Aflevering pakket USA

24-01-2013 09:16 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ik heb een vraag over de aflevering van een pakket. 12 januari geleden heb ik een bestelling geplaatst bij een winkel in de USA. Dit heb ik laten verzenden met USPS First-Class Mail International en heb begrepen dat de levertijd kan varieren van een paar dagen tot 3 weken. Ik wacht nog steeds maar geen reden tot ongerustheid.

Nu is mijn vraag m.b.t. de duanekosten. Ik werk natuurlijk gewoon en ben bang dat het bij de buren beland. Moeten zij dan de kosten betalen van de duane, contant? Of kan het ook afgehaald worden?

Bedankt alvast.
De buren kan niks verplicht worden, dus die zullen het gewoon niet aannemen als ervoor betaald moet worden.

Afhalen ofzo durf ik niet te zeggen. Ik laat om deze reden altijd alles op mijn werk afleveren of op mijn man zijn werk
Ik krijg altijd eerst een rekening v/d douane, pas als die betaald is krijg je het pakket.
Kettle : dat heb ik nog nooit gehad. Moest gewoon bij de man van upc betalen aan de deur.
Weet je welke postdienst in Nederland het pakket gaat afleveren? Bel deze op en stel je vraag. Je kunt een ander afleveradres doorgeven.

Je buren zullen ongetwijfeld het pakket weigeren als ze moeten betalen. Jij kunt ook dan contact met ze opnemen en een gewijzigd afleveradres doorgeven.
Ik kon via mijn code zien waar mijn pakket was, het was in 3 dagen in Nederland maar daarna heeft het 3 weken bij de douane gelegen. Betalen aan de deur aan de meneer van ups en ... na een half jaar kreeg ik een dikke rekening in de bus omdat de inhoud van mijn pakket in China was gemaakt ... 46 euro extra betalen ! Dat was gelijk mijn laatste pakket uit Amerika.
Oei, allemaal verschilldende verhalen zie ik. Ik weet niet wie het pakket gaat afleveren, dus contact opnemen kan ik al niet.

Dan wacht ik het nog even af, en de volgende keer inderdaad naar het werk laten verzenden.

Nu weet ik een beetje wat ik kan verwachten, bedankt in ieder geval!
Het ligt eraan.

Ik heb een keer gehad dat een UPC meneer met rekening en al aan de deur stond, ik heb ook een keer gehad dat UPC kwam leveren en dat ik pas 7 weken later een Fed-ex rekening kreeg.

Overigens zijn dat voor beiden geen douanekosten, maar vaak BTW/vervoerskosten (ja, bovenop de verzendskosten die je al betaald hebt). Gelukkig is het altijd erg duidelijk omschreven op de rekeningen (not).
Invoerrechten zitten er toch ook bij kaatje? Ik dacht dat het douanekosten en invoerrechten was, wat je betaalde.
Je betaalt inklaringskosten (ik dacht iets van rond de 20 euro) en dan nog de btw.

En je moet betalen aan de aanbieder. (DHL, postnl etc).
de plaatselijke bezorger van post.nl belt dan aan en zegt dat hij een pakketje voor je heeft. En dat kost x euro cash, iets wat kan verschillen, want de ene keer vindt post.nl dat het bij categorie A past en de volgende keer, exact hetzelfde artikel, onder categorie B. Daarna, en na het plaatsen van je handtekening krijg je je pakket.
it's a big club and you ain't in it
http://www.postnlpakkette ... ket-ontvangen/buitenland/
it's a big club and you ain't in it
quote:Ivetje schreef op 24 januari 2013 @ 09:44:

Invoerrechten zitten er toch ook bij kaatje? Ik dacht dat het douanekosten en invoerrechten was, wat je betaalde.Invoerrechten betaal je alleen als pakket X uit landen buiten de EU komen en dan ook nog alleen als ze boven een bepaalde waarde zijn. Als jij iets uit de USA laat komen van 20 euro betaal je geen invoerrechten en ook geen douanekosten. Hooguit BTW en inklaringskosten. En dat hangt dan ook weer af van de vervoerder. Ik weet uit eigen ervaringen dat USPS en UPC belachelijke bedragen kunnen hanteren. (Doen ze dus ook niet altijd, dus je kan er geen peil op trekken)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven