Postcrossing! Wie doet er aan?

29-03-2008 17:44 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Staken de postbodes? Ow help, ik moet toch het nieuws meer gaan volgen. Ik zit steeds te kijken of mijn 5 kaartjes al aangekomen zijn, hoe erg. Denk ook dat dit een erge verslaving kan worden. Hoe lang duurt het eigenlijk voordat je de eerste kaartjes gaat ontvangen?
In Groningen wel:

Staking TNT
Hey JustForget, is mijn kaartje nog niet bij je aangekomen? Heb nog geen U2U maar je moet 'm toch echt vorige week al hebben gekregen...

Ik woon in een dorpie buiten de stad Groningen maar hier ook geen post....ze zullen wel de hele provincie treiteren....bah.

@Eend; jouw adres gaat al heel snel naar een verzender maar ja, dat is maar net waar diegene woont. Als het Australie oid is dan duurt het wel ff. Hou vol!
Hoi,

Ik heb me ook aangemeld. Hartstikke leuk dit.

Ik heb m'n eerste kaartje klaar liggen maar ik heb even twee vragen. "Mag" je ook dubbele kaarten versturen of moeten het echt ansichtkaarten zijn ?

En is het de bedoeling dat je je eigen adres in de kaart (of op de envelop) zet ?

Alvast bedankt.
Hi B_1_TCH!

Hij was er gisteren toen ik thuiskwam!! Heb nog geen U2U's verstuurd... sorry!

@ Bikkie

Ik heb ook wel eens een dubbele kaart verstuurd.. geen reactie op gehad... en ik schrijf nooit mn eigen adres op de kaarten.
@Just forget the world. Dank je. De eerste gaat morgen de deur uit. Ik ben benieuwd :-)
Ik las dat er bij TNT gestaakt wordt. Ik woon ook in een dorp in de provincie Groningen, maar ik heb wel gewoon post gehad vandaag.
Niet alle postbodes hebben gestaakt geloof ik. Iets van 80% en misschien ook wel niet in heel de provincie. Hier is in ieder geval helemaal niks gekomen, maar goed, misschien vandaag weer.
Heb me vandaag geregistreerd, wat een ontzettend leuk idee dit! Zo spannend als je dan op die knop drukt en ziet waar je je kaartje heen mag sturen. Vind het nu al leuk haha!

Ga een kaart sturen naar Finland, VS en Brazilië! Vandaag postzegels en kaarten komen. Oh ik voel een verslaving opkomen...
Ik had wel een kaartje uit China gisteren maar dat kan ook nog van dinsdag geweest zijn...

Ik heb mn oren alweer gespitst of ik de postbode hoor..

Ik ook! Mijn kaartje naar de VS is aangekomen, dus nieuw adres aangevraagd. Weer VS, maar wel een andere staat (1e was Kansas, 2e Oklahoma) dus dat is wel leuk.

Van mijn verstuurde kaartjes zijn er nu 5 ontvangen, dus ik hoop echt dat er deze week ook een kaartje bij mij door de bus gaat vallen. Heb er nu toch zo'n 10 verstuurd.
Vandaag 6 stuks!

Uit: Brazilie, Estland, Maleisie en 3 uit Finland,

Allemaal van tags.. de "gewone" kaarten gaan echt langzaam!
Hoera! Mijn eerste kaartje is binnen Uit Finland en het is een Moomin. Dit is echt leuk zeg!

Ik blijf wel gewoon via de normale weg kaarten versturen, zijn nu al 10 weg, dus dat gaat snel genoeg voorlopig (en ik moet een beetje aan mijn budget denken, studiefinanciering komt de 24e pas weer )
Leuk al die kaartjes die jullie ontvangen!

Ik zit nog, vol ongeduld, elke dag (ahum...meerdere keren per dag ) te checken of er al een kaart van mij ontvangen is. Maar nog steeds niet, ze zijn allemaal nog onderweg.

Dit weekend ga ik wel alvast een voorraad kaarten/postzegels halen, kan ik mooi meteen weer nieuwe kaarten wegsturen.

Maar jee, wat duurt wachten lang.
10 verstuurd - 9 ontvangen - vandaag weer 5 op de bus gedaan!

Ik vind het ook erg leuk om te doen.
Heb me net trouwens maar aangemeld op forum om te gaan taggen. Heb nu 2 personen een u2u gestuurd die ik getagged (zoiets? ) heb, dus hoop hun adressen snel te krijgen en dat ik snel terug getagged ga worden.
oef.. budget...

Ik krijg helaas geen studiefinanciering meer (ook geen lening) terwijl ik nog wel studeer.. (laatste loodjes). Postzegels vliegen er doorheen hier! Heb nog 1 kaartje buiten Europa en 1.5 binnen Europa..

Straks na mn scriptie werk maar weer eens openstaande tags inventariseren.. zijn er niet zóveel nu.
Oh oh metis

prepare for addiction!!
Jaja iemand heeft mij getagged!! Berichtje wat ik in mijn eigen mail kreeg was vrij euh...onduidelijk. (SeKo on vastannut tilaamaasi viestiketjuun Postcrossing Official Forum.

Lopeta tiedotteiden vastaanottaminen kirjautumalla hallintapaneeliin.Voit vierailla viestiketjussa menemällä) Dus ging al met angst en beven naar mijn u2u inbox, maar was gelukkig gewoon een verzoek voor mijn adres in het Engels.

@ Just Forget... Hahaha inmiddels al 3 en driftig op zoek naar andere leuke tags

Ik vind ook altijd de "LAND- to the rest of the world" tags leuk. Weet je tenminste waar je wat vandaan krijgt..
Ik heb me heel toevallig gisteren aangemeld. En ik heb direct 5 kaarten gekocht, die ik straks ga schrijven. Superleuk concept!

Ik doe ook mee aan www.bookcrossing.nl maar het is zo jammer dat mijn boeken bijna nooit worden gevonden, althans, bijna nooit neemt een vinder de moeite om het gevonden boeke even op internet te registreren.
quote:nellie3 schreef op 15 mei 2008 @ 16:35:

Ik heb me heel toevallig gisteren aangemeld. En ik heb direct 5 kaarten gekocht, die ik straks ga schrijven. Superleuk concept!

Ik doe ook mee aan www.bookcrossing.nl maar het is zo jammer dat mijn boeken bijna nooit worden gevonden, althans, bijna nooit neemt een vinder de moeite om het gevonden boeke even op internet te registreren.Oehh dat vind ik zo zonde. Mijn boeken zijn mij heilig, en staat mooi in de kast
ook hier heilige boeken... hele kast vol..
Nog even een vraagje: die kaarten via de tag, moet je daar nog iets opzetten over dat het via tag is ipv card-id?

Heb inmiddels 2 adressen en 3 personen hebben mijn adres. Heb in totaal 5 tags lopen, dus nog 2 keer...en 5 kaarten naar mij onderweg.

En...heilige boeken: hier idem
Nou nog maar 2 adressen aangevraagd... naar Duitsland en Portugal. Kaartjes zijn geschreven, spannund!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven