niet bij de tijd.

25-01-2013 11:05 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk is het heel erg met mij gesteld vind ik. Ik ben gewoon absoluut niet meer bij de tijd. Ik zit op dit moment in de medische molen en word onderzocht op autisme, add ,adhd en nog veel meer. Dit alles zorgt ervoor dat ik eigenlijk best geïoleerd leef en het duurt al meer dan een jaar. (lange wachtlijsten iedere keer) Ik heb geen baan en dus geen collega s bij wie ik kan spieken.

En ik ben echt niet meer van nu. Eigenlijk schaam ik me er best voor en door die schaamte ben ik ook niet eerlijk tegen mijn vrienden. ( die trouwens qua kleding enzo ook niet op de catwalk thuis horen maar verder wel bij zijn met zowat alles) Ik doe schijnheilig en hypocriet. Als het gaat over films ,muziek en apps doe ik altijd precies alsof ik weet waar ze het over hebben. Ik luister alleen maar en knik ja. Maar ondertussen durf ik gewoon niet toe te geven dat ik niet eens weet wat een app precies is. Ik dacht zelf altijd dat het de opvolger van de sms is. Maar volgens mij heb ik het mis.

Als ik dan weer thuis ben ga ik googlen en dan pas weet ik het.( Alleen is mijn woordenschat dan ook weer niet al te groot dat ik de uitleg op google dan weer niet begrijp) Maar ondertussen baal ik dan wel dat ik weer de laatste ben die ergens van op de hoogte is. En als bepaalde onderwerpen niet ter sprake zouden zijn gekomen op een feestje dan zou ik het nog niet hebben geweten.

Ik heb ooit eens al mijn lef verzameld en het gevraagd wat een app was maar toen kreeg ik te horen dat dat met mijn telefoon niet kon Die is te oud. Daar kon ik het mee doen..

Het verschil tussen een smartphone en een eyephone ?. Ik heb geen idee.

Ik kleed me vaak neutraal gewoon een zwarte broek en dan een basis truitje en een jasje erover heen. Want wat nu in de mode is? Ik heb geen idee. Ik kom zelden in de stad.

Ik dacht mijn nichtje een compliment te geven door haar te zeggen dat ze hippe laarsjes aan had. Ze keek me aan met zo,n blik van ieuw. Ze zei die zijn niet hip die zijn kek.

Dus qua woorden ben ik ook niet meer van deze tijd.

En als ik dan om hulp vraag dan word ik niet geloofd. Omdat ze denken dat ik een grapje maak. En dan realiseer ik me dat het wel heel erg moet zijn.

Of ze vragen me onder welke steen ik vandaan ben gekomen en geven me geen uitleg

Of ze lachen me gewoon uit en gaan verder met hun ding,

Ja en uitlachen dat mag best. Ik heb het er tenslotte zelf naar gemaakt.

En flauwe opmerkingen maken vind ik ook prima dat ze dat doen. Want ik ben ook best wel bleu. Dat geef ik zelf ook toe.

Maar ik kom er alleen geen steek verder mee.

Daarom vraag ik het hier. Wie kan me verder helpen want ik kan mijn kop wel in het zand blijven steken voor alle dingen van nu maar ik moet er toch een keer aan geloven.

Wat is in op fashion gebied? Wat is een app? ( in jip en janneke taal graag want google geeft uitleg met woorden die ik dan weer niet begrijp. Want wanneer ben je een eindgebruiker bijvoorbeeld)Wat is het verschil tussen een eye phone en een smart phone wat zijn nieuwe moderne woorden van deze tijd? En hoe richt je je vensterbank in? En wat is nog meer iets van deze tijd wat ik echt hoor te weten.?( internet bankieren doe ik wel.) Ik weet dat bij de tijd zijn niet een eerste levensbehoefte is, maar t is toch wel verrekte handig.
Hmmm... nou ja, de uitleg van de smartphones/iPhones/Apps heb je nu gehad, da's wel duidelijk. Maar de rest; kijk om je heen of op internet! Vooral op straat (nu met de kou even niet ;)) zie je wat in is qua kleding en op feestjes hoor je wel woorden die in zijn. Maar aan de andere kant; zo'n kind dat je raar aankijkt omdat je hip zegt ipv kek.... die is ook niet helemaal wijs hoor En verder doe je toch gewoon aan wat je zelf leuk vind? Niet iedereen zou een neplederenbroek moeten dragen hoor.
Oja, behalve de iPhone van Apple heeft Apple ook de iPod en iPad. Door de i te herkennen als Apple apparaat. En zover ik weet heeft het een ander besturingssysteem dan andere vergelijkbare apparaten. De een zweert bij Apple en heeft dan ook alles van Apple en de ander heeft liever Samsung (geloof dat dat toch wel de grootste concurrent is van Apple)

(Mochten er hier fouten in staan dan hoor ik het wel, ik ben ook niet zo bij de tijd en hip of kek)
quote:nina1966 schreef op 25 januari 2013 @ 11:41:

Een ding snap ik niet. Als ik google op wat is een app krijg ik toch echt gewoon jip en janneke taal hoor. Net als alle andere termen waar jij moeite mee zegt te hebben. Google is je vriend.

Dat komt denk ik omdat jij googelt op "Wat is een app?" en TO googelt op "app".

Voor de gemakkelijkste uitleg altijd gewoon je hele vraag intypen TO.
quote:paque_pink schreef op 25 januari 2013 @ 11:33:

Maar goed, los van dit hele verhaal, waarom wil je zo graag bij zijn dan?

Waarom trek je het je zo aan dat je kennelijk niet meer hip, maar kék moet zeggen?

(wat ik overigens NONSENS vind, want Kék, dat is zo'n woord wat mijn moeder gebruikt en die is ook eh.... kék. met rood haar splijtrugzakje etc.)

Wat kan jou het nou toch boeien? Nou echt 100% bij de tijd zijn dat hoeft voor mij niet. Want dat zijn volgens mij alleen de software ontwikkelaars en de modeontwerpers maar.

Maar een beetje bij de tijd zijn dat je ook weet wat er bedoeld word. Dat vind ik wel zo makkelijk.Ik voel me gewoon niet echt prettig als ik op een verjaardag kom en ik van het hele gebeuren niks mee krijg omdat ik geen flauw benul heb van waar het over gaat. Zo kunnen ze het uren hebben over onderwerpen of woorden waarvan ik geen idee heb wat is het. of wat het betekend. En dat geeft me gewoon echt een rot gevoel. Kijk voor anderen maakt het dat niet uit. Maar ik zit er zelf gewoon zelf mee.Ik voel me dan gewoon dom. En dat wil ik dus niet langer meer.
Er is niets mis met 'niet bij de tijd' zijn, of niet dragen wat er in de mode is. Dan ben je tenminste lekker origineel
Ok, dat snap ik, maar laat je toch niet van de wijs brengen door zo'n onnozele muts die beweert dat je geen hip meer mag zeggen, maar kek.

Kijk, als je nou nog steeds serieus MIETERSSSS zei, had ze misschien nog een punt, maar waarom zou je mee moeten doen aan al die turbo taal?

Ik bedoel, het is een poos heel "hip" (kek? ) geweest om overal kanker/ kk/ kankah voor te zetten.

Nou MIJN GOD zeg doe ff normaal, daar doe ik niet aan mee hoor!!

En verder, kijk je 's avonds toch journaal en een enkele keer boulevard ofzo, ik doe ook niet meer dan dat ,en ik heb niet het idee dat ik achterloop ofzo.
En verder, als je t allemaal niet weet zeg je gewoon dat je aan dat soort dingen niet meedoet, omdat je hipster bent.

(en ik dacht eerst dat ze de onderbroek bedoelden)

http://www.scholieren.com/blog/1765/hipsters-ontrafeld

dat zijn vage lui die nog met een walkman lopen. Lijkt me een perfecte smoes om niet bij de tijd te zijn.
quote:orleander schreef op 25 januari 2013 @ 11:16:

TO, ik heb ook z'n periode gehad, andere oorzaken maar ik voelde me ook geïsoleerd.

Pluspunt is wel je hebt nog vrienden.

Ik wil je best helpen met je vragen maar wat nog belangrijker is dan het antwoord op deze vragen is, hoe kan jij zelf zorgen dat je weer bij de tijd komt.Ja dat heb ik mezelf dus ook af zitten te vragen. En waar ik dus tegen aan ben gelopen is het feit dat ik sommige dingen gewoonweg niet durf te vragen uit schaamte en toch ook wel een beetje omdat ik al heel vaak uit gelachen ben als ik weer eens iets vroeg. En als je dat maar vaak genoeg mee maakt dan heb je er vanzelf gewoon geen zin meer in. Ik vond het van mezelf al een hele stap om mijn ""probleem"" hier voor te leggen.Maar ik ben wel blij dat ik het gedaan heb. Want ik heb al heel veel tips gehad.( Waar ik zelf dan weer niet op zou zijn gekomen)
quote:cherryoncream schreef op 25 januari 2013 @ 11:46:

[...]

Nou echt 100% bij de tijd zijn dat hoeft voor mij niet. Want dat zijn volgens mij alleen de software ontwikkelaars en de modeontwerpers maar.

Maar een beetje bij de tijd zijn dat je ook weet wat er bedoeld word. Dat vind ik wel zo makkelijk.Ik voel me gewoon niet echt prettig als ik op een verjaardag kom en ik van het hele gebeuren niks mee krijg omdat ik geen flauw benul heb van waar het over gaat. Zo kunnen ze het uren hebben over onderwerpen of woorden waarvan ik geen idee heb wat is het. of wat het betekend. En dat geeft me gewoon echt een rot gevoel. Kijk voor anderen maakt het dat niet uit. Maar ik zit er zelf gewoon zelf mee.Ik voel me dan gewoon dom. En dat wil ik dus niet langer meer.

Wow, ik ga mijn collega's (softwareontwikkelaars) vertellen dat ze kek zijn! Dat hebben ze denk ik nog niet eerder gehoord

Gesprekken over de nieuwste mobieltjes, apps, films en muziek zijn ook aan mij niet besteed, ik interesseer me er gewoon niet zo voor maar heb niet het gevoel dat ik niet bij ben ofzo.
Het probleem ligt niet bij jou, en het feit dat je iets niet weet. Het probleem ligt bij onnozele vervelende mensen die menen een ander te moeten uitlachen. Omdat zíj vinden dat jíj moet weten dat het nu 'kek' zou moeten heten (waar is mijn teiltje overigens, wat een woord). En wie zijn zij dan, en waarom neem jij voetstoots aan dat zij wél de wijsheid in pacht hebben?

Ga niet je energie steken in je gek zoeken naar informatie waarvan 'men' vindt dat jij dat ook moet weten, maar steek die in plaats daarvan in het je realiseren dat jij ook een mening hebt en dat die mening van hun maar relatief is. Kortom: word assertiever. Een beetje jou uitlachen om dit soort non-issues, en dat laat jij over je heen komen? Nee toch?
Hoe richt je je vensterbank in?
Als je doet alsof je het allemaal wel weet, dan krijg je ook een steeds grotere achterstand. Wees gewoon eerlijk en lach er zelf lekker om mee. Dan zullen mensen het ook eerder aan je uitleggen.
Liever elitair dan een pauper!
Wat ook helpt om je weer "bij" te voelen is een keer per week wat te gaan doen. Dus maar de bios, lees dat boek, ga naar de stad in plaats van internetshoppen.

Dat soort dingen hielpen mee heel erg om langzaam weer mee te gaan draaien.
quote:cherryoncream schreef op 25 januari 2013 @ 11:52:

[...]

Ja dat heb ik mezelf dus ook af zitten te vragen. En waar ik dus tegen aan ben gelopen is het feit dat ik sommige dingen gewoonweg niet durf te vragen uit schaamte en toch ook wel een beetje omdat ik al heel vaak uit gelachen ben als ik weer eens iets vroeg. En als je dat maar vaak genoeg mee maakt dan heb je er vanzelf gewoon geen zin meer in. Ik vond het van mezelf al een hele stap om mijn ""probleem"" hier voor te leggen.Maar ik ben wel blij dat ik het gedaan heb. Want ik heb al heel veel tips gehad.( Waar ik zelf dan weer niet op zou zijn gekomen)Tv kijken en google. En de héle vraag intypen. Gewoon doen en lezen.
"Of ze lachen me gewoon uit en gaan verder met hun ding""

Bovenstaand zegt meer over het "fijne" karakter van die anderen, dan over jou. Laat je niet gek maken van wat anderen vinden.
Precies!

Vragen is niets dom; het is juist verstandig. Je leert ervan.

Reacties als uitlachen, komen vaak van wat kortzichtige mensen, die nogal snel en onnadenkend oordelen.

(kunnen ze ook niets aan doen; ze weten niet beter )

Ik vraag me ook af wie er eigenlijk een "probleem"heeft; jij, of die mensen die over niets anders weten te praten dan apps, Iphones en andere van-die-dingetjes-waar-je-perse-aan-schijnt-te-moeten-voldoen-op-een-bepaalde-leeftijd-om-erbij-te-horen

Ik dacht trouwens dat "kek" een ouderwets woord was; blijkbaar is dat weer opgedoken.

Maarja... ik ben als dertigplusser ook niet bepaald "bij de tijd" :-D

(ik heb ook geen Iphone)

(of andere smartphone)

(ik kan mijn geld wel beter besteden)

(en ik trap niet in dat soort commercie)

(en ik wil niet internetten in de supermarkt)

(of bellen op de fiets en tegelijkertijd mijn buurtgenoten omver fietsen)

(en ik heb planten in de vensterbank staan)
Lieve TO, zolang jij je buurvrouw te eten geeft omdat ze zegt daar zelf geen geld voor te hebben, mag jij kek, hip, eyephone en kapot zeggen en ben je sowieso niet "bij de tijd". Als ze bedoelen met 'bij de tijd' dat deze tijd er een van individualisme is.

Oke, lekker omslachtige manier om te zeggen dat je je echt niet druk moet maken om wat 'in' is of wat 'hoort'. Veel belangrijker is dat je een goed persoon bent, en uit je andere topic bleek dat zeer duidelijk.

Bovendien, tegen de tijd dat 'men' weet wat 'in' is, is 'in' allang weer 'uit'
Cherryoncream, misschien even iets van een hele andere orde. Maar zou je het misschien leuk vinden om mee te doen met een soort maatjes project. En dat er dan 1 middag in de week iemand bij je langs komt die je gezelschap houdt. Die kan misschien met jou wat dingen opzoeken op de computer, of met je de stad in en kijken wat er in de mode is en wat jou leuk staat. Iemand die je het nieuws kan uitleggen en dat je dan samen de vensterbank hip (of kek) maakt

Bij mij in de stad zijn diverse projecten opgezet voor mensen die eenzaam en alleen thuis zitten en waar een vrijwilliger dan eens in de zoveel tijd een paar uurtjes langs komt. Misschien hebben ze dat ook wel bij jou in de buurt. Heb je een idee hoe je daar achter zou kunnen komen?
quote:paque_pink schreef op 25 januari 2013 @ 11:33:

(wat ik overigens NONSENS vind, want Kék, dat is zo'n woord wat mijn moeder gebruikt en die is ook eh.... kék. met rood haar splijtrugzakje etc.)

Wat kan jou het nou toch boeien?Wat is een splijtrugzakje?
quote:Melpomene schreef op 25 januari 2013 @ 13:37:

[...]

Wat is een splijtrugzakje?

Ik neem aan dat dat een tas waarvan het hengsel door een rits in tweeen gedeeld kan worden zodat je er een rugzakje van kunt maken.

quote:reisa1978 schreef op 25 januari 2013 @ 11:29:

[...]

Weer iets moeten googlen.Haha ik dus ook. ( t zal ook eens niet)
Troost je, als je weet wat een app is en hoe ie werkt komt er vanzelf weer wat nieuws voordat je weet wat een app inhoud.

Toevallig heb ik van de week bij iemand anders op de mobiel mee gekeken naar een app en vond er weinig bijzonders aan.

Maar ja ik ben geen jonkie meer en hoef ook niet meer met de mobiele eenheidsworst mee te gaan.

Geef mij mijn nokia maar, waarvan ik weet hoe ie werkt. Hij kan bellen en sms'en, meer dan zat.,
Nou ik ben anders ook niet bepaald bij de tijd. Ik lees hier vaak topics met daarin het woord andijvie. Geen idee waarom of dat woord erbij staat. Ik internet bankier niet zelf. Ik zit er alleen maar naast als mijn vriend ermee bezig is. Verder heb ik niks op de vensterbank staan omdat mijn katten alles eraf gooien. En Internet en touche screen heb ik ook niet op mijn mobiel. Ik werk nog steeds het liefst met overschrijvingskaarten en acceptgiro s en ik praat ook nog altijd over dvd s ipv blue ray. Video recorder en cassettebandje heb ik inmiddels dus wel vervangen maar in mijn auto zit dus nog wel zo,n ouderwetse radio waar een bandje in kan. Ik luister nog geregeld naar mijn discman want ik heb geen mp 3 speler. En zo kan ik nog wel even door gaan.
Overigens gebruikte ik het woord kek vijf tot zeven jaar geleden tot in den treuren. Wist niet dat ik zo vooruit liep. Of je nicht loopt achter, dat kan ook.
quote:Sssenta schreef op 25 januari 2013 @ 13:30:

Lieve TO, zolang jij je buurvrouw te eten geeft omdat ze zegt daar zelf geen geld voor te hebben, mag jij kek, hip, eyephone en kapot zeggen en ben je sowieso niet "bij de tijd". Als ze bedoelen met 'bij de tijd' dat deze tijd er een van individualisme is.

Oke, lekker omslachtige manier om te zeggen dat je je echt niet druk moet maken om wat 'in' is of wat 'hoort'. Veel belangrijker is dat je een goed persoon bent, en uit je andere topic bleek dat zeer duidelijk.

Bovendien, tegen de tijd dat 'men' weet wat 'in' is, is 'in' allang weer 'uit' Aah wat lief.Dank je.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven