Mode & Beauty alle pijlers

Nette bloes, grote borsten

23-01-2013 15:53 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees al een tijdje mee, maar ik heb nog niet heel veel gepost. Nu heb ik een vraag waar jullie me hopelijk bij kunnen helpen. Binnenkort ben ik klaar met mijn studie en wil ik gaan solliciteren. Nu ben ik een beetje grof gebouwd, maar alles is wel netjes in verhouding (kledingmaat 40-42, hoewel ik wel wat ben afgevallen en 40 dus waarschijnlijk iets meer in de buurt komt). Ik heb alleen wel grote borsten (75F). Ik ben op zoek naar een winkel waar ze mooie bloezen hebben waarin ik niet eruit zie als 'de borsten met het meisje'.

Hebben jullie tips voor mij?

Alvast bedankt!
H&M grote maten collectie heeft regelmatig mooie blousjes hangen. Kijk daar eens een keertje :-)
Laat je adviseren in een goede winkel. Eén of twee setjes voor de sollicitaties is altijd handig. Vervolgens kun je dezelfde soort kleding zoeken als je er meer van wil hebben.
Peek & Cloppenburg, sommige (duurdere) merken bij Lady Sting. Promiss.
WTF?
Ene jaar past Gaastra wel, andere niet. deze uitverkoop mij wel!

Steppin' out heeft soms goede wikkelbloesjes, dat ziet er ook snel goed uit.

En verder veel passen bij de betere kledingzaak, en overwegen op maat te laten maken (vanaf zestig euro al gezien).
Ik denk dat een blouse kopen in die maat redelijk problematisch is. Ik heb een vriendin die beetje deze maten heeft en die kan nooit slagen. Zit het aan de bovenkant goed dan heeft ze teveel ruimte aan de onderkant en andersom.

Persoonlijk zou ik dan eerder kiezen voor mooie shirtjes die je onder een jasje of vestje kunt dragen, met een watervalhals oid.

Zoiets:

Stressed is just desserts spelled backwards
Claudia Strater heeft hele mooie zakelijke blouses.

Is een net colbertjasje niet een goed idee?
Blouses voor grote cupmaat
quote:HelgaV schreef op 23 januari 2013 @ 16:01:

Laat je adviseren in een goede winkel. Eén of twee setjes voor de sollicitaties is altijd handig. Vervolgens kun je dezelfde soort kleding zoeken als je er meer van wil hebben.Twee setjes zou ik doen, stel dat je voor een tweede gesprek mag komen. Ik had bij mijn sollicitaties ook maar één ''sollicitatiesetje'', kort daarop werd ik al uitgenodigd voor een tweede gesprek. Toen heb ik wel even in de stress gezeten om nog gauw een geschikt setje op tijd te vinden.
Ik zou investeren en ff bij de Bijenkorf kijken. En hemdjes voor onder je blouse, om de "girls" in toom te houden, werkt bij mij ook goed. Ik heb 80e en maat 40, dus ik snap t. Maar ik zou niet bij de grote maten gaan kijken, je bent geen plussize dus die bloesjes zitten voor de rest gewoon te ruim en dat moet je niet willen. Lijkt me.
Daarom draag ik dus nooit blouses. Maar ik zag laatst wel blouses met een tricot zij- en achterpand. Ik dacht bij Sissy Boy. Heb ze niet gepast maar misschien zit dat beter omdat je meer rek hebt?
quote:Maleficent schreef op 23 januari 2013 @ 16:03:

Ik denk dat een blouse kopen in die maat redelijk problematisch is. Ik heb een vriendin die beetje deze maten heeft en die kan nooit slagen. Zit het aan de bovenkant goed dan heeft ze teveel ruimte aan de onderkant en andersom.

Persoonlijk zou ik dan eerder kiezen voor mooie shirtjes die je onder een jasje of vestje kunt dragen, met een watervalhals oid.

Zoiets:

[afbeelding]Herkenbaar, ik heb dat ook altijd. Zo'n shirt bij een pak vind ik eigenlijk ook mooier dan zo'n saaie blouse. Ik heb het idee dat je daar toch net iets meer je eigen smaak in kwijt kan. En als je een broek met bijpassend jasje koopt kan je meerdere shirts kopen en daarmee afwisselen.
I would rather shit in my hands and clap
Ik had voor mijn zwschap ook 40/42 en 70/75 E. Wikkelbloesjes vd Steppin Out zijn idd erg goed. En de blouzen vd Benetton pasten mij ook altijd erg goed.
Ik zou inderdaad eerder gaan voor een top zoals die van Maleficent. Of een mooi jurkje met een colbertje.

Blousjes in jouw maat trekken toch vaak een beetje bij je borsten, en kleden niet zo mooi af vind ik. Een mooie top zonder print en met v-hals (of grote ronde hals) kan wonderen doen!
Heb ook een grote cupmaat en pas eigenlijk niet in blouses. In Utrecht zit Juvenis. Ik heb daar drie bloeses van waarvan ik de figuurnaden aan de achterkant heb losgetornd. Geeft net even meer ruimte.

Verder kan je voor niet eens zo heel veel geld een bloes op maat laten maken. Andere optie: hemdje (in dezelfde kleur) eronder en bovenste knopen openlaten.

Watervalhalsjes zijn prachtig. Let alleen wel op als je voorover over een bureau buigt. Dan heb je inkijk tot op je navel.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
De bh's van stretch waar nu reclame voor wordt gemaakt. Soort van boventopje tot je ribbenkast drukken je borsten aardig plat weet ik uit ervaring. Volgens mij te koop bij Blokker en Marskramer. Zonder sluiting dus.
Ik heb 70F en draag zeer zelden blouses. Ik geef de voorkeur aan een mooie wikkeltop of een hemdje onder een jasje. Bij de blouses die ik wel heb volg ik meestal de strategie van BWitched: hemdje eronder, bovenste knoopjes open.
Google op Pepperberry bravissimo. Daar hebben ze bloesjes van jouw gading.

Zelf draag ik liever shirtjes, want ik vind bloesjes om deze reden mateloos irritant!
Wikkelbloesjes vind ik mooi staan mooi bij een flinke cupmaat.

Met watervalhalslijnen zou ik voorzichtig zijn. Ze moeten echt helemaal ruim over de borsten vallen en niet te laag zijn. Anders er een topje onder. Ik dacht dat watervalhalzen juist ontworpen waren voor kleinere borsten.
Blousjes als je een grote cupmaat hebt is lastig.

ik werk zelf in de kleding en adviseer altijd een wikkelblouse maar wel met een jasje eroverheen, je wil natuurlijk niet dat ze daar naar staren en jou even niet zien zitten.

Maar aan de flinke kant? Je bent een mooie gezonde Hollandse vrouw, en daar mag je trots op zijn ?
Maat kopen die groot genoeg is aan de bovenkant en in laten nemen? (Moet je wel een blouse zonder print nemen)
may the bridges I burn light the way
Maat kopen die groot genoeg is aan de bovenkant en in laten nemen? (Moet je wel een blouse zonder print nemen)
may the bridges I burn light the way
Hi! Ik heb precies hetzelfde: maat 40 en 80E van boven. Zelf koop ik heel veel kleding bij Vanilia. Dat is een Nederlandse winkelketen die kleding voor gezonde hollandse dames maakt, dus geen krappe italiaanse maatjes.

Daarnaast draag ik ook altijd een corrigerende hemdjes van de Hema met een v-hals: nooit een te diep decollete en de eventele 'hobbels en bobbels' worden ook mooi gladgestreken. ideaal! succes!
Mexx blouses zitten echt perfect. Heb zelf 65F.
quote:prada schreef op 23 januari 2013 @ 16:16:

De bh's van stretch waar nu reclame voor wordt gemaakt. Soort van boventopje tot je ribbenkast drukken je borsten aardig plat weet ik uit ervaring. Volgens mij te koop bij Blokker en Marskramer. Zonder sluiting dus.Daarmee creëer je een prachtige 'bumper', een doorlopende borst, als je een flinke cupmaat hebt. Als je pech hebt steekt hij aan de zijkant nog uit en krijg je echt een heel vreemd effect.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven