Gezondheid alle pijlers

Schoonmoeder bang dat Schoonvader ziek is.

25-01-2013 11:44 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen,

In 2008 is de vader van mijn schoonvader overleden aan longkanker.

Ook hij had al een aantal jaren symptomen, zoals hoesten, benauwdheid,rode bultjes op zijn handen, bloed opspugen en het verbergen,totdat hij een keer met mijn schoonvader mee was met de truck en ze bij een klant kwamen,waar hij ook weer zo een hoestaanval kreeg en bloed opspuugde, een chauffeur van een ander bedrijf had het gezien en was naar mijn schoonpa gegaan en heeft het gemeld, dat was in 2007 8 mnd daarna en zoveel chemo's en bestralingen later overleed hij,nu kreeg ik vanmorgen telefoon van mijn schoonmoeder,ja je schoonvader is weer zo ontzettend aan het hoesten en ik maak mij zorgen, ik heb om half 5 een afspraak weer gemaakt bij de huisarts ( hij heeft al 3 luchtweginfecties gehad in een korte tijd) alleen hij wilt nooit naar de huisarts, ook hij heeft uitslag op zijn handen en hoofd wat maar niet weg wilt gaan, een hele gespannen houding,altijd een witte waas over zijn gezicht en 12kilo afgevallen,hij slaapt uren is prikkelbaar wij zijn bang dat hij erg ziek is alleen zelf houd ie zich groot en hoog,hoe kan mijn schoonmoeder hier mee omgaan we weten het allenmaal niet meer!!
Afwachten wat de huisarts zegt.
quote:izohvf schreef op 25 januari 2013 @ 11:48:

Afwachten wat de huisarts zegt.Inderdaad. Het heeft geen enkel nut om te gaan speculeren.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Op dit moment valt er niet veel te doen dan af te wachten.

Het enige wat je kan doen is je schoonmoeder steunen. Zelf zal ze er een weg in moeten vinden, maar wacht eerst de huisarts maar af.
Hij weigert dit x te gaan..
En waarom wil hij niet naar de huisarts? Als je al 3 verwaarloosde luchtweginfecties hebt gehad, dat lijkt me alles behalve gezond. Misschien is ie bang voor wat er uit gaat komen?
Als hij niet naar de huisarts wil houdt het op. Deze man is volwassen, je kan hem niet dwingen. Heel onverstandig, maar het is niet anders.
Ja dat denken wij ook inderdaad, en me schoonmoeder heeft er ook stress van nu, hij is al maanden afwezig en hij zit maar te malen maar hij is ook nog eens depressief niks is goed, ze kan niks goed bij hem doen,maar het wordt nu tijd voor actie
Wat hij heel erg in zijn hoofd is, zodra mensen kanker hebben en ze weten het zijn ze zo dood, dus dan maar niks weten,maar het hoeft geen kanker te wezen,maar de situatie met dit wordt nu onleefbaar voor mijn schoonmoeder
Wetende wat er met zijn vader is gebeurd en met dezelfde symptomen rondlopen en toch niet naar de dokter gaan en willen, vind ik persoonlijk gruwelijk ego"istisch tegenover zijn vrouw. Naar aanleiding daarvan zou ik heisa schoppen en hem daar keihard mee confronteren.

Maar goed, dat ben ik.
Wil de dokter niet bij jullie komen?
misschien kan je in een paar gesprekken te weten komen waarom hij niet naar een arts wil.
it's a big club and you ain't in it
het zou natuurlijk zuur zijn als hij zou overlijden aan een in principe behandelbare aandoening die uit de hand loopt.
artsen zijn soms plompe eikels, maar je betaalt ze voor hun werk. En dik.
Straks heeft hij een verwaarloosde longontsteking.
Vraag hem dan om voor jullie te gaan, ook al wil hij zelf niet. Zeg dat jullie ontzettend bezorgd zijn. En inderdaad, straks is het iets dat prima te behandelen is.

Ook veel vormen van kanker zijn goed te behandelen als je er op tijd bij bent. Juist als je het weet kun je behandelen, anders sowieso niet!
Overigens krijgt hij straks wel gelijk. Stel dat je niet naar de huisarts gaat terwijl je kanker hebt en je steekt je kop in het zand. Op een gegeven moment zit het dan overal in je lijf, stort je in en moet je wel naar het ziekenhuis en krijg je alsnog een diagnose. Dan ben je er dus veel te laat bij, en ben je inderdaad snel dood na de diagnose!

Als mijn oom hetzelfde had gedaan als jouw schoonvader dan was hij 20 jaar geleden overleden. Nu heeft hij 20 jaar geleden een operatie gehad en daarna volledig genezen.

De eerlijkheid gebiedt wel te zeggen dat longkanker, mocht het dat zijn, heel lastig te genezen is. Maar het is wel te remmen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven