Vouwgordijnen

26-01-2013 12:28 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag vouwgordijnen bestellen, mooi wit beetje linnenachtig en die een beetje licht door laat.

Nu zijn onze ramen zo groot (doorzonwoning) dat een standaard maat niet past.

De ramen zijn 3 meter 20 breed.

Ik heb uiteraard al gekeken bij gordijnen zaken, ook kwantum, praxis enz.. Maar het is overal echt zo duur.

Ik heb ooit op een site gekeken die gordijnen op maat maakt en uitgerekend op welke prijs ik uit zou komen, dit scheelde behoorlijk en ik zou bijna 350 euro goedkoper uit zijn, helaas bestaat die website niet meer, deze zaak had ook een showroom maar is nu denk ik failliet omdat ik er niets meer over kan vinden.

Weet iemand een betrouwbare site?

Ik snap dat gordijnen altijd duur zijn voor een beetje kwaliteit.

Zo heb ik 2,5 jaar geleden gordijnen op maat laten maken (vitrages) maar het is gewoon niet wat ik wil, het is het gewoon niet, zonde..
Ik vraag me af of vouwgordijnen over die lengte wel mooi blijven. Ik kan me zo voorstellen dat ze door gaan zakken en dan wordt het erg rommelig.
Denk je dat? Ik weet het eigenlijk niet, heb er nooit zo over nagedacht.

Zullen ze er geen extra versteviging of iets in doen?

Ik vind het zo lastig die grote ramen.. En dacht met vouwgordijnen meer sfeer te creëren.
Kijk eens naar een plissé. Ik heb ook veel ramen en ben hier enorm blijf mee!! Super handig, want ik heb altijd daglicht, maar nooit zonlicht in bv de tv of ogen, ik verschuif dan gewoon de gordijnen een stuk omhoog of omlaag!
Over zo'n breedte is het nogal een gewicht (door de hoeveelheid stof) om op te trekken,

Vraag me af hoe lang dat goed gaat met de touwtjes en het systeem, tenzij je heel dunne stof neemt..
Die plissé hangt trouwens niet door, en hangen een aantal vierdraad-achtige draadjes bij om hem recht te houden. Die draadjes zie je haast niet.

Een kennis van me heeft dit ook, en heeft ook nog gewone gordijnen aan de zijkant hangen... Dat brengt wat meer sfeer erbij..
Ik wil inderdaad een dunne stof.

Ik ben ook zeker blij met de grote ramen maar voor mijn gevoel dwaalt de sfeer naar buiten omdat het zo open is
quote:framboosjes schreef op 26 januari 2013 @ 12:36:

Ik vind het zo lastig die grote ramen.. En dacht met vouwgordijnen meer sfeer te creëren.

Ik heb ook van die enorme ramen en heb rolgordijnen op maat laten maken bij de Hema.

Ze doen er idd versteviging in.

Werkt prima.
Ik heb ook mooie overgordijnen en die wil ik graag laten hangen.

Ik zal is even googlen op plissé gordijnen.

Hier in huis hebben we een landelijk sfeertje ala Riviera maison dus het moet er wel een beetje bij passen
Ik heb ook plisse, hiervoor vouwgordijnen gehad. De plisse-gordijnen blijven mooier, ik heb vrij dunne. Voor wat meer privacy kun je ze combineren met gordijnen, dat lijkt ook wel luxe en aangekleder,

Edit: en de overgordijnen heb je dus al :-)
Zoiets vind ik mooi:

http://www.zonwering-amst ... en/vouwgordijnen-dia.html

Hoop dat het linkje het doet?
quote:framboosjes schreef op 26 januari 2013 @ 12:36:

Ik vind het zo lastig die grote ramen.. En dacht met vouwgordijnen meer sfeer te creëren.Kan wel, als je er baleinen in laat zetten, je krijgt dan wel meer touwtjes aan de achterkant. Kwantum maakt ze ook op maat.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:framboosjes schreef op 26 januari 2013 @ 12:46:

Zoiets vind ik mooi:

http://www.zonwering-amst ... en/vouwgordijnen-dia.html

Hoop dat het linkje het doet?Heb je nog andere gordijnen er overheen? Je zit 's avonds wel te kijk met die doorzichtige dingen.
Ja heb bruine overgordijnen met een verticaal zilver streepje en die wil ik zeker houden.

Misschien is 1 geheel wel mooier ipv in het linkje
Wij hadden ze hier vandaan; http://hetvouwgordijntje.nl/

Zou gewoon eens vragen wat de mogelijkheden zijn
quote:framboosjes schreef op 26 januari 2013 @ 12:48:

Ja heb bruine overgordijnen met een verticaal zilver streepje en die wil ik zeker houden.

Misschien is 1 geheel wel mooier ipv in het linkjeEr zit vaak wel een max aan de breedte hoor.
Hier kan ik wat mee tandpasta!

En tot 4 meter maken ze!
Ik zou ze niet via een website bestellen, maar naar een speciaalzaak gaan. Hebben wij ook gedaan, en we waren praktisch niks duurder uit. Hebben wel goed kunnen zien wat we kochten, met alle adviezen erbij en op maat gemaakt. Ben d'r nog steeds erg blij mee.
Het vouwgordijntje heeft een showroom volgens mij?
Wij hebben ook plisé gordijnen, waren ook best prijzig. Boven op de kinderkamer vouwgordijntjes op maat laten maken, die waren echt duur. Maar omdat we verder bijna alles tweedehands hadden, toch maar gedaan en ik ben er nog steeds blij mee. Wel verduisterend, was iets van 400 voor twee kleine raampjes.

Toen ook wel gezocht op internet en winkels voor goedkopere alternatieven, maar niet gevonden. Maatwerk is gewoon duur.

Heb je echt één groot raam of twee met een balk er tussen? Dan zou je nog kunnen overwegen om twee losse te nemen, misschien past de standaard maat dan wel?
Raam voor heeft 1 balk, zit namelijk een raam in (smal)

Achter is 1 groot raam.

Maar twee verschillende gordijnen is denk ik ook niet mooi.

Volgens mij scheelt het wel om te bestellen op de site wat tandpasta zei.

Ik heb wat kleurenstaaltjes aangevraagd en mocht het wat zijn dan bezoek ik de showroom even.
En van die brede houten jaloezieën? Past wel bij je sfeertje zo te horen. Misschien iets voor alleen achter?

Veel succes ermee in ieder geval!
Dat past er inderdaad bij alleen wordt het dan denk ik weer zo dicht al vind ik houten jaloezieën wel erg mooi.

Ik heb boven overal shutters en die heb ik bewust niet gekozen voor de woonkamer.

Ik vind het lastig..
.
Ik heb onlangs ook nieuwe vouwgordijnen gekocht maar schrok ook van de prijs.

Eigenlijk wilde ik plisse maar die maken ze niet voor hele brede ramen.

Ik heb het hele net afgestruind en de goedkoopste is volgens mij [URL="www.entry-vouwgordijnen.nl"][NORML]

De service is ook erg goed er waren problemen met 1 van de gordijnen, er zaten lelijke bulten in maar ik kreeg zo een nieuwe.

Let op waar je ze koopt want als je zo eens rond kijkt dan hangt 80% van de vouwgordijnen er zeer slordig bij naar mijn mening.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven