Ervaringen winterzon half februari

25-01-2013 13:30 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wij willen half februari graag een weekje naar de zon. Een paar jaar geleden waren we in december in Egypte en dat was best fris, het waaide ook steeds hard wat het "koud" maakte. We willen echt warmer weer, iig minimaal 23 graden.

Als we echt garantie op warmte willen hebben, moeten we gewoon verder weg gaan, zoals naar de Dominicaanse Republiek, Kaapverdië etc, maar dat vinden we te prijzig.

Ik lees op internet steeds heel uiteenlopende berichten over het klimaat op de Canarische Eilanden, Tunesië, Marokko e.d. Dit zijn goedkopere bestemmingen maar verhalen over het klimaat spreken elkaar zo tegen. Het zullen wel reclamepraatjes zijn.

Daarom een vraag naar ervaringen: wie weet waar het lekker zomers voelt half februari? Waar je in bikini kunt bakken in de zon? Welk eiland van de Canarische Eilanden is volgens jullie het beste qua warmte?

Alvast bedankt!
je kan op dit moment heel goedkoop naar Miami vliegen (400 euro pp, soms zelfs incl autohuur).

De canarische eilanden halen de 23 graden niet in de winter. ,Tunesie en marokko zijn nog minder warm.

Ik zag gisteren een supergoedkope aanbieding voor Eilat (een week voor 300 euro incl hotel) , maar dat trekt mij persoonlijk niet zo.
.
Egypte was 2 jaar geleden in december wel heel warm, dus het kan daar prima, maar geeft idd geen garantie.

Thailand dan?
Impala, waar kwam je Eilat tegen?

Lasvegas, ik was in Egypte in dec. 2010, bedoel jij ook dat jaar? Vond ik zeer zeker niet warm!
Jammer van je vakantie in Egypte.

Wij hadden tien dagen bijna constant 26 graden in december.

Op dit moments heeft emirates een aanbieding voor vliegen naar Dubai voor 366 euro.

Daar is het in februarie zeker lekker warm.

Misschien een idee.
Eilat is max temp ook rond de 21 graden.

Lijkt me net te koud.

Overigens waren wij 2010 ook in Egypte en hebben ook toen

constant rond de 24 graden meegemaakt.

En af en toe een fris windje.

Dit was in Marsa alam en deze keer in Hurgharda.

Ben je misschien in Sharm el sheik geweest?

Daar is het dan een paar gradsn kouder.
Dubai kan veel goedkoper dan 366 euro, die tickets zijn er al vanaf ca 260. ff skyscanner checken. Qua temperatuur is het een goeie optie. de hotels zijn er niet echt goedkoop trouwens. Maar misschien heeft iemand een leuke pakketaanbieding.

Eilat zag ik voorbij komen op een tv advertentie, ik heb de aanbieder niet gezien maar dat zal ook wel net te koud zijn voor je.
.
Ik zat in december op Gran Canaria en daar lagen we op het strand hoor, gewoon dikke 24 graden.

Ook in Eilat geweest in december: terrasjesweer, dus zo'n 22 graden.
Canarische Eilanden: hoe dichter op Afrika, hoe warmer. Mijn favoriete eilanden liggen juist meer westwaarts want groener en meer natuur. Maar die zijn dus van oktober tot april geen optie qua temperatuur.
quote:zammm schreef op 25 januari 2013 @ 21:29:

Ik zat in december op Gran Canaria en daar lagen we op het strand hoor, gewoon dikke 24 graden.

je kan geluk hebben. Maar ik ben er vaker geweest in de winter en meestal is (de wind) nét te koud om echt lekker aan het strand te liggen. Aan het zwembad is het meestal wel te doen.

Ook in Eilat geweest in december: terrasjesweer, dus zo'n 22 graden.
.
Op Gran Canaria is het in Puerto de Mogan, Arguineguin en Taurito altijd warmer dan op de rest van het eiland ivm de ligging aan een baai tussen de bergen. De warmte blijft daar hangen, de bewolking komt de bergen meestal niet over en het waait dus ook minder. Wij zijn er net in januari geweest en hebben twee weken lang iedere dag op het strand en aan het zwembad gezeten met onze kindjes van 4, 2 en 8 mnd.
Ik ben november 2011 en begin maart 2012 naar Egypte geweest. In November zeer zeker nog zwemweer, in de avond beetje (errug) fris maar met jas goed te doen. In Maart was het strand prima hoor, maar het water gewoon net te koud om te zwemmen. Absoluut geen klagen over te koud! Mocht je warmer willen zou ik nog zuidelijker gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven