Gezondheid alle pijlers

Incontinente hond, schadelijk voor gezondheid kind?

26-01-2013 13:13 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
verwijderd.
Tenzij de hond een blaasonsteking heeft (maar daar ga ik niet van uit) is urine in princiepe steriel. Bovendien zorgt een niet perfect schone omgeving voor extra weerstand bij kinderen. Zou me dus daar niet te druk over maken.

Als het echt erg is zou je de hond in huis zo'n broekje aan kunnen geven die ook weleens wordt gebruik bij loopsheid.
Zoals Baukje zegt.

Of wil je graag van je hond af en is dit je excuus?
Ach, dat arme oude beestje. Het is vervelend dat ie dat heeft, maar hij loopt niet nog eeuwig op deze aardbol. Geniet nog van 'm en neem 't maar voor lief? Je weet als huisdieren oud worden, dat dit kan gebeuren, rottig maar waar...En idd, een broekje oid omdoen.
Maar dat is dan mijn mening...
Er zijn medicijnen om incontinentie te behandelen. Dat werkt vaak erg goed!
ik zou naar de dierenarts gaan voor een middeltje.
it's a big club and you ain't in it
Het lijkt me vooral smerig als je die hond binnenshuis blijft houden. Je zal er wellicht niks van oplopen, maar je schaamt je toch kapot als je mensen over de vloer krijgt die in die stank moeten zitten. Kun je 't zelf misschien niet meer ruiken omdat gewenning optreedt, maar 'n ander ruikt zoiets echt wel natuurlijk.
Honden ruiken sowieso naar...hond. Ik vind dat geen prettige lucht. Maarja dat weet je als je een hond hebt...
Ouderdoms incontinentie bij honden is meestal niet te behandelen.

http://www.yahwoof.com/incontinentie.html

Maar misschien zijn er iets van luierbroekjes te maken met inlegluiers voor de hond? ( doe een gok)

( willekeurig website)

http://www.dieren-benodig ... 7s-%252d-Hondenluier.html
Ja, er zijn loops-heids broekjes waarin je een tena-lady kan doen, en die kan je de hond aantrekken.

http://www.medpets.nl/loopsheidbroekje/
Zeg maar Spijker.
Op mij komt het ook een beetje over alsof je gewoon een excuus zoekt om de hond te laten inslapen. Anders had je wel gewoon informatie gewonnen bij je dierenarts. Die van mij mag je in elk geval gewoon voor niks bellen voor informatie. Maar hopelijk heb ik het gewoon heel erg fout en zoek je naar een goede oplossing. En wat al gezegd wordt, soms is daar een medicijn voor. Dus ik zou eens naar de dierenarts bellen.
Het lijkt mij een normale vraag hoor, als je nog rond kruipende kinderen in huis hebt.
Er zijn pilletjes voor.

Onze hond was haar hele leven incontinent na sterilisatie, waardoor ze haar leven lang een pilletje moest nemen elke ochtend. Maar het hielp wel!
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Als je kiest voor huisdieren, heb je er ook maar voor te zorgen.

Als ze oud worden en kwaaltjes krijgen, heb je dat maar voor lief te nemen! Punt.
quote: * Als je kiest voor huisdieren, heb je er ook maar voor te zorgen.

Als ze oud worden en kwaaltjes krijgen, heb je dat maar voor lief te nemen! Punt.TO vraagt gewoon of het een gezondheidsrisico is voor haar kinderen. Wat een aannames meteen zeg.
quote:Starshine schreef op 26 januari 2013 @ 14:05:

[...]

TO vraagt gewoon of het een gezondheidsrisico is voor haar kinderen. Wat een aannames meteen zeg.Dat zijn geen aannames, het is iets wat zo is. Ik vind meer een aanname dat er gezegd wordt of het een excuus is om de hond te laten inslapen.
quote:skiks schreef op 26 januari 2013 @ 13:55:

Als je kiest voor huisdieren, heb je er ook maar voor te zorgen.

Als ze oud worden en kwaaltjes krijgen, heb je dat maar voor lief te nemen! Punt.

Dat is natuurlijk heel betrekkelijk. Er zijn kwaaltjes die je inderdaad gemakkelijk voor lief kunt nemen, maar er zijn ook kwaaltjes waardoor je huisdier niet meer als huisdier kan functioneren. Bijvoorbeeld omdat het beestje letterlijk het huis uit stinkt.

Voor een buitenhond zal dat niet zo snel problemen geven maar een hond die bijvoorbeeld 15 jaar in huis heeft gezeten en binnen niet meer te harden is van de stank maak je ook niet meer gelukkig in een buiten kennel. Enhet moet ook wel een beetje leeftbaar blijven. Dus soms kunnen een optel som van misschien onbenullige oduerdomskwaaltjes een reden zijn om het beestje in te laten slapen. Soms omdat het voor het beestje zelf echt niet meer leuk is, maar soms ook omdat het voor de omgeving echt niet meer leuk is.

Overigens stelt to hier gewoon een vraag en lees nergens dat er van inslapen sparke zou zijn.
jacjes om 13.51 vroeg of het een excuus was om hem in te laten slapen.

Ik weet, je moet niet lang aanmodderen met een hond, als zo'n beest er onder lijdt dan houdt 't op ja. Maar stinken is geen geen excuus om een hond weg te doen als je dat bedoelt..
quote:Ikbenanoniem schreef op 26 januari 2013 @ 13:22:

Zoals Baukje zegt.

Of wil je graag van je hond af en is dit je excuus?Nou ja, ze vraagt zich alleen iets af. Wat een misselijke reactie, gelijk het negatieve willen zien.
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Wow wat een hoop informatie halen jullie uit vier zinnen!
(Wat een rare reacties hier zeg, de TO vraagt alleen maar wat, jullie vullen veel te veel in, wellicht zoals de waard ............)

Maar ga een keer naar de dierenarts en laat de urine onderzoeken.
Laat die hond dan aan zo'n broekje wennen, heb je er weer een hele tijd plezier van en je hond ook.

Hoe komen mensen erop dat TO de hond wil wegdoen? Ze vraagt alleen of het haar kinderen ziek kan maken als de urine op de grond blijft belanden. Dat lijkt me een redelijke vraag, hoor.
Als mijn schrijven rommelig overkomt... tsja, het is ook rommelig in mijn hoofd :D
Het kan niet echt kwaad maar het is natuurlijk niet fijn als je kind door de urine kruipt. Kun je niet een hoekje afschermen? En idd een broekje met luier.
quote:skiks schreef op 26 januari 2013 @ 14:16:

jacjes om 13.51 vroeg of het een excuus was om hem in te laten slapen.

Ik weet, je moet niet lang aanmodderen met een hond, als zo'n beest er onder lijdt dan houdt 't op ja. Maar stinken is geen geen excuus om een hond weg te doen als je dat bedoelt..

Je wil niet weten welke toestanden ik soms aantref als dierenarts als ik een huisdier aan huis kom laten inslapen. Laat ik het zo zeggen, ik ben best wel een echte dierenvriend en ik heb al heel wat oude knarren gehad met de nodige kwaaltjes. Maar wat ik soms aantrof was soms echt ver buiten mijn acceptatie grens in wat nog leefbaar was.

Het is altijd moeilijk absolute grenzen aan te geven wat wel en niet acceptabel is. Een ieder legt die grenzen toch net wat anders. En mijn ervaring is dat mensen soms veel te lang de grenzen wat nog acceptabel is opschuiven omdat ze maar moeilijk afscheid kunnen nemen van hun huisdier. Begrijpelijk ook.

Maar ga er maar van uit dat als iemand 12 tot 18 jaar voor zijn huisdier heeft gezorgt die niet zomaar de beslissing neemt om het beestje te laten inslapen. Het is dan al helemaal niet aan de omgeving om er een oordeel over te vellen.

Maar zoals al eerder opgemerkt TO heeft het helemaal niet over inslapen. Die komt met een helder vraag waar ze gewoon antwoord op wil.
eh.. duh! Ze stelt die vraag met een reden. Dus als zij allemaal antwoorden zou krijgen dat het slecht zou zijn. Dan?

En ik geef toch ook aan dat ik hoop dat ik me vergis?

En daarna geef ik toch ook oplossingen en suggesties? Dus niet gaan zeuren over 1 zinnetje in mijn post hoor.

Maar zo'n rare gedachtengang is het niet, aangezien er heel veel mensen zijn die hun huisdier om de meest rare redenen dumpen of willen laten inslapen. Mijn beste vriend is namelijk dierenarts en ik hoor de meeste trieste verhalen en redenen. Vandaar dus.

Dus nogmaals, gewoon de dierenarts om raad vragen, misschien is er een heel simpele oplossing.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven