vergoed wordt.

Heb dat ook aangegeven en de leidinggevende zei dat we daar wel uit zouden komen.Vind het een zeer nette reactie van hun
Vind ik ook hoor!

Had me al helemaal voorbereid op een minder leuk gesprek..

Maar was niet nodig.

Nu hopen dat 'de afloop' ook positief is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven