Augustus 2012 deel 12!!
vrijdag 28 december 2012 om 21:23
Ruim een jaar verder en nu …. tijd voor deel 12. (deel 3 alweer op de kinderpijler).
De eerste mini’s zijn al 5 maanden, hun eerste kerst (en alle kerststress) hebben ze gehad. Sommige mama’s zijn weer aan hun werk. Het dagelijkse leven begint te wennen. Maar uitgepraat raken we niet.
Wij praten over….. niet/wel slapende, krijsende, lachende, huilende, vrolijke, zieke/gezonde mini’s. Flessen melk, wel/nietwillende borsten, oranje wortelprut, rondvliegende boontjes. Gezondheidsperikelen, Wel/niet begrijpende mannen (waar we stiekem hartstikke dol op zijn), schoonloeders, ouders en wat verder ter tafel komt.
De dagelijkse soap van de augustus-2012 mama’s continues. Onze stille en soms niet-stille meelezers blijven onze volgen. Voor de “augustus-2013 mama’s-To-be” zijn we een inspiratiebron, wat een eer!
Mini’s en mama’s hebben elkaar een maand geleden real-life ontmoet, wat een topmiddag! Het divagedrag is overgenomen, maar echt het juiste hebben ze elkaar nog niet ingefluisterd, dus in februari gaan we voor de herhaling.
credits voor de inleiding gaan dit keer naar Myself!
Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!
Onze zwangerschappen
Augustus 2012 deel 10!!
Augustus 2012 deel 11!!
NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! nicole12332 jaar03-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz24 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!
En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!
De eerste mini’s zijn al 5 maanden, hun eerste kerst (en alle kerststress) hebben ze gehad. Sommige mama’s zijn weer aan hun werk. Het dagelijkse leven begint te wennen. Maar uitgepraat raken we niet.
Wij praten over….. niet/wel slapende, krijsende, lachende, huilende, vrolijke, zieke/gezonde mini’s. Flessen melk, wel/nietwillende borsten, oranje wortelprut, rondvliegende boontjes. Gezondheidsperikelen, Wel/niet begrijpende mannen (waar we stiekem hartstikke dol op zijn), schoonloeders, ouders en wat verder ter tafel komt.
De dagelijkse soap van de augustus-2012 mama’s continues. Onze stille en soms niet-stille meelezers blijven onze volgen. Voor de “augustus-2013 mama’s-To-be” zijn we een inspiratiebron, wat een eer!
Mini’s en mama’s hebben elkaar een maand geleden real-life ontmoet, wat een topmiddag! Het divagedrag is overgenomen, maar echt het juiste hebben ze elkaar nog niet ingefluisterd, dus in februari gaan we voor de herhaling.
credits voor de inleiding gaan dit keer naar Myself!
Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!
Onze zwangerschappen
Augustus 2012 deel 10!!
Augustus 2012 deel 11!!
NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! nicole12332 jaar03-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz24 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!
En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!
woensdag 23 januari 2013 om 09:59
@ chryssa, veel succes bij de HA! Ben erg benieuwd.
@ kroos, klinkt wel goed dat hele na zorg traject.
@ toet, jullie huis zag er goed uit op fb. Veel succes nog deze week en met het verhuizen!
@ meet, ben benieuwd of we onze mini's weer in een cirkel kunnen leggen of dat er een paar eigenwijze donders zijn die zich omrollen
@ kroos, klinkt wel goed dat hele na zorg traject.
@ toet, jullie huis zag er goed uit op fb. Veel succes nog deze week en met het verhuizen!
@ meet, ben benieuwd of we onze mini's weer in een cirkel kunnen leggen of dat er een paar eigenwijze donders zijn die zich omrollen
woensdag 23 januari 2013 om 10:05
Chryss ik heb zo met jou en mini te doen. Idd aan de bel trekken hoor,hier heeft niemand wat aan. Hele dikke knuffel voor jou.
Ik hou mini ook hoor ondanks dattie iedere ochtend om half 6 wakker is,maar t jochie lacht de hele dag.
Midi daarentegen mag zo afgehaald worden,ik kan niks goed doen. Maak t helemaal leuk voor m en t is helemaal zijn dag maar meneer gaat toch lopen mopperen grrrrr.
Toet lekker zaterdag over en dan komt er lekker weer rust in de tent.
Ik hou mini ook hoor ondanks dattie iedere ochtend om half 6 wakker is,maar t jochie lacht de hele dag.
Midi daarentegen mag zo afgehaald worden,ik kan niks goed doen. Maak t helemaal leuk voor m en t is helemaal zijn dag maar meneer gaat toch lopen mopperen grrrrr.
Toet lekker zaterdag over en dan komt er lekker weer rust in de tent.
woensdag 23 januari 2013 om 10:14
Mams gaat goed,heeft vandaag weer chemo. Waren er vrijdag en net voor we weggingen was t allemaal even te veel. Vond ik moeilijk om te zien. Dan is ze opeens misselijk en moet ze rusten. Ik vind het vooral moeilijk dat je niet even pauze kunt nemen van alles. Maar goed ze is super sterk en had het erover dat ze misschien nog wel een paar jaar heeft. Ze ging kibbelen met paps over een crematie waar ze heen moesten. Zij zegt ik doe dat gewoon hoor,sta er verder niet bij stil enz en tegen paps je gaat niet janken hoor terwijl die man al jaren bij iedere begrafenis/crematie vol schiet. Ik heb zo gelachen om die 2.
woensdag 23 januari 2013 om 10:33
Goedemorgen mama's!
Zo, eindelijk weer een berichtje van mij.
Breng alle mini's maar hier vandaag voor het 6 maanden feestje van miniDodo. Neem luiers mee en ik zeg niet wat we gaan doen! Hihi!
Hier beweegt mini ook met haar kontje omhoog als ze op de buik ligt. Ik denk het begin van het kruipen. En ze is gek op labeltjes! Een tikkie verkouden is ze maar het gaat verder goed met haar. Soms wordt ze wakker 's nachts maar afgelopen nacht ging het goed met doorslapen. Althans, ik werd er niet wakker van..
Morgen naar het CB. Ik ben benieuwd hoe zwaar en lang ze is. Volgens de weegschaal hier net iets over de 6 kilo. Dat is nog niet zo veel.. De lengte schat ik op 62 cm? Ja, een echte mini!
Wat krijgen jullie mini's wat betreft voeding? 4 x 180 (200 melk)? Geven jullie allemaal pap? Ik vraag me af of ze niet te weinig krijgt. Ze krijgt nu sinds het weekend fruit en sinds een maand groenten. Ze kent al de smaak van wortels, courgette, bloemkool en witlof. En aan fruit kent ze alleen nog maar banaan. Deze week peer maar eens proberen.
De poep van mini veranderd wel sinds ze fruit krijgt. Het is nu een soort klont en met één doekje is alles weer schoon.
Verder heel druk met werken hier. Vanaf vandaag weer 5 lange dagen.
We hebben gister via bekenden een vervolg autostoel gescoord; een mooie Tobi.
@ Rammel: knap zoals je doorzet met bv. Beterschap met zoon!
@ Maat: beterschap! Ik hoop dat je snel beter voelt!
@ Bub: Dikke voor jou! Ik hoop dat het allemaal goed komt!
@ Chryssa: sterkte met de huisarts. Ik hoop op een oplossing want dit klinkt heel erg zwaar. En een hele dikke dikke voor jou!
@ Anne: wat een narigheid bij je schoonouders. Sterkte!
Nico: Ik hoop dat mini's verkoudheid snel over is!
Myself: Klinkt spannend met je vader. Sterkte!
En met mini. pseudokroep klinkt heftig.
Kroos: fijn dat mini een goede arts heeft! Ik hoop dat het meevalt tzt.
Hopelijk is je oog snel beter.
Bubblez: jeetje langs twee oogartsen. Ik hoop op goed nieuws!
Toet: succes met klussen en verhuizen!
Kwimmie: succes met moppermini.
En een hug voor jou en je ouders!
Zo, eindelijk weer een berichtje van mij.
Breng alle mini's maar hier vandaag voor het 6 maanden feestje van miniDodo. Neem luiers mee en ik zeg niet wat we gaan doen! Hihi!
Hier beweegt mini ook met haar kontje omhoog als ze op de buik ligt. Ik denk het begin van het kruipen. En ze is gek op labeltjes! Een tikkie verkouden is ze maar het gaat verder goed met haar. Soms wordt ze wakker 's nachts maar afgelopen nacht ging het goed met doorslapen. Althans, ik werd er niet wakker van..
Morgen naar het CB. Ik ben benieuwd hoe zwaar en lang ze is. Volgens de weegschaal hier net iets over de 6 kilo. Dat is nog niet zo veel.. De lengte schat ik op 62 cm? Ja, een echte mini!
Wat krijgen jullie mini's wat betreft voeding? 4 x 180 (200 melk)? Geven jullie allemaal pap? Ik vraag me af of ze niet te weinig krijgt. Ze krijgt nu sinds het weekend fruit en sinds een maand groenten. Ze kent al de smaak van wortels, courgette, bloemkool en witlof. En aan fruit kent ze alleen nog maar banaan. Deze week peer maar eens proberen.
De poep van mini veranderd wel sinds ze fruit krijgt. Het is nu een soort klont en met één doekje is alles weer schoon.
Verder heel druk met werken hier. Vanaf vandaag weer 5 lange dagen.
We hebben gister via bekenden een vervolg autostoel gescoord; een mooie Tobi.
@ Rammel: knap zoals je doorzet met bv. Beterschap met zoon!
@ Maat: beterschap! Ik hoop dat je snel beter voelt!
@ Bub: Dikke voor jou! Ik hoop dat het allemaal goed komt!
@ Chryssa: sterkte met de huisarts. Ik hoop op een oplossing want dit klinkt heel erg zwaar. En een hele dikke dikke voor jou!
@ Anne: wat een narigheid bij je schoonouders. Sterkte!
Nico: Ik hoop dat mini's verkoudheid snel over is!
Myself: Klinkt spannend met je vader. Sterkte!
En met mini. pseudokroep klinkt heftig.
Kroos: fijn dat mini een goede arts heeft! Ik hoop dat het meevalt tzt.
Hopelijk is je oog snel beter.
Bubblez: jeetje langs twee oogartsen. Ik hoop op goed nieuws!
Toet: succes met klussen en verhuizen!
Kwimmie: succes met moppermini.
En een hug voor jou en je ouders!
woensdag 23 januari 2013 om 15:07
Drama hier. Huisarts zei dat Meisje alleen maar aandacht aan het trekken is. Ik ben ontploft en heb gezegd dat dat gelul is, dat een baby van 5 maanden niet ophoudt met drinken om te manipuleren. Heb toen eem verwijzing van de kinderarts gekregen, maar volgens de ha was het geen spoed, dus kunnen we pas over twee weken terecht. Ondertussen heeft Meisje vandaag bijna niks gedronken en slechts een half uurtje geslapen.
Zoon is dwarser dan dwars, ligt al 1,5 uur te gillen en krijsen in z'n bed. Voor de rest is het drammen rellen, niet normaal. Ik probeer van alles om hem af te leiden, maar het werkt gewoon niet.
Zoon is dwarser dan dwars, ligt al 1,5 uur te gillen en krijsen in z'n bed. Voor de rest is het drammen rellen, niet normaal. Ik probeer van alles om hem af te leiden, maar het werkt gewoon niet.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
woensdag 23 januari 2013 om 15:56
woensdag 23 januari 2013 om 16:21
Chryssa vanavond direct ha post bellen desnoods midden in de nacht daar terecht. Je hebt dan ren andere ha. Leg je verhaal voor en eis een directe doorverwijzing.
Ik zou ook nu ff het cb gaan bellen. Zij kunnen je misschien nu nog wel beter adviseren dan die lamlul van een ha.
Aandacht trekken? Pff waar heeft die vent gestudeerd!
Ik zou ook nu ff het cb gaan bellen. Zij kunnen je misschien nu nog wel beter adviseren dan die lamlul van een ha.
Aandacht trekken? Pff waar heeft die vent gestudeerd!
woensdag 23 januari 2013 om 17:16
Wat een eikel die ha chryssa!! Sluit me aan bij de rest, naar de hap gaan of je kan ook het ziekenhuis zelf bellen waar de afspraak gemaakt is. Misschien kan je wat hun betreft wel eerder terecht.
2 weken zo nog aan modderen is niet te doen! Is het ook niet een idee om zoon een nachtje bij opa en oma te brengen?
Sterkte!!!
@ dodo, jouw mini is vandaag een half jaar he!! De eerste augustus baby die een half jaar is!!
@ kwimmie, wat een dappere mama heb jij toch! Als ik dat zo lees, en met veel humor ook
Minimaatje is niet zo gezellig momenteel. Maar goed, ik ook niet.
2 weken zo nog aan modderen is niet te doen! Is het ook niet een idee om zoon een nachtje bij opa en oma te brengen?
Sterkte!!!
@ dodo, jouw mini is vandaag een half jaar he!! De eerste augustus baby die een half jaar is!!
@ kwimmie, wat een dappere mama heb jij toch! Als ik dat zo lees, en met veel humor ook
Minimaatje is niet zo gezellig momenteel. Maar goed, ik ook niet.
woensdag 23 januari 2013 om 18:24
woensdag 23 januari 2013 om 18:49
Sterkte Chryssa, ik hoop dat ze in het ziekenhuis kunnen vinden wat er aan de hand is! Heeft je meisje onlangs nog gepoept of kan het zijn dat daar ook weer iets dwarszit?
Dodo, gefeliciteerd met de 6 maanden van je mini! Ik zou een wat kleinere mini wel fijn vinden, mijn reusje heeft maar 1 maand maat 62 gedragen en kan alleen nog met iets gekromde beentjes in de kinderwagenbak. Maar ik kan me ook voorstellen dat jij het leuker zou vinden als mini wat groter zou zijn, of maakt het je niet uit?
En nee, niet alle mini's hier krijgen pap. Die van mij in ieder geval niet, want ik zie het nut er niet van in. Er zitten geen nuttige voedingsstoffen in, hij slaapt al door en van de lepel happen kan hij oefenen met z'n groente- en straks ook fruithap. Minico krijgt nog altijd 5x 180+6 en 's avonds een paar lepeltjes groentehap. Zodra hij goed groente eet dan proberen we denk ik z'n 4e fles iets naar achteren te doen en z'n 5e eraf te halen.
Kwim, fijn dat je moeder zo sterk is!
Dodo, gefeliciteerd met de 6 maanden van je mini! Ik zou een wat kleinere mini wel fijn vinden, mijn reusje heeft maar 1 maand maat 62 gedragen en kan alleen nog met iets gekromde beentjes in de kinderwagenbak. Maar ik kan me ook voorstellen dat jij het leuker zou vinden als mini wat groter zou zijn, of maakt het je niet uit?
En nee, niet alle mini's hier krijgen pap. Die van mij in ieder geval niet, want ik zie het nut er niet van in. Er zitten geen nuttige voedingsstoffen in, hij slaapt al door en van de lepel happen kan hij oefenen met z'n groente- en straks ook fruithap. Minico krijgt nog altijd 5x 180+6 en 's avonds een paar lepeltjes groentehap. Zodra hij goed groente eet dan proberen we denk ik z'n 4e fles iets naar achteren te doen en z'n 5e eraf te halen.
Kwim, fijn dat je moeder zo sterk is!
woensdag 23 januari 2013 om 19:22
woensdag 23 januari 2013 om 19:31
*Breekt (alweer...., sorry sorry!!) in* O Chryssa die ha is echt een dropl.l
goed dat je man dat ook heeft doorgegeven
weglopen en nooit meer teruggaan! Ik hoop echt dat er iets gevonden wordt bij de EHBO, I'll keep my fingers crossed dat t iets is wat goed op te lossen is. Ik hoop op goed nieuws en dan beloof ik dat ik niet weer inbreek
woensdag 23 januari 2013 om 19:45
Menn chyssa, wat een enorme oetlul zeg! net goed van je man!!! hopelijk word je nu wel serieus genomen... wat een lul!!!!
maat: pfff hopelijk word je niet ziek..
minitoet: is ziek... zo sneu.. enorm hoesten, heel vee lslijm wat hij ophoest en dan weer weg slikt.. ontstoken oog, iig om de 5 min allemaal gele/groenige pus... morgen maar eens een bezoekje aan de ha brengen dus!
Best vermoeiend ook, hij slaapt elke keer n half uur/45 min en word dan hoesten en proestend wakker waarna ik m niet meer rustig krijg om te gaan slape.. dus oververmoeiend en nog vervelender... zielig!!
nu maar uitje naast zijn bed en vsm druppels gehaald voor t hoesten/slijm, maar lijkt niks te helpen!
maat: pfff hopelijk word je niet ziek..
minitoet: is ziek... zo sneu.. enorm hoesten, heel vee lslijm wat hij ophoest en dan weer weg slikt.. ontstoken oog, iig om de 5 min allemaal gele/groenige pus... morgen maar eens een bezoekje aan de ha brengen dus!
Best vermoeiend ook, hij slaapt elke keer n half uur/45 min en word dan hoesten en proestend wakker waarna ik m niet meer rustig krijg om te gaan slape.. dus oververmoeiend en nog vervelender... zielig!!
nu maar uitje naast zijn bed en vsm druppels gehaald voor t hoesten/slijm, maar lijkt niks te helpen!
woensdag 23 januari 2013 om 21:45
Inmiddels terug uit het ziekenhuis. Hele lieve kinderarts gehad, die direct zei: reflux en kma. Precies wat we dus al dachten en al drie weken aan die lamzak van een huisarts proberen duidelijk te maken. Meisje heeft dus veel pijn, het arme kind. Moeten nu doorgaan met de Pepti in combinatie met Nutriton. Als het vrijdag niet beter gaat, moet ze misschien opgenomen worden.
Die zogenaamde 'luchtweginfectie' van de huisarts was dus gewoon de slokdarm die aan het verbranden is. Ben echt woedend.
Die zogenaamde 'luchtweginfectie' van de huisarts was dus gewoon de slokdarm die aan het verbranden is. Ben echt woedend.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
woensdag 23 januari 2013 om 21:50
Chryss ik ben in staat om naar je toe te komen en die dokter ff op te zoeken en daarna jou ff je uurtjes rust te gunnen.
Arme minitoet. Mee onder de douche nemen kan ook verlichten ow en Luuf smeren.
Ik geniet ook van mams hoor,vooral als ik zie hoe ze van mijn mannetjes geniet. Alleen dan denk ik weer verdomme zullen ze zich hun oma wel herinneren. Dat soort gedachten zijn k*t maar goed dat soort dingen weet je nooit zeker denk ik dan weer ook als ze nu gezond zijn.
Arme minitoet. Mee onder de douche nemen kan ook verlichten ow en Luuf smeren.
Ik geniet ook van mams hoor,vooral als ik zie hoe ze van mijn mannetjes geniet. Alleen dan denk ik weer verdomme zullen ze zich hun oma wel herinneren. Dat soort gedachten zijn k*t maar goed dat soort dingen weet je nooit zeker denk ik dan weer ook als ze nu gezond zijn.
woensdag 23 januari 2013 om 21:52
Goed dat je doorgezet hebt en naar het ziekenhuis gegaan bent Chryssa! Hopelijk gaat het dan vanaf nu de goede kant op. Begrijpelijk dat je woest bent op de huisarts. Direct overstappen naar een andere en een klacht indienen! Volgens mij kun je op www.zorgkaartnederland.nl ook je mening kwijt over zorgverleners, zodat je anderen deze ellende misschien kunt besparen.